Gaida priekšlikumus satiksmes plūsmas paātrināšanai 21

6.septembris 2006 9:19

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Birks uzdevis RD Satiksmes departamentam nedēļas laikā iesniegt jaunus priekšlikumus, kā paātrināt satiksmes plūsmu pilsētas maģistrālajās ielās.

birks.JPGŠādu rīkojumu J.Birks uzdevis, ņemot vērā ievērojamos satiksmes sastrēgumus, kas izveidojušies līdz ar atvaļinājumu sezonas beigām un jaunā mācību gada sākšanos. Vicemērs uzskata, ka satiksmes plūsmas paātrināšana ir tūlītējs pasākums sastrēgumu mazināšanai. „Maģistrālo ielu satiksmes organizēšana ir nepārtraukts darbs, un, manuprāt, vēl nav izmantoti visi iespējamie kreiso pagriezienu un stāvēšanas aizliegumi maģistrālajās ielās,” norāda J.Birks.

Kā norāda vicemērs Rīgas sastrēgumus lielākoties veicina trīs faktori: ielu mazā caurlaidība, nepārtraukts transportlīdzekļu skaita pieaugums un cilvēku pieradums braukt uz darbu, neizmatojot sabiedrisko transportu. „Izbūvēt jaunus ceļus un mainīt sabiedrisko domu nevar vienas dienas laikā. Tāpat nevar aizliegt cilvēkiem braukt uz darbu ar automašīnām. Tādēļ vienīgais, ko paralēli uzsāktajiem ilgtermiņa projektiem var darīt tūlīt, ir paātrināt satiksmes plūsmu,” savu lēmumu pamato J.Birks.

Tomēr, skatot sastrēgumu problēmu kopumā, satiksmes jomu pārraugošais vicemērs J.Birks uzskata, ka efektīvākais līdzeklis, kā mazināt sastrēgumus, ir sabiedriskā transporta sabiedriskā transporta pievilcības palielināšana.

Informāciju sagatavoja:
RD priekšsēdētāja vietnieka
preses sekretāre
Inga Spriņķe
 
Visi komentāri
 
210456. viesis 6.septembris 2006 10:01
0 0 Atbildēt

Nu ko, nedēļu kautko domās, pēc tam mēnesi spriedīs, tad kautko sāks regulēt, bet skat. ziema būs klāt un daļa savus rumakus noliks malā paši no sevis un tad šie sāks lielīties, ka nez ko sadarījuši, ka redz kā uzlabojusies situācija... Viss šis pasākums manuprāt ir mazliet nokavēts, visu vasaru varēja domāt un plānot, ne jau pēkšņi visi sapirka mašīnas......

Redaktors 6.septembris 2006 10:06
0 0 Atbildēt

Paviesojoties Skandināvijā, rodas elementārs priekšlikums - josla tikai sabiedriskajam transportam un taksometriem. Līdz ar to sabiedriskais transports kļūst lētakais un ātrākais pārvietošanās veids pilsētā. Bet to laikam mūsējie nekad neizdomās.

Piemērs - Salu tilta pirmā josla - tikai sabiedriskajam transportam. Daudzi cilvēki izvēlētos uz darbu braukt ar trolejbusu, nevis pēc tam meklēt, kur centrā nolikt auto. Un pa atsevisķu joslu no Ziepniekkalna līdz centram būtu 10-15 minūtes.

210460. viesis 6.septembris 2006 10:22
0 0 Atbildēt

A cien. ministra kungs ir kautvai pa gabalu apskatiijies no riitiem un vakariem paaarbaazto sab. transportu? Nu kaada var buut veelme liist tajaa shprotu bundzhaa?

Varbuut tomeer mok jaasaak ar krustojumu luksoforu reguleeshanu un piikja stundaas vienu svilpjosho nolikt viduu lai regulee?

Un kautvai magjiskais krusts uz Valdemaarenes mok resnie vareetu pareguleet? Varbuut sodiit tos sab. transp. vadiitaajus, kuri savu n-metriigo trolli noliek krustaa pa vidu un staav. Vinji nahaaliski lienkrustaa, kur taa jau ir korkjis pa 9 meemi. Un liidz ar to viss staav.

Aj, vispaar shkrobe metas paskatoties uz muusu satiksmes organizaaciju un brauceeju kultuuru kopumaa. Bija sanaacis paviesoties Pariizee. Nu vieniigais, ko ieteiktu cien. ministra kungam - aizbrauc uz turieni un paskaties, kaadai ir jaabuut satiksmes organizeetiibai. 4 dienaas ieraudziiju vienu korkji, un tas ar tikai taapeec, ka tuneli buuveeja. Korkjis sastaaveeja varbuut no 15 mashiinaam. Un uzreiz 4 neegjeri ar svilpeem mutee rukaaja visu dienu tai krustaa uz mainjaam, izreguleeja visu triumfa arkas apakshu, ka prieks bij skatiities. Tur cilveekiem pat spoguljos nav jaaskataas, iesleedz pagriezienu, uzreiz visi laizh, a te - visi labi zinam - kaa te ir. Zheel, patiesi zheel. Pieziimeeshu, ka Pzriizes centraa nav plashaaku ielu, kaa pie mums. Tikai dazhaas vietaas ir 6 joslas, bet liidziiga joslu skaita aina arii ir pie mums - centraalaa stacija. Taa, ka nevajag te tagad skaitiit, ka mums ielas pa shauraam.

210467. viesis 6.septembris 2006 10:42
0 0 Atbildēt

Redaktor - vai tu skandinavija ari paskatijies ka sis sabiedriska transporta joslas tiek izmantotas? Risinajums nebut nav elementars, jo atseviskas joslas satiksmes plusmu spes atvieglot tikai ar nosacijumu, ja tas tiks adekvati noslogotas ar sabiedriskajiem transportlidzekliem.

Nekada papildus josla nespes palidzet palielinat sobrid jau ta parpildita sabiedriska transporta ietilpibu. Bet 10-karsot ritosa sastava iegadi bus pagruti - nepietiks budzeta naudinas savam vasarnicam un masinam.

Gan Berline, gan Stoklholma, kur papildus ir ari metro, autobusi pilsetas centra pie pieturam gaida viens uz otru rinda, nevis cilveki 20 min gaida autobusu.

210471. viesis 6.septembris 2006 10:54
0 0 Atbildēt

Varbūt būtu jāsāk ar zaļo vilni, citād riebjas vienkārši, ka pie katra luksafora ir jāapstājas, jādeldē bremzes, jāgāzē lai uzsāktu un jātērē savu laiku. Kapēc nevar noregulēt maģistrālo ielu luksaforus tā, lai visi, kas brauc uz zaļā, var raiti tikt uz priekšu neapstājoties un pie sarkanā visi krusti ir gandrīz tukši. Tas dotu iespēju izvairīties arī no skrējējiem - visi Bumeristi nebūtu ieinteresēti gāzēt pilsētā, jo būtu skaidrs, ka ātri varēs izbraukt tikai tad, ja ietur konstantu vidējo ātrumu.

Sabiedrisko transportu vispār ir jāreorganizē - pīķa stundās pārpildīti sabtransi stāv korķos un jāelpo pensionāru ķiplokelpu, naktī sabtranss tik pat kā neiet un ar sabtransu nu galīgi nevar aizbraukt visur, kur nepieciešams. No centra vēl kaut cik, bet no citurienes - tikai caur centru var tikt (vilkties) uz blakusrajonu.

Kārlis

210473. viesis 6.septembris 2006 11:08
0 0 Atbildēt

1. Papildus josla izbraucot no juglas saakumaa prieksh sabtransa, peec tam prieks tiem, kas griezhas pa labi un laizh gaajeejus.

2. atljauti labie pagriezieni degot sarkanajam luksofora signaalam.

3. krustpils ielas izbuuve paraleeli dzelzceljam liidz apvedceljam

4. ziimes 70 ieveeroshanas kontrole uz ulmanja gatves (vismaz otrajaa joslaa)- lai nebrauc leenaak.

gan jau paareejiem ari ir ko iebilst :)

210479. viesis 6.septembris 2006 11:21
0 0 Atbildēt

Papildinājums Vilka domai:

1. Brīvības ielā no Juglas līdz Alfai:

a. Sabiedrisko transportu centra virzienā laist pa paralēlo brauktuvi Brīvības ielai (es domāju to brauktuvi otrā pusē tramvaja sliedēm).

b. Sabiedriskajam transportam Juglas virzienā, izbūvēt pieturvietu "kabatas", lai viens apstājies autobuss nenobloķētu veselu joslu.

c. Tas pats jāizdara arī ar starppilsētu autobusu pieturu, izbraucot no Juglas (arī pieturvietas kabatas jātaisa), tikai šeit "kabata" prasās garāka, lai arī stopētājus uzņemošās mašīnas netraucētu izbraukšanai no pilsētas.

2. Pārskatīt zaļās gaismas ilgumu pa Brīvības ielu braucošajiem (dažkārt to dara policisti - regulētāji, pēdējo reizi, kad braucu, likās arī, ka luksofori ir pārregulēti.)

210481. viesis 6.septembris 2006 11:27
0 0 Atbildēt

Vairākas ielas jāpārveido par vienvirziena. Varētu kaut vai pa Brīvības ielu organizēt satiksmi tikai virzienā uz centru, pa Čaka ielu - no centra vai kaut kā tamlīdzīgi. Tad vismaz nebūtu jāspiežas pa tām nabaga divām joslām, no kurām vēl vairākos krustojumos griežas pa labi un pa kreisi.

210483. viesis 6.septembris 2006 11:29
0 0 Atbildēt

Kaarli, nu tu vareetu pastaastiit kaa tu iedomaajies zaljo vilni plkst. 9.00 no riita no vanshu tilta. :D Vai arii tev liekas, ka shkjeersielaam zaljo vareetu vispaar nepieshkjirt un laist satiksmi tikai pa magjistraalajaam ielaam? :)

Pieljauju, ka ar esosho konfiguraaciju, ja ir tukshas ielas, zaljais vilnis ir labu labais. Bet, ja arii tev paveicas un tu aizbrauc pa zaljo, tad ilgaakais peec pus minuutes kaads staavees pie luksofora. Tikmeer no shkjeersielaam naakamajaa ielas posmaa pielien citi, un naakamo posmu pie luksofora staavoshais jau vairs nepaspeej izbraukt. ;)

210486. viesis 6.septembris 2006 11:50
0 0 Atbildēt

Vakar, laikaa kad visi tilti, un pieejas tiem bija mieraa, uz Muukusalas ielas pie biznesa centra un Vieniibas gatvee pie trolejbusu parka savos Volvikjos seedeeja resnie CP un shaudiijaas ar radariem.

Varbut vinjus dereetu tomeer uz ielu krustojumiem ar kocinju uzlikt?

210501. viesis 6.septembris 2006 13:42
0 0 Atbildēt

Sabiedriskais transports nebuutu paarpildiits,ja kurseetu regulaari kaa sarakstaa paredzeets un nestaaveetu korkjos.

210504. viesis 6.septembris 2006 13:50
0 0 Atbildēt

Vislielaakos korkus taisa trolejbusi jo tiem ir ierobezotas paarvietosanaas speejas, aatrums un pie katras paarmijas vai krustena jaasabremzeejas liidz 25 km/h lai nekristu stangas. Tos var aizstaat ar autobusiem. Mums nav metro vai aatrgaitas tramvaji kas ietu apkaart centram un taapeec cauri Riigai visvieglaak tikt ar auto.

212.93.97.131

Nokia6020/2.0 (04.50) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

210514. viesis 6.septembris 2006 14:35
0 0 Atbildēt

Juglas sastrēgumi jau nu ir totālā Domes neizdarība 10 gadu garumā - nesaprotu, kāpēc sliežu otrajā pusē no fizkultūras instituta līdz tramvaja galapunktam nevar izveidot normalu trīsjoslu brauktuvi centra virzienā ? Birka k-gs jau noteikti zin, ka Strazbūras mērs vēlēšanās uzvarēja vairākas reizes pēc kārtas , jo bija ļoti sekmīgi izveidojis zemās grīadas tramvaju, kurš no privātransporta izvilināja laukā vairākus tūkstošus ikdienas autobraucēju. Es to prieku - pavizināties ar zemās grīdas tramvaju, izmēģināju Drēzdenē. Ātrums, komforts par 1,70 eiro reisā. Man patika - ja tāds braucamais tiktu iekārtots līdz Zolitudei, labprāt ikdienā izmantotu tā pakalpojumus un ar auto tikai brauktu nedēļas nogalēs uz Jūrmalu. Bet mīcīties ik rītus un vakarus pa to "siļķu bundžu", ka domnieki sauc par 53 .busa līniju , atsakos kategoriski. Busa markai ,godīgi sakot, nav §āšas nozīmes. Savulaik vecie LAZi bija jauki silti, ikarusiem arī nebija ne vainas. Diez vai kāds opeļa vai žiguļa īpašnieks brauks ar busu tāpēc vien, ka to rotā trīsstaru zvaigzne ....?Šaubos.

210522. viesis 6.septembris 2006 15:41
0 0 Atbildēt

Īstenībā viss ir elementāri: Tērbatas iela jāpārtaisa par gājēju ielu līdz Matīsa, Valdemāra un Čaka - par vienvirziena. Tāpat arī visas perpendikulārās ielas - par vienvirziena. Loģiski, tad Čaka un Valdemāra var izveidot atsevišķu sab. transporta joslu. Šāds vai līdzīgs risinājums ar daļēju centra slēgšanu ir praktiski neizbēgams un ir jau sen realizēts visā Skandināvijā. Savādāk situācija kļus arvien trakāka. Protams, paralēli ir diezgan pamatīgi jāpalielina sab. transportlīdzekļu skaits.

210524. viesis 6.septembris 2006 15:47
0 0 Atbildēt

on že 210522

Tāda sistēma momentā atrisina virkni problēmas, 1) tā kā dēļ gājēju ielas perpendikulārā satiksme ir bloķēta (pa tādu Gertrūdes ielu nekur aizbraukt nevarētu), tur mašīnas brauc maz, līdz ar to var palielināt zaļās gaismas ilgumu visās ielās virzienā uz un no centra; 2) var izveidot atsevišķu sab. transporta joslu (t.i. tā būtu pietiekami noslogota, lai tai būtu jēga; 3) + protams centrs kļutu tīrāks un labāk apdzīvojams... 4) beidzot būtu iespējams izveidot kaut ko arī velosipēdistiem. Tāds risinājums ir redzams praktiski visās RZ-eiropas pilsētaās un neizbēgami kaut kad būs jāpieņem arī mums

210551. viesis 6.septembris 2006 22:50
0 0 Atbildēt

es negribu braukt ar smirdiigiem, saljarkas autobusiem - man slikti vinjos paliek, kur nu veel, ja taads buus - ar automaat.kaarbu - raustaas kaa punjkjis pa draatii Reizeem jau gribas vemt.. Trolejs un trambulis vismaz ir ekologjiski tiiraaks transports nekaa buss..

210553. viesis 7.septembris 2006 2:55
0 0 Atbildēt

Zaļie viļņi jau nu nebūs tie no kuriem sastrēgumos ir baigā jēga. Un arī naktī braucot pa čekeni uz centra pusi, lai "iekļautos vilnī" ir jāmin 80 starp dažiem kvartāliem, savādāk liekas, ka speciāli deguna galā sarkano ieslēdz.

Kreisais pagrieziens ir jāaizliedz no maģistrālām uz maznozīmīgām ielām un dies pas - vārtrūmēm, toties lielākos krustojumos jāliek papildsekcija priekš kreisā ar īsu ciklu, kā tas ir brīvības un miera krustā.

Un vēl eksistē arī tāds satiksmes organizēšanas veids, kāds tiek organizēts uz vantenika remontējamā gala. Attiecīgi čakenes 4 joslas varētu izmantot kā 3:1 un 2:2 pie dāžādas satiksmes intensitātes dažādos virzienos. Uz brīvībenes tas pats.

210569. viesis 7.septembris 2006 9:28
0 0 Atbildēt

man par savu ikdienas maršrutu ir kas sakāms

1. Maskavas iela virzienā UZ CENTRU.

a) no Doles aizliegt stāvēt. Ko iegūstam? Trešo joslu>mazāk joslu maiņu, ātrāku plūsmu!!!!

b) visām sab. trans pieturām KABATAS!!! Pirms slāvu tilta tas vispār ir kosmoss!!! Autobuss apstājas pieturā un tie, kuri griežas no Krastes apkārt, lai dotos uz Slāvu tiltu vienkārši stāv izgriezušies no krusta un nekur netiek, jo vienkārši sab.trans ir nobloķējis visu pirmo joslu!

2. Maskavas iela virzienā NO CENTRA

a) aizliegt apstāties/stāvēt sākot no JAUNĀ TILTA

b) krustojumā ar KRUSTPILS IELU iekārtot kreisā pagrieziena joslu!!!

3. Krastene pirms Dzlzceļa tilta virzienā uz Centru - aizliegt apstāties/stāvēt. Tur pat speciāli autobusiem ir Parkings. Nu kaut kā galīgi šķēršam. Un tad pārējie spiežās pa pirmo pusjoslu un otro joslu. Tad netiek garām tie, kas vēlas nogriezties uz Maskavas ielu.

Kungi, domājiet!!!!!! Jau sen bija jāsāk domāt!!! Bet labāk vēlāk nekā nekad!

Ir taču tik vienkārši vienu mēnesi pabraukāt no rīta pa korķiem un viss pilnīgi taps skaidrs kāpēc kādi korķi kur veidojās.

audi4fun

210575. viesis 7.septembris 2006 9:34
0 0 Atbildēt

aizmirsu. Maskavas iela virzienā uz centru PIRMS KRUSTPILS IELAS. uztaisam trešo joslu jau kādus 500m pirms!!!!!!!!!!! un beigsies tā vālēšana pa bedraino, dubļaino grants joslu!!!!!

Visi, kas vēlas nogriezties uz Krustpils ielu vispirms nostāv pirmajā joslā, līdz ar to rinda ir garāka tiem, kas brauc taisni!!!

audi4fun

210638. viesis 7.septembris 2006 12:24
0 0 Atbildēt

pieminētās reversās kustības sakarā novērots dīvains taupības režīms, kad labēja sekcija vienkārši izslēgta (tikai vidējai joslai ieslēgts sarkans krusts). Ja kāds sacerējies, ka tas ieaudzinās tautā loģisko domāšanu (pats par sevi saprotams, ka jābrauc pa labējo joslu), tad nav jābrīnās, ka katru situāciju katrs novērtē un izbrauc pēc sava prāta. Par kādiem uzlabojumiem te ir runa?

211031. viesis 12.septembris 2006 17:08
0 0 Atbildēt

Nu viens ne visai dārgs pasākums būtu savilkt līnijas valdemāra, kronvalda, bastaja, jēkaba krustojumā, pretī Nacionālajam teātrim, jo krustojums ir pietiekami garšs un piedevām uz līkumu un tramvaja sliedēm šķērsām pāri. Virzienā uz Vanšu tiltu galīgi nevar saprast, cik tālu otrajā joslā tēmēt. Tie kuri tur brauc, sapratīs, tāpat drošvien ir redzējuši (varbūt paši) kā kāds sabremzējas krustojuma beigās, pie kronvalda stūra.

m

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar lietotu automašīnu tirdzniecību krāpjas katrs trešais uzņēmums 6

Latvijas lietoto automašīnu tirgus pamazām pārpildās ar notītām, sistām un satiksmei bīstamām automašīnām Lasīt vairāk

 

Negadījumā Piedrujas ielā gājis bojā vīrietis; VP aicina atsaukties aculieciniekus

Šī gada 17.decembrī pulksten 14.20 Rīgā, Piedrujas ielā pie Slāvu apļa, pagaidām nenoskaidrots transportlīdzeklis, iespējams, "Volvo" markas kravas automašīna ar sarkanas krāsas konteineri, uzbrauca pagaidām nenoskaidrotam gājējam, kurš notikuma vietā gāja bojā. Lasīt vairāk

 

Bemhenam šogad izmaksāta 11 500 eiro prēmija (+ VIDEO) 5

Rīdzinieki maksājuši, Rīgas dome atbalstījusi un aizstāvējusi. Šīs nedēļas notikumu kontekstā ir jāatceras, ka astronomiskās iespējamo kukuļu summas visticamāk ir nākušas no Rīgas un pat visas Latvijas nodokļu maksātāju budžeta. Par to, kā veidots Rīgas Satiksmes budžets un kā Rīgas domes vadība to apstiprinājusi Lasīt vairāk

 

Labākais tirgū - Opel Combo Life iegūst prestižo Autobest balvu (+ FOTO) 2

Opel Combo Life ieguvis “Best Buy Car of Europe 2019” titulu, ko piešķir pašlaik tirgū labākajam auto modelim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti