Šoseja: Jānim Horelikam uzvara Pērnavā

 
13.augusts 2007 9:04

10. un 11. augustā Igaunijā, Pērnavā notika viens no šā gada lielākajiem autošosejas pasākumiem Puma Racing Weekend. Deviņās automobīļu klasēs uz starta izgāja vairāk kā simts dalībnieki no Baltijas un ziemeļvalstīm, un šo sacensību ietvaros norisinājās FIA NEZ, Nordic Cup, Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, un Somijas čempionāti.

Jānis Horeliks šogad ar savu Super 2000 klases Honda Civic Type-R automobīli startē Somijas čempionātā klasē Super Touring. Līdz šim etapam Horeliks bija startējis trijos no četriem Somijas čempionāta  posmiem un čempionāta kopvērtējumā atradās ceturtajā vietā, bet pēc veiksmīgi aizvadītā Pērnavas etapa, kurā braucienos tika izcīnīta attiecīgi trešā un pirmā vieta, jau ir pakāpies uz trešo vietu.

Piektdien notika kvalifikācijas braucienu, kuros Horeliks uzrādija labāko apļa laiku,  par 0.03 sekundēm apsteidzot somu Pasi Lahtenmaki. Tomēr pēc brauciena par Somijas čempionāta reglamenta punkta, kurš attiecas uz riepām, neievērošanu Horeliks tika diskvalificēts. Horeliks bija izbraucis uz kvalifikāciju ar riepām, kuras netika iegādātas pie oficiālā Somijas čempionāta riepu piegādātāja. Līdz ar to Horelikam tika pēdējā – 25 starta vieta gan aiz visiem Super Touring, gan B2000, gan Super 1600 klašu braucējiem, ar kuriem bija paredzēts kopējs starts. Pole postion  ieguva Lahtenmaki, otrā starta vieta igaunim Martinam Merisāram, bet trešā somam Ari Laivolam.



Sestdien notika divi ieskaites braucieni – pirmais 12 apļus, bet otrais 20 apļus garš. Pirmā brauciena startā Horeliks jau starta – finišā taisnē, startējis no pēdējās vietas, tika garām lielākajai daļai vājākajiem Super 1600 klases braucējiem. Brauciena turpinājumā gandrīz katrā aplī veicot pa apdzīšanas manevram Horeliks aizcīnijās līdz ceturtajai vietai. Pēc finiša 30 sekunžu sods par falšstartu tika piespriests Laivolam, līdz ar to šajā braucienā Horelikam trešā vieta. Uzvaru pirmajā braucienā izcīnija Merisārs, otrais – Lehtenmaki.

Otrā brauciena starta vietas tika noteiktas pēc labākajiem apļa laikiem pirmajā braucienā un šoreiz Horelikam bija pirmā starta vieta. Otrā brauciena iesildīšanās apļa laikā boksos ar dzinēja defektu devās igaunis Raimo Kulli – viņam šis brauciens bija beidzies. No starta Horeliks aizbrauca kā pirmais, bet aiz viņa Merisārs, kuram startā izdevās apsteigt Lahtenmaki. Pirmajos brauciena apļos Merisārs cieši sekoja Horelikam, pāris reizes mēģinot veikt apdzīšanu, tomēr pēc pusdistances atstatums starp viņiem jau bija pieaudzis, un Horeliks pārliecinoši finišēja pirmajā vietā. Par otro vietu pēdējos distances apļos notika sīva cīņa starp Merisāru un Lahtenmaki, kurā šoreiz pārāks izrādijās igaunis.



Līdz ar šo panākumu Somijas čempionāta kopvērtējumā Horeliks apsteidza Kulli un pakāpās uz trešo vietu - Horelikam 89 punkti, bet Kulli 84 punkti. Kopvērtējumā pārliecinošs līderis ir Lahtenmaki – 146 punkti, otrajā vietā Laivola – 113 punkti.

Arī citās automobiļu klasēs veiksmīgi starti padevās Latvijas autošosejniekiem. Klasē Super 1600 uzvaru svinēja Lauris Vidžis, bet klasē B2000 trešā vieta Egonam Lapiņam. Jāatzīmē, ka B2000 klasē Pērnavas posmā debitēja mūsu veicmeistars Rolands Dūda – viņam ceturtā vieta, apsteidzot vēl vienu latvieti Ati Veismani. Latvijas nacionālajā klasē, uzvarot abos braucienos, pirmais bija Jānis Kārkliņš. Otrais šajā klasē vēl viens vecmeistars Ivars Keišs, bet trešais Gvido Elknis.

Nākamais Somijas čempionāta posms notiks 25. un 26. augustā Ahvenisto, Somijā.         

www.jh-motorsport.lv
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti