Sāk būvēt Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojumu 22

10.jūlijs 2007 1:09

Vakar Rīgas mērs Jānis Birks un Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs kopā ar mediju pārstāvjiem apmeklēja Brīvības gatves un Juglas ielas krustojumu, lai iepazītos ar paredzētajiem būvdarbiem un satiksmes organizāciju divu līmeņu šķērsojuma izbūves laikā.

Izbraukumā piedalījās arī pārstāvji no Rīgas domes Satiksmes departamenta, projektēšanas uzņēmuma SIA „BRD projekts” un būvdarbu ģenerāluzņēmēja A/s „A.C.B.”.

Kā zināms, sastrēgumu mazināšanai, iebraucot Rīgā no Vidzemes puses, šogad tiks uzsākta Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķersojuma izbūve. Šī projekta realizācija tiek veikta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu, un tas ir viens no lielākajiem projektiem, kura būvniecību šogad paredzēts uzsākt. Divu līmeņu šķērsojuma izbūvi paredzēts pabeigt 2008.gada vasarā. Šobrīd jau ir uzsākta remontdarbu zonas sagatavošana.

Plānots, ka divu līmeņu šķērsojuma izbūves rezultātā satiksmes caurlaides spējas šajā satiksmes mezglā palielināsies trīs reizes.

Pašreizējā situācija un projekta mērķis.
Šobrīd, iebraucot Rīgā un izbraucot no pilsētas, veidojas lieli sastrēgumi, kam par iemeslu, galvenokārt, ir lielās transportlīdzekļu rindas, kas gaida, kamēr citi transportlīdzekļi veic kreiso pagriezienu no Brīvības gatves uz Juglas ielu. Katru dienu šo krustojumu šķērso vidēji 30 000 automašīnu. Šādas augstas satiksmes intensitātes apstākļos līdzšinējā viena līmeņa Brīvības gatves un Juglas ielas krustojuma caurlaides spējas ir izsmeltas. Tāpēc krustojums tiks izbūvēts divos līmeņos, lai transportlīdzekļu plūsma, kas brauc taisni pa Brīvības gatvi un kas veic kreiso pagriezienu uz Juglas ielu, viena otru nekavētu. Brīvības gatve būs augšējā līmenī, bet pagrieziens uz Juglas ielu tiks izbūvēts tunelī zem Brīvības gatves. Sabiedriskā transporta kustības uzlabošanai būvdarbu laikā Brīvības gatvē tiks izbūvēta arī papildus sabiedriskā transporta josla no Silciema ielas līdz Juglas ielai, kurā tiks izvietota arī sabiedriskā transporta pieturvieta. Savukārt Juglas iela posmā no Pāles ielas līdz Brīvības gatvei tiks izbūvēta pa jaunu trasi, un līdzšinējais Juglas ielas posms no Brīvības gatves līdz Pāles ielai kļūs par vietējas piebraukšanas ielu.

Kādi uzlabojumi būs sabiedriskā transporta kustībai:
• Sabiedriskajam transportam no Silciema ielas līdz Juglas ielai vairs nebūs jāstāv sastrēgumā kopā ar pārējām automašīnām, jo šajā posmā tiks izbūvēta papildus atsevišķa sabiedriskā transporta josla, pie kuras tiks izbūvēta arī sabiedriskā transporta pieturvieta.

Kādi uzlabojumi būs autovadītājiem:
• Tiem, kas iebraucot Rīgā vai izbraucot no Rīgas, vēlēsies braukt taisni pa Brīvības gatvi, vairs nebūs tik ilgi jāstāv pie luksofora un jāgaida, kamēr citi transportlīdzekļi veic kreiso pagriezienu uz Juglas ielu.
• Tie, kas, iebraucot Rīgā, vēlēsies veikt kreiso pagriezienu uz Juglas ielu, bez apstāšanās pie luksofora varēs turpināt ceļu pa tuneli, kas būs izbūvēts zem Brīvības gatves.
• Tie, kas no Juglas ielas vēlēsies veikt labo pagriezienu uz Brīvības gatvi Berģu virzienā vai kreiso pagriezienu uz Brīvības gatvi centra virzienā, to varēs izdarīt bez apstāšanās, izmantojot rotācijas apli.

Satiksmes organizācija būvdarbu laikā.
Plānots, ka visā būvdarbu laikā satiksme tiks nodrošināta pa divām braukšanas joslām katrā virzienā tāpat kā līdz šim, tādējādi nesamazinot krustojuma caurlaides spējas.

Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma būvniecības izmaksas ir 15,6 miljoni latu apjomā (ieskitot PVN). No tām Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums- 4,4 miljoni latu; valsts līdzfinansējums- 294 tūkstoši latu; Rīgas pašvaldības finansējums- 10,9 miljoni latu.

AS „A.C.B.” projektu vadītājs Edmunds Zonbergs:
„Remontdarbus Brīvības gatves un Juglas ielas krustojumā plānots pabeigt 2008. gada vasarā, taču mēs ceram, ka būvdarbi satiksmi ietekmēs nebūtiski, jo tie tiks veikti, nepārtraucot satiksmes plūsmu. Turklāt tiks saglabātas četras braukšanas joslas – pa divām katrā virzienā. Tiesa gan, gribu brīdināt autovadītājus, ka braukšanas joslu izkārtojums būvniecības laikā var mainīties atbilstīgi veicamo darbu profilam, tāpēc aicinu visus autovadītājus būt maksimāli uzmanīgiem un sekot gan izvietotajām ceļazīmēm, gan ielu horizontālajam marķējumam. Būvdarbu laikā tiks izbūvēts satiksmes tunelis zem Brīvības gatves, paaugstināts Brīvības gatves līmenis, izbūvēts Juglas ielas pilnīgi jauns pagarinājums no Pāles ielas līdz Brīvības gatvei, kā arī ierīkotas jaunas nobrauktuves un uzbrauktuves Brīvības gatvei. Protams, būs arī vairāki gājēju tuneļi brauktuvju šķērsošanai. Jaunizveidotais satiksmes mezgls Brīvības gatvē no Silciema ielas līdz kanālam Brīvības gatvē ievērojami atvieglos automašīnu kustību augstās satiksmes intensitātes apstākļos, turklāt šis būs viens no patiesi mūsdienīgākajiem satiksmes mezgliem Rīgā.”
 
Visi komentāri
 
238043. viesis 10.jūlijs 2007 2:00
0 0 Atbildēt

Kāpēc tuneļus nevis gaisa pārejas? Biezi esam? Cik zinu, tad tuneļi izmaksājot dārgāk.

238044. viesis 10.jūlijs 2007 7:29
0 0 Atbildēt

Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma būvniecības izmaksas ir 15,6 miljoni latu apjomā ....reiz ,teiksim,pieci..

238045. viesis 10.jūlijs 2007 8:38
0 0 Atbildēt

apsveicami - vairāk šādu projektu. cik daudz un kam kas atleks, tas jau ir cits jautājums.

238046. viesis 10.jūlijs 2007 8:52
0 0 Atbildēt

a kas tur apsveicami?? nu uzbūvēs krustā ar Juglas ielu 2-līmeņu šķērsojumu... un tālāk? tāds pats korķis kā iepriekš būs nākamajā - ar Silciema ielu!!! tas takš pat ezim ir skaidrs - ka ielas caurlaidība ir tieši tik liela, cik tā ir šaurākajā (vietā ar mazāko caurlaidību) vietā!

Vajadzēja takš to risināt kompleksi - taisīt trasi bez luksoforiem no Brīvības gatves uz Dienvidu tiltu, tad no tā būtu kāda jēga!

238047. viesis 10.jūlijs 2007 9:05
0 0 Atbildēt

Varēja jau vismaz bildi pielikt. Re kur iekš db.lv ir:

www.db.lv/Default2.aspx...5efed1&ref=rss

238048. viesis 10.jūlijs 2007 9:07
0 0 Atbildēt

blablablka....to varēs izdarīt bez apstāšanās, izmantojot rotācijas apli

nu pziģec ir tam krustojumam :|

238049. viesis 10.jūlijs 2007 9:24
0 0 Atbildēt

Drīzāk būtu uztaisījuši stāvvietu Berģos un nelaistu tos lauķus vispār pilsētā.

238051. viesis 10.jūlijs 2007 9:30
0 0 Atbildēt

atvainojos, nekas nav apsveicami,

turpinam sēdēt rokas salikuši klēpī, gudri bezdam un noniecinam citu centienus, ar sajūsmu stāvam sastrēgumos. idiņi - tad ņemat paši rokā lāpstu un taisat tās trases bez luksoforiem.

238052. viesis 10.jūlijs 2007 9:31
0 0 Atbildēt

238051 biju es

238054. viesis 10.jūlijs 2007 10:00
0 0 Atbildēt

>238051./911

Sorry, pilnīgi infantīls komentārs tev šoreiz iznācis...

tas aicinājusm ņemt lāpstu rokās:))) iedomājies, ja tagad te visi iAuto lasītāji, saspļautu plaukstās, ņemtu lāpstas rokās un sāktu katrs kautko Rīgā rakt!!!:)))) kāds vēl moš ekskavatoru atdzītu!:)))

me diktam ierēc par Tevi :D :D :D :D

238056. viesis 10.jūlijs 2007 10:05
0 0 Atbildēt

vieni no stulbākajiem komentiem.

priecāties vajag, ka beidzot top tiešām kaut kas derīgs un lēts, salīdzinot ar D - tiltu.

238057. viesis 10.jūlijs 2007 10:05
0 0 Atbildēt

Sastreegums buus pie MAXIMAS luxofora pirms neredziigajiem, braucot virzienaa aaraa no Riigas. Arii Bikjerniekos manaami palielinaasies sastreegumi.

238059. viesis 10.jūlijs 2007 10:31
0 0 Atbildēt

Vakar izlasiju puslidz oficialu info kad brivibene bus trisjoslu vieta tak tak tur ir ja trambuli nobida. Ja pareizi atceros trambuli pa tuneli gribeja laist. Tad lidz fev tiltam brivi un ko talak?

238061. viesis 10.jūlijs 2007 10:47
0 0 Atbildēt

Izbrauksanu no Rigas jau viennozimigi visvairak bremze pedejais luksofors ar saisinato zalo, jo jadod iespeja kreisajam uz juglas ielu. ta ka sitas jau nu bus labak!

238068. viesis 10.jūlijs 2007 11:20
0 0 Atbildēt

Skaidrs, ka būs labāk. Tik visādi impji te atkal nīd.

238076. viesis 10.jūlijs 2007 11:32
0 0 Atbildēt

Būs labi.

Tie, kas brauc laukā no Rīgas pa Brīvībeni netiks vairs lieki aizturēti pie pēdējiem diviem luksaforiem. Cerams, ka nebūs vairs korķa no Alfas.

Protams, ka varbūt radīsies korķi citās vietās, to pagaidām pateikt ir sarežģīti, bet vismaz ļoti apsveicami ir tas, ka šo problēmpunktu sāk risināt!

238084. viesis 10.jūlijs 2007 11:45
0 0 Atbildēt

Kāpēc vispār būtu jāgriež pa kreisi, braucot Rīgā pa Brīvībeni? Vajag braukt pa apvedceļu un tad Biķernieku ielu bez luksoforiem un korķiem.

238087. viesis 10.jūlijs 2007 11:55
0 0 Atbildēt

Mjaam, lai tiktu uz Baltezera ielu arvien lielaaks loks buus jaamet!

:(

238137. viesis 10.jūlijs 2007 15:57
0 0 Atbildēt

Kad pirms cik tur ilga laika sāka runāt par šito projektu, sapratu, ka tilts būs pāri Brīvībenei, bet izrādās, ka būs tunelis. Cerams, ka projektētāji ir paredzējuši lietus ūdens novadīšanu un sistēma neaizsērēs pēc pāris gadiem. Tāpat, cerams ir padomāts par Juglas ezera applūšanas iespējām pavasaros...

238142. viesis 10.jūlijs 2007 17:18
0 0 Atbildēt

pec db shemas izskatas, ka aplis bus taja krumaina plekji no Rimi uz ezera pusi, bet 1tilts ies pari pat juglas ezera licim - tur ari veido to jauno Juglas strasi, kur pa zemes celiniem vareja apbraukt korki pie statoila un gar rimciku uzbraukt augsa aiz luksofora - tagad aiztaisits ciet ar zimem un zogu un rok zemi

238174. viesis 10.jūlijs 2007 20:49
0 0 Atbildēt

pareizi te jau teica- situaacija uzlabosies tikai par dazhiem procentiem- Silciema krusts taapat visus bremzees. ja shito daargo mezglu nav paredzeets naakotnee kaut kaa paturpinaat tad taa ir zemee nomesta nauda.

leetaak bija paplashinaat briiviibenes labo pusi izveidojot pietiekoshi garu joslu autinjiem kas griezhas pa kreisi un veel pietiekoshi garu kabatu sabtransa staaveeshanai pieturaa. izmaksas buutu zem citrona, efektivitaate uz doto mirkli taada pati.

238199. viesis 11.jūlijs 2007 0:24
0 0 Atbildēt

varetu paplasinat Brivibas gatvi no Juglas lidz Alfai atstumjot tramvaja linijas katru savaa pusee , vai pat liniju no centra novietot aiz koku rindas , vai tramvaju liniju uz centru novietot vienaa limeni ar auto braucuamo dalju ari atstumjot to uz malu .

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmais Volvo bez dīzeļdzinēja – prezentēts jaunais S60 sedans (+ foto) 3

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo prezentējusi jaunās paaudzes S60 sedanu, kas kļūs par markas pirmo modeli bez dīzeļdzinējiem. Lasīt vairāk

 

Par braukšanu ar 174 kilometriem stundā auto īpašniekam piemēros 360 eiro sodu 8

Valsts policijas (VP) pārvietojamais fotoradars pagājušā svētdienā konstatējis automašīnu, kas traukusies ar 174 kilometru stundā lielu ātrumu, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Ceļa remontdarbus kavē būvuzraugu trūkums (+ VIDEO) 1

Vispirms -- par, jāteic, pēdējā laika skaļāko kriminālprocesu, kas skar Valsts ieņēmuma dienesta spici. Šobrīd ir aizdomas, ka VID amatpersonas apmaiņā pret kukuļiem gadiem ilgi palīdzējušas uzņēmējiem apzagt valsts budžetu. Lasīt vairāk

 

Hyundai Kona Elektro – korejiešu otrais “elektriķis” startē no 34 000 eiro (+ FOTO) 2

Dienvidkorejas autoražotājs Hyundai atklājis sava otrā elektriskās piedziņas modeļa – krosovera Kona Elektro cenu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti