Pateicoties piecu jaunu modeļu radīšanai – Clio Grand Tour, Grand Modus, jaunie Renault Kangoo PC un LCV, kā arī Logan Pickup – Renault Grupas pārdošanas apjomi šī gada pirmajos sešos mēnešos, salīdzinot ar 2007.gada pirmo pusi, pieauguši par 4,3% - kopumā pārdotas 1325500 automašīnas.
Operatīvā peļņa palielinās par 19,8%
Renault Grupas ienākumi 2008.gada pirmajos sešos mēnešos sasnieguši 20942 miljonus eiro, un, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2007.gadā, tas ir par 2,3% vairāk.Ienākumu palielināšanos noteica vairāki faktori:
• Ievērojami pieauga pārdošanas apjomi Francijā, pateicoties jaunajiem modeļiem;
• Bija vērojams pārdošanas apjoma pieaugums videi draudzīgo un zemākās emisijas B-segmenta auto modeļiem u.c.
Negatīva ietekme šajā periodā bijusi valūtas kursa svārstībām (sterliņu mārciņa pret eiro).
Grupas operatīvā peļņa šajā periodā ir 865 miljoni eiro, un tas ir 4,1% no kopējiem ienākumiem. Salīdzinoši var minēt, ka attiecīgajā laika periodā 2007.gadā grupas operatīvā peļņa bija 689 miljoni eiro jeb 3,5% no kopējiem ienākumiem. Neto ienākumi šajā periodā sastāda 315 miljonus eiro.
Rīcības plāns
Tik strauja makroekonomiskās situācijas lejupslīde, kāda vērojama šodien, netika paredzēta pat visļaunākajos Renault Commitment 2009 plāna ietvaros izstrādātajos scenārijos. Kā galvenos ekonomikas lejupslīdes un auto industriju ietekmējošos faktorus Renault norāda:• Straujais degvielas cenu pieaugums;
• Jēlmateriālu cenu pieaugums;
• Negatīvās ārzemju valūtas svārstībās;
• Finansu krīze, kā rezultātā pieaugušas korporatīvās izmaksas;
• Lejupslīde Eiropas auto tirgos.
Ar mērķi saglabāt konkurētspēju un ienesīgumu, Renault savā darbībā ieviesīs šādas izmaiņas:
• Cenu palielināšana atbilstoši jēlmateriālu cenu pieaugumam;
• Produktu plāna vienkāršošana, atceļot mazāk nozīmīgos projektus;
Apspriesti vēl tiek šādi priekšlikumi:
• Korporatīvo izdevumu samazināšana par 10%, lielākoties Eiropā;• Ražošanas reorganizācija – pāreja uz vienas maiņas darbu Sandouville rūpnīcā, ņemot vērā pieprasījuma samazināšanos pēc D-segmenta automašīnām Eiropā. Atbilstoši situācijai varētu tikt pieņemti ražošanas reorganizēšanas plāns attiecībā arī uz citām rūpnīcām, kas ražo B-segmenta auto.
Atskats
• 2008.gada otrajā pusē Eiropā plānots laist apgrozībā jauno Laguna Coupe, kā arī uzlabotos Megane auto modeļus. Ārpus Eiropas plānots palielināt ražošanas apjomus visiem Renault Grupas zīmoliem. Tomēr, neskatoties uz visiem negatīvajiem apstākļiem, uzstādīts mērķis panākt pārdošanas apjomu pieaugumu par 5%;• Pamatojoties uz 2008.gada pirmā pusgada finanšu rezultātiem, uzstādīts mērķis sasniegt operatīvo peļņu, kas sastādītu 4,5% no kopējiem ienākumiem. Tomēr tiek norādīts, ka negatīvie ekonomiskie apstākļi varētu padarīt šo mērķi grūti sasniedzamu. ;
• 2009.gadā plānots pārdot vairāk kā Renault, Dacia un Renault Samsung automašīnu. Iekļaujot Lada, pārdošanas apjomam vajadzētu pārsniegt 3,8 miljonus vienību;
• Uzstādīts mērķis 2009.gadā sasniegt operatīvo peļņu 6% apmērā no kopējiem ienākumiem.
Renault norāda, ka Renault Commitment 2009 plāna ietvaros paredzētās aktivitātes, jau „nesušas augļus”. Kā nozīmīgākās jāmin kvalitātes paaugstināšana, jaunu modeļu radīšana un laišana apgrozībā, cenu samazināšana u.c. Ļoti daudz stratēģiski veiksmīgi projekti pēdējā pusotra gada laikā realizēti sadarbībā ar Nissan – rūpnīcas Chennai, Indijā, rūpnīca Tangiers, Marokā, elektromobīļu izstrāde, zemās izmaksas auto līnija sadarbībā ar Bajaj Auto u.c. Nozīmīga ir arī izveidotā sadarbība ar autoražotāju AvtoVAZ Krievijā.