Norisinājies Latvijas trofi-reidu čempionāts Rugājos

 
8.augusts 2007 10:48

Aizvadītajā nedēļas nogalē no 3. līdz 5. augustam Balvu rajona Rugājos norisinājās Latvijas trofi-reidu čempionāta ceturtais posms, kurš atkal uz vairākām dienām pulcēja kopā šī sporta veida piekritējus un viņu līdzjutējus.

Par pārsteigumu organizatoriem un tiesnešiem uz Rugāju bezceļa sacensībām šogad bija ieradušies vairāk dalībnieku nekā plānots – veselas 55 vienības, kas, protams, prasīja lielāku atbildību no tiesnešu puses taču sacensību skatītājiem šis fakts sagādāja papildus baudījumu, jo bija iespējams skatīties sīvāku cīņu starp dalībniekiem un novērtēt ļoti atšķirīgo dalībnieku džipu vizuālo un tehnisko noformējumu.

Lielais piedzīvojums sākās jau 3. augusta piektdienas pievakarē, kad sacensību dalībnieki pulcējās pie leģendārā veikala/kafejnīcas „Harmonija”, kur viņus sagaidīja nepiekāpīgie tehniskās komisijas tiesneši, kuri ļoti rūpīgi pārbaudīja džipu tehnisko sagatavotību pārbaudījumam. Gadījās, ka kādai no dalībnieku sacīkšu mašīnām ir iztecējis apdrošināšanas termiņš, cita auto nedega numura apgaismojums vai nebija pareizi sagatavota vinča, kura ir ļoti liels palīgs trasē un glābj sportistus no gandrīz bezcerīgām situācijām. Taču tiesneši apzinājās, ka sportisti ir veikuši tālo ceļu uz Rugājiem lai piedalītos sacensībās, tādēļ iepriekš norādot uz mašīnas nepilnībām ļāva sportistiem tās novērst nakts laikā līdz rīta pirmajam starta etapam. Tieši pusnaktī beidzās tehniskās komisijas darba laiks un visi tiesneši kopā ar sportistiem atgriezās bāzē pie Boževas ezera, kur visi ļoti nepiespiestā gaisotnē gatavojās rītdienas startiem.

Sestdienas, 4. augusta rīts atnāca ar pārsteigumu, kuru nebija gaidījuši daudzi sportisti – dodoties ārā no bāzes viņus sagaidīja „trubiņa”, kura atmaskoja daudzus, kuri iepriekšējā vakarā bija pārāk ilgi bija „palikuši nomodā”. Taču šīs pārsteigums nebija par iemeslu pārāk lielai sportistu rindu izretināšanai un sacensības varēja sākties. Pirmajā sacensību posmā sportistiem bija jāatrod kontrolpunkti, kuri bija izvietoti netālu no Rugājiem esošajā karjerā. Noteikumu bija tādi, ka pie atrastā kontrolpunkta sportistiem bija jāpiebrauc pēc iespējas tuvāk un vienu roku turot pie kontrolpunkta atzīmes un otru pie sava braucamā bija jānofotografējas tādējādi pierādot tiesnešiem, ka viņi tur tiešām ir bijuši. Pirmie tur devās iekšā ATV klase jeb kvadricikli, kuri salīdzinoši ar džipiem īsā laikā atrada purvainajā karjerā izvietotos kontrolpunktus. Tūlīt aiz ATV karjerā devās iekšā viskuplāk pārstāvētās TR1 un OPEN klases braucēji. Kad lielākā daļa sportistu bija trasē, tad karjers izskatījās kā bišu spiets – visur kur klausies vai skaties bija redzama un dzirdama mašīnu rūkoņa, pie kontrolpunktiem, kuri bija izvietoti tehniski sarežģītās vietās bija pulcējušās skatītāju kompānijas. Netrūka arī starpgadījumiem – Modra Bērziņa pilotētais un Baibas Orniņas stūrētais spēkrats, laužoties pēc trešā kontrolpunkta pamanījās apgāzties, taču pēc dažiem mirkļiem jau tika atrasti palīgi un džips veiksmīgi tika dabūts uz visiem četriem riteņiem un varēja turpināt sacensību, kā rezultātā trešā vieta savā klasē.

Kad bija finišējuši visi TR1 un OPEN klases dalībnieki, trasē devās TR2 un TR3 klases pārstāvji. TR2 klases Sportisti trasē devās viens pēc otra ar 3 minūšu intervālu un kopumā startēja deviņas ekipāžas. Lielu izbrīnu radīja tas cik īsā laikā atgriezās vairākums sportistu, jo ņemot vērā faktu, ka trasei jau pāri gājušas bija ATV, TR1 un OPEN klases ekipāžas tad iztēloties to cik grūti ir izbraukt atsevišķas vietas trasē, kur gājuši pāri vairāk kā 30 dažādi smagi transporta līdzekļi nav grūti. Taču ne visiem veicās – Bērziņa/Trofimova ekipāža savam auto bija pazaudējusi priekšējo vējstiklu, kā rezultātā bija jāmeklē ķiveres, kuras saprotams traucē vairāk un rada papildus sviedrus karstā laika dēļ un noslēgumā vēl problēmas ar tehniku un līdz ar to sacensības beigušās. Atsevišķs stāsta ir par TR3 klasi, kur startēja tikai Kokaļa/Frolova/Krama ekipāža tādēļ jau pirms starta šai ekipāžai bija garantēta pirmā vieta. Un to viņi arī izmantoja – trasi veica lēnām, apdomīgi un saaudzējot tehniku.

Karjera posms beidzās vēlā pēcpusdienā taču tas nebija vienīgais šajā dienā. Šīs pašas dienas vakarpusē sportistiem bija jādodas purvainā meža apvidū, kur atkal jāmeklē kontrolpunkti. Lai gūtu kādu iespaidu par to kā ekipāžām veicās mežā es devos uz šīs dienas pēdējo kontrolpunktu, lai pavērotu to, kā sportistiem atveras otrā elpa un parādās ļoti liela vēlme finišēt vismaz šodien, jo visas dienas garumā ir radušās tehniskas problēmas, kuras, ja nakts ir par īsu, lai tās novērstu, var vairs neļaut finišēt rīt no rīta. Pēdējais punkts atradās pie nokaltuša stumbra, kuram apkārt bija ūdens un dubļu masa. Situāciju sarežģīja tas, ka vieta bija purvaina un apkārt esošie koki bija par tievu, lai ap tiem droši nostiprinātu vinčas trosi. Tāpēc daudzi sportisti izvēlējas riskēt un vinču stiprināt ap celmu, kurš nebija augsts tādējādi radot iespēju nomukt vinčas stiprinājumam. Taču viss beidzās labi.

Pēdējās dienas – 5. augusta rīts sportistiem atkal sākās ar pūtienu trubiņā, taču, atšķirībā no vakardienas – neviens sportists neatkrita. Tas priecēja viņus pašus un arī skatītājus, kuri bija pulcējušies arī kuplā skaitā. Dienas turpinājumā sacensības norisinājās aplī, kurš sportistu vidū tikai novērtēts kā grūts. Manuprāt, vislielākās grūtības bija saistītas ar upes šķērsošanu, jo pārbraucamās vietas bija daudz mazāk, nekā džipi, kuri vēlējas pārbraukt tai pāri. Šo posmu varētu raksturot, kā pamatīgu izturības pārbaudi gan tehnikai, gan ekipāžām, jo šis nu bija pēdējais posms visā trīs dienu piedzīvojumā un izskatījās, ka organizatori bija pacentušies, lai izspiestu pēdējo sulu no dalībniekiem. Taču visvairāk priecēja tas, ka dalībniekiem varēja vērot sejās smaidus, lai arī cik grūta bija trase un vienalga cik dziļi bija jāmērcējas ūdenī.

Beidzot riņķot pa apļiem, sportisti atgriezās bāzē un sāka gaidīt, kamēr tiesneši apkopoja rezultātus. Un tie bija:
•    TR1 – 1.vieta – Ints Freibergs, Gints Kalniņš, Aldis Beķeris, Igors Kaveckis
                2. vieta – Mārtiņš Spēks, Ģirts Kalnozols, Raitis Onužāns
               3.vieta – Māris Odziņš, Raivis Kļaviņš, Vladislavs Zavišs

•    TR2 – 1.vieta – Gundars Skudriņš, Normunds Bērziņš, Ēriks Goldbergs
           2.vieta – Vilnis Zeiza, Aigars Zeiza
           3. vieta – Vladimirs, Valerijs un Aleksandrs Zvinguļi

•    TR3 – 1.vieta – Valentīns Kokalis, Ilmārs Frolovs, Krams CDZC

•    OPEN – 1.vieta – Edvīns Vonsovičs
   2.vieta – Arnis Ziemelis
   3.vieta – Modris Bērziņš

•    ATV – 1.vieta – Kaspars Rozītis, Māris Kandarāns
2.vieta – Arnis Namjuns, Juris Sirmais
3.vieta - Guntis Gulbis, Raivis Avotiņš

Labāko apbalvošana notika pie Boževas ezera pēcpusdienas saulē. Visi ar smaidu sejā, mazliet noguruši apsveica uzvarētājus un devās uz mājā, lai jau sāktu gatavoties nākamajām sacensībām oktobrī.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti