Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Andris, 27.maijs 2015 18:32
Sveicināti! Sakiet, vai apdrošinātājs var atteikt atlīdzību, ja vadītājs pārbraucis vienu 4h periodu?
Ēriks Griģis:

1. OCTA nedrīkst!
2. KASKO var, ja apdrošinātāja noteikumos tas ir ierakstīts!

Piemērs no KASKO noteikumiem!
Ja, notiekot ceļu satiksmes negadījumam, tiek konstatēts, ka transportlīdzekļa lietošanas laikā ir pārkāptas EK regulas vai attiecīgās valsts tiesību aktos noteiktās prasības attiecībā uz transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanu, ievērošanu un to uzskaiti, tad apdrošinātājs zaudējuma atlīdzību neizmaksā.

Tas nozīmē to, ja apdrošinātājs atradis vadītāja pārkāpumu iepriekšējās 28 dienās darba un atpūtas laiku uzskaitē, tad pēc satiksmes negadījuma atlīdzību neizmaksās.
No sadarbības ar tādu apdrošinātāju ir jāizvairās, jo KASKO noteikumos jau ir paredzēts meklēt un atrast pārkāpumu, lai atlīdzības nebūtu!
Dzintara rūpnīca, 23.maijs 2015 22:37
Kraveniekam divas katrā virzienā!
Ēriks Griģis:

Tā ir!
Vairis, 19.maijs 2015 19:08
Vai pie Dzintara rūpnicas, kur brauc mācībnieki, drīkst apdzīt? Palds
Ēriks Griģis:

Nedrīkst, jo tur uz brauktuves katrā virzienā ir divas vai pat vairāk braukšanas joslu vieglajam automobilim!
Guntis, 18.maijs 2015 18:14
Sakarā ar iepriekšējo jautājumu. Vai šajā gadījumā nedarbojas KL 58. panta 2. daļa?
Ēriks Griģis:

Nē, jo KL58.2. attiecas, ja cietušais ir gājis bojā.

Bet jautājums bija par īpašuma bojājumu un neatļautu aizbraukšanu no negadījuma vietas!
Anonimus, 18.maijs 2015 17:36
Labdien! Ir tāda situācija: bijis CSNg, cieta nekustamais īpašums, tika atstāta CSNg vieta, un iesniegts iesniegums pret šoferi, bet šoferis uz negadījuma vietu atgriezās pēc pāris dienām un tika panākts izlīgums. Vai šajā gadījumā panākot izlīgumu izmeklēšanas process tiek pārtraukts un vai policija piemēro sodus??
Ēriks Griģis:

1. Izlīgums ir panākts par mantisko bojājumu ar īpašnieku.
Tam nav nekādas saistības par vienošanos ar valsts policiju administratīvā lietā par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu un neatļautu negadījuma vietas atstāšanu. Vienošanās mēģinājumu ar policiju sauc citādi un par to ir paredzēta kriminālatbildība!
2. Attiecībā uz administratīvo pārkāpumu vienošanās ar īpašnieku varētu būt vainu mīkstinošs apstāklis soda mēra izvēlē, bet varētu arī nebūt!
3. Vienošanās ar īpašnieku par atlīdzības nepieprasīšanu OCTA apdrošinātājam var neietekmēt Jūsu atrašanos esošajā BM prēmijas klasē.
Inna, 13.maijs 2015 11:38
Labdien, vai var apbraukt autobusu, kurš ir apstājies pieturā lai cilvēki izkaptu / iekāptu autobusā caur nepārtrauktu ceļa apzīmējumu, izbraucot uz pretēja virziena brauktuves daļu. Un cilvēkus kuri iekāpj / izkāpj no autobusa ir ļoti daudz, autobuss tur ļoti ilgi stāv.
Ēriks Griģis:

Apbraukt drīkst, bet nepārtraukto šai gadījumā šķērsot nedrīkst!
Tātad, apbraukšanas manevrs jāuzsāk pirms tas nav aizliegts!
viesturs medvedskis, 3.maijs 2015 13:08
kad beidzas apdrosināšana opel vectra FV 8565
Aivars, 1.maijs 2015 19:04
Lavakar, Kāds ir sods par sagrozitu spidometru?
Ēriks Griģis:

CSN projektā ir ieviests jauns punkts 226. Aizliegts veikt izmaņas transportlīdzekļa odometra datos.
No LAPK šobrīd atbilst:
" ... Par citu šajā kodeksā neminētu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu —
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam septiņu euro apmērā.
..."
vārds, 28.aprīlis 2015 20:29
Un vēl jautājums: Palasīju Ulda sāpi pāris lapas iepriekš par darba laika pārsniegšanu un ikdienas atpūtas laika saīsināšanu. Kāds būtu risinājums, ja jūti, ka 15 stundas tuvojas, jo bija neparedzēts auto remonts uz ceļa, kabīnē nav guļvietas, bet līdz bāzes vietai ir piemēram 100 km. Ārā ziema, webasto nav. Riskēt ar sodu, vai gulēt kaut kur Gardenes mežā apdraudot sevi? Arī es kaut kā atceros, ka kodā runāja -nostrādā savas 15 h, un met mieru uz 11 h, tikai nezināju, ka to visu jāietver 24h periodā. Reisi nav bieži, parasti iekļaujos 15 h darbs un 3+9h atpūta, tad 2 dienas brīvs, bet pagājušo reizi izšāva riepu un un pie iekraušanas bija jāgaida.
Ēriks Griģis:

Kas vadītājam jāievēro, aprakstījāt pieņemami!
Ticu, ka zināt, kā jārīkojas, lai tāpat atrisinātu jautājumā ietverto situāciju!
Mans ieteikums - zvanīt savam pārvadājuma vadītājam.
Risinājums - tikt pie maiņas šofera!
Esmu vedis otro vadītāju pat uz Marijampoli, ne tikai 100 km!
vārds, 28.aprīlis 2015 16:08
Sveiki! Vai traktoram, piemēram vecajam kāpurniekam vajadzīga tehniskā apskate, OCTA un vadītājam jābūt vadītāja apliecībai un reģ.apliecībai, ja šis traktors brauc tikai un vienīgi pa lauku. Dzirdēju baumas, ka policija iet klāt un jautā visu šo komplektu.
Ēriks Griģis:

Ja traktors ir paredzēts reģistrēt VTUA, tad vajag!
Daina, 21.aprīlis 2015 13:25
Labdien,
Man ir sekojosh jautajums, nosleedzu Kasko uzneemumaa SIA Baltikums, visi dokumenti ir iesniegti lai sanemtu atlidzibu, liigumaa ir noraadiits, ka eksperam ir jaapstiprina taame 5 darba dienu laikaa bet, amn atbildeeja ka to nevar apsoliit, kur es varu griesties, lai celtu prasiibu par vinniem un kaads ir sods apdroshinaashanas kompaanijaam, kas nepilda savaa liigumaa noteiktos terminnus? paldies(p.s visi dokumenti vinniem ir iesniegti arii taame no autoservisa)
Ēriks Griģis:

Vajadzēja agrāk izlemt un "negriezties", nevis pēc notikušā meklēt strīdu ar to, ko Jūs labprātīgi, esot pie pilnas veselības un saprašanas, izvēlējāties!

1.Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombudā!
LAA ombuds izskata sūdzības par apdrošinātāja, kam Latvijā ir tiesības sniegt apdrošināšanas pakalpojumus, pieņemto lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksāšanu vai atteikumu to izmaksāt nelaimes gadījumu, palīdzības, dzīvības, īpašuma un sauszemes transportlīdzekļu (KASKO) apdrošināšanā.
www.laa.lv/klientiem/instituciju...

2.Varētu arī FKTK.
Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir pilntiesīga autonoma valsts iestāde, kas regulē un pārrauga Latvijas banku, krājaizdevu sabiedrību, apdrošināšanas sabiedrību un apdrošināšanas starpnieku, finanšu instrumentu tirgus dalībnieku, privāto pensiju fondu, maksājumu iestāžu un elektroniskās naudas iestāžu darbību.
www.fktk.lv/lv/komisija/par_mums...
Anita, 21.aprīlis 2015 12:51
Labdien, vai gājējam ir atļauts šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir 2 joslas, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos un šis joslas ir atdalītas viena no otras ar 920. ceļa apzīmējumu? Vai var šo 920. ceļa apzīmējumu interpretēt kā sadalošo joslu vai ceļa nožogojumu gājējām? Paldies!
Ēriks Griģis:

Nav aizliegts, jo sadalošā josla ir ceļa daļa! Bet 920. ceļa apzīmējums nav ceļa daļa un 920. ceļa apzīmējums nevar būt nožogojums!
Satiksmes noteikumus nedrīkst interpretēt!

No CSN:
"...
1.38. sadalošā josla — ceļa daļa, kas norobežo blakus brauktuves vienu no otras un nav paredzēta transportlīdzekļu braukšanai vai apturēšanai;
...
27. Gājējiem aizliegts:
27.1. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir sadalošā josla, vai vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi;
27.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos, ir četras vai vairākas braukšanas joslas;
..."
Elita Andruško, 15.aprīlis 2015 9:53
Labdien! Kur var veikt neatkarīgu ekspertīzi auto videoreģistratoram? Kaut kas nedarbojas un uz garantijas remontu nav ticības. Paldies!
Ēriks Griģis:

Ticību vajadzētu atgūt!
Jebkurā remontdarbnīcā, kas ir sertificēta pārbaudīt un remontēt attiecīgās markas videoreģistratorus.
Linda, 4.aprīlis 2015 22:39
Labdien ,variet paskaidrot sīkāk kam tad īsti ir priekšroka tv.delfi.lv/video/SOgwaEKz/
Ēriks Griģis:

Tam, kas nogriežas no A7 un brauc taisni uz D-tiltu.
Iebraucot krustojumā, pirms brauktuves, kas piekļaujas no kreisās puses, ir uzstādīts luksofors, kura zaļais signāls ar bultām nosaka braukšanas virzienus taisni un pa kreisi. Papildsekcija norāda iespēju veikt arī vēl labo manevru.
Tas, kas nogriežas pa kreisi uz D-tiltu, dod ceļu tam, kas brauc taisni uz D-tiltu vai nogriežas pa labi.

Komentāros jau bija, ka tas neattiecas uz zaļo signālu ar papildsekciju:
CSN 142. Braucot bultas norādītajā virzienā, kas iedegta papildsekcijā kopā ar luksofora sarkano vai dzelteno signālu, transportlīdzekļa vadītājam (arī tramvaja vadītājam) jādod ceļš no citiem virzieniem braucošo transportlīdzekļu vadītājiem.

Ja iepriekšējais rada neskaidrības, tad:
CSN 91. punkts. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.
Kristīne , 31.marts 2015 16:55
Labdien!
vīrs vadīja vieglo automašīnu piepilsētā un iebraucot līkumā pēkšņi pamanīja savā joslā pretī - tieši virsū braucošu smago kravas automašīnu. tā kā labajā pusē ir dziļš grāvis un mežiņš, stūri grieza pa kreisi. arī kravas automašīnas šoferis griezās uz to pašu pusi- atpakaļ savā joslā. sadursme notika apmēram ceļa vidū ar abu automašīnu labajām priekšējām daļām. pēc sadursmes kravas automašīna vēl pastūma vieglo uz priekšu savā joslā. kravas automašīnas vadītājs noliedz, ka iebraucis pretējā joslā. apdrošināšanas eksperts uzskata, ka vainīgs vīrs ar vieglo automašīnu, jo sadursme esot notikusi pretējā joslā. kā pierādīt savu nevainību? ko varētu norādīt sūdzībā?
Ēriks Griģis:

Tipisks gadījums, ko jau desmit gadus savās lekcijās izmantoju par piemēru, lai atbildētu uz jautājumu, kāpēc autovadītājam vajadzīgs fotoaparāts un/vai videoreģistrators!

1.Pēc pēdām, kas rāda, kā stumta vieglā mašīna.
2.Nofotogrāfētās pēdas, videoreģistratora datus ar pretī braucošo kravas auto, kas ir pretrunā un apgāž eksperta viedokli!
janis, 30.marts 2015 21:36
Sveiki.
Notika csn negadijums.
Vainigais noskaidrots.
Kas piedzen atlidzibj?
Kas notiek ja vainigais neatmaksa sodu?
Ēriks Griģis:

Nepiedzen! Raksta iesniegumu cietušais.
Liegums vai tiesa!
bijušais, 30.marts 2015 15:03
Valstij jau tos nevajag! Autoskolām vajag arvien jaunus un jaunus...

Mustangam varbūt!
Treknos gados vajadzēja, nu jau vairs nē. Skola teicās ielikt sarakstā, bet pēc laika paši izņēma, jo ieradās cits ar krutāku auto. Atliek tikai tādas skolas kā Mustangs, kur kursanti pa velti jāmāca + procenti jādod skolai. Ja nav pazīšanās, tad nav vērts tērēt naudu un mācīties, likt pedāļus.
Ēriks Griģis:

Kam tagad viegli!
Bet ja iesāk un prot iemantot skolas uzticību, tad jau tai apmācības lietai abos galos ir jāiet! Apmācāmo skaits (B kategorijai) ir jūtami pieaudzis un vienas vai divu iepriekšējo grupu vietā mācās pat reizes divas vairāk!
Bet "instruktoru nav", lai varētu vēl vairāk kursantus apmācīt! T.i. - instruktors saslimst, par to nepaziņojot, remontē auto bez iemesla, brauc dzert kafiju un hroniski smēķē vai otrādi, mācību laikā sevim izmanto iepirkšanās tūres, nesaprot, kas ir "vīrs un vārds", nav cieņas pret darba devēju un klientu, aizmirsuši, kā jāsagatavo nodarbība, jāapskata tēmas, jāanalizē kļūdas, kā izmantot reglamentu un protokolu... Arī skolai nav viegli, tāpēc arī tā meklē un izvēlas!?
Oskars, 30.marts 2015 11:40
Sveiki!

Sakiet, cik maksā kursi/lekcijas "ko noklusē apdrošinātāji" un cik ilgi tie ir?
Ēriks Griģis:

Šo lekciju ciklu lasu periodiskajās apmācībās vai apdrošinātāju speciālistu kvalifikācijas nodarbībās.
Cenu nosaka autoskola vai semināra rīkotājs, kas veic lekciju pasūtījumu.
Autoskola, 27.marts 2015 9:36
Sakiet, lūdzu, kad aprīlī būs apmācības 95. koda pasniedzējiem? Jau iepriekš pateicos!
Ēriks Griģis:

04.04. plkst.09:00 CSDD
Pretendentam ir nepieciešama augstākā izglītība (bakalaurs), prakse autoskolas pasniedzēja darbā un tiesības vadīt C kategorijas transportlīdzekli.
Mārcis, 25.marts 2015 15:23
Vedot kravu 24 stundās izmantoju atļautās 9 vai 10 braukšanas stundas(stūrite). Vai pēc atpūtas drīkstu sākt jaunu brauksanu, ja 24 nav pagājušas?Paldies
Ēriks Griģis:

Jā, drīkst! 24 stundu periodā ir noteikta tikai ikdienas atpūta, bet vadīšanas laikaposms ir noteikts starp diviem atpūtas laikaposmiem "k" punktā!
No regulas 561/2006:
"... 8. pants
1. Transportlīdzekļa vadītajam ir ikdienas un iknedēļas atpūtas laikposmi.
2. Katrā 24 stundu laikposmā pēc iepriekšējā ikdienas vai
iknedēļas atpūtas laikposma beigām transportlīdzekļa vadītajam ir jāņem jauns ikdienas atpūtas laikposms.
...
k) "transportlīdzekļa ikdienas vadīšanas laiks" nozīmē
kopējo uzkrāto transportlīdzekļa vadīšanas laiku starp viena ikdienas atpūtas laikposma beigām un otra ikdienas atpūtas laikposma sākumu,
vai
starp ikdienas atpūtas laikposmu un iknedēļas atpūtas laikposmu;
..."

Lasītākie raksti

Jaunie raksti