No kā baidās gājēji Vācijā? – atbilde pārsteidz 32

 

Minhene Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto | 25.novembris 2023 11:21

Vācijas lielākais automobiļu klubs ADAC noskaidrojis, cik droši jūtas gājēji lielākajās pilsētās, no kā tie baidās un, kas tos uztrauc. Pretēji prognozēm, autobraucēji nebūt nav šī saraksta virsotnē.

ADAC pētījumā par gājējiem draudzīgākajām pilsētām atzītas Minhene un Potsdama. Aptaujātie atzinuši, ka jūtas droši zonās, kur darbojas gājēju luksofori un uzzīmētās gājēju pārejas. Minhene turklāt izceļas pozitīvā plāksnē arī attiecībā uz sniega tīrīšanas un smilšu kaisīšanas pakalpojumiem. Bavārijas galvaspilsētas ietvju stāvoklis valsts mērogā ir novērtēts kā labākais. Minhenes iedzīvotāji kritiski vērtē tikai centrālo drošības saliņu skaitu, savā atskaitē secina ADAC.

Bet, kas tad traucē gājējiem un dara bažīgus vismazāk aizsargātos satiksmes dalībniekus? – izrādās, ka tās nebūt nav automašīnas, kā varētu domāt: 53 procenti aptaujāto atzinuši, ka visvairāk jāuzmanās no neapdomīgiem elektrisko skrejriteņu vadītājiem, seko velosipēdisti ar 49% un citi gājēji ar 34%, bet tikai 31% norādījis uz autovadītājiem. ADAC gan piebilst, ka negadījumiem, kuros iesaistīti gājēji, smagākās traumas gūtas sadursmēs ar mašīnām.

Arī riteņbraucēji ir lieli grēkāži.

Autokluba “Mobil in Germany” Minhenē 2022. gadā veiktais pētījums parādīja, ka arī velosipēdisti pieskaitāmi pie lielākajiem satiksmes noteikumu pārkāpējiem. 12 stundu laikā kādā jūnija dienā tika fiksēti 133 riteņbraucēji (6,4% no visiem), kas ignorē luksofora sarkano gaismu.  

Bez vainas nav arī paši gājēji.

Dažkārt gājēju problēma nav satiksmes dalībnieki, kas pārvietojas uz diviem vai četriem riteņiem, bet gan viņi paši – bieži gājēju uzmanību novērš mobilie tālruņi, tie nēsā austiņas un tāpēc apkārtējo vidi uztver tikai ierobežoti vai pat nedzird neko, turklāt daudzi ievēro tikai tos ceļu satiksmes noteikumus, kurus paši uzskata par saprātīgi ieviestiem.

Gadu garumā veiktā statistika liecina, ka gājēju drošība uzlabojas. Piemēram, 1980.gadā Vācijā bija reģistrēti 3700 negadījumu ar bojā gājušiem gājējiem, bet pērn šādu gadījumu bijis 368.  

 
Visi komentāri
 
anonimikis 25.novembris 2023 11:30
2 1 Atbildēt

Autovadītājs, izkāpis Rīgas centra no sava hlama un kļuvis par gājēju, mierīgi mauc pāri pie sarkanā vai ielas vidū 20m priekšā citam auto.

Vidzeme 25.novembris 2023 11:43
9 3 Atbildēt

Mazpilsētās ir līdzīgi, diemžēl izceļas gados vecāki cilvēki,, kas sarkano gaismu laikam uzskata par personīgu izaicinājumu.

0pis 25.novembris 2023 12:08
5 2 Atbildēt

Gados vecākajiem tas 50m līkums līdz pārejai jau nozīmē papildus piepūli un lieku glukozamīna devu, lai atjaunotu skrimšļu nodilumu. Nevis izaicinājums, bet gan vienkārši resursu ekonomija.

hartijs 25.novembris 2023 12:24
0 3 Atbildēt

Kopš esmu sirds slimnieks, nopietni izvērtēju iešanu 100-150 liekus metrus līdzz gājēju pārejai!

Viedoklis 25.novembris 2023 12:37
2 1 Atbildēt

Kas tev traucē pārvietoties ratiņos? Aizbrauc tos 100 m. Sirds slimniekam kā reiz ir veselīgi kustēties.

Mare 25.novembris 2023 13:45
4 0 Atbildēt

Un tos ratiņus stiep uz piekto stāvu pa trepēm? 

Par to veselīgumu. )   Arī jūs caur to birzi kādreiz iesiet!

Vidzeme 25.novembris 2023 12:39
8 0 Atbildēt

Es tev par aizliedzošo signālu stāstu, tu man Gloriju acīs bāz. Par veciem cilvēkiem un vides pieejamību ir cits, daudz skaudrāks stāsts: slikti notīrītas ietves, malas, aiz kurām var aizķerties kājas, soliņu trūkums utt.

es 25.novembris 2023 13:44
3 0 Atbildēt

Pat nevajag Rīgas centru. Tepat pie TC Alfa penši, izkāpjot no autobusa, mauc pāri visām 4 joslām.

Upss 25.novembris 2023 15:04
1 0 Atbildēt

Tā vairs nav Alfa, bet gan Akropole!!!

Pensis 25.novembris 2023 16:19
2 0 Atbildēt

Viņš tak Rīgā savu mūžu nav bijis, tie penši turpat arī tiktu notriekti, sen vairs viņi tā tur nedara, tik cik vel, ja nav neviena auto, bet neviena auto tur nav tikai ļoti agri no rīta un vēlu vakaros, kad penši tur netusē.

es 25.novembris 2023 16:30
0 0 Atbildēt

Akropole Alfa, ja gribi būt precīzs!

650 25.novembris 2023 12:37
3 0 Atbildēt

Kāpēc (kā pēc) Rīgas Valstspilsētas apsstādījumos (kārtējoreiz, zem kārtējā Pirmā sniega kārtas) mētājas izmētāti skrejriteņi.Kas tos tur (atkal) izmētāja.

Vai šo brīd (šobrīd) ir pieļaujama skrejriteņu (un minam riteņu) kurstība pa tā dēvētajiem "velo celiņiem".Vai šie celiņi ir attīrīti no sniega un/vai pa tiem pārvietojošies divu riteņu trans sporta līdzekļi ira DROŠI (pārējos "dalībniekus" (lohus) neapdraudoši) aprīkoti/ar (/Par!) tā dēvētajām Ziemas Ripām. Jā.

vietējais 25.novembris 2023 13:30
0 0 Atbildēt

Man Vācijā visvairāk bija bail no žurkām uz ietvēm.

Upss 25.novembris 2023 15:06
1 0 Atbildēt

Holandē man visvairāk bail bija no riteņbraucējiem!!!

650 25.novembris 2023 15:31
5 0 Atbildēt

Man ir dikti bail no Lohiem..

0pis 25.novembris 2023 18:36
2 0 Atbildēt

No Lohiem baidies - ar auto nebrauc.

Savu L0hu nedzirdēsi.

lohs nav brālis.

Lohs loham lohu rāda.

Pieci lohi lohu vilka, paši lohu neredzēja.

Tas no Latvju Raxtiem, sējums "Lohzemītes dziesmas"

650 25.novembris 2023 22:11
4 0 Atbildēt

Lohs tic solījumiem, bet netic brīdinājumiem.

14tajā maijā Spuņciemā notika reģionālais lohu kongress.Sabrauca lohi no visas repupblikas, bet kongress tika atcelts.

Berrimor, kā būs Lohs sieviešu dzimtē? -nekā, Sēr, lohi ir tikai vīrieši.

Skopais maksā 2x, Tupais 3x, bet Lohs visu laiku.

Ja savā apkārtnē nesaskati nevienu lohu, tātad lohs esi tu pats.

Par 50,- noņemšu Loha lāstu.Bet atkārtot vajadzēs regulāri.

Pārdaugavā tiks uzstādīts piemineklis Loham.Par 20,- būs pieejams apskatei augu diennakti.

Jūra krāc un vēji pūš, sapists ir viss Loha mūžs🎈

Vernons 25.novembris 2023 18:33
1 3 Atbildēt

Vācijā kārtība tiek uzturēta vienkārši. Pārgāji vai pārbrauci ar divriteni pie sarkanā un Tev kabatā ir vadītāja apliecība, tad atradies no tās! Tu esi satiksmes dalībnieks! Pie mums tas būtu jāievieš.

0pis 25.novembris 2023 18:38
1 3 Atbildēt

Pie mumsiem būtu visupirms jātiek galā ar vadītāju iecienītākajiem pārkāpumiem. Un tad varētu jau ķerties pie gājējiem.

vietējais 25.novembris 2023 19:03
1 0 Atbildēt

Muļķības! Rīgā pie zaļā šķērsot ceļu ir daudz drošāk kā Berlīnē.

Vernons 25.novembris 2023 19:45
2 5 Atbildēt

Iecienītākais pārkāpums - virzienrādītāja trūkums!

0pis 25.novembris 2023 20:44
1 0 Atbildēt

Kā pagriezienu rāda gājēji?

:-) 27.novembris 2023 9:58
0 0 Atbildēt

Labi ka šiem Nav Kiesnea, pretējā gadījum'abaidītos no auto!

Vernons 25.novembris 2023 23:45
3 7 Atbildēt

Viņi ar velosipēdu brauc pa trotuāru un pēkšņi izlec uz brauktuves, kur uzzīmēta "Zebra"! Nerāda viņi pagriezienus un nepārliecinās par drošību!

650 25.novembris 2023 21:12
0 0 Atbildēt

Šeit viens Autobraucējs ziņo, ka viņš šovakakar esot dikti abdrirsies.  nra.lv/latvija/43775...-pie-rigas.htm

ezis71 25.novembris 2023 21:38
0 0 Atbildēt

"Vācijā bija reģistrēti 3700 negadījumu un bijā gājušiem gājējiem"

Google translate?

iAutolv 26.novembris 2023 9:20
0 0 Atbildēt

Paldies, ka lasām uzmanīgi - Translate tādu kļūdu nepieļautu.

Asaris 25.novembris 2023 23:55
2 0 Atbildēt

Velosipēdists jau lēnām kļūst par diagnozi.

0pis 26.novembris 2023 10:06
2 2 Atbildēt

Mācās no AV - tiem diagnoze jau sen uzstādīta.

Jūrmalnieks 27.novembris 2023 12:03
18 0 Atbildēt

Joprojam nesaprotu, kāpēc valsts reģionalie ceļi netiek taisīti ar platāku aptuveni 50cm asfalta joslas malu. ( ja tā ir naudas problēma, tad vismaz, vienā ceļa pusē)

 Kur gājējiem/riteņbraucejiem drošāk pārvietoties. Jo tas ir vienīgais veids kā ar kājām/velo tikt no viena miesta uz otru! Pa kartupeļu laukiem neviens nebrien un ja bristu, ātri dabūtu piz.. jo bojā ražu!

Tagad šādās opcijās jāiet konkrēti pa ceļa braucamo daļu un īpaši tumšajā laikā gan gājējs, gan autovadītājs ik reizi lūdz, lai nenotiek nelaime.

Sergejs 27.novembris 2023 15:06
0 0 Atbildēt

Gluži manas domas. Ikdienā pa P89 pārvietojos un šad tad tiek ninja sastapts. Ir arī redzēts kā smagais to ninju nopūš no ceļa, labi ka ne ievelk zem piekabes.

BMW 7.decembris 2023 13:57
0 0 Atbildēt

Nu re, vācieši pierādīja to, ko visi jau sen zināja! 

Tagad tik atliek palielināt sodus riteņbraucējiem un skūterastiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 17

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

6 Ginesa rekordi: Kārlis Bardelis ar laivu un velo apbraucis apkārt pasaulei (+ VIDEO) 3

Kad viņš sāka savu braucienu apkārt pasaulei, viņam bija 31 gads. To beidzot – 39. Kārlis Bardelis airu laivā un ar velosipēdu apceļojis zemeslodi un nu atgriezies Latvijā. Ceļojuma laikā sasniegti seši Ginesa rekordi un vākti līdzekļi labdarībai. Lasīt vairāk

 

No 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu 10

No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Lasīt vairāk

 

Kas ir Cupra Tavascan ? (+VIDEO) 6

Izstādē Auto 2024 notika elektromobiļa Cupra Tavascan Baltijas pirmizrāde. Kā TV Autoziņām uzsvēra K-Auto Seat un Cupra tirdzniecības vadītājs Juha Patama, tā ir pilnībā elektriska SUV kupeja, SUV spēcīgā rakstura un kupejas elegances kombinācija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti