Ceļi vispirms Latvijas iedzīvotāju vajadzībām un drošībai 1

 
3.decembris 2007 10:20

Piektdien, 30.novembrī Satiksmes ministrija, izskatot Valsts kontroles un Krievijas Federācijas Revīzijas palātas informatīvo ziņojumu, secinājusi, ka tajā nepatiesi un neargumentēti norādīts, ka SM ir plānojusi Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas problēmu risināšanai atvēlēt 249,8 miljonus latu.

Norādām, ka Satiksmes ministrijas budžetā nav paredzēti līdzekļi konkrētu infrastruktūras projektu finansēšanai, kas saistīti ar Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas problēmu risināšanu.

Valsts kontrole savā ziņojumā šo summu 249,8 miljoni latu ir iekļāvusi, pamatojoties uz VAS „Latvijas Valsts ceļi” (LVC) sagatavoto pārskatu par projektiem Austrumu pierobežā, kas savukārt tika iekļauts šā gada 14.augustā Ministru kabineta informatīvajā ziņojumā par Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas problēmu risinājumu infrastruktūras attīstībai.

Tomēr jāuzsver, ka apmēram 150 miljoni lati no iepriekš minētajā pārskatā norādītājām investīcijām ir atzīmēti kā Valsts ceļu attīstības programmā pagaidām vēl neietvertās investīcijas un lēmumi par būvprojektiem nav pieņemti. Līdz ar to šī summa nav ietverta arī budžetā.

Pieļaujam, ka Valsts kontrole apzināti vai savas nekompetences dēļ kopējās Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas problēmu risināšanas investīcijās, kas ir 307,6 miljoni latu, ir iekļāvusi līdzekļus, kas faktiski ir paredzēti Rīgas – Daugavpils šosejas un Latgales reģiona ceļu infrastruktūras sakārtošanai.

Jāuzsver, ka lēmums par iepriekš minēto posmu rekonstrukciju pieņemts, pamatojoties uz Valsts ceļu attīstības programmu, nevis saistībā ar Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas jautājumu.

Paredzētā ceļu programma tiks īstenota no valsts budžeta, daļēji piesaistot Kohēzijas fonda līdzekļus.

„Atšķirībā no Valsts kontroles, Satiksmes ministrijai rūp Latvijas reģionu iedzīvotāju labklājība, kā arī reģionu attīstība kopumā, tādēļ mums rekonstruējot ceļus Austrumu virzienā prioritāte ir cilvēks, tranzīta kravas un robežšķērsošanas veicināšana ir tikai nākamā prioritāte. Satiksmes ministrija vispirms vēlās, lai ceļi būtu droši un kvalitatīvi ikvienam Latvijas iedzīvotājam. Turklāt rekonstruēto ceļu pēc tam izmantos cauri braucošās tranzīta kravas un robežšķērsošanas veicināšanai. Finansējums cilvēku drošībai, ceļu atjaunošanai un reģionu attīstības veicināšanai nevar būt nelietderīgs vai neefektīvs,” norāda satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.

Atgādinām, ka būtiskākie ceļu posmi, ko rekonstruē vai plānots rekonstruēt Austrumu virzienā:

· Tīnūži – Koknese: plānotās izmaksas - 169,80 miljoni latu, no kurām apmēram 115,12 milj. latu ir Kohēzijas fonda (KF) finansējums;

· Rīgas apvedceļš – Koknese: aptuvenās izmaksas - 244,99 miljoni latu, tiek īstenots kā valsts un privātās partnerības projekts;

· Jēkabpils – Varakļāni: plānotās izmaksas: 82 miljoni latu, daļējs līdzfinansējums ir arī no KF.

· Ludza – Terehova (tai skaitā posmi Nirza – Ploski, Ploski – Terehova un Ludza – Nirza): kopējās plānotās izmaksas 84,27 miljoni latu, no kurām KF finansējums 85% apmērā.
 
Visi komentāri
 
248297. viesis 3.decembris 2007 22:15
0 0 Atbildēt

Īsti nesapratu-"Tīnūži-Koknese" un "Rīgas apvedceļš-Koknese" pārklājas posmā Tīnūži-Koknese vai arī ir domāti divi dažādi ceļi(jaunais "vecais" Rīga -Maskava(E22) caur Tīnūžiem un Rīga-Daugavpils(A6))?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti