Ažiotāža par auto cenām Latvijā ir nepamatota 20

12.augusts 2005 9:27

Latvijas Pilnvaroto Auto tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Olafs Ozols uzskata, ka Latvijas masu medijos izplatītā ziņa par Latvijas automašīnu cenām kā dārgākajām Eiropas Savienībā maldina mediju auditorijas pārstāvjus, kā arī auto tirgotāju esošos un potenciālos klientus.

"Eiropas Komisijas automašīnu cenu apskata rezultāti tiek interpretēti visdažādākajos veidos, izceļot dažādas auto markas, kuras Latvijā it kā ir dārgākas vai pat dārgākās, salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības valstīm, taču trūkst skaidrojuma, ka apskatā izmantotie dati ir ražotāju sniegtās rekomendētās cenas," saka O.Ozols. "Savukārt, rekomendētās cenas atšķiras no reālajām mazumtirdzniecības cenām, jo joprojām katras valsts dīleri var variēt un piedāvāt zemākas cenas, kā arī īpašus cenu piedāvājumus saviem klientiem atkarībā no tirgus situācijas. Arī Latvija nav izņēmums un cenas, par kurām klients var iegādāties auto, nav tādas, kā minēts Eiropas Komisijas cenu apskatā."

Apskata metodoloģijas aprakstā minēts, ka salīdzināti ir 17 Eiropas un 8 Japānas ražotāju iesniegtie dati par rekomendētajām mazumtirdzniecības cenām noteiktā valstī, un atsevišķi uzsvērts, ka tās var atšķirties no mazumtirdzniecības cenām.

O.Ozols uzskata: "Nav korekti apgalvot, ka lētākās automašīnas Eiropas Savienībā ir Dānijā, ja mēs apskatot galējo cenu, redzam, ka šajā valstī ir jāmaksā iespaidīgi nodokļi, un tas automašīnas cenu palielina divkārtīgi vai pat vairāk. Klientam, iegādājoties auto, būs jāmaksā gan nodokļi, gan arī reģistrācijas maksa un transportēšanas izdevumi, ko daļa Latvijas dīleru iekļauj jau bāzes cenā."

Tieši tāpēc, analizējot apskata informāciju, būtu lietderīgi arī izskatīt katras valsts automašīnas aprīkojuma nacionālo bāzi un to, kas ir vai nav iekļauts šajā tā saucamajā bāzes cenā – arī tas var atšķirties un veidot nozīmīgu cenas daļu. Piemēram, vairāki Latvijas luksus klases automašīnu dīleri ir atzinuši, ka nāk pretī klientiem un iekļauj bāzes cenā plašāku aprīkojumu un pakalpojumu klāstu.

Olafs Ozols, Latvijas Pilnvaroto Auto tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs.

 
Visi komentāri
 
175309. viesis 12.augusts 2005 10:02
0 0 Atbildēt

Ko citu Olaf tev teikt? Ja es būtu tavā amatā teiktu to pašu, bet īstenība ir salīdzinoši smieklīga - mašīna (konkrēti interesējos un runāju par vienu japāni) visā pasaulē maksā vienādi no 19K-23K atkarībā no komplektācijas. Ir tikai viena būtiska nianse. ASV tā cena ir $, Eiropā tā cena ir EURO, bet Latvijā - LS. Līdz ar to, ņemot vērā esošo valūtas kursu, tā pati mašīna aiz okeāna maksā par 50% lētāk.

Es saprotu, ka cenu starpības skaidrojumam varētu pierakstīt grāmatu ar skaidrojumiem, kuri mani neinteresē, bet man interesē, lai tā pati mašīna Latvijā maksātu tik pat, cik citur un ne santīmu dārgāk. Varbūt Jums kā priekšsēdētājam varētu būt mērķis nodrošināt šādu vienlīdzību?

175311. viesis 12.augusts 2005 10:16
0 0 Atbildēt

Man liekas, ka tu nesaproti to, ka masina razota, da jebkur iznemot LV, nevar maksat vienadu ciparu. Jo ir jau vel papildus izmaksas, kamer autins nonak lidz musu zemitei. Tapec ari maksa dargak.

Ja gribi ekonomet naudu, tad sakrava mantinas, sasmere maizites un ar stopiem uz uzlecosas saules zemi pasa spekiem pec sava auto.

175322. viesis 12.augusts 2005 10:58
0 0 Atbildēt

Olaf, nu vot man baigi nepatīk, ka tu tā vienkārši brutāli muldi. Par Dāniju vispār būtu paklusējis un vēl mazāk vajadzēja pieminēt nodokļus. Ja jau šajā virzienā tev gribējās kautko pamuldēt tad ņem un paskaiti - algas LV un auto cenas + nodokļi LV un tās pašas sasodītās Dānijas cipariņus.

175323. viesis 12.augusts 2005 11:07
0 0 Atbildēt

Brīdī, kad stājāmies Es tika solīts (zinu to droši, jo pats to kampaņu taisīju), ka autiņu un sadzīves tehnikas cenas kritīses. ja bija jevrikos, tad pēc kursa būs mazāk latos.

kā tad vairāk kā pēc gada ir tagad?

da ejiet ar to savu jevropu...

175324. viesis 12.augusts 2005 11:10
0 0 Atbildēt

P.S. piebildīšu un ielikšu Olafa citātiņu:

"rekomendētās cenas atšķiras no reālajām mazumtirdzniecības cenām, jo joprojām katras valsts dīleri var variēt un piedāvāt zemākas cenas, kā arī īpašus cenu piedāvājumus saviem klientiem atkarībā no tirgus situācijas. Arī Latvija nav izņēmums un cenas, par kurām klients var iegādāties auto, nav tādas, kā minēts Eiropas Komisijas cenu apskatā.

Ta pats tu Olaf sajēdz ko runā?

REKOMENDĒTĀS.

TAS NENOZĪMĒ, KA VIETĒJIEM AUTIŅU DIĻERUGĀM JĀTAISA 30% PEĻŅA KĀ TAS MŪSU VEIKALNIEKIEM PIEŅEMTS.

175326. viesis 12.augusts 2005 11:17
0 0 Atbildēt

Man jau patīk-transportēšanas izdevumi iekļauti bāzes aprīkojumā,tur arī jau rodas pluss tie 800-1000 eur.Kautgan šo itkā izdevumu pieskaitīšana ir tīrākā klientu piekāšana,jo cik esmu strādājis pie viena dīlera un redzējis ienākošos rēķinus,tad trasporta izdevumi ir iekļauti jau tajos,respektīvi auto piegāde līdz Rīgai ir DDU.

175329. viesis 12.augusts 2005 11:47
0 0 Atbildēt

Slaīdzinot EE LT un LV

Å moška kādam man ienākusi doma galvā ka Akcīzes noddoklis 250Ls apmērā + PVN Latvijā ir iekļauts cenā, bet LT un EE tāda nodokļa neeksistē

175330. viesis 12.augusts 2005 11:51
0 0 Atbildēt

Pareizi...

175332. viesis 12.augusts 2005 12:05
0 0 Atbildēt

175329. viesis 12.08.2005 11:47,

A cena ta atšķiras daudz vairāk kā pa 250 Ls +PVN...Par to jau ir runa.

Un taču lietotās mašīnas arī LV maksā nezinkāpēc ievērojami dārgāk, kā piem. Lietuvā. Laikam baigi dārgi atvest līdz šejienei, ka nekā 200-300 km tālak kā Lietuva... Cipari atšķiras pat par 4ciparu skaitļiem, nevis simtos (cenas EUR). Latvijā devīze ir - nežēlīgi vārīties un da jebko.

175333. viesis 12.augusts 2005 12:05
0 0 Atbildēt

ei, anonīmie,Vācijā arī mazie nodokļi? koments no delfiem:

iXS, 12.08.2005 11:15

Pētīju pats, jaunais Hummer H3 Latvijā tika anonsēts pa 55 k eur (pilnā komplektācija) Vācijā pa 49 k eur (arī plnā komplektācija). Auto abās valstis tirgot sāks no septembra. Par gandrīz 5 k eur var to ailaist uz fāterlandi iepirkt.

175334. viesis 12.augusts 2005 12:06
0 0 Atbildēt

Sorry-nežēlīgi vārīties UZ da jebko.

175335. viesis 12.augusts 2005 12:22
0 0 Atbildēt

Mjā - tas OO komentārs bija vāja atmazka. Līdzīgā stilā kā BR no Statoil...

175339. viesis 12.augusts 2005 13:01
0 0 Atbildēt

Bet kāpēc nepirkt jaunu auto citur Eiropā, ja starpība tik ievērojama? Kaut kādas problēmas ar garantiju ?

175345. viesis 12.augusts 2005 13:20
0 0 Atbildēt

Ims

varēt jau var,un pat vajag,tikai nekad nevar zināt,vai tavu auto pēkšņi nevarēs pieslēgt pie kompja.Esmu dzirdējis ka Norgē tā atbildēja vienam par DK pirktu pilnīgi jaunu auto.

175354. viesis 12.augusts 2005 14:22
0 0 Atbildēt

MAFIA ierunaajaas :D Latvija vienkaarshi RULLLZZZ... maza zeme, ar maz iedziivotaajiem, nieciigs tirgus, bet apetiite visiem liela... apkaasham viens otru uz katra stuura, ka tik kaadu latu izp******st... nozheelojami, bet diemzheel reaali, un nekas nemainiisies... pis******im viens otru taalaak, katrs savaa sfeeraa un savu kompetenchu ietvaros :D

175357. viesis 12.augusts 2005 14:32
0 0 Atbildēt

jā par hondu taisnīgi, nu ļoti konkrētais dīleris uzvārās gan uz auto gan ļoti dāgu servisu..

175359. viesis 12.augusts 2005 14:35
0 0 Atbildēt

Es labprāt nosaukšu Mr. Olafu Oozolu par dirsēju!!!

175371. viesis 12.augusts 2005 16:33
0 0 Atbildēt

Tikai nevajag. Latvijaa autinji maksaa daargaak! Nau ko piit statistiku. Danijaa nav jaamaksaa par registraciju ja izved auto no valsts! Daudz Vacijas pilsonju delj taa dodas uz Daniju peec leetaakiem auto! Vel labs piemeers ir Polija, kur arii tiek padomaats par pilsonjiem kam ir mazaak naudinjas.

175373. viesis 12.augusts 2005 16:42
0 0 Atbildēt

Ja jauno auto tirdzniecības bizness ir tik neizdevīgs, kā to pasniedz OO, tad kam par iemeslu iekš LV tiek būvēti lielākie autosaloni Baltijā?? Brāļi no LT un EE brauks iepirkties??? Kaut kā neiet tas viss kopā...............

212147. viesis 22.septembris 2006 23:14
0 0 Atbildēt

vai kads man varetu pateikt adresi kuraa es varetu iecekot lt autoplacus?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 9

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 

Policija: Jaunu fotoradaru un netrafarēto auto iegāde palīdzējusi mazināt avārijās bojā gājušo skaitu 21

Šogad samazinājies ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits, ko var skaidrot arī ar papildus fotoradaru un netrafarēto automašīnu iegādi, žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) pārstāvis Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti