Rallijs «Saime 2005» - ar visiem asumiem... 37

6.jūnijs 2005 11:48

4.jūnijā Valdlaučos notika rallijs "Saime 2005". Kā solīts, arī iAuto ekipāža piedalījās. Tāpēc pastāstīšu, kā tad tur bija...

Jau uzreiz piebildīšu, ka šis rallijs sākotnēji tika domāts kā izklaides pasākuma un rallija krustojums. Tomēr iznāca nedaudz citādāk.

Uz to ieradāmies ar krietni dūmojošo Mitsubishi Colt, kam jau bija paredzēta dzinēja izjaukšana - uzreiz pēc rallija.

Reģistrācija, dalībnieku dokumentu pārbaude, rallija dokumentu izsniegšana. Gandrīz viss kā parasti. Ja neskaita to, ka tehniskās komisijas vietā ekipāžām ar parakstu vajadzēja apstiprināt, ka auto ir tehniskā kārtībā.



Rallija programmā - 2 režīma braucieni, 2 sinhronās regularitātes un 2 veiklības braucieni pa Iecavas (PSRS armijas) karabāzi.

Dalībnieku sapulce. Starts. Pirmais bija režīma brauciens. Vidējais ātrums, kas jāuztur - 43,96 km/h. Distance ~ 7 km. Pirmie 6,5 kilometri jābrauc pa normālu grants segumu, bet tad ceļš ieveda mežā. Līdz šai vietai bijām uzturējuši ideālu ātrumu, bet meža ceļš ar 43,96 km/h bez auto "laušanas" nebija īsti izbraucams. Un uzreiz pēc meža celiņa - finišs. 21 sekundes nobīde. Nu labi - cerot, ka arī pārējiem caurlidot šo meža taciņu ideālajā laikā nebūs iespējams, braucam tālāk. Nākamais pārbaudījums - sinhronā braukšana. Dalībniekiem vajadzēja iekļauties 10 sekunžu koridorā un otrajā reizē atkārtot šādu pašu rezultātu. Celiņš ir samērā šaurs un tas piedod braucienam pamatīgu adrenalīna devu. Šķiet, nokavējām 1 vai 2 sekundes. Esam apmierināti. Trešais pārbaudījums - apmēram 600 metru veiklības brauciens pa netīru asfaltu. Tā kā mūsu Coltam uzmontētas mīkstas grants (rallija) riepas, šeit "nepsihojam" un rezultāts attiecīgs (viduvējs) - 58 sekundes.



Tālāk - pārbrauciens un vēl viens režīma brauciens. Maršruta veidotājs nav salicis "starporientierus", lai dalībniekiem nerastos odometra kļūdas. Par laimi, braucam pēc GPS un nekļūdamies. Līdz nākamajam RS tiekam savā laikā. Kā izrādās, lielākā daļa dalībnieku ir kļūdījusies un saņem (ļoti) lielus sodus uz LK. Režīma brauciens. Šoreiz uzraujamies uz "veco joku ar autobusa pieturu". ...igrekā pa labi, pēc 40 metriem pa kreisi un nākamais orientieris - T krustā pa labi tikai pēc 580 metriem. Hmm. Šķiet, leģendā iztrūkst viens orientieris! Tā kā braucam ar pirmo starta numuru, pēdu pa priekšu nav, apjūkam. Šķiet, nevar būt? Kur jābrauc tālāk? Kamēr stūrmanis mēģina saprast šo ideju, braucu tālāk, bet kā izrādās - pa nepareizo ceļu. Velkam atpakaļ... Mēģinam braukt pa otru Y ceļu - izrādās tas ir pareizais. Kaut arī vidējais ātrums šeit paredzēts tikai 42,06km/h, spidometra bultiņa iegriežas tur, kur stūre to nosedz >100km/h zonā... Rezultāts vairāk kā 3 minūšu kavējums finišā. Nu neko - paši jau arī esam veidojuši šādus galvas lauzīšanas uzdevumus. (Pēdējā laikā gan pastāvēja vienošanās, ka leģendai ir jābūt skaidrai un nepārprotamai...) Saprotam, ka mūsu cīņa par pirmajām vietām ir beigusies...



Vēlreiz sinhronais brauciens. 1 sekundes atšķirība no iepriekšējā rezultāta. Normāli. Arī otrā veiklības brauciena rezultāts ļoti līdzīgs ar pirmo. Atlicis tikai pēdējais pārbrauciens uz Valdlaučiem. Arī šeit ir problēma ar 8,80km orientieri - pirms tam nav starporientieru. Atkal izglābj GPS rādījums. Pirms pašas bāzes dalībniekus sagaida vecs joks, kas pārbauda dalībnieku modrību. Daudzi pašauj garām pareizajam krustojumam un pie tiesnešiem ierodas ... no otras puses.

Šķiet, sacensība ir beigusies, jāgaida tik rezultāti. Aprunājoties ar citiem dalībniekiem, konstatējam, ka mūsu 220 sekunžu kavējums ir sīkums, salīdzinot ar viņu dēļ nomaldīšanās sapelnītajiem sodiem uz LK. Kamēr tiek aprēķināti rezultāti, dalībniekiem tiek piedāvāts šašliks un dzērieni.



Dalībnieki sāk iebilst par kilometru rādījumu, kur visi apmaldījušies. Sacensību autors dodas pārbaudīt. Nē - tur viss ir ok. Sodi anulēti netikšot. Tad kāds dalībnieks oficiāli pieprasa anulēt sodus. Protests netiek apmierināts. Tad citam dalībniekam rodas vēl viena problēma - tiesnesis it kā nav kontrolkartē ierakstījis laiku, kādu vajadzēja ekipāžai. Liels troksnis. Visam pa vidu arī mēs iesniedzam protestu par rezultātiem. Pēc LAF Kodeksa, dalībnieks, kas uz LK ir nokavējis vairāk par 15 minūtēm, jāizslēdz no sacensībām. Mums paliktu krietni mazāk konkurentu. Pat vēl trakāk - "stipri" apmaldījušies bija puse dalībnieku :) Saprotot, ka mūsu protests pilnībā izgāzīs sacensību, nolemjam to atsaukt.

Pēc karstām diskusijām notiek apbalvošana. Mēs - septītie. Protams, šis nebija Latvijas Čempionāts vai kāda kausa izcīņa. Tas bija izklaides brauciens. Tāpēc līdz asinīm cīnīties par rezultātiem, kā tas notiek LČ, nebija vērts. Samierinamies ar tādu rezultātu, kāds ir. Protams, prātā paturam, ka rezultāti varēja būs pavisam citi.

Neskatoties ne uz ko, saprotam, kāds darbs ieguldīts, lai "izklaidētu" 17 (tieši tik maz dalībnieku bija atbraukuši), sakām paldies Jurim Aperānam un visai komandai par saturīgi pavadītu sestdienu. Lai vai kāds bija sacensību rezultāts, tas sniedza papildus pieredzi, kura var noderēt cīnoties pa īstam - Latvijas Čempionātā.

Arī tiem, kas bija pamēģinājuši ralliju pirmo reizi, noteikti radās priekšstats par to, kas ir standartauto rallijs. Ne tikai braukšanas ziņā, bet arī par to, kas nereti notiek pēc sacensībām (protesti utt.).

Ne jau dēļ balvām mēs piedalāmies. Un ceru, ka daudzi mums piekritīs.

+ labs ieskats rallija principu apgūšanā (iesācējiem)
+ papildus treniņš, pieredzes papildināšana
+ laba izklaide, bez īpašas mašīnas laušanas
- vietām nekorekta leģenda (vienādas nozīmes krustojumi tomēr būtu jāuzrāda)

P.S. Arī mēs paši organizējam rallijus (iAuto rallija kausu) un esam pieredzējuši dažādas nesaskaņas. Ceram, ka dēļ "Saime 2005" organizatori neatmetīs ralliju organizēšanai ar roku. Veca patiesība: nekļūdās tikai tie, kas neko nedara! Vēlreiz paldies organizatoriem par ieguldīto darbu!

Nākamais standartauto rallijs notiks:
18. jūnijs līdz 19. jūnijs, Valdlauči, izstāžu komplekss “Rāmava“, Latvijas Republikas čempionāta 3. posms standarta automašīnu rallijā “Ķekava 05“. Rallija “Ķekava 05” rezultāti tiek ieskaitīti LR 2005.gada standartauto rallija čempionāta grupu un komandu ieskaitē.

#1, iAuto
E.Biele / J.Karašnieks

 
Visi komentāri
 
169421. viesis 6.jūnijs 2005 12:06
0 0 Atbildēt
169438. viesis 6.jūnijs 2005 13:06
0 0 Atbildēt

Izklausaas ka gaajis jautri :)

Red, redzeeju juus izbraucot no starta Raamavaa, tieshi tobriid no Kjekavas devos uz Riigu, speciaali izmetu liikuminju, gribeeju redzeet kaadu daliibnieku. Pulkstenis raadija dazjas sekundes peec 11:00

(Sudrabota Impreza)

Redaktors 6.jūnijs 2005 13:09
0 0 Atbildēt

Jautri bija bez gala :)

169444. viesis 6.jūnijs 2005 13:22
0 0 Atbildēt

Vai konkurenti...

169446. viesis 6.jūnijs 2005 13:28
0 0 Atbildēt

- vietām nekorekta leģenda (vienādas nozīmes krustojumi tomēr būtu jāuzrāda)

+++++++++

Koleegji - vai var jautaat kapeec? :):)

Zheel, ka tik maz daliibnieku :( Aciimredzot citreiz naudinja jaavaac uz priekshu.

Redaktors 6.jūnijs 2005 13:30
0 0 Atbildēt

Kāpēc jāuzrāda? Tāpēc, ka LAF SAK jau kādu laiku atpakaļ starp orgiem bija vienošanās - leģendai ir jābūt nepārprotamai. To arī mēs ievērojam (cenšamies).

Redaktors 6.jūnijs 2005 13:32
0 0 Atbildēt

Naudiņas vākšana "uz priekšu" disciplinē un ļauj orgam plānot nepieciešamos izdevumus.

169450. viesis 6.jūnijs 2005 13:36
0 0 Atbildēt

to PiepZz [?] 06.06.2005 13:28

kaadeelj jaanoraada?

Taadeelj ka vizuaali (peec iebraukaataam peedaam un celja platuma) izskataas ka galvenais celjsh nogriezhas pa kreisi... a iisteniibaa vienaadas noziimes krustojums, kuraa ka zinaam ir jaabrauc taisni...

Nu kautvai taadeelj!

Jo organizatori ir vienojushies, ka legjendai nav jaabuut miiklai, un jaabuut skaidrai un saprotamai, lai novestu daliibnieku tur kur vajag.

169454. viesis 6.jūnijs 2005 13:56
0 0 Atbildēt

Roi: no kura briizha bik vairaak izbraukaac celjsh liecina par galveno celju? Par galveno celju liecina tikai segums, cik atceros no noteikumiem. Nu ja ir konkreec Y un taisni braukt nau iespeejams, tad piekriitu ..

Par organizatoru vienoshanos neko nezinu. Iisteniibaa tam jaabuut atrakstiitam uz papiira, savaadaak taas ir tukshas runas. A tas, ka orientieri nav 8km garumaa - vajg preciizaak nokalibreet skaitiitaajus:) Nebija tak tur 3 celinji ik pa 10 m blakaam? Ja var likt 5..6 km, kapeec lai venareetu uzlikt kaads arii 8?

169456. viesis 6.jūnijs 2005 13:59
0 0 Atbildēt

Ja legjendai jaabuut nepaarprotamai, tad principaa nedriiksteetu likt mazaakus attaalumus par 100m (sevishkji peec kaartas!), blakus tiem nedriikst atrasties citi no marshruta nositoshi celinji, shaubiigajaas vietaas organizatoram jaanovieto liela, sarkana bulta, njidaj boh kaads veel paarpratiis.

Redaktors 6.jūnijs 2005 14:00
0 0 Atbildēt

Nu tur bija celiņi ar 400 metru atšķirību. Uz 8 kilometriem normāla kļūda tripam var būt samērā liela. 5% kļūda tripam ir normāli. Un uz 8 km tas ir 400 metri. Tātad - kļūdīties bija iespējams. Mēs braucām ar GPS, tāpēc tur nekļūdījāmies. Citiem bija grūtāk...

Redaktors 6.jūnijs 2005 14:01
0 0 Atbildēt

Par orgu vienošanos Tu nezini, jo ... neesi organizators :)

169463. viesis 6.jūnijs 2005 14:34
0 0 Atbildēt

Un vispaar Piepzz buutu piedaliijies tad arii vareetu diskuteet, savaadaak sanaak kaa parasti lielaakie diskuteetaaji ir tie kas nepiedaliijaas... , t.i. gudri di.... no malas

169470. viesis 6.jūnijs 2005 14:56
0 0 Atbildēt
Redaktors 6.jūnijs 2005 15:00
0 0 Atbildēt

Jā, arī ar meršiem brauca...

169493. viesis 6.jūnijs 2005 16:58
0 0 Atbildēt

Nu nezinu kur Jūs tās kļūdas tai leģendā atradāt... Tāpat diezgan jocīga spriedelēšana kā būtu ja būtu... Vecs Letiņu teiciens - ja sunīts nebūtu gribējis d...t, tad arī zaķi būtu noķēris!! Vienkārši te lieku reizi varēja pārliecināties kurš prot rēķināt un orientēties, bet kurš tikai gudri muldēt un domāt ka ir gudrākais uz pasaules..;))))

Paldies orgiem, diena tika pavadīta jautri!!

Redaktors 6.jūnijs 2005 17:08
0 0 Atbildēt

Kļūdas neatradām gan. Atradām tikai orientieru iztrūkumu... Un šoreiz viegli bija braukt tieši tiem, kas ne īpaši centās iedziļināties leģendā un brauca vai "pēc izjūtas", vai arī pēc pēdām. Mēs braucām pirmie. Un ja izmestu no sacensības visus, kas pēc Kodeksa bija pārtērējuši 15 minūtes, tad rezultāti arī būtu "nedaudz citi"...

169506. viesis 6.jūnijs 2005 18:47
0 0 Atbildēt

Redaktors: a pa kurieni tieši maršruts bija? /me no šīs apkārtnes, bet kaut kā nezinu, ka valdlaučos būtu baigie meži. Ir tik pāri šosejai baložu pusē.

Redaktors 6.jūnijs 2005 18:56
0 0 Atbildēt

Maršruts nebija pa Valdlaučiem, tur bija tikai bāze. Pats maršruts bija stipri uz Iecavas pusi.

169510. viesis 6.jūnijs 2005 19:01
0 0 Atbildēt

Red: tā jau domāju. Nav kāda karte vai kas pieejama pastīties, kur konkrētāk? Izskatās, ka tur normāli ceļi :)

169511. viesis 6.jūnijs 2005 19:02
0 0 Atbildēt

Pasakums bija tik tiesham ok, salidzinoshi ar pagajushos gadu wairaak adrenaliina un trase ar bija izweidota interesantaaka! Zheel wieniigi, ka naacaas izstaaties auto wainas deelj, jo tomer gribejas ciniities liic galam un beigas bija gruuti pienjemt leemumu izstaaties wai nee. Taapeec arii ir gruuti piekrist, par auto laushanu, jo sanaaca gan palaust un izskataas, ka diezgan pamatiigi...!

Redaktors 6.jūnijs 2005 19:07
0 0 Atbildēt

Mēs laušanas vietā izvēlējāmies 21s sodu par kavējumu.

169516. viesis 6.jūnijs 2005 20:01
0 0 Atbildēt

Red, cik taalu 21s sods atmeta? Ja buutu pa nulleem tad...?

Redaktors 6.jūnijs 2005 20:07
0 0 Atbildēt

Mums bija 2 sodi - 21 un kautkadas 200 sekundes tajā RS, kur nomaldījāmies. Īpaši rezultātus nepētīju, nevaru pateikt. Ja man atsūtīs rezultātus, tad varēšu pateikt.

169519. viesis 6.jūnijs 2005 20:16
0 0 Atbildēt

Mes jau ar negribejam izweleties laushanu, bet sanaaca abi gan sods pa kaweshanu gan kaput auto! Celjsh caur mezhu tikai iesaaka negaidiitu parsteigumu muusu auto! =) Bet nu ko dariit, nenozheelojam ka piedaliijaamies!

169521. viesis 6.jūnijs 2005 20:41
0 0 Atbildēt

Redaktors [?] 06.06.2005 13:30

Kāpēc jāuzrāda? Tāpēc, ka LAF SAK jau kādu laiku atpakaļ starp orgiem bija vienošanās - leģendai ir jābūt nepārprotamai. To arī mēs ievērojam (cenšamies)

Atceros vecos laikus, kad leģenda tāda nebij. Bij interresanti.

169522. viesis 6.jūnijs 2005 21:06
0 0 Atbildēt

to Bils [?] 06.06.2005 20:01

ja izmestu tos kas paarteereeja 15 min uz LK tad ja nemaldos 5.

Ja nebuutu nomaldiishanas (to ~ 200 sec) tad 2 vieta, ja veel to 21 sec samazinaatu uz 10 tad 1 vieta...

Redaktors 7.jūnijs 2005 8:17
0 0 Atbildēt

Man īsti nepatīk skaitīt - kā būtu, ja būtu. Ir tāda, kāda ir.

169535. viesis 7.jūnijs 2005 8:37
0 0 Atbildēt

to Roi

169537. viesis 7.jūnijs 2005 9:14
0 0 Atbildēt

Nu es jau nekomenteeshu :) Kaa mees jautri un laimiigi nesaamies uz finishu un aplauzaamies pa "chornamu" :))))

169544. viesis 7.jūnijs 2005 10:15
0 0 Atbildēt

Roi: Taa jau ir, chinskts par gruuto dziivi (ja neveicas, taa jau ir tradiicija) ir jaapalaizh - viss ir slikti, utt. Vareetu veel saprast, ja buutu iemesls par ko (diez vai par to var uzskatiit "tipa" nepilniigu, bet pareizu:D legjendu) un pashu pasaakumi buutu bez rupjaam kljuudaam (jau paaris gadu garumaa) vai vismaz ar kaut kaadu organizatoru/tiesneshu konsekvenci :> Un taa ka tas Jums buutu kaads jaunums, ka rallijs kopumaa ir arii dazhaadu varbuutiibu iznaakums.

Redaktors 7.jūnijs 2005 10:18
0 0 Atbildēt

piepzz - par iauto ralliju gan spriest Tev būtu lieki, jo seeeen neesi redzēts... un mēs visi mācamies...

un visbeidzot - šis raksts gan nebija jāuztver kā uzbrauciens organizatoram.

169550. viesis 7.jūnijs 2005 10:28
0 0 Atbildēt

nu - diez vai pēdējā laikā iauto var pārmest kļūdainas leģendas.

jeb varbūt salīdzināsim arī ar pašu 1. posmu? :)

169576. viesis 7.jūnijs 2005 12:38
0 0 Atbildēt

Neiet runa par legjendaam. Juus ko - uz kritiku atkal uzprasieties? :) Man par katru posmu ir ko pastaastiit :D

Pagaashgad bijaam peedeejaa posmaa - secinaajums, ka nekas uz labo pusi nav mainiijies.

169577. viesis 7.jūnijs 2005 12:40
0 0 Atbildēt

rau tik vaļā ;)

169578. viesis 7.jūnijs 2005 12:49
0 0 Atbildēt

Nav jeegas staastiit , ja tas nevienu nekad nav intereseejis pat idejas liimenii. Es godiigi sakot negribu vilkt uz kashkji un akal cilaat shiis lietas. Topiks ir nedaudz cits.

169579. viesis 7.jūnijs 2005 12:50
0 0 Atbildēt

Peace :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 4

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 

Policija: Jaunu fotoradaru un netrafarēto auto iegāde palīdzējusi mazināt avārijās bojā gājušo skaitu 21

Šogad samazinājies ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits, ko var skaidrot arī ar papildus fotoradaru un netrafarēto automašīnu iegādi, žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) pārstāvis Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 

Pētījums liecina, ka "Dīzeļgeitas" auto Eiropā ik gadu vainojami 5000 nāves gadījumu 23

"Dīzeļgeitas" automašīnu kaitīgie izmeši ik gadu Eiropā varētu būt vainojami 5000 cilvēku nāvē, kas zaudējuši dzīvību gaisa piesārņojuma dēļ, teikts pirmdien žurnālā "Environmental Research Letters" publicētajā pētījumā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti