Avārijā uz Daugavpils šosejas iet bojā četri cilvēki 42

14.maijs 2007 0:00

Svētdien uz Daugavpils šosejas kravas un vieglās automašīnas sadursmē gāja bojā četri cilvēki, informēja Valsts policijā.

Traģiskais negadījums ap plkst.10.30 notika Daugavpils šosejas 83.kilometrā. Kravas automašīna "Volvo", kuru vadīja 1965.gadā dzimis vīrietis, saskrējās ar "VW" markas mikroautobusu, kuru vadīja 1968.gadā dzimusi sieviete.

No gūtajām traumām notikuma vietā mira mikroautobusa vadītāja un trīs pasažieri - 1950.gadā dzimusi sieviete, 1990.gadā dzimis jaunietis un 1992.gadā dzimusi meitene.

Pēc policijas rīcībā esošās sākotnējās informācijas, ceļu satiksmes negadījumu izraisīja kādas vieglās automašīnas "BMW" vadītājs, kurš no notikuma vietas aizbrauca.

Policijas darbinieki turpina darbu, lai noskaidrotu avārijas apstākļus.
 
Visi komentāri
 
233890. viesis 14.maijs 2007 0:14
0 0 Atbildēt

Smagi. Līdzjūtība tuviniekiem un paziņām.

Un tas nobeigums būs kā eļļa ugunī visiem BMW nīdējiem, kas šinī portālā nav retums.

233892. viesis 14.maijs 2007 0:22
0 0 Atbildēt

kur tas ir 83 kilometrs ....briesmigi... Izsaku lidzjutibu!

233893. viesis 14.maijs 2007 0:24
0 0 Atbildēt

Cik tas viss ir bēdīgi - liela daļa diemžēl neapzinās cik tās ir lielas trāgēdijas. Katra šāda avārija atstāj māti bez bērniem,bērnus bez vecākiem utt. Es vēl spētu saprast ja tas būtu vajadzīgs, bet patiesībā tās pāris ietaupītās minūtes un kilometri neko nenozīmē...

233895. viesis 14.maijs 2007 0:46
0 0 Atbildēt

Lasu rakstu secinu, ka manam tuvam draugam līdzīgā situācijā paveicies vairāk - šai pašā svētdienā pēc sadursmes ar fūri, kas ar piekabi bez uguņiem bija aizšķērsojusi visu ceļu (mēģināja iegriezties kkadā celiņā lai apgrieztos), ar lauztu sprandu, skrūvēm pierē un pakausī, pret airbegu atsistu ģīmi, un kkādiem plīsumiem kājā guļ slimnīcā.

Ātrā palīdzība notikuma vietā ieradās 1.5 stundas pēc izsaukuma.

Piedevām īpatnēji - Viņš kā pasažieris bija piesprādzējies un komplektā ar airbegu tas viņu ievērojami pasargāja. Šoferis piesprādzējies nebija un avārijas brīdī tika izsviests no auto, kas ievērojami samazināja gūtās traumas, jo, paliekot šofera sēdeklī, no šofera kājam būtu palikuši vien gaļas izcirtumi.

Ar šo gan noteikti nevēlos atbalstīt jebkadu nesprādzēšanos.

Brauciet uzmanīgi.

233898. viesis 14.maijs 2007 7:12
0 0 Atbildēt

Sen nebiju bruacis par D-pils šodeju.. 5 dien nācās braukt uz Rīgas pusi tieši laikā ~20:00, kad nāk pretī trafiks no Rīgas... tas ir pilnīgs pīī... reizes 3 dabūju bremzēt un griezt nost no ceļa, lai tik palaistu tos drošsiržus lidoņus, kas apdzenot nespēj laikā pabeigt savu manervu...

233899. viesis 14.maijs 2007 8:08
0 0 Atbildēt

no TVNET:

Pēc sākotnējās informācijas, tika pieļauts, ka ceļu satiksmes negadījumu izraisījis kāds agresīvi braucošs vieglās automašīnas "BMW 316" vadītājs, kurš no notikuma vietas aizbrauca. Vēlāk vakarā šīs automašīnas vadītājs, 1966.gadā dzimis vīrietis tika atrasts un viņam noformēts administratīvā pārkāpuma protokols par agresīvu braukšanu.

Tomēr traģiskā negadījuma precīzi apstākļi un tajā vainojamie policijai vēl būs jānoskaidro. Pašlaik zināms, ka negadījuma brīdī automašīna "BMW 316" un smagi cietušais mikroautobuss atradies vienā braukšanas joslā, bet starp tiem braukušas vēl divas vieglās automašīnas.

Pagaidām nezināmu iemeslu dēļ automašīnas "BMW 316" vadītājs, kuram tiek pārmesta agresīva braukšana, strauji bremzējis, aiz viņa braucošo divu vieglo automašīnu vadītāji paspējuši reaģēt uz šo manevru un nobremzēt, bet "VW" markas mikroautobuss, iespējams, pārāk mazas braukšanas atstarpes dēļ nav spējis sabremzēties un tas samests. Mikroautobuss vispirms esot samests uz šosejas malu, tad - atpakaļ uz ceļa vidu, kur tas iekļuvis pretējā braukšanas joslā un saskrējies ar kravas automašīnu.

233901. viesis 14.maijs 2007 8:35
0 0 Atbildēt

tas vien to nozīmē, ka Latvijā ceļu stāvoklis ir "izcils" : (lai kādi tur BMW utt braucēji būtu - ja būtu normāls kaut vai divu joslu ceļš uz vienu un divu joslu ceļš uz otru, tad nevajadzētu rakstīt šīs bēdīgās ziņas un vainot autobraucējus! !! Ir laba izeja, brauciet pa otro pusi Daugavai, salīdzinoši labs ceļš un maza satiksme... - tikai pie Jēkabpils jābrauc āra, jo tālāk grants ceļš

esiet uzmanīgi! !!

P.S. labāk 10 min. vēlāk mājās, nekā n-tos gadus ātrāk...

233902. viesis 14.maijs 2007 8:54
0 0 Atbildēt

Vacija uz sadas sosejas butu aizliegts apdzit visas tas garuma un max atrums 70km/h!

Cela segums katostrofals! Apzimejumu nav! Fures uz cela Svetdienas! Gajeji parvietojas pa to pasu celu!

Latvija tomer ir nabadzigaka valts Eiropa! Nebus labi celi, neka nebus!

Lidzjutibu bojagajusho tuviniekiem! Zel bojagajusos. Ta vareja gadities katram!

233903. viesis 14.maijs 2007 9:04
0 0 Atbildēt

Nav vēl zinām vai BMW vadītāj ir patiešam 100% vainojams. Protams vinš patraucēja taču pie vainas šeit ir distances neievērošana.

Līdzjūtību tuviniekiem!

Policists

233904. viesis 14.maijs 2007 9:08
0 0 Atbildēt

vakar uz Riigas-Liepaajas trases arii dariijaas bezpridels - kkur laikam bija kaads rallijs beidzies, vismaz bija pilns celjsh ar rallija mashiinaam uz treljiem, un bija arii taadi, kuri laikam bija to visu saskatiijushies un nu nesaas uz riigu - apdziishanas kalnaa, liikumos, kur vispaar neko neredz utt. labi, ka viss beidzas labi, bet shaadu riskeeshanu ar savu un citu dziiviibaam par normaalu nevar nosaukt.

233905. viesis 14.maijs 2007 9:12
0 0 Atbildēt

mx_black

Par ralliju var izlasīt te:

www.iauto.lv/art/12168/37

233906. viesis 14.maijs 2007 9:15
0 0 Atbildēt

imho pie lielas vainas ir Latvijas celi, kuri shadam auto plusmam vsp nav paredzeti. Interesanti, ka jaunos, rekonstruetos celus ari tadus divainus buve. Nu kadel nevar norobezhot pretimnakoshas joslas ar trosem, ka Zviedrija un ik pa kadiem 10km izveidot apdzishanas joslas vairaku km garuma ja nevar izveidot vairaku joslu shosejas. Isti nesaprotu ari kadel Latvija netiek buveti maksas celi?Vai varbut ta ari domats lai sitas vairak un kad tauta bus shoka tai bus pie kajas, ka uzreiz lielaka dala celu klus par maksas celiem?aizmirsu vel pieskaitit tos mazos celinus kuri no lauku majam iznal uz shosejas vsp bez jebkadam ieskrieshanas joslam. Tos tak ari varetu savienot kaukada cela un izveidot viaduktu lai tad izbrauc uz shosejas. Cik biezhi nav ta ka kaukads nenosakamas krasas un markas auto pekshni liek pa torkiem un griezh pa kreisi vai pa labi lauku majas celina un ej izzile jo bremzhu/pagr ugunus vnk nevar redzet.

Vajadzetu ari padomat par transporta plusmu analizet to izvietot laicigi zimes bet nekas tads Latvija nenotiek. Nav logiski izvietotas zimes, nav pat uzkrasotas celu viduslinijas un celu malas. Tik nesaprotu kadel man jamaksa celu nodoklis ja nekas nemainas?

233907. viesis 14.maijs 2007 9:24
0 0 Atbildēt

viss ir kartiba laudis, par ko celam te lielu breku!?! ar celiem viss ir kartiba, nodoklus paaugtinam un turpinam dzivot eiropas savieniba. tads tak bija musu merkis... Lidzjutiba tuviniekiem :(

233908. viesis 14.maijs 2007 9:29
0 0 Atbildēt
233910. viesis 14.maijs 2007 9:33
0 0 Atbildēt

PIe BMW stūres sēdējis 1966 gadā dzimis vīrietis, ko diez vai var saistīt ar jaunības trakošanu. TVnet ziņās rakstīts ka viņš strauji bremzējis, bet kādēl , to tad vēl skaidros.

Nu un kamēr mūsu valstī beidzot sataisīs ceļus, pēc visiem drošības likumiem- atdalītas pretīmbraucošas joslas , apļi uz katra krustojuma ut.t. , šādi gadījumi nav retums.

233911. viesis 14.maijs 2007 9:40
0 0 Atbildēt

Braucu garām stundu pēc notikuma, mikroautobuss jau bija uz treilera un transportēts prom, līks bija pamatīgi. Smagais, kas veda kautkādu lielu celtniecības būdu bija noskrējis no ceļa kārklos. Vakarā vēl tas tur bija, bet piederīgie pa pļavu lasīja mantas un lika puķes. Skarbi!

Vispār tas līkums, tautā saukts par Baznīcas līkumu, ir plats, ļoti labi pārredzams no abām pusēm, tomēr uz tā diezgan bieži notiek neizskaidrojamas avārijas. Vietējie melš, ka dēļ tā, ka ceļš būvēts uz vecajiem kapiem...

D-pils šoseja kopumā, protams, ir nervus kutinošs posms, tomēr man reti ir gadījies tur sastapt tādus, kas apdzen nepārredzamā vietā, es teiktu, ka biežāk pie vainas tie, kas apdzinējiem neļauj pabeigt manevrus, jo neievēro distanci aiz priekšā braucošajiem un veido nebeidzamas kolonnas.

233902. viesis 14.05.2007 08:54 - cik esmu bijis Vācijā, nekas tāds nav novērots, nevajag dramatizēt, uz mazajiem celiņiem un šādām šosejām tāpat ir 90-100 km/h un atšķirībā no LV, tur apdzīt var krietni vairāk vietās, vienīgi tiek ņemts vērā, no kuras puses! Latvijā, ja nedrīkst apdzīt no vienas puses, tad nesaprotamu iemeslu dēļ nedrīkst arī no otras, lai gan viss ir pārredzams. Tikko biju Igaunijā, tur lielākoties drīkst braukt uz 100 km/h, un nekāda vaina!

Līdzjūtības bojāgājušo tuviniekiem.

233912. viesis 14.maijs 2007 9:47
0 0 Atbildēt

Domāju ka būtu laiks pieprasīt atlikt gaismas pils, koncertzāles un tamlīdzīgu nenormāli dārgu objektu būvniecību novirzot līdzekļus maģistrālo autoceļu sakārtošanai:

Daugavpils šoseja un tās "atslogotājs" pa Daugavas otro pusi līdz Jēkabpilij;

Liepājas šoseja;

Vidzemes šoseja (posmos ar 2 joslu kustību);

Ventspils šoseja (Līdz Tukumam kā minimums).

Citādi drīz nebūs kam apmeklēt ne gaismas pili ne koncertzāli. Un man arī nebūtu diez cik patīkami apmeklēt kultūras pasākumus vietās kuras uzbūvētas uz autovadītāju līķiem.

233914. viesis 14.maijs 2007 9:58
0 0 Atbildēt

Par kreiso krastu runājot,ari tur jau parādījušies zemie lidoņi kuriem uzd...t uz citiem,apdzīšanas nepārredzamos līkumos utt.,kas uz tā ceļa vietām ir daudz bīstamāk kā uz D-pils šosejas.No tiem ass-iem nav neviens pasargāts.|Zēl ,ka viņu dēļ iet bojā nevainīgi cilvēki.

233921. viesis 14.maijs 2007 11:05
0 0 Atbildēt

Daugavpils šoseja jau sen ir par šauru, tādai satiksmei. Pietiek ar vienu uz 60 kmh braucošu fūri, lai izveidotos diezgan haotiska ātrāk braukt gribētāju aste, atliek vienam noraustīties, straujāk piebremzēt vai kā un momentā rodas avārijas situācija. Un nav te pie vainas ne bembisti, ne opelisti, bet gan valsts noziedzīgā, rīcība, gribot pelnīt ar tranzītbiznesu, bet nesakārtojot infrastruktūru :(

P.S. Pats, lai arī neesmu svētdienas braucējs, cenšos vai nu braukt pa kreiso krastu, vai arī laukos nogaidu, lai visi Rīgas braucēji aizbrauc un braucu pa nakti.

233925. viesis 14.maijs 2007 11:32
0 0 Atbildēt

Tieši tā, pri čem te bmw? Nu apdzina, nu piebremzēja, nu un? Tam, kas brauca aiz tā vajadzēja ieturēt pietiekamu distanci, lai laikus varētu nobremzēt savu busu. Un vispār, šitādiem B kategorijas čaiņikiem, it sevišķi vecenēm, kuras nemak braukt ar jau ar vieglo, bez 5-6 gadu stāža nedrīkstētu dot vadīt busu, tas tomēr nav vieglais, cita dinamika, cits bremzēšanas ceļš!

233942. viesis 14.maijs 2007 13:11
0 0 Atbildēt

Laikam buus jaasaskata likumsakariibas ....

3dien un 4dien uz Duntes ielas pieturā " Ozolaine" uz gaajeeju paarejas bija avārijas.Abās epizodees bija iesaistiitas konkreetas markas automasiinas....

233953. viesis 14.maijs 2007 14:38
0 0 Atbildēt

Yukki,tur jau tā lieta,ka baznīcas līkums ir labi pārredzams(it kā),tas rada drošības ilūziju..Īstenībā tā garums nav nemaz tik liels,un ja abi pretībraucošie ātri lido,tad sekas var būt visādas.

233901,asfalts ir tikai līdz Aizkrauklei pa otru pusi.

233958. viesis 14.maijs 2007 14:54
0 0 Atbildēt

to 233925. viesis 14.05.2007 11:32

«Tieši tā, pri čem te bmw? Nu apdzina, nu piebremzēja, nu un? ... vajadzēja ieturēt pietiekamu distanci .... B kategorijas čaiņikiem ...»

Vot IDIOTS. Neskatoties uz necieņu pret mirušajiem, šim vēl iekšā gudri spriedelēt.

Kā šis kretīns zin, ka BMW apdzina un piebremzēja normāli, nevis «kā parasti»?.

Kā šis kretīns zin, ka pirms tam busam jau nebija pietiekoša distance, kurā fiksi salīda tas BMW un co?

Pats laikam pie busa stūres nekad nav sēdējis, lai zinātu, cik neiespējami uz šādiem ceļiem ir uzturēt šo paša pieminēto teorētiski pareizo distanci.

Esmu līdzīgā situācijā bijis - vienīgais, ko var busa šoferis šādā bridī darīt - neļaut instinktiem vaļu un plēst pa taisno priekšā braucošajam virsū (nevis sākt mēģināt līkumot). Vainīgs būs - protams, bet arī dzīvs...

233959. viesis 14.maijs 2007 15:15
0 0 Atbildēt

233925 un cik tad tev cainik ir staazs?? 7-8 gadi?? ka tik gudri pluuti un uzskati sevi par baigo specu????

233963. viesis 14.maijs 2007 15:53
0 0 Atbildēt

Pievienojos jukki kad likums itka(ir vinjs nedaudz viltigs jo manuprat nelauj isti noteikt atrumu) labi paaredzams bet ari esmu gan redzejis gan dzirdejis par mistiskam avarijam taja likuma. Pats braucu garam kad bija vairs tikai smagais.

Lidzjutiba cietusajiem.

Pa D-pils sosi sanak biezi braukt un kadu menesi atpakal viens e90 sarkans 318 labi lidoja. Mierigi apdzina neparredzamas vietas.

233967. viesis 14.maijs 2007 16:40
0 0 Atbildēt

233925.viesim

Reactive

" Tieši tā, pri čem te bmw? Nu apdzina, nu piebremzēja, nu un?"

Tur jau tas joks, ka apdzina un piebremzeja... kuraa briidii tad taa distance radas??

Drosi vien pasham Bavariets pie stura...

233968. viesis 14.maijs 2007 16:45
0 0 Atbildēt

vienīgais kas daļēji var uzlabot situāciju ir piespiest tos d. iršļus uzbūvēt TREŠO apsteigšanas joslu ik pēc noteiktiem km.

Tai pat nav jābūt nepārtrauktai. Un zīme, ka pēc tim un tik km ir apsteigšanas josla. Vai tad te pat līdz Zviedrijai , Norvēģijai tie j. o banie zarumbas nevar aibraukt un apskatīties, b ļ e !!!!

Maschiic

233971. viesis 14.maijs 2007 16:52
0 0 Atbildēt

viesi 233925!Glups tu esi!Pats sajeedz,ko uzrakstiji?Ja tevi kaads apdzen,tad ir tikai logiski domaat,ka apdzineejs turpinaas lidot taalaak un neizdomaas mest pa meemajiem(Par"kolonnu"neiet runa,tur,ja apdzineejs,nespeedams apdziit visu kolonnu,muuk atpakal joslaa,skaidrs ka vinsh piebremzees).

233973. viesis 14.maijs 2007 17:13
0 0 Atbildēt

Skaidrības tur tiešām nav nekādas - tagad iekš TVnet ir rakstīts, ka BMW braucis pretējā virzienā. Varbūt pirms plosīšanās un apsaukāšanās būtu vērts zināt, kas tad tur precīzi notika...

233974. viesis 14.maijs 2007 17:16
0 0 Atbildēt

KSI, 233959. viesis

Palasiet CSN un nespriedelējiet te gudri.

Nav nekur pierādīts, ka BMW vainīgs, kāds no šiem tirsējiem tur bija klāt, CP protokolu redzēja, jeb tikai to vien māk, kā latviešiem pieņemts aplikt citus?

Kur ir fakti un pierādijumi???

233976. viesis 14.maijs 2007 17:28
0 0 Atbildēt

unloco

Ja mani kāds apdzen, tad ir jābūt gatavam uz to, ka tas 99% gadijumu līdīs tieši priekšā, apdzinējam var pēkšņi izlīst priekšā kāds no blakus ceļa un normāli vadītāji parasti ietur gan pietiekami lielu distanci gan arī nedaudz samazina ātrumu, lai apdzinējs tiktu vietā, bet tas parasti ir normālas valstīs, pie mums tieši pretēji šēž viens otram pakaļā ar 5m distanci un pielien vēl tuvāk, ja kāds mēgina apdzīt. Diemžēl, bet fakts.

It sevišķi ar to slimo džipisti un sievietes.

Nav nekur teikts, ka avārijas brīdī viņa nerunaja pa telefonu vai nekrāsoja lūpas.

Un pareizi te viens pieminēja, ka ja priekšā strauji piebremzē, labāk ir maukt tam pakaļā, nekā raut uz malu, jo pie liela ātruma autiņu nesavāksi, kas šinī gadijumā arī notika.

bet vispār šinī gadijumā vaina ir jāuzņemas valstij kā ceļu uzturētājam, nodokļus plēš 10 ādas, bet vienu no noslogotākajām trasēm neatjauno un nepaplašina gadu desmitus!

233979. viesis 14.maijs 2007 17:54
0 0 Atbildēt

Jaa,pilniigi piekriitu viesim 233976,bet diemzeel saadi domaajosie ir loti maz un iespeejams taadeel arii ir taas daudzaas,smagaas avaarijas!Tik tiesaam,nu ja tevi apdzen-paraujies uz malinu un nedaudz samazini aatrumu!!!

233980. viesis 14.maijs 2007 18:00
0 0 Atbildēt

Pieredzes trūkums arī ir nāvējošs :D

Cik sapratu, tad pasažieri nebija piesprādzējušies! Eu, klau jūs idioti!! Davai pie 90 km/h atsprādzējiet drošības jostas un nolieciet tā kārtīgāk pa nažiem, Jutīsiet tikai to, ka neesat spējīgi atraut savu miesu no stūres rata!!! Pēc šāda gājiena padomājiet par to, kas būtu, ja bremžu vietā izmantotu dzelzbetona stabu!!! :D

233986. viesis 14.maijs 2007 20:35
0 0 Atbildēt

Kas traucē uzbūvēt līdz galam ceļu Tīnūži-Koknese ?????Jau daļēji asfaltēts,daļēji nobērtas 4 joslas,iet pa mazapdzīvotām vietām.

Kad būs ???????

233989. viesis 14.maijs 2007 21:23
0 0 Atbildēt

Kāpēc šajā topikā vēl nav kāda "ērgļa" komentārs, kā viņš mēdzot pārmācīt visādus bremzes, aizgriežot priekšā un speciāli piebremzējot? Ir taču tādi diezgan lasīti.

233991. viesis 14.maijs 2007 22:16
0 0 Atbildēt

nesaprotu tos kas maaca kaa jaariikojas kad tevi apdzen nepaarredzamaa vietaa. Varbuut saaksim ar to ka jaamaaca tie gariigie invaliidi kas neskatoties ne uz pretimbraucosho fuuri tomeer gaazj visiem garaam ar domu, gan jau paareejie pavirziisies, nobrauks uz apmales, nekas jau nenotiks. Tak blin nosist taadus kretiinus uz vietas vajag. Nu ja redzi ka nevar dziit tad nedzen, pagaidi 1min un apdzen kad tas ir droshi izdaraams. Tieshi peedeejaa laikaa shaadi umnjiki skreejeeji arii ir izraisiijushi letaalas avaarijas.

233992. viesis 14.maijs 2007 23:27
0 0 Atbildēt

Jau no riita koleegis no Aizkraukles man pastaastiija ka BMW te nipricom: tagad ir arii oficiaali tas apstiprinaats:

"Tomēr, kā TVNET pastāstīja notikušā aculieciniece, BMW 316 pasažiere, negadījuma brīdī minētais BMW markas auto un VW mikroautobuss braukuši pretējā virzienā - BMW vienā virzienā ar trīs kravas automobiļu kolonnu virzienā no Rīgas un VW mikroautobuss aiz diviem vieglajiem auto virzienā uz Rīgu.

Saskaņā ar aculiecinieces sacīto, BMW vadītājs apdzinis kravas furgonus un iekārtojies aiz kravas automobiļu kolonnai priekšā braucošā vieglā auto. Brīdī, kad BMW automobilim garām pabraucis VW markas mikroautobuss, tas jau bija ieņēmis vietu šosejas labajā joslā.

Tāpat BMW pasažiere norādīja, ka pēc kāda brīža viņas auto apturējuši policijas darbinieki, taču apstādināšanas iemeslus nav minējuši. Par negadījuma traģiskajām sekām - četriem bojāgājušajiem - BMW pasažieri uzzinājuši tikai četras stundas vēlāk, atrodoties Aizkraukles policijā. Tādēļ neesot arīdzan korekti teikt, ka BMW vadītājs no notikuma vietas aizbraucis un tikai vēlāk vakarā atrasts. "

233999. viesis 15.maijs 2007 8:14
0 0 Atbildēt

Klau,Bil!? No šī komenta man skaidrs sekojošais.BMW maucis purnā VW.busiņš rāvis uz nomali,tad sasviests uz otru pusi,taisni zem smagajiem,kurus tas BMW apdzinis.Vai ne tā?

234042. viesis 15.maijs 2007 11:17
0 0 Atbildēt

Abstrahējoties no konkrētā gadījuma un lasot komentārus var secināt, ka vainīgi parasti ir lohi, kuri pārvietojas ar atļautu ātrumu un nesaprotamu iemeslu dēļ neatstāj pietiekami daudz vietas manevriem normālajiem lidoņiem.

234125. viesis 16.maijs 2007 1:29
0 0 Atbildēt

Tajā vakarā braucu pa daudz normālāku šoseju - Pleskaveni. Atgriezos Rīgā no Alūksnes. Braucu strauji, taču nekad to nedaru "tupi". Ja ir laba un droša vieta apdzīšanai - dzenu, ja nav - kaut vai no 200 km/h metu uz leju un pagaidu aiz priekšā uz 80 braucoša (relatīvi "stāvoša") auto, kamēr visi apstākļi ir OK apdzīšanai. Oficiālais stāžs - 11 gadi, reālais - vairāk par 20 gadiem :) tādēļ šādus aprēķinus un lēmumus smadzenes izdara automātiski un vēl nekad nav nācies svīst aukstus sviedrus, domājot: "Paspēšu - nepaspēšu...".

Turpretī uz šosejas visapkārt notika visneiedomājamākais "bezpreģels" - kā dzīva izlustrācija bija kāds pussmagais auto - logu vedējs, kas brauca uzkrītoši agresīvi un ātri priekš tāda auto (virs 100 km/h noteikti). Viņu ievēroju brīdī, kad tas bija izgājis pretējā joslā apdzīt mierīgi braucošos vieglos auto, taču nejaudāja paātrināties, lai šādu manevru vispār veiktu. Izgāja viņš brīdī, kad pretī braucošie jau bija skaidri saskatāmi un pat ezītim skaidrs, ka tie tūlīt būs klāt un smagajam nebūs kur palikt. Tad smagais "paņēma uz massu" vieglos, ko apdzina, iespraukdamies tiem priekšā (neies jau atkāpties atpakaļ aiz apdzenamajiem, no kurienes bija izlīdis) labi ja pāris metrus (nepārspīlēju!) pirms pretī braucošās mašīnas priekšgala... Un vai viņu šī situācija sabiedēja? Nepavisam! Lodzinieks turpināja nesamērīgi ātri pārvietoties un bīstami manevrēt...

Taču šis "maniaks" nebija vienīgais tā vakara "džigits" - vai nu tiešām kaut kādas magnētiskās vētras vai zvaigžņu stāvoklis pie vainas, vai kā, taču praktiski visu ceļu, it īpaši pie pašas Rīgas nācās novērot visdažādāko neadekvāto autovadītāju rīcību. Viens vieglā auto "auns" (bija tādi CSDD plakāti kādreiz) bija ieņēmis otro joslu un spītīgi turējās blakus pirmajā joslā braucošajiem. Tas nekas, ka aiz viņa jau vesela kolonna sastājusies un domā, kā kulturāli tikt uz priekšu... Pieklājīga pamirkšķināšana ar atkārtojumu ik pēc minūtes nekādu rezultātu nedeva. Arī jau dusmīgākā noskaņojumā ieslēgti tālie uz pārdesmit sekundēm tika atstāti bez ievērības. Kad manīju, ka labajā joslā kustošie tomēr ilgtermiņā ir mazliet ātrāki par "aunu", pārkārtojos uz turieni un dažās minūtēs tiku ārā no "gūsta" (tāpat mēģināja rīkoties aiz manis braucošie pilsoņi). Kad atkal pārkārtojos uz kreiso joslu kādu gabalu priekšā "aunam" un sāku uzņemt savu šosejas ātrumu, minētais lopiņš ieslēdza tālos lukturus :), taču ilgāk par kādām 5 sek. viņš spoguļos nebija redzams... Pēc dažiem kilometriem, kad pamanīju CP ekipāžu, kas kontrolēja ātrumu un samazinājos līdz pirmās joslas 90 km/h un iekļāvos tajā, lai atdotu godu un tuvotos varas pārstāvjiem ar pienācīgu ātrumu, pēc neilga brīža, tieši CP "degungalā" man garām pa 2. joslu "aizplēsa" iepriekš aprakstītais ragulops ar apmēram 120 km/h (pieļauju, ka CP pat nemanīdams, kā iepriekš nemanīja citus satiksmes dalībniekus) - droši ka dzinās pakaļ "sponsoram" (t.i. man) :) CP laikam uskatīja viņu par neienesīgu mērķi - pamērīja, bet nemēģināja apturēt... Aiz līkuma un viadukta pēc CP posteņa vēlreiz pabraucu garām minētajam lopiņam, taču šoreiz pirmā josla bija brīva, viņš mani spoguļos nebija pamanījis, tādēļ patraucēt nepaspēja ;)

Automurgs turpinājās arī Rīgā - lekšana priekšā bez pagrieziena ugunīm, izbraukšana uz gal venās ielas pāris metrus priekšā pa to braucošajiem u.t.t. "Streetrace" pie luksoforiem. Krustojumu šķērsošana pie sarkanās gaismas... Kur tālāk? Tomēr laikam mēness fāzes vainīgas.

234143. viesis 16.maijs 2007 11:10
0 0 Atbildēt
234164. viesis 16.maijs 2007 17:44
0 0 Atbildēt

Ļoti ticama versija.Bildēs varēja arī manīt,ka Caravellas riepas bija pusplikas ''vissezonas'',tas tomēr ir viens no svarīgākajiem faktoriem pie bremzēšanas,protams arī bremzēšana uz ''miksta''(vienas puses riteņi uz asfalta,otras uz grants) ir lieta,ko būtu vēlams iemēģināt kaut kur uz tukša ceļa.Ja tas šoferītim gadās pirmo reizi,tad ir milzu pārsteigums,kāpēc auto metās šķērsām.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto izmēģina atjaunoto otrās paaudzes Toyota Aygo (+ foto) 1

Toyota Aygo ieguvis pusmūža feisliftu. Tas ieguvis mazliet jaudīgāku dzinēju, aizraujošāku stūres un balstiekārtas darbību, jaunus apdares materiālus un modernāku izskatu. Lasīt vairāk

 

Divu varenauto "saķeršanās" uz autobāņa Vācijā - Koenigsegg Agera R ierāda vietu Porsche 918 Spyder (+ VIDEO) 18

Skriešanās ar ātrumu līdz pat 350 km/h - Porsche 918 Spyder hibrīds mēģina spēkoties ar zviedru varenauto Koenigsegg Agera R. Lasīt vairāk

 

Pirmais Volvo bez dīzeļdzinēja – prezentēts jaunais S60 sedans (+ foto) 7

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo prezentējusi jaunās paaudzes S60 sedanu, kas kļūs par markas pirmo jauno modeli bez dīzeļdzinējiem. Lasīt vairāk

 

Jauns motors un automātiskā kārba – UAZ gatavojas apvidnieka Patriot modernizācijai 5

Krievijas apvidus automobiļu ražotājs plāno UAZ Patriot modernizāciju, kā galvenos ieguvumus solot tam jaunu motoru un automātisko pārnesumkārbu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti