Savāktās nolietotās riepas var pilnībā pārstrādāt Latvijā 7

 

Foto: VVV Recycling

VVV Recycling | 16.oktobris 2017 11:00

Nesenie notikumi, kad vairākiem atkritumu, tostarp nolietoto riepu, apsaimniekotājiem tika atklāti darbības pārkāpumi un piemēroti milzu sodi par saistību nepildīšanu, norāda uz neprecizitātēm atkritumu apsaimniekošanas sistēmā un uzņēmēju nevēlēšanos nodot pārstrādei atkritumus legālā un likumīgā veidā.

Jau iepriekš uzmanības lokā ir nonākuši vairāki pārkāpumi, kad uzņēmumi ir uzkrājuši milzu atkritumu apjomus vai vienkārši tos nav nodevuši pārstrādei. Rezultātā rodas virkne risku un draudu gan videi, gan drošībai. Piemēram, degoši atkritumi parasti izraisa paaugstinātas bīstamības ugunsgrēkus un nopietnus draudus apkārtējai videi, kādi jau piedzīvoti nepareizi apsaimniekotās atkritumu krātuvēs.

Lai arī šobrīd reālā situācija nolietotu riepu apsaimniekošanas jomā ir nepilnīga, tādai tai nebūtu jābūt. Reāla atkritumu pārstrāde netiek veikta. Tomēr tam par pamatu nav pārstrādes nepieejamība, bet, iespējams, kādi finansiālie aspekti, jo lētāk ir riepas uzglabāt vai atbrīvoties no tām nelegālā veidā. Tepat Latvijā ir iespējas nodot riepas legālai pārstrādei, tomēr riepu savācēji izvēlējušies citus ceļus to realizācijai.

Mehāniskā riepu pārstrāde ir Eiropā plaši lietots riepu pārstrādes veids, kā rezultātā nolietotajām riepām tiek dots otrs dzīves cikls. Parasti šādā pārstrādes procesā rodas pavisam neliela ietekme uz apkārtējo vidi.

Kā norāda VVV Recycling riepu pārstrādes direktors Uldis Skrebs, VVV Recycling ir vienīgā mehāniskā riepu smalcināšanas un pārstrādes rūpnīca Latvijā. Šobrīd 90% VVV Recycling pārstrādei saņemto riepu nāk no Igaunijas, taču uzņēmums ir gatavs veikt pārstrādi arī Latvijā savāktajām riepām.

Ir svarīgi aktualizēt ne tikai nelegālo riepu krājumu jautājumu, bet arī runāt par to, kā riepas būtu jāutilizē, ar kādām metodēm jāpārstrādā. Riepu pārstrādi ir iespējams veikt tepat, jo papildus VVV Recycling ir vēl citi uzņēmumi, kuri Latvijā veic riepu pārstrādi, un līdz ar to var pilnībā apmierināt Latvijas riepu pārstrādes vajadzības.

Arī Rīgā, Starta ielā uzkrātās riepas būtu iespējams pārstrādāt, nepiesaistot ārvalstu partnerus. VVV Recycling specifika ir smagās tehnikas riepas, tāpēc būtu jānogaida līdz precīzai informācijai par atklāto riepu apjomu un saturu, taču uzņēmums ir apstiprinājis, ka ražošanas jaudas noteikti ir pietiekamas, lai iztiktu ar saviem spēkiem.

VVV Recycling ir Latvijā, Jaunjelgavā, dibināts riepu pārstrādes uzņēmums, kas ir saņēmis nolietoto riepu pārstrādes atļauju R5. VVV Recycling rūpnīcas izveidē tika investēts 1,8 miljonu eiro, un tā savu darbību atklāja 2016. gadā. Uzņēmuma rūpnīcas pārstrādes jauda ir līdz 7000 tonnu riepu gadā. Pārstrādājot riepas, uzņēmums ražo gumijas granulas. Granulas šobrīd tiek pārdotas gan latviešu ražotājiem, kuriem iepriekš tās bija jāpērk no ārzemēm, gan arī nonāk dažādās Eiropas valstīs – Somijā, Igaunijā, drīzumā arī Vācijā. Granulas tiek izmantotas sporta vai bērnu laukumu segumu ražošanā, gumijas flīžu ražošanā un citās nozarēs.

 
Visi komentāri
 
as 16.oktobris 2017 12:41
0 0 Atbildēt

Nu lūk, par cik šis uzņēmums ir gatavs iepirkt no manis riepas? Vienu komplektu vai 10, lai man nav jātriecas uz Rumbulu un jāmaksā Eko Baltijai?

Pļurkt 16.oktobris 2017 17:10
1 2 Atbildēt

pepsikolas paaudzei grūti pacelt šņukuru un kaut ko izlasīt??

Lasāmviela ir katra pagasta komunālajos dienestos.

KOmplektu riepu jebkurš var nodot par velti atvedot uz MIESTA savākšanas punktu vai noslēdzot līgumu ar SAVA pagasta vai novada komunālo dienestu.

Pļurkt 16.oktobris 2017 17:12
0 0 Atbildēt

Uj - aizmirsu uzrakstīt pašu galveno!!

PAR VELTI!!

viencexperc 16.oktobris 2017 17:56
13 0 Atbildēt

Bet privātpersonai?

Es pats esmu veco šīferi metis pilsētu konteineros, jo par tā nodošanu bija jāmaksā vairāk nekā divsimts eiro. Es gribu izmest videi un veselībai kaitīgu atkritumu, bet man vēl jāmaksā?

Labi, ka es vēl apzinīgs. Citi tāpēc kaut kur mežiņā izmet.

Politika gan nepareiza. Tāda veida atkritumus vajadzētu ļaut izmest par velti, lai stimulētu cilvēkus tikt vaļā no kaitīgām lietām, nevis provocēt piesārņot vidi.

Tie zaļie klauni pieraduši čakarēt cilvēkus, no tiem slaucot naudu, tāpēc, kā protestu, es gribēju izbērt kaut kur, bet sirdsapziņa ņēma virsroku. Lai azbests sajaucas ar pārtikas atkritumiem.

Pļurkt 16.oktobris 2017 20:32
0 0 Atbildēt

Vācijā no privātā sektora kaitīgie, šaubīgie un citi atkritumi ir par velti nododami, bet ne jau kopējā konteinerā.

imzz 16.oktobris 2017 22:11
0 0 Atbildēt

1. Šobrīd 90% VVV Recycling pārstrādei saņemto riepu nāk no/ Igaunijas/, 2. Granulas šobrīd tiek pārdotas gan latviešu ražotājiem, kuriem iepriekš tās bija jāpērk no ārzemēm, gan arī nonāk dažādās Eiropas valstīs – Somijā, --/Igaunijā,/ --

3. te kaut kas nav tīrs , ko tad esti paši negrib tās riepas pārstrādāt ?

Faktiski VVD vajadzētu pakontrolēt 2 ciparus, pieņemto riepu tonnas un pārdotās produkcijas tonnas, un, protams, visu kas tiek glabāts.

Andruha 25.oktobris 2017 11:18
0 0 Atbildēt

Igauņiem nav rūpnīcas, kur pārstrādāt.

Un riepa sastāv ne tikai no gumijas - metāls,diegi utt(kas maina svaru)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti