Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ģirts, 13.janvāris 2010 0:00
braucot pa ceļu A 7 pretim nāca fūra un fūru dzina vieglās markas audi a 6. līdz ar to man nebij kur palikt un es ietriecos aizsargbarjerās! vainīgo nummurus nesaskatīju ,jo tai gadījumā domāju par izvairīšanos( vai purns -purnā) citas iespējas nebij un pēc negadījuma protams, kā jau latvijā pieņemts, pat neviens naapstājās un nepaskatījās, kas tur mašīnā no mums ir palicis:( mašīna lupatās un pie tam ne manējā,policija raksta ka neizvēlējos pareizu braukšanas ātrumu ,ceļa metereoloģiskajiem apstākļiem ( atļautais bija 90 km ,es braucu 78- 82 km stundā). ko man darīt ,kur man iet ??? kas būs ar bonuss klasēm un turpmākām abdrošināšanas cenām???
Ēriks Griģis:

1. Ļoti ticams, ka apdrošinātāji datu bāzēs uzzinās par Jūsu neprasmi izvēlēties pareizu ātrumu un palielinās prēmiju nākošajam OCTA.
Tāpat iespējams, ka nepamanīs, ja no Jūsu "OCTA polises" izmaksu nebūs.
Ja remontēsiet savu auto pēc KASKO, tad noteikti KASKO prēmija nākošajā līgumā tiks palielināta.

2. Kā rīkoties? Kurp doties?
OCTA apdrošinātājam vajag zaudējumus nodarījušo automobili. Ja tāda nav, tad viņi par to jautās policijai. Ja policija atbildēs, ka pats esat braucis par ātru vai neuzmanīgi, tad OCTA atlīdzības jautājumā automobiļa īpašniekam (Jums) ne vainīgā vadītāja, ne "izraisītāja apdrošinātāja", ne atlīdzības nebūs.
Iveta, 11.janvāris 2010 0:00
Labdien! 15.12.2009. braucot mājās no darba notika CSN. Braucot pa Pērnavas ielu virzienā uz Kr.Valdemāra, posmā Brīvības-Miera iela, tātad Senču ielā. Braucu pa pirmo joslu, blakus manā t.i. vadītāja pusē brauca fūre, acīm redzot fūre ieraudzīja, ka uz joslas veidojas sastrēgums, jo parasti šajā vietā daudzas mašīnas apgriežas pretējā virzienā pie Elku ielas, tātad fūre nolēma uzreiz apbraukt un neredzot mani ietriecās man aizmugurējās kreisās durvīs un aizmugurējā kreisā spārnā. Sitiena rezultātā, mani sagrieza un es apgriezos braukšanas pretējā virzienā un ieslīdēju aizmugurē mašīnai kura stāvēja pie svetafora uz Brīvības ielas pusi. Fūre apstājās, šoferis izkāpa paskatījās, tad lēnām aizgāja uz fūri un sāka braukt prom. Numuru pierakstījām kopā ar sievieti, kuras mašinā es ieslīdēju. Atbrauca policija, uzrakstījām protokolus. Policija atrada firmu kurā reģistrēta fūre, nākošā dienā fūre bija devusies uz Krieviju. Atbraucot no Krievijas 04.01.10. tika izsaukts fūres vadītājs uz Gaujas ielu, kur viņš protams savu vainu noliedz, sakot, ka es veicu kreiso pagriezienu. Fūres šoferis melo, jo laikam nav iespējas pierādīt to viņš saprot, labāk noliegt visu. Tagad lieta tiek nodota izskatīt tālāk augstāk stāvošam priekšniekam. Policija saka, ka ir uzlikts viņam administratīvs sods par notikuma vietas atstāšanu. Fūres apdrošināšanas kompānijas eksperts jau ir novērtējis un nodevis kompānijai Gjensidige apdrošināšanas izmaksas, kompānija saka, ka jāgaida policijas otrs slēdziens. Bojājumi mašinai ir ļoti lieli, jāmaina kreisās aizmugurējās durvis un aizmugurējais kreisais spārns. Ja šis slēdziens būs fūres vainu neapliecinošs, vai man var OKTA atteikt apdrošināšanu? Ja, jā, tad ko es vēl varu darīt, jo 100% vaina ir fūrei, vēl fakts par aizbraukšanu no notikum vietas. Pēc būtības, ja man atteiks, tad zūd visa jēga OKTAs apdrošināšanai, jo jebkurš var aizbraukt no notikuma vietas saņemot tik administratīvo sodu(it sevšķi, ja fūrei laikam nekādi bojājumi nebija, jo cik esksperts teica, tas viss nodarījums ir ar priekšējo riteni). Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Ja slēdziens neapstiprinās fūres vainu, tad OCTA atlīdzību apdrošinātājs Jums var atteikt.
2. Ja slēdziens neapstiprinās vainu, tad 100% fūre nav vainīga.
3. Fakts par aizbraukšanu no notikuma vietas ir pārkāpums, kas nav tieši saistīts ar zaudējumu rašanos negadījumā. Tas nav vainas pierādījums fūrei.
4. Ja Jums atteiks, tad visa OCTA jēga jau nezudīs. Šajā negadījumā tikai priekš Jums tai nebūs jēgas.
5. Jau no negadījuma vietas Jums vajadzēja man zvanīt un prasīt, kā rīkoties!
vārds Allens Liepiņš, 11.janvāris 2010 0:00
Automašinu kuru lietoju man ir vajadzīga 3 reizes gadā, piem Janvāris, Februāris, Septembris!
OCTA var iegādāties min uz trīs mēn.
Vai es varu iegādāties OCTA uz šiem mēnešiem nevis kā visi piedāvā 3 mēn pēc kārtas?
Ēriks Griģis:

Reģistrējiet automobili uz mēnesi un OCTA apdrošināšanas līgumu varēsiet noslēgt tieši uz reģistrācijas laiku!
Uģis, 10.janvāris 2010 0:00
Cik ilgi jāgaida nauda remontam pēc auto atrādīšanas vainīgā apdrošinātājam? Baltikums apdrošināšana.
Ēriks Griģis:

No OCTA likuma:
"... 39.pants. Lēmums par apdrošināšanas atlīdzību
(1) Ja ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušās personas vaina ir noskaidrota vai ir zināma ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījusī persona un nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi, triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam.
...
40.pants. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kārtība
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs apdrošināšanas atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu. ..."
vārds janis kundzins, 9.janvāris 2010 0:00
man ir noticis celu satiksmes negadijums.Biju anglija devos uz maja ar savu auto un mani iebrauca anglu pilsonis un sasita manu masinu.Es vainigs nebiju.Ka man rikoties saja sitaciju.Ar manu masinu talak braukt vairs nebija iespejams.
Ēriks Griģis:

1. Pirms brauciet uz/pa Angliju, iepazīties ar Anglijas Ceļu satiksmes noteikumiem, Atbildības apdrošināšanas likumu un prasībām, kā vadītājam rīkoties pēc ceļu satiksmes negadījuma.
2. Iegādājieties bukletu un izlasiet, kā rīkoties pēc CSNg.
3. Vispirms apmainieties ar OCTA apdrošinātāja datiem - sabiedrības nosaukumu, adresi, tālruņa numuru un e-pastu, tad pārbaudiet, vai dati attiecas uz negadījumā iesaistīto pretējās puses transportlīdzekli.

Ja neziniet, kādi ir ceļu noteikumi Anglijā, tad:
1) zvaniet policijai un paziņojiet par notikušo un jautājiet, kā rīkoties tālāk, ja auto nav braucams;
2) zvaniet pretējās puses OCTA apdrošinātājam, paziņiet par notikušo un jautājiet, kā rīkoties;
3) piezvaniet savam OCTA apdrošinātājam un prasiet padomu.
Valdis, 1.janvāris 2010 0:00
Vai saņemot jaunu transportlīdzekļa reģistrācijas numuru pēc iepriekšējās Nr. zīmes nozaudēšanas ir jālūdz apdrošinātāju pārslēgt (pārrrakstīt?) noslēgto OCTA līgumu? Vai braukšana ar nepārslēgtu (nepārrakstītu) īgumu šādā gadījumā ir administratīvais pārkāpums (ceļu policists apgalvoja, ka auto nav derīga OCTA un izteica bridinājumu - paldies viņam par sapratni, bet kā ir patiesībā?)
Ēriks Griģis:

Policistam nebija ne zināšanas, ne sapratnes!
Viņš Jūs sodīja ar izteiktu brīdinājumu!
Policistiem ir nepieciešamas apmācības OCTA apdrošināšanas jautājumos, LAPK u.c. tiesību aktu zināšanā un piemērošanā, satiksmes drošībā, satiksmes organizācijā, ceļu satiksmes noteikumos, transporta kriminālistikā.
Transportlīdzeklim ir jābūt identificējamam pēc noslēgtā OCTA līguma, tā apstiprinājuma - polises. Polise nav nepieciešama ceļu satiksmē un nav obligāti jāuzrāda policijas kontrolei. Tāpēc ir vienotais transportlīdzekļu datu reģistrs.Tāpēc nav polisē vajadzīga atsevišķi uzrādāma jaunā reģistrācijas numurzīme! Un tas nav administratīvais pārkāpums.

Iesaku!
Numurzīmes maiņas apstiprinošu dokumentu vadāt sev līdzi, ja OCTA līguma dati polisē nav izmainīti un ceļā ir sagaidāmi pilnvarotie policisti (pēc šī rīta Zivtiņa intervijas TV), kas nav sagatavoti ceļu policijas darbam.
Samainīt polisi un turēt to pie sevis, ja ar automobili šķērsosiet LR robežu.
vārds Santa, 30.decembris 2009 0:00
Ja ir uzrakstīts saskaņotais paziņojums, vai pēc tam ir iespējams to apstrīdēt? Negadījuma vietā man apgalvoja ka tā ir mana vaina un parakstīju. Taču vēlāk zinošāki cilvēki man paskaidroja, ka tā nebija mana vaina. Pēc negadījuma zīmējuma to varētu pamatot.
Ēriks Griģis:

Protams, ka var apstrīdēt.
Būs vēl jāpierāda, ka medicīniskā uzziņa ir iegūta tiesiski pareizi, t.i. izejot ne tikai ārstu komisiju, bet arī pārbaudoties, ja Jums ir vēlēšanās savu parakstu dāvāt citiem kā atogrāfu!

P.S.
Zinošie cilvēki nezināja, ka saskaņotais paziņojums nav un nevar būt par vainas pierādījumu!
Girts, 29.decembris 2009 0:00
Labdien, es vērošos pie Jums ar jautājumu par octa izmaksām. Kāpēc octa kļūst tik dārga, ja transportlīdzekli pārraksta uz citas personas vārda? Un kā es varu aprēķināt aptuveno summu, kuru man būtu jāatliek octas iegādei pēc TL pārrakstīšanas uz mana vārda, ja stāžs man ir zem 1 gada?

Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Ja es vadītu apdrošināšanas procesus valstī, tad OCTA būtu vēl dārgāka!
2. Interneta OCTA kalkulatorā ierakstiet prasītos datus un uzzināsiet maksājamās prēmijas summu.
Jana, 28.decembris 2009 0:00
Labdien!sakiet vai par nelielas avarijas izraisisanu pienakas soda punkti un naudas sods(cik liels) cietušo nav rakstījām saskaņotos ka ari es varu pieradit to ka es nebiju vainiga??jo auto iebrauca mana auto pakala, bet otra auto soferis apgalvo ka vainiga biju es//??paldies
Ēriks Griģis:

Saskaņotais paziņojums nav administratīvās vainas atzīšanas dokuments vai vainīgo vadītāju sodīšanas pamatojums.
Pēc saskaņotā paziņojuma aizpildīšanas, atbilstoši CSN 50., 51., 52., 53. punktos noteiktajam, vadītāja vaina LAPK noteiktā kārtībā netiek noteikta un vadītājs netiek sodīts.

P.S.
Ja saskaņotais paziņojums ir aizpildīts gadījumā, kad to nedrīkstēja, tad gan var būt savādāk.
vārds Inara, 26.decembris 2009 0:00
labdien,man tads jautajums . ! gadu atpakalj mans draugs izraisija avariju ,bet mashina bija uz meitu un apdroshinata KASKO un obligataja,protams cietushajiem izmaksaja,bet uz manu draugu apdroshinashana atsutija lemumu ,ka tagad vinjam jasedz izmaksata naudas summa apdroshinatajiem,ko vini izmaksaja cietushajiem. Jautajums-vaitas ir likumigi un kato var apstridet?
Ēriks Griģis:

1. Ja izmaksātās naudas summas segšana ir apdrošinātāja regresa prasība, tad tāda prasība ir likumīga, ja atbilstošais gadījums ir paredzēts OCTA likumā.
2. Apstrīdēt var gadījumā, ja likumā noteikto regresa prasību aprošinātājs nav noteicis pareizi, kad regress ir jāpierāda. Gadījumi, kad regress apdrošinātājam nav jāpierāda, - nav pagarināts vai noslēgts OCTA līgums, vadītājs ir izraisījis CSNg, vadot automobili alkoholizējies, vai pēc narkotiskās vielas lietošanas, pēc CSNg vadītājs izvairās no ekspertīzes vai aizbēg no negadījuma vietas.
3. Ja vadītājam nav iespējas izpildīt apdrošinātāja piestādīto regresa prasību, tad izmaksātās naudas summa ir jāsedz automobiļa īpašniekam - meitai.
vārds edgars, 21.decembris 2009 0:00
Projekta ietvaros gribu iegādāties busiņu, 16 vietām invalīdu pārvadāšanai ,ar pacēlāju.Vai drīkst to darīt ar D1 kategoriju,kā ar TA,vai vajadzīga "šaiba",kā ar reģistrāciju?
Ēriks Griģis:

D1 - mehāniskie transportlīdzekļi pasažieru pārvadāšanai, kuros sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, pārsniedz astoņas vietas, bet nepārsniedz 16 vietas, kā arī šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750 kg.

Par TA - CSDD izziņās.

Par "šaibu" noskaidrošu, vai nav izņēmumos.
Ludmila, 20.decembris 2009 0:00
Ir nozāgta uzņēmuma mašīna, tā ir apdrošināta ar CASCO, no BTA piedāvātās atlīdzibai mašīnas nav līdzīgas nozagtai, uzrakstijam iesniegumu par atlīdzību naudas izteiksmē, kura noradijam tirdzniecības vērtibu, kas tieši tāda, kas ir apdrošināšanas polisē, nepieminot PVN, BTA atlīdzibas departaments atsūtijis vestuli, kura rakstits, ka atlīdzibas summu aprēķinas atskaitot no tidzniecības vērtibas PVN un riska summu 10%, ja polisē nav pieminēts PVN apdrošināšanas summā, vai drīkst BTA to atskaitit no atlīdzības summas, un galu galā vai uzņemumam jāapdrošin PVN, vai automatiskī nav apdrošinata netto summa, vai ir līkums vai noteikumi, kur es vāru izlasit par PVN atvilkšanu no atlīdzibas summas?
Ēriks Griģis:

Katra apdrošināšanas sabiedrība nosaka savus KASKO apdrošināšanas noteikumus saviem klientiem.
Pajautājiet apdrošinātājam - vēstules rakstītājam, kāpēc un uz kāda tiesību akta pamata PVN atskaitīs no atlīdzības summas?

Pirms parakstiet apdrošināšanas līgumu, prasiet apdrošinātājam:
1) kad neizmaksās atlīdzību,
2) kad to samazinās,
3) kā to samazinās,
4) kad ievērtēs un kad neievērtēs pašrisku,
5) kā noteiks un aprēķinās atlīdzību.
Mārtiņš, 16.decembris 2009 0:00
Ērik,

NU īsti neko neslēpju, mēģināšu vērreiz aprakstīt..

Notika CSNg, atbrauca policija noformēja protokolu kurā rakstīts, ka neieturēju distanci, tam protams nepiekritu un gribēju visu apstrīdēt, jo tās a/m vadītājs pirms CSNg pārkāpa vismaz 3 CSN punktus.. TAd policija norādīja ,ka jāierodas Gaujas 15 uz adm.sēdi.. Bruņojies ar CSN Gramatiņu un argumentiem devos uz sēdi, visu izrunājām un tad Lēmums.
1) Adm. lietvedību izbeigt pamatojoties uz LAPK239p.1d. Liecības pretrunīgas.
2)Manā darbībā nav saskatāms adm.pārkāpuma sastāvs.

NU dodos uz Baltu uzrakstu iesniegumu, iedodu Lēmuma kopiju gaidu kas būs. Balta atsūta vēstuli kurā rakstīts, ka Izziņā ko saņēmuši no Pilicijas esmu norādīts kā CSNg izraisītājs un balstoties iz OCTA likuma 35.p.3d netiek atlīdzināti zaudējumi.. BET šā paša Panta 3 daļā ir rakstīts par to OCTA likuma 31.p.5d. kurā teikts ka izmaksājot atlīdzību ņem vērā vadītāju atbildības pakāpi..

Neesmu Jurists, bet šajā jezgā esmu sapinies un nesaprotu ko darīt tālāk, jo manā skatījumā BALTA pārkāpj likuma normatīvus..

Varbūt aizbraukt uz Baltu un pāarunāt situāciju ar kādu no Vecākajiem expertiem jeb vadību..

Kā Jūs ieteiktu rīkoties?

PAldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:

1. Apdrošinātājs zina, ka neviens viņam neko nevar un nevarēs padarīt!
2. Apdrošinātāja pusē ir OCTA likums un vara!
3. Apdrošinātāji algo labākos speciālistus, viņiem ir pieredze un nauda, no kuras daļu tie maksā policijai un valstij, lai savā darbā saņemtu atbalstu un tiktu galā ar zaudējumu atlīdzināšanu, nekādā gadījumā neizmaksājot ko lieku, īpaši tādiem, kā Jūs!

Pieņemiet šo prembulu kā vienīgo patiesību, lai sevi mierinātu, ka neko nepanāksiet, jo OCTA likums ir pieņemts pret tādiem, kā Jūs!

Kas Jūs esiet!? >>> CSNg izraisītājs!
Samaksa par vienas dienas lekciju (ieskaitot 21% PVN) par tēmu, kā atteikt atlīdzības izmaksas, sasniedz mana gada algas apmēru.
Pārsolīsiet, lieta darīta! Visi šeit izlasīs, kā iesaku Jums rīkoties tālāk, tai skaitā arī apdrošinātājs!

P/S/
Atbrauciet personīgi uz konsultāciju!
Pirms tam, piezvaniet 26322578.
vārds, 15.decembris 2009 0:00
vai jamaksa nodeva ja paraksta auto
Ēriks Griģis:

Informācijas tālrunis CSDD t. 67025777
Mārtiņš, 15.decembris 2009 0:00
Paldies Ērik par sniegto informāciju..
Man ir vēl viens jautājums par to OCTA likuma 31p.7.daļu - cik reāli ir saņemt šo atlīdzību, ja ir saņemts 1.noraidījums kurā teikts ka esmu izraisītājs, bet kad biju ieradies Gaujas ielā uz Adm.kom.sēdi (Pēc CSNg - lai noskaidrotu kurš vainīgs) - tur Lēmums bij, ka lietvedība tiek izbeigta balstoties uz Pretrunīgām liecībām, savukārt Balta to traktē, ka esmu izraisītājs un viss.. Esmu jau uzrakstījis iesniegumu lietu pārskatīt, ņemot vērā adm.komisijas lēmumu.. Kā man rīkoties tālāk? un Vai vispār ir cerības uz kaut kādu atlīdzību? (Jūsu skatījumā)

Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Kāpēc BALTA tā traktē?
Ir jābūt eksperta vai speciālista slēdzienam, uz ko BALTA drīkst balstīt savus traktējumus!

Manuprāt, ir jāpastrīdas, ja ir iespējams, pierādot, ka BALTA rīkojas prettiesiski.

2. APK lieta nav saistāma ar apdrošinātāju lēmumu. Nevienā tiesību aktā šāda saistība nav norādīta! Taisni otrādi - apdrošinātājam pašam ir jānosaka viss nepieciešamais apdrošināšanas atlīdzības noteikšanai, tās samazināšanai vai atteikšanai!

Kaut ko Jūs nepasakāt vai apdrošinātāji izliekas apsaldējušies!

3. Nepieciešams pamainīt OCTA likumu, līdzīgi kā Igaunijā - ja atlīdzību pieprasa, apdrošinātājam tā ir jāizmaksā, ja likumā nav noteikts citādi. Tikai tad viņš var pretoties - prasīt to atpakaļ, pierādot nepatiesus datus vai ekspertīzē pamatojot apdrošinātāju krāpšanu.

Lai OCTA likumu izmainītu, diezgan daudz izmaiņas mūsu valstī būtu jāveic. Bet, lai valsts atgūtu savu statusu un tai pavalstnieki ticētu, domāju, ka ir vērts!
Igors, 15.decembris 2009 0:00
Paldies par atbildi, bet man ir vēl viens jautājums. Es tagād mācos uz D kategoriju, bēt jā es apmēklēšu periodiskas apmācības kursus ar C1, tād man ir jākarto kādu - parasto vai profesionālo eksāmenu uz D kategorīju, lai šis kods 95 tiktu pievienots arī D kategorijai?
Ēriks Griģis:

Profesionālā kvalifikācija ir jāiegūst tikai vienu reizi. Pēc tam tā attiecas uz visām esošajām vai no jauna iegūtajām piecus gadus no pirmreizējās iegūšanas dienas.

Ja apmeklēsiet periodisos C1 profesionālos, tad uz D būs jākārto tikai parastais eksāmens, profesionālais eksāmens otreiz nebūs jākārto.
Igors, 14.decembris 2009 0:00
Man C1 kategorija ir iegūta 2008 gadā, ka man saņemt 95 kodu? Vai man jākarto eksamenus? Vai arī tikai jāapmēkle periodisko apmacību? Kur Daugavpilī vai arī citas tuvākās pilsētas var to nokārtot? Vai būs kāda grāmata, lidzīgi ka Ceļu Satiksmes jautājumu grāmata arī ar profesionālo kategoriju jautājumiem? Un materiali, kuri ir grāmatas veidā, lai informācija pāšmacībam būtu apkopota un nevajadzētu to mēklet velns zin kur?
Ēriks Griģis:

Jums eksāmeni nav jākārto.
Pietiek noklausīties periodiskās apmācības 35 stundu kursu un CSDD samainīt vadītāja apliecību.
Grāmatu pagaidām nebūs.
Pašmācība ir jāsaista ar atbilstošu autoskolu, kas veic un/vai veiks profesionālo vadītāju apmācību.
Mārtiņš, 14.decembris 2009 0:00
Labdien ,

Man ir izveidojusies situācija kurā beigās kļuvu par vainīgo.
2 mašīnas, A(Mana) un B brauc blakus viena otrai. Tuvojas Krustojums un B mašīnas priekšā izveidojas škērslis, Mašīna A ieturēja distanci starp priekšā braucošo a/m, savukārt a/m B pārkārtojās, nerādot "pavarotu",ielīda šajā brīvajā vietā un distance starp A un B kļuva apm 1m, pēc pāris nobrauktiem metriem a/m B nobremzēja un rezultātā A ir vainīgs jo neieturēja distanci.. Policija to tā arī noformējā, kam es jau saknē nepiekritu. Tagad sanāk,ka esmu vainīgs, un to ka a/m B pārkārtojās 5 m pirms krustojuma, un nerādot virszien rādītāju Un radot draudus apkārtējiem - Policja neņem vērā. Apdrošinātājs AAS BALTA manu pieteikumu noraidīja. Kā man rīkoties?, jo uzskatu, ka tas viss ir absurds, Vēlos pārstrīdēt lēmumu un pretendēju vismaz uz tiem 50/50. Octa likuma 31.7 pantu.
Ēriks Griģis:

Jūsu aprakstīto absurdu mācu visiem, kas apmeklē manis vadītos kursus.
Iespējas izvairīties:
1) ievērot drošu distanci;
2) ja tas tehniski nav iespējams, tad minimalizēt zaudējumus;
3) ja tas nav iespējams, tad kļūt par cietušo atlīdzības saņemšanai;
4) uz automobili uzstādīt un braucot ierakstīt trīs videokameru nofilmēto;
5) izveidot televīzijas raidījumu, kurā būtu iespējams runāt par situācijām ceļu satiksmē un skatītāji uzzinātu to, kas notika ar Jums, vēl citiem un kā vajadzēja rīkoties un varētu rīkoties līdzīgās situācijās turpmāk.
vārds lauris ozers, 12.decembris 2009 0:00
vai mana autovaditaju aplieciba ir deriga,ka es to varu uzzinat?
Ēriks Griģis:

1. Vajadzētu reģistrēties CSDD mājas lapā uz e-pakalpojumiem.
www.csdd.lv/default.php?pageID=1...

2. Par reģistrētajiem aizliegumiem varat zvanīt uzinformatīvo tālruni 90004099.
vita, 10.decembris 2009 0:00
Kā un kādas varētu būt izmaksas, pārrakstot automašīnu no juridiskas personas uz fizisku personu. Jau iepriekš pateicos!
Ēriks Griģis:

Informācijas tālrunis CSDD t. 67025777

Lasītākie raksti

Jaunie raksti