Brauciet ar elektromobiļiem uz kalniem! (+ FOTO) 34

 
Jānis Ozers speciāli iAuto | 10.jūlijs 2023 19:43

Bijām rakstījuši par braucienu ar elektromobili (EV) no Rīgas līdz Barselonai vairāk kā gadu atpakaļ. Šajā laikā esam bijuši vēl trīs reizes ar savu elektroauto darba braucienos pa Eiropu un šajos Līgo atļāvāmies aizbraukt beidzot arī brīvākā braucienā vai garākā Līgo nakts piedzīvojumā uz Dolomītiem.

Noteikti dariet to, kamēr vēl ir vasara, jo tieši augstajos kalnos – tūkstošniekos un divtūkstošniekos varēsiet izbaudīt visas tās priekšrocības, kādas neapšaubāmi ir kvalitatīvām pilnībā elektriskajām automašīnām neatkarīgi no visa tā ārprāta, kas jau desmitgadēm notiek politiskā ziņā ap un par pasaules glābšanu no cilvēka kā tāda un bieži demonstrē gan liekulības, gan klajas muļķības kalngalus.

Ļoti interesanti būtu aplūkot nevis jauno un visādi samocīto un daudzajiem standartiem atbilstošo ICE (Internal Combustion Engine) automašīnu izmešu datus, bet šo skaitļu salīdzinājumu, piemēram, ar viena artilērijas lādiņa izšaušanas un detonācijas rezultātā radītajiem izmešiem vai ar aptuveni 1000 Zs jaudīgas vēl pirms mūsu dzimšanas no konveijera nobraukušas kāpurķēžu tehnikas CO2 izmešiem par vēl citām militāra rakstura rotaļlietām un to radītajām sekām pat nerunājot.

Jā, tās visas ir ļoti vajadzīgas lietas, bet nav arī jāizliekas, ka lielie kuģi jūrā un jau pieminētās tehnikas vienības neeksistē un katram no mums tādēļ likumīgi jāizjūt vainas apziņa cilvēces priekšā par katru nopirkto aviobiļeti vai ar savu auto nobraukto kilometru.

Bet iebraucot Alpu pļavu zemes ceļā ar EV tiešām ir patīkami apzināties, ka nevienai puķītei vai kukainītim neuzpūtīsi zilu dūmu strūklu un arī pilsētā gan cilvēkiem, gan vēsturiskajām ēkām neapstrīdami ir labāk, ja ICE radīto dūmu un bremžu darbības rezultātā radīto uzliku nodiluma produktu ir mazāk. EV, ja tas tiek lietots vairāk rekuperācijas režīmā, bremzes dilst ievērojami mazāk un veselībai kaitīgo bremžu produktu vidē arī būs attiecīgi mazāk.

Cits stāsts ir par to kā elektrība vai akumulatori tiek iegūti, bet tā ir sensitīva tēma un visā dzīvajā pasaulē diemžēl un bez izņēmumiem ir tā īpatnēji iekārtots, ka katra dzīva radība savā eksistencē apēd vai kā citādi nodara pāri citai dzīvai radībai sākot no baktērijas, maza zirneklīša, ozola, puķītes, zaķīša, tīģera un beidzot arī ar cilvēku.

Sausie skaitļi – mazliet vairāk kā nedēļā ir nobraukti 4216 km ar vidējo ātrumu 67 km/h. Ar Opel MOKKA-e ir iegūts vidējais elektroenerģijas patēriņš šajā konkrētajā braucienā 16,1 kWh uz 100 km un par elektroenerģiju Chargemap, Greenway, Mobilly un Orlen kopumā ir samaksāti 454,16 EUR, ieskaitot PVN un bankas komisijas. Dārgi vai lēti – spriediet paši. Mūsu Opel MOKKA-e oficiālie patēriņa dati, kas gan pat vienā informācijas avotā jau mēdz būt atšķirīgi, rāda 17,4-17,8 kWh uz 100 km. Tas nozīmē, ka lielāko ceļa daļu veicot pa elektroauto un pat hibrīdiem nedraudzīgu vidi – šosejām vai autobāņiem, mums ir izdevies iegūt enerģijas patēriņu, kas ir teju par 2 kWh uz 100 km zemāks par oficiālo. Brauciena laikā bieži ārējā gaisa temperatūra tuvojās +30 grādiem un pat vairāk, bet asfalta temperatūra vietām attiecīgi tuvojās +50 grādu atzīmei pēc Celsija un klimata sistēma strādāja ar pilnu jaudu, kas pēc neoficiāliem datiem var pat sasniegt 5 kW.

Nekādi Eco režīmi lietoti netika un gluži ar 90 km/h arī nebraucām. Jau sen pastāvīgi lietojam gan tikai pastiprinātas rekuperācijas “B” režīmu un uz lielajiem ceļiem kreisējām 110-130 km/h koridorā, izņemot dažus gadījumus, kad vajadzēja ļoti ekonomēt strāvu un bija jāpamokās arī ar 80 km/h vietā, kur likumīgi var attīstīt 140 km/h. Pa ceļam tika pabūts arī dažās lielākās vai mazākās pilsētās, piemēram, Vīnē un Varšavā, kā arī divas pilnas dienas intensīvi barukāts pa kalnu pārejām un ceļiem aptuveni 2000 m augstumā virs jūras līmeņa – Pass Pordoi, Passo Gardena, Strada Planac, Passo Fedaia – ļoti gleznains ceļu tīkls apkārt Piz Boè ar izcilo Terrazza delle Dolomiti un Marmelādes kalna skatu laukumu, kur protams jābrauc ar funikulieri – Terrazza Marmolada. Noteikti rekomendējam, jo šie ceļi šogad ir iekļauti arī dažādu superkāru īpašnieku klubu ceļvežos kā must see vai must do.

Tieši kalnu serpantīnos var iepazīt EV būtību. Momentāls uzrāviens katra pacēluma posma sākumā un jaudīga rekuperācija (elektroenerģijas ražošana bremzēšanas procesā) pirms serpantīna līkuma. Cik līkumu, tik reižu tas atkārtojas. Bremzēšana pirms līkumiem jūtami samazina patēriņu braucot kalnā, kas, protams, var sasniegt pat ļoti lielus skaitļus, ja šāda tipa ceļš tiek izbaudīts kā rallijā. Toties, sākot nobraucienu lejā, praktiski visā tā garumā notiek tikai rekuperācija. Piefiksējām, ka nobraucot visu garo Passo Gardena ar turpinājumu līdz Bolzano atguvām aptuveni 10% akumulatora ietilpības, kas MOKKA-e sastāda 5kWh.

Veiktspējas ziņā šādos kalnu ceļos lielākā daļa tirgū pieejamo EV noteikti spēj vairāk nekā to piloti var pārvaldīt. Lai izbaudītu līdzīgas emocijas ir vajadzīgs vai nu jaudīgs motocikls un prasme ar to braukt vai arī vismaz Porsche. Jāpiebilst, ka teju visu modeļu un ļoti plaša diapazona izlaiduma gadu Porsche pa šiem ceļiem braukājas gan individuāli, gan lielās pat vairāku desmitu automašīnu grupās, bet pie mazajiem veikaliņiem vai pacēlāju mājām sastopami arī Ferrari, Lamborghini un McLaren. Parasta budžeta EV spējas te tuvojas divas vai trīs reizes dārgāku ICE auto sniegumam, kuri patērē nesalīdzināmi vairāk finanšu līdzekļu to uzturēšanā un kuru degvielas petēriņa izmaksas augstkalnu ceļos tuvojas gan jau ka vismaz 60+ EUR uz katriem 100 km, ja kalnu pārejas tiek “ņemtas ar garšu”, kas elektromobilim padodas viegli, klusumā un bez izmešiem.

Nestāstīsim šoreiz par negatīvo – visiem zināms, ka infrastruktūra un tā pati zaļā politika praktiskajā ziņā netiek līdzi elektromobilitātes attīstības tempiem dzīvē. Ir ļoti pikanti jaukā vasaras rītā uzzināt, ka ir “noklājies” vismaz uz 24 stundām viss Greenway tīkls pusē Polijas brīdī, kad akumulatorā palikuši 18% strāvas, kā arī uzzināt, ka daudzi visnotaļ turīgi un izglītoti cilvēki atvieno savu auto no uzlādes iekārtas, nospiežot tās sarkano Emergency pogu, kas nākošajam lietotājam nodrošina “nodzisušu” ekrānu un pilnīgu apmulsumu “ko darīt”.

Tāpat nav izprotams idiotisms (citādi to grūti nosaukt), ka cigaretes var visā pasaulē un pat klaji apšaubāmās vietās nopirkt ar vienu un to pašu kredītkarti vai pat debetkarti, bet elektroauto uzlādei katrā valstī jāinstalē n-dažādas aplikācijas un katrai no tām jāpiesaista uz derīguma laiku kāda no savām bankas kartēm un tad jāsatraucas, ka pēkšņi nav interneta, jo tad nekas taču nenotiks. Tikpat jauki ir ātrās uzlādes staciju ar vairākām jaudīgām “kolonnām” izvietot lielveikala āra stāvlaukumā, kurā brīvdienās nevar iebraukt, jo visas barjeras ir nolaistas, bet ļoti garā Līgo naktī jau var pabraukāties arī par izkaltušām puķu dobēm. Bet tās jau ir visu jauno lietu un tehnoloģiju “bērnības” problēmas, kas šo visu padara arī mazliet vairāk par piedzīvojumu nekā došanās ceļojumā ar lidmašīnu vai klasisko dīzelīti. Izbaudiet elektrību – brauciet ar elektroauto uz īstiem kalniem! Ja negribiet šī pasākuma skarbāko piedzīvojuma daļu (lielo attālumu nogurdinošo pieveikšanu) – lidojiet tuvāk kalniem un paņemiet jaudīgu EV nomā – tas jau ir iespējams. Varbūt pēc šāda brauciena sagribēsies arī mājās nopirkt sev elektroauto.

 

 
Visi komentāri
 
650 11.jūlijs 2023 0:32
8 0 Atbildēt

Kalnu ceļos lielākā daļa (tehniskā kārtībā esošo) auto "spēj vairāk", nekā lielākā daļa to Pilotu.Turklāt,uz leju ripojot,lielākajai daļai šodienas transportlīdzekļu ja ne gluži rekuperācija, tad vismaz degvielas patēriņš ir tuvu nullei.Jautājums tikai, kurš/kam (un Ko) cenšas pierādīt, dodoties šādā 4216km ceļā. 

Ja jau ekosaruna ievirzījusies bremžu uzliku materiāla zinātniski demagoģiskajā jomā, nu tad (cerams) drīzvien "mēs" uzzināsim daudz interesanta arī par autoriepu deldēšanas tēmu.Un itin jo īpaši par to, cik ētiskas apkakārtējai videi un līdzcilvēku elpošanas orgāniem ir tādas (atsevišķu bezkaunīgu personu piekoptās) izklaides kā autorallijs un drifts.Nerunājot par ikgadējo pērnās sāls putināšanu rīgas ielās, periodā no beidzamā sniega līdz pat Līgo Jāņiem. 

Kā arī, normālā tādā "i" Autobraucējiem domātā vietnē tās apmeklētājiem (iespējams) būtu visnotaļ interesanti uzzināt TO, cik ilgā laikā Jūs nokļuvāt līdz minētajām (neapšaubāmi Skaistajām un Apmeklēt/ieteicamajām) vietām.Un cik ilgu laiku Jūs patērējāt Jūsu konkrētā automobiļa uzlādei šī brauciena laikā.Un kā Jūs (cik saturīgi) pavadījāt Savu laiku šis te uzlādes laikā.

ZZZZ 11.jūlijs 2023 6:33
0 0 Atbildēt
core 11.jūlijs 2023 12:06
6 0 Atbildēt

Šis kārtējo reizi pierāda ka elektro nav paredzēts ceļojumiem, izmaksas lielākas kā ar dīzeli, 55h pavadītas pie lādētāja, vairākas dienas jāplāno ceļam klāt lai tik uzlādētos.

JanJan 11.jūlijs 2023 8:58
1 0 Atbildēt

Par to riepu nodilumu. Pa ausu galam atceros, ka bija pētījums, ka putekļu piesārņojumu (PM daļiņas) no auto mūsdienās vairāk rada tieši riepu un bremžu nodilums, nevis pašas izplūdes gāzes.

Elektroauto izplūdes gāzes nebūs, tas ir labi, bremžu nodilums arī būs pa kārtu mazāks, bet riepu nodilums gan paliek. Izplūdes gāzēm jau, protams, vēl ir citas sliktas lietas arī.

0pis 11.jūlijs 2023 9:17
2 0 Atbildēt

Riepu nodilums ir maktena tēma, jo batereju auto ir arīdzan smagāki par degšķidruma auto.

opelakcija 11.jūlijs 2023 15:22
0 0 Atbildēt

Elektroauto un hibrīdauto vajadzībām praktiski visi lielie riepu ražotāji sāk ieviest modeļus, kas paredzēti lielākam griezes momentam un nodrošina mazāku rites pretestību, kas kopumā samazina arī nodiluma produktus. Bet bremžu nodiluma produkti viennozīmīgi ir vieni no kaitīgākajiem un elektroauto šajā jomā noteikti atstāj mazāku ietekmi uz vidi un cilvēku.

650 12.jūlijs 2023 1:13
2 0 Atbildēt

Nu redz kā.Vatureko. Tad jau izrādīsies, ka atsevišķi ražotāji līdz šim (mūs,L....) būs maldinājuši,piedāvājot riepas ar paaugstinātu rites pretestību.Jo gandrīz visu ražotāju visām ekstra-klasses riepām ir tieši šādas "paaugstinātas" īpašības.Turklāt, jo labāk riepa "turās" uz asfalta un jo tā ir "klusāka", jo ātrāk tā dilst.Vairums to dara pat nepiedienīgi ātri,pie kam, vienlaikus maksā nepieklājīgi Dārgi.Īsāk sakot,lietā tiek (un tiks!) likta arvien lielāka demagoģija un galvas sagrozīšana attiecībā uz nabaga patērētājiem.

Riepu ražošanas tradīcijām pārbagātajā Eiropā nevienam nav aizliegts importēt ķīniešu izcelsmes beznosaukuma draņķus.Vienīgais pastāvošais "ierobežojums" trešo valstu produkcijai te "kontrolē" vienīgi atkritumu ievešanu!

Demagogi nupat nesen vēstīja, ka golf-klasses auto sērijveida aprīkošana ar 225mm platuma zemprofila riepām (agrāko 195-205max..) esot "drošības" labad un ka lūk "šodienas auto" sava aprīkojuma dēļ esot ievērojami smagāki par agrāk ražotajiem.Platākas kalošas pienākoties arīdzan "jaudīgākiem" auto.Rezultātā ir "izrādījies", ka izcili Jaudīgajiem un izcili Smagajiem e-vāģiem (tomēr!)pienākas motocikla cienīgs platums un velosipēda cienīgs augstuma profils.Vienkārši lieliski!

Rexx 11.jūlijs 2023 6:43
2 0 Atbildēt

Noticēšu EV tajā brīdī, kad elektroenerģiju būs iespējams saražot praktiski no nekā ( saule un vējš jau ir pirmais solītis ceļā uz to), kā arī uzglabāt bez zudumiem kompaktā un vieglā ierīcē, kuru nākamajiem 500+ kilometriem ir iespējams sagatavot 2-5 minūšu laikā.

0pis 11.jūlijs 2023 9:18
4 1 Atbildēt

Nu jā. Tāpat kā tagad degvielu var saražot praktiski no nekā.

Janka 11.jūlijs 2023 8:37
3 0 Atbildēt

Tas moments, kad lētā gala EV sāc salīdzināt ar porsche vai ferrari 😄

GTD2 11.jūlijs 2023 9:32
11 0 Atbildēt

Ceļot tadu gabalu ar mazo mokku ir istas mocibas. Ekspermentam varēja paņemt ceļojumam piemērotāku auto. Pa lielam vienīgais gandarījums no ceļojuma ir pašu ierstāstīta apziņa, ka ceļo ļoti zaļi. Pārējos plussus neredzu.

opelakcija 11.jūlijs 2023 15:28
0 4 Atbildēt

Elektroauto viena no priekšrocībām tieši ir braukšanas komforts – praktiski nav dzinēja radītu trokšņu, nav vibrāciju, paātrinājums notiek vienmērīgāk. Komfortu tālos braucienos sniedz sēdekļi, klimata sistēma, kas elektromobiļiem parasti ir jaudīgāka un tieši akustika + vibrāciju neesamība. Praktiski visi mūsdienu auto ir piemēroti tāliem ceļojumiem. Nenobalansēts ritenis lielam un smagam premium klases auto var pēc vairākiem tūkstošiem kilometru radīt lielāku nogurumu kā brauciens kompaktā auto un it īpaši – elektriskajā.

msh 12.jūlijs 2023 0:39
2 0 Atbildēt

Cik var liet šito vibrāciju čugunu? Te ir runa par elementāru ergonomiku, tevis piesauktās nianses vienīgi varētu palīdzēt labāk visiem, ieskaitot vadītāju, aizmigt.

Ceļot 11.jūlijs 2023 16:17
2 0 Atbildēt

atkarībā,  cik cilvēku un kur nakšņo.  Ja 4 un vairāk,  plus teltis,  tad jā.  Bet ja divatā un pat trijatā,  tad ir ceļots pa pus Eiropu, arī ar mazākiem auto un ir pilnīgi pietiekami.  Ja, kas  rakstā apjūsmotajos super kāros,  ir daudz mazāk vietas, kā jebkurā mokkā un tautas hečbekā,  bet bagātie ar tiem arī ceļo un nesūdzas kaut kā .  Tas pie mums tāds stereotips, ja tas nav Land Cruiser tad tālāk par veikalu un ārā no Rīgas izbraukt nedrīkst 

GTD2 12.jūlijs 2023 7:57
0 0 Atbildēt

četriem cilvēkiem tajā corsas mocībā visspār vietas nav. Kur tad vēl mazāku auto ar mikroklases aigo vai up vispār vēl nekonfortablāks  tas ceļojums. Nevajag nekādu superkāru pietiek ar parastu vidējās klases auto. Arī bagāznieka ietilpība svarīga jo no pieredzes ,ka diezgan apaug ar mantām it sevišķi atpakaļceļā, kaut kā to mantu paliek aizvien vairāk. Tomēr svarīgi ir auto gaita diemžēl mazās klases kratekļi nav diez ko konfortabli. Land Cruiser arī nav pietiekami konfortabls tāliem gabaliem, Izņēma gadījumi ja ceļojumā paredzēts iekarot vietas , kur ar standarta auto grūti izbraukt.

Nu 12.jūlijs 2023 9:13
4 1 Atbildēt

4 cilvēkiem ar auto,  kas nav buss,  braukt 4t km vispār nav prāta darbs.  Bet 2 pilnīgi nekādu problēmu.  Ja ir braukts pa tālāk par LV tad, tur nav tādu ceļu kur kaut kas varētu kratīties, pat kalnos 

anoagask 11.jūlijs 2023 10:05
10 0 Atbildēt

10eur/100km - jebkurš izmēros salīdzināms dīzelis būtu lētāks, jaudīgāks un bez trauksmes meklējot rozeti

GTD2 11.jūlijs 2023 10:33
5 0 Atbildēt

Te ir stāsts , kā ceļot it ,kā ja domā ,ka ceļo zaļi. par dīzeli arī lielāka izmēra dīzelis būtu ekonomiskāks, bet tas neskaitās zaļi, lai gan zaļi būtu ceļot ar basām kājām

:-) 11.jūlijs 2023 13:36
1 0 Atbildēt

Te nu atļaušos nepiekrist!

ZAĻI, tas ir, ideālā gadījumā neatsāt nekādu "nospiedumu" vidē, bet ja par elektroauto, tad diemžēl, tas ir viens no vidi piesārņojošākiem produktiem.

ltv.lsm.lv/lv/raksts/10....filma.id299342

Slinkais 11.jūlijs 2023 10:35
3 0 Atbildēt

Ar riteni tur jābrauc. Tad patiesi saprot kalnus))

Oj 11.jūlijs 2023 16:21
0 0 Atbildēt

kā tad saprot, ka maz neliekas

Dīzelists 11.jūlijs 2023 10:37
5 0 Atbildēt

Es ar savu ICE bērīti aizvilku piekabi ar motorlaivu uz Gardas ezeru Itālijā 24 stundās. Man ir aizdomas, ka tas EV "sūc" līdz itālijai pat bez piekabes neaizbrauks 24 h.

Krotow 14.jūlijs 2023 20:03
0 0 Atbildēt

Vilkt motorlaivu no Latvijas uz Itāliju nešķiet prāta darbs pēc būtības. Taču ja nauda birst pa ausīm, tad laikam var :P

nomiks 11.jūlijs 2023 10:56
0 0 Atbildēt

Akurāt tāda pati Mokka kā manējā. Pat krāsa tāda pati.

Esmu pārsteigts, ka ir tik mazs elektroenerģijas patēriņš, ņemot vērā, ka lielākā daļa ceļa veikts pa šoseju.

Vasarā man izdodas iekļauties 16 kw/h uz 100 km tikai, ja nebrauc ilgstoši pa šoseju. Jas tikai pilsētā, tad var 14kWh/100 km iekļauties. Bet virs 100 km/h patēriņš pieaug vismaz līdz kādiem 18-19 kWh/100km.

Izmaksas "degvielai" šajā braucienā ir patiešām salīdzināmas ar dīzeļauto izmaksām, kas vēlreiz tikai apliecina, ka pagaidām elektroauto nav piemērots šādiem ceļojumiem. Ja nu vienīgi konkrētu gadu Tesla, kurām ir pieejama bezmaksas uzlāde visā plašajā pasaulē.

Manai Mokkai šobrīd nobraukums ir mazliet virs 15 000 km un līdz šim "degvielai" iztērēti nepilni 232 EUR.

opelakcija 11.jūlijs 2023 15:39
0 0 Atbildēt

Vienas no iespējamajām atbildēm vai izskaidrojumiem – "B" režīma izmantošana (praktiski neietekmē dinamiku un citu ierīču darbību, bet bremzēšana pēc noklusējuma notiek ar rekuperācijas palīdzību – pilsētas satiksmē var manevrēt ievērojami precīzāk) un adaptīvā kruīza (ACC) lietošana uz šosejas, izvēloties vienmērīgu braucēju priekšā, kas kreisē līdzīgā ātrumā. Elektroauto kopumā ACC uzrāda vidēji labāku sniegumu enerģijas ekonomēšanā.

nomiks 11.jūlijs 2023 17:39
1 0 Atbildēt

1) Ar aktivizētu B funkciju braucu vienmēr. Uz šosejas gan tai nav nekādu lielu priekšrocību. Drīzāk pat trūkums, jo tā strauji samazina ātrumu, bet bremžu signālugunis nedeg.

2) Manai Mokkai nav adaptīvās kruīzkontroles.

1974 11.jūlijs 2023 19:50
2 0 Atbildēt

Līdz Varšavai cik lgā laikā no Rīgas varētu aizbraukt ar savu Moku, ieskaitot lādēšanu?

Distance 700 km

nomiks 11.jūlijs 2023 21:23
1 0 Atbildēt

Apskatījos, ka aplikācija rēķina 10 h un 22 min maršrutam Olaine - Varšava, paredzot uzlādes laiku 2 h un 3 min par pavisam 4 uzlādēm.

Es uz Varšavu gan labāk dotos ar citu savu auto, kas vairāk piemērots šādam braucienam.

anoagask 11.jūlijs 2023 21:39
0 0 Atbildēt

Sēdēšana aizvējā arī iekšdedzes auto dod  ievērojamu ekonomiju. Pie 100kmh kādus 20 - 30 % var ietaupīt

  tieši tāpēc fūres brauc vilcieniņos

ZZZZ 12.jūlijs 2023 6:41
0 0 Atbildēt

Ilgstoša pieredze ar Korejas autobūves emobīli 12kw/h vasarā. Ilgtermiņā 14kw/h. Tas summāri vidējais ar ziemu rēķinot. Auto stāv ārā, nojumē. Tas apskatnieka patēriņš tāds adekvāts likās ceļojuma laikā. Bet nu man šķiet, tavējai paliels!? Ja sāku steigties kur ir arī ātrumi virs atļautā tad man tikai 14kw/h sāk rēķināt vidējo dienas.

GTD2 12.jūlijs 2023 13:35
1 1 Atbildēt

Ja svarīga ir ekonomija ,tad labāk mokas vietā izvēlēties corsu, būs ekonomiskāka, konfortablāka, pārejais pa lielam šiem mazauto vienāds.

R(8) 11.jūlijs 2023 13:22
7 0 Atbildēt

Skaisti ir jau celot pa Pirineju vai Alpu kalniem , bet tie E-uzlades punkti tur nav tik biezi sastopami un itseviski ja gribi noklut pie kada briniskiga dabas skata objekta , tad aizmirsti pa to E-uzlades punktu , jo vins vienkarsi tur nebus , ari sleposanas kurorta stavlaukuma kura ir paredzets pat lidz 1000 auto ir tika 3 uzlades , celojuma brauc , lai izbauditu atvalinajumu un apskatit pasauli , nevis apmeklet E-auto uzlades punktus

650 12.jūlijs 2023 12:15
0 0 Atbildēt

Kāda vel vadības precizitāte,psilslētā ir jā brauc 1mērīgi un bez kādiem šādiem manevriem!

Ceļojumā vaig braukt (ce!ot)ar Trolebusu- tas ira ekakokaloģisks un tur var aizvaig daudz ielikt.Vajadzībass gad ar opeli tur var iebraukt/iekšā!!

Priekš kam (lohiem) zināt par izmantotā (kārtējā)oppeļa ietilpību un/vai tajā sasēdināto lohu ērtībām.Kur nu  vēl par!/to,ko šiamie darīja tajā laikā,kamēr tehnikass porgresa aizrautais Saimnieks to kasti Lādēja.Un ko viņi plāno darīt Ziemā pie mīnusiem,kamēr šitas te process risināsies. Tumsā,auksti/tukšā poļu uzlādes tankā.

Jā,cien.Lohi,un dzīve paliek arvien Lētāka- reku plāšsaziņas rupori šodn skanīgā kopkorī ziņo/par!

robchix 15.jūlijs 2023 0:10
0 0 Atbildēt

Izmantojot rekuperācijas režimu, dikti ātri pienāks brīdis kad nāksies remontēt bremžu sistēmu un mainīt norūsējošos bremžu diskus. It sevišķi musu nosālītajos ceļos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā baltkrievu tālbraucējs Polijā 350 eiro sodu nopelnīja (+ VIDEO)

Baltkrievu "fūres" vadītājs, kurš krustojumā un uz gājēju pārejas apsteidz netrafarētu policijas automašīnu, tiek apturēts un saņem sodu PLN 1500 (350 EUR) apmērā. Lasīt vairāk

 

Biedrība: Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām 5

Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām, lēš biedrība "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija", kas īsteno kampaņu "Cieni sabiedrisko!". Lasīt vairāk

 

Vai CSN 113. punkts ļauj turpināt kustību pa labo joslu ārpus apdzīvotām vietām? Jā vs Nē 2.DAĻA (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro noteikumus, kas attiecas uz braukšanas kārtību joslās un apsteigšanu apdzīvotās vietās un ārpus tām. Ir arī jautājumi, tādēļ skatāmies video un rakstām savus komentārus. Lasīt vairāk

 

40 gadi bez kārtīga remonta: “Kur paliek mūsu ceļa nodoklis, ko maksājam?” Protests Rojā (+ VIDEO) 15

Pēdējā administratīvi teritoriālā reforma Roju pievienoja Talsiem, rojniekiem solīja, ka uz novada centru tie varēs aizbraukt pa sakārtotu ceļu. Taču realitātē viņiem regulāri salauztas automašīnas, dārgi remonti. Viņuprāt, arī atpūtnieki izvēlas piejūras ciemam mest līkumu. Lai beidzot skaļāk pievērstu uzmanību nesakārtotajam ceļam, ap 250 automašīnu devās protesta braucienā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti