Viens no pašiem pirmajiem „Ford Mustang” eksemplāriem iekļauts kompānijas „Mecum” piedāvājumā, kas kārtējo retro spēkratu izsoli rīkos maijā.
Šobrīd automašīnas īpašnieks ir pazīstamais kolekcionārs un mustangu speciālists Bobs Fria, kurš apgalvo, ka rūpīgi izpētījis konkrētā eksemplāra vēsturi. Fria noskaidrojis, ka muskuļauto ar VIN numuru 100002 ir viens no pirmssērijas eksemplāriem, kas izlaists 1965.gadā. Pēc speciālistu aplēsēm, šādu automašīnu skaits varētu būt 150 līdz 180 vienības.
"Mecum" izsolē piedāvātais auto esot pirmais modelis ar metāla jumtu, kam piešķirts VIN-numurs (kabriolets ar VIN-numuru 100001 šobrīd atrodas Henrija Forda muzejā). Kādu laiku automobilis izmantots kā pircēju pievilinātājs vienā no markas dīleru centriem, tad pārdots un nu jau bijušo īpašnieku skaits sniedzās otrajā desmitā.
Zināms, ka savā raibajā dzīvē šis mustangs paviesojies arī Henrija Forda muzejā, ņemot dalību "Ford" kompānijas 100 gadu pastāvēšanas svinībās.
Fria uzsver, ka automobiļa restaurācijai ziedoti divi gadi, kuru laikā tam atgriezts oriģinālais izskats visos sīkumos. Kupeja aprīkota ar 2,8 litru rindas sešcilindru dzinēju, kas strādā komplektā ar trīs pakāpju mehānisko pārnesumkārbu.
Speciālisti lēš, ka automobiļa cena izsolē varētu sasniegt 450 000 – 600 000 dolāru.
Latvijā ir reģistrēti 3 mustangi, kuri ražoti 1966.gadā.
Bet mustangi gandrīz vienmēr bijusi tādi pašvaki. Tāpēc viņus sauc par "ponijiem" ( emblēma - zirgs).
Jo šo "poniju"nevar salīdzināt ar apmēram to pašu gadu dodžu charger ar 5.2 litru motoru.
upload.wikimedia.org/wikipedia/com...harger_383.jpg
Man arī dodžš patīk, vairāk lēta metāla.
Un kā tad ar GT un Boss versijām, tur jau zs ir pietiekami.
Mustang jau ir parasta kupeja, tik pie mums tam ir tāds mistikas plīvurs. Man pašam gan gribas kādreiz 2000.gada modeli.