Apdrošinātājs: Tikai 10% no Latvijā reģistrētajiem mazizmēra kuģošanas līdzekļiem ir apdrošināti 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.jūlijs 2016 10:26

Aptuveni tikai 10% no visiem Latvijā reģistrētajiem mazizmēra kuģošanas līdzekļiem ir apdrošināti, liecina apdrošināšanas AS "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) aplēses.

BTA ekspertu vērtējumā tas ir satraucošs rādītājs, ņemot vērā, ka ūdens transporta pārvietošanās intensitāte un līdz ar to arī riska līmenis katru gadu palielinās. Turklāt tikai katrs piektais ūdens transportlīdzekļa vadītājs, iegādājoties atpūtas kuģošanas līdzekļa KASKO apdrošināšanas polisi, ir apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību, kā rezultātā lielākā daļa ūdens satiksmes negadījumos cietušo atlīdzību no vainīgā var iegūt tikai tiesas ceļā.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati rāda, ka ik gadu palielinās Latvijā reģistrēto mazizmēra kuģošanas līdzekļu skaits. Pēdējā gada laikā tas palielinājies par 5,3% un sasniedz gandrīz 23 000 peldlīdzekļu.

BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece paziņojumā medijiem skaidro, ka Latvijā ūdens transportlīdzekļiem nav OCTA, ir tikai brīvprātīgā KASKO un īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, ko mazo transportlīdzekļu īpašnieki nelabprāt iegādājas. Līdz ar to, ja ar šo ūdens transportlīdzekli tiek izraisīts negadījums un tam nav attiecīgās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas, cietušajai pusei saņemt atlīdzību par radītajiem bojājumiem ir gandrīz neiespējami, ja vien savā starpā cietušais un vainīgais par to atsevišķi nevienojas vai cietušais civiltiesiskā kārtā, iesniedzot prasības pieteikumu tiesā, nevēršas pret personu, kura izraisījusi negadījumu uz ūdens. Rodas situācija, ka vainīgais par notikumu neatbild, bet cietušais iedzīvojas papildu zaudējumos. Šāda situācija ir absurda, jo arī uz ūdens var notikt tādi paši negadījumi kā uz sauszemes - uzbraukt virsū ūdenī esošam cilvēkam, saskrāpēt citu ūdens transportlīdzekli, radīt ūdens transportlīdzekļa korpusa bojājumus, atzīst Rijniece.

Apkopojot informāciju par BTA apdrošinātajiem mazizmēra ūdens transportlīdzekļiem, apdrošinātājs secina, ka mainījusies iepriekšējo gadu tendence KASKO apdrošināšanas polises pirkt tikai tad, kad to pieprasa līzinga kompānijas. Gada griezumā ūdens transportlīdzekļu KASKO apdrošināšana pieaugusi par 41%, un pārliecinoši lielākā daļa jeb 93% peldlīdzekļu īpašnieku to iegādājas brīvprātīgi. To var skaidrot ar sabiedrības izpratnes pieaugumu par apdrošināšanas nepieciešamību, uzskata BTA eksperti.

"Lai arī kopējais kuģu apdrošināšanas un to īpašnieku civiltiesiskās apdrošināšanas parakstīto prēmiju apmērs un noslēgto līgumu skaits pēdējā gada laikā ir palielinājies, kopējais apdrošināto mazizmēra kuģošanas līdzekļu un to īpašnieku skaits ir ļoti niecīgs, ja skatāmies, cik kopumā Latvijā ir reģistrētu šādu peldlīdzekļu. Aizvadītajā gadā atlīdzībās vien izmaksāti aptuveni 20 000 eiro, kas liecina, ka negadījumi ar peldlīdzekļiem un cilvēkiem uz ūdens notiek regulāri. Varam tikai iedomāties, cik daudz vēl ir tādu negadījumu, par kuriem mēs nezinām, jo tikai ap 10% no visiem šādiem peldlīdzekļiem ir apdrošināti," atzīst Rijniece.

 
Visi komentāri
 
žanis 19.jūlijs 2016 16:47
2 1 Atbildēt

Lielākā daļa tautas nav tik bagāti lai algotu juristu bet apdrošinātāji cenšas atrast 101 iemeslu lai tik nebūtu jāmaksā atlīdzības. Tamdēļ arī neko labprātīgi neapdrošina. Velti izmesti līdzekļi.

rt 19.jūlijs 2016 17:46
1 0 Atbildēt

Apdrošina tikai vērtīgos un līzingā pirktos. Ar "tupelēm" neviens nekrāmējās. Pārsvarā tām ir metāllūžņu vai nulles vērtība. Un Latvija ir pietiekoši maza, agri vai vēlu katukur tā tupele uzpeldēs...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti