Holandes kompānija "Holthausen", kas nodarbojas ar gāzes piegādi un ūdeņraža degvielas staciju uzstādīšanu, iepazīstinājusi ar pārbūves komplektu "Tesla Model S" elektromobilim.
Holthausen inženieri atklāj, ka viņiem izdevies uzlauzt Model S elektroniku, piespiežot to strādāt citādā režīmā, kā arī papildināt automobiļa konstrukciju ar degvielas šūniņu iekārtu un ūdeņraža degvielas tvertni.
Pārbūves rezultātā "Model S P100D" automobilis, kas tagad tiek dēvēts par "Hesla", agrāko 613 km vietā bez iebraukšanas uzpildes stacijā veic aptuveni 1000 km. Zīmīgi, ka visu nepieciešamo aprīkojumu holandiešiem izdevies integrēt "Model S" konstrukcijā tik veiksmīgi, ka brīvā vieta salonā nav samazinājusies ne par centimetru.
Mīnuss ir cena, jo amerikāņu elektromobiļa pārbūve par ūdeņraža auto izmaksā pamatīgu summu - 50 000 eiro.
Neraugoties uz to, interese par projektu ir, un, kā apgalvo "Holthausen", kompānija jau esot saņēmusi lielu skaitu pieteikumu.
"Tesla Model S P100D" aprīkots ar elektromotoriem, kas attīsta 773 Zs jaudu un 967 Nm griezes momentu. No vietas līdz simtam šādi aprīkots sedans paātrinās 2,7 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 250 km/h.
ūdeņraža degvielas šūnas ir otrs elektroauto attīstības virziens un tas nosegs akumulatoru auto lielākos trūkumus - lēno uzlādi un līdz ar to ierobežoto distanci.
Iekšdedzes dzinējam tāpat nav vietas nākotnes automobiļos.
Bet ūdeņradis ir elektrības pakārtotais produkts. Attiecīgi lietderības koeficients parādās spēlē, kas elektrība > ūdeņradis (ar elektrolīzi) bija visai zems (šķīet ka kautkas ap 60%).
Līdz ar to kamēr neparādīsies efektīva metode kā iegūt ūdeņradi, tie auto būs ļoti neefektīvi (lasi videi nedraudzīgi). Attiecīgi ķēdē elektrība> ūdeņradis jāpanāk tuvu 100% lietderība, vai liekais siltums jādarbina pa tiešo...
Vienvārdsakot ūdeņraža auto ir ļoti tālu līdz gatavam produktam
Ā un rekuperācija arī tajos auto nav iespējama, kas nozīmē vēl nedraudzīgāku videi.
VVS nespīd tuvākajā laikā!
Onanīmais, tu esi kaut ko bik pārķēris - nākotnē vienkārši nav vietas automobīļiem. Kā teica aansis, šīrbīža tendence skaidri redzami virzās uz zirga pajūgu. Es gan esmu optimistiskāks - ir tomēr velosipēdi