Tātad, vēl viens lielais krustojums kurā ir daudz nepilnību, kas attiecas gan uz gājējiem gan uz braucējiem. Pašam ļoti bieži nākas šo krustojumu šķērsot visos iespējamajos virzienos gan ar mašīnu gan ar kājām, gan ar velo, un esmu secinājis, ka visdrošāk to iespējams izdarīt ar velo.
Mēģināšu tagad pa punktiem izteikt savu sāpi:1. Braucot ar auto no tilta ar domu galvā par nogriešanos pa kreisi uz Pērnavas ielu parasti sastopamies ar vismaz vienu neērtību no sekojošām:
a) Rīta pīķa laikā josla no kuras griežas pa kreisi ir aizņemta ar šķībiem spēkratiem, kas sākot no tilta virsotnes stāv ar sagrieztu mašīnu pa abām joslām un cītīgi mēģina ielīst vidējā joslā. Tilta pakājē tādu ir vispār ka biezs un līdz ar to tiek kavēta satiksme 3. joslā.
b) Pie visai intensīvas satiksmes šajā krustojumā pa kreisi var nogriezties maksimums 2 mašīnas. Iemesls - krustojums ir nepārredzams, jo no pretējās puses pa kreisi griežas no divām joslām, un tāpēc ir lēni jālien un jāuzmanās vai kāds vēl nelido pāri pie dzeltenā/sarkanā.
Nogriezties nevarēšanu, manuprāt, risinātu papildsekcija (šis krustojums nav mazāk aktīvs kā "Teikas" krustojums, tad kāpēc to nesakārtot tieši tā pat?) vai arī aizliegums griezties pa kreisi no Čaka ielas otrās joslas braucot no centra.
2. Tieši tāpat braucot no tilta, bet šoreiz taisni un pa 2. joslu var gandrīz traks vai palikt no tā, ka daudziem ir svarīgi apbraukt ~20 mašīnas pa 3. joslu un tad spiesties atpakaļ rindā. Zinu, ka šis jautājums jau ir izdiskutēts un viedokļi ir dažādi. Mans neobjektīvais viedoklis ir šāds - nevienu no šiem pepiņiem atpakaļ rindā nelaist (es cenšos un man sanāk :) un risinājums - sākot no tilta virsotnes novilkt balto nepārtraukto līniju, kas atdala šīs joslas un pirms līnija sākas, uzstādīt zīmes, kas informē, kādā virzienā no šīm joslām galā varēs kautkur sprengties. Kad braucu ar veco fordu-sieru, kuram jau tā bija sasists kreisais spārns, tad pavisam stresa nebija, bet ar saudzējamu mašīnu tur ir ko pasvīst :)
3. Šī būs ar gājēju štellēm saistītā trešā problēma. Tātad - nogriežoties no Čaka pa labi gājēju pārbrauktuve šajā ideālajā krustojumā ir ierīkota uz pērnavas ielas savus metrus 20 tālāk. Uz stūriem esošie žogi maldina vadītāju, kurš nobriest uz to, ka tur gājēju pārejas vispār nav. Un tā kā gājēju plūsma pār šo pāreju ir minimāla tad arī gājēji paši par sevi nevienam tur neliecina. Bieži ejot tur kā gājējs pāri pie zaļā esmu redzējis, kā gandrīz tiek aizlidināti tie, kas nezin ka jāuzmanās. Un kā to var zināt gājēji un vadītāji kas tur nepārvietojas katru dienu? Risinājums - vai nu pārvcelt pāreju tur kur tai normālā krustojumā jābūt, vai pirms tās uzstādīt kārtējo "nesaprotamo" luksoforu kā ir Lāčplēša/Gogoļa ielas krustā.
4. Lieta, ko uzskatu par absolūto idiotismu šī krusta sakarā - kāpēc nevienā diennakts laikā nav atļauts nogriezties pa kreisi uz Čaka, braucot no Grīziņkalna puses pa Pērnavas? Saprotams, ka dienas laikā tā būtu baisā bremze, bet vakarā pilnīgi nevienam netraucētu.
Ir jau vēl sīkumi, bet tos rakstā pieminēt nav vērts. Daudziem jau šīs pašas problēmas šķitīs muļķīgas un risināšanas vai vismaz publiskas apspriešanas nevērtas.
mass, iAuto lasītājs
sagaidīsi gan papildsekciju tāpat kā mēs nelaimīgie kam jāgriežas no Ulmaņa gatves uz Vienības :D