Tagad ar ūdeņradi - holandieši pārbūvē "Tesla" un panāk tāldarbību līdz 1000 km 15

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 8.novembris 2017 14:43

Holandes kompānija "Holthausen", kas nodarbojas ar gāzes piegādi un ūdeņraža degvielas staciju uzstādīšanu, iepazīstinājusi ar pārbūves komplektu "Tesla Model S" elektromobilim.

Holthausen inženieri atklāj, ka viņiem izdevies uzlauzt Model S elektroniku, piespiežot to strādāt citādā režīmā, kā arī papildināt automobiļa konstrukciju ar degvielas šūniņu iekārtu un ūdeņraža degvielas tvertni.

Pārbūves rezultātā "Model S P100D" automobilis, kas tagad tiek dēvēts par "Hesla", agrāko 613 km vietā bez iebraukšanas uzpildes stacijā veic aptuveni 1000 km. Zīmīgi, ka visu nepieciešamo aprīkojumu holandiešiem izdevies integrēt "Model S" konstrukcijā tik veiksmīgi, ka brīvā vieta salonā nav samazinājusies ne par centimetru.
Mīnuss ir cena, jo amerikāņu elektromobiļa pārbūve par ūdeņraža auto izmaksā pamatīgu summu - 50 000 eiro.

Neraugoties uz to, interese par projektu ir, un, kā apgalvo "Holthausen", kompānija jau esot saņēmusi lielu skaitu pieteikumu.

"Tesla Model S P100D" aprīkots ar elektromotoriem, kas attīsta 773 Zs jaudu un 967 Nm griezes momentu. No vietas līdz simtam šādi aprīkots sedans paātrinās 2,7 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 250 km/h.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 8.novembris 2017 14:48
1 1 Atbildēt

ūdeņraža degvielas šūnas ir otrs elektroauto attīstības virziens un tas nosegs akumulatoru auto lielākos trūkumus - lēno uzlādi un līdz ar to ierobežoto distanci.

Iekšdedzes dzinējam tāpat nav vietas nākotnes automobiļos.

eidis 8.novembris 2017 15:17
3 3 Atbildēt

Bet ūdeņradis ir elektrības pakārtotais produkts. Attiecīgi lietderības koeficients parādās spēlē, kas elektrība > ūdeņradis (ar elektrolīzi) bija visai zems (šķīet ka kautkas ap 60%).

Līdz ar to kamēr neparādīsies efektīva metode kā iegūt ūdeņradi, tie auto būs ļoti neefektīvi (lasi videi nedraudzīgi). Attiecīgi ķēdē elektrība> ūdeņradis jāpanāk tuvu 100% lietderība, vai liekais siltums jādarbina pa tiešo...

Vienvārdsakot ūdeņraža auto ir ļoti tālu līdz gatavam produktam

eidis 8.novembris 2017 15:19
1 1 Atbildēt

Ā un rekuperācija arī tajos auto nav iespējama, kas nozīmē vēl nedraudzīgāku videi.

VVS nespīd tuvākajā laikā!

msh 8.novembris 2017 18:12
0 1 Atbildēt

Onanīmais, tu esi kaut ko bik pārķēris - nākotnē vienkārši nav vietas automobīļiem. Kā teica aansis, šīrbīža tendence skaidri redzami virzās uz zirga pajūgu. Es gan esmu optimistiskāks - ir tomēr velosipēdi

Pļurkt 8.novembris 2017 15:48
4 2 Atbildēt

Iekšdedzes dzinējam tāpat nav vietas nākotnes automobiļos.

-----

Nu, nu!

Iekšdedzes dzinējam ir tā pat lielāks litderības koeficients nekā tvaika katlam - tvaika turbīnai un tvaika kondensatoram!!

Visa tā elektrības epopeja ir viens vienīgs liels fufels ar ko iebarot dauņus.

Ja jau maz ir ar iekšdedzes dzinējiem tad mierīgi varētu attīstīt Stirlinga dzinējus, kam lietderības koeficientu jau šodien var izdabūt drusku zem 70%, pie kam tajā var dedzināt mazvērtīgas degvielas, ar ārkārtīgi zemu kaitīgo (nevis CO2) izmešu līmeni.

Bet visiem jau vajag caur valdošo kliķu mērķprogrammām izpumpēt nodokļu naudu, nevis reālu pienesumu PLANĒTAS mērogā!

anonimikis 8.novembris 2017 20:35
0 0 Atbildēt

Klau, parādi man kādu cenu lapu, žurnāla testu vai kaut tikai nodokļu projektu, kur būtu pieminēts šis mistiskais dzinēja lietderības koeficients?

Nevienam tas tavs cipars nerūp. Nerūp !!!!! Ir pavisam citi iemesli, kādēļ atsakamies no iekšdedzes dzinēja.

iciks 8.novembris 2017 21:25
0 0 Atbildēt

Un kādi tad tie iemesli būtu? Nulle emisiju, ko panāk kurinot naftas produktus katlu mājās?

Vienīgais pozitīvais to elektroauto aspekts varētu būt tiešām lielas pilsētas, kur izplūdes gāzes ir problēma. Nevajag gan aizmirst, ka viss nesastāv no lielām pilsētām un tie plāni kā "Norvēģija atsakās no iekšdedzes dzinējiem" neko loģiski nav.

msh 8.novembris 2017 23:57
0 1 Atbildēt

Anonīmajam šoreiz ir pilnīga taisnība. Iemesls lai atteiktos no iekšdedzes dzinēja ir tieši tāds pats, kāpēc notiek atteikšanās no normālām, klasiskām mašīnu konfigurācijām - sedans/universālis/hečbeks - ražotāji vēlas nopelnīt vairāk - un kas var būt labāks veids kā uzspiest patērētājiem dārgākas un īsmūžīgākas mašīnas. Ir tikai viena problēma - uzspiešana notiek, par attaisnojumu piesaucot ekoloģiju, tāpēc cilvēki, kas tam tic, arī piekasās tam, ka nekādas ekoloģijas tur nav - ja nosauktu īsto iemeslu, tad visdrīzāk sāktos masu demonstrācijas visā eiropā, jo kurš tad vēlas maksāt vairāk par mašīnu tikai tāpēc, lai saujiņai bagātnieku būtu vēl lielāki ienākumi...

eidis 9.novembris 2017 17:29
1 0 Atbildēt

Es nebūtu tik ļoti par sazvērestības teorijām.

Drīzāk elektromobīļu attīstības iemesls ir naftinieku nebeidzamā alkatība, kas nesenā pagātnē bija tādos augstumos, ka iespēra visiem, kuriem pagultē mētājās pa elektromotoram.

Resp. elektromobīļi alkatības dēļ strauji kļuva civilizēti un ideālajā scenārijā dēļ siltuma zudumu neesamības un rekuperācijas, tā tomēr ir saprotama nākotne. Tāla, bet nākotne. Tiko atrisinās jautājumu ar enerģijas uzglabāšanu (pie kā strādā) un nefosilu iegūšanu (ar'strādā), būs mainstrīms.

Pļurkt 9.novembris 2017 18:47
0 0 Atbildēt

Naftiniekiem ir pilnīgi pie kājas kur to naftu galu galā sadedzina! Vai automobīļu dzinējos vai termoelektrostacijās lai iegūtu elektrību eletromobīļu uzlādei!

Ja kaut drusku spētu lasīt, tad te pat izlasītu, ka iekšdedzes dzinējiem ir LIELĀKS lietderības koeficients kā tvaika turbīnai ar ģeneratoru, ieskaitot tvaika katlu un kondensatoru.

Tā ka naftinieki kā reiz ir ieinterētākie elektromobīļos, pie reizes saņems valdošo kliķu noteiktās subsīdijas, atvieglojumus par IT KĀ "zaļo domāšanu", kas patiesībā vien ir kārtīga pasaules mēroga afēra ar milzīgu nodokļu naudas pārsūknēšanu savās kabatās. Pie kam vēl lielum lielākā daļa aptaurēto paši pienesīs savu naudiņu šim "cēlajam" mērķim un klanoties līdz zemei teiks paldies!!

Cik viegli ir apjāt analfabētus kam nav zināmi un negrib zināt elementāras tehniskas lietas un viselementārāko aritmētiku 3 klases līmenī!

viencexperc 8.novembris 2017 16:14
5 0 Atbildēt

Tad labāk būtu būvējuši ar urāna un plutonija degvielu. Es domāju, ka distance būtu vēl tālāka, un ziemā, kad nebrauc, varētu izmantot krāsns vietā, privātmājā.

Pļurkt 9.novembris 2017 7:51
0 1 Atbildēt

anonimikis

Klau, parādi man kādu cenu lapu, žurnāla testu vai kaut tikai nodokļu projektu, kur būtu pieminēts šis mistiskais dzinēja lietderības koeficients?

----------------------

Nevajag lielīties ar savu analfabētismu vai nespēju sameklēt publiski pieejamu informāciju! Stirlinga dzinēji ļoti veiksmīgi strādā ne auto sfērā - un ja vēl konkrētāk tieši lai pārveidotu "zaļo" enerģiju par elektrību.

p.s. Stirlinga dzinējs NAV iekšdedzes dzinējs.

Calidus 10.novembris 2017 10:36
0 0 Atbildēt

1) Elektroenerģiju neražo tikai no fosilā kurināmā un izmantojot tikai tvaika turbīnas

2) Iekšdedzes dzinējs (piem. dīzelis) mūsdienu izpildījumā jau vairs nav tālāk modernizējams. Jau tā tas ir apkarināts ar n papildsistēmām, lai nodrošinātu to pašu ekoloģiju.

3) Elektroauto uzturēšanā izmaksā krietni mazāk. Nav jāmaina eļļas, filtri, zobsiksnas utt. Protams, nolietojas piekares elementi. Vājā vieta pagaidām ir baterija, piem. Nissan Leaf gadījumā ir 5 gadu garantija, ka baterija nezaudēs vairāk par 75% no kapacitātes. Ja tā notiek, to maina garantijas ietvaros. Ārpus garantijas jauna baterija 5000 USD.

Pļurkt 10.novembris 2017 13:48
0 0 Atbildēt

Diemžēl lielāko daļu elektroenerģijas iegūst ar tvaika turbīnu TECos un TESos (krietni virs 50%). Atomelektrostacijas milzīgos tempos sāk mazināt - tās bija 2. lielākais el ieguves avots. HESu procentuāli ir maz, vēja enerģija ir viens vienīgs plezīrs, pie kurām ir jābūt 100% nodrošinājumam ar ātri iedarbināmu TESu!!

Heliostacijas (0,0000 un cik tur vēl %) ir divējādas:

saules paneļi un spoguļi, kas kausē metālu, kuru padod uz stirlinga dzinēju ar ģeneratoru galā. Pēdējais variants ir ar ļoti augstu efektivitāti un ļoti perspektīvs sausajās vietās un netālu no ekvatora. Bet cik es zinu ir tikai Spānijā.

Pļurkt 10.novembris 2017 13:54
0 0 Atbildēt

2) Iekšdedzes dzinējs (piem. dīzelis) mūsdienu izpildījumā jau vairs nav tālāk modernizējams.

-----

Ir gan modernizējams, bet katrs nākamais lietderības koeficienta procents sakāpina izmaksas eksponenciāli.

Izmešus uz nobraukto km var samazināt atvieglojot auto, padarot aerodinamiskāku, taupot vai rekuperējot enerģiju, liekot dzinējam strādāt tikai tajos apgriezienos un jaudās kurās tas darbojas visefektīvāk, pielietojot iekārtas izmešu dedzināšanai vai attīrīšanai, palielinot lietderības koeficientu, samazinot siltuma zudumus, samazinot zudumus uz berzi utt.

Jeb prastāk runājot - viss kas samazina degvielas patēriņu uz nobraukto km arī dod izmešu samazinājumu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti