ureiz jāsāk ar offtopic- kādu lietotu auto izvēlēties?
Nobraucu ar savu 2003g. voyageri gandrīz 7 gadus. Pa šo laiku uztinu ~130K km. Super auto, brauc bez eļļas un tosola... lej tik degvielu. Laikam noveicās un remontos nebija prasīgs. Man pat liekas ka vispār nebija jāremontē. Amortizators un radiators jau tādas ejošas detaļas ????
Droši vien jāpasaka- tika remontēts izmantojot normālas rezerves daļas, nevis lētākās iespējamās.
Bet nu lv ceļi ir darījuši savu, un sāk besīt rūsa.
Skatījos uz jaunāku.. ~2010 gada vojageri, zināju par likuma izmaiņām un gaidīju šo gadu, ar cerību, ka kāds apdomāsies un ko mainīs. Bet kārtējo reizi pārliecinos, ka valdībā sēž pamuļļki. Šī gada co2 nodokļu sistēma visu Sapi$a. Nodoklis vēlamajam auto ir 700eur gadā ????
Maksā tāds auto ~10K.
un tagad par tēmu... nu b&ad, kā var iedomāties pie co2 ierubīt vēl papildus 300eur tikai par motora tilpumu? Kā? Pipe(es tādi. Esmu tik ļoti pieradis pie auto/izmēra- iespējams, sakostiem zobiem, būtu gatavs samaksāt tos 400eur par co2, bet nu 700!!! wtf?! es tak netaisos dzelzceļa lokomatīvi pirkt! nav arī nekāda lux classe!
Karoče- ko lai pērk? Budžets <10K. Prasības minimālas- uz rokas pirkstiem saskaitāmas- nepieciešams
1) benzīns/gāze(varat mest ar akmeni, bet vēl neviens no maniem 7? auto nav bijis dīzelis)
2) automāts(jo bieži brauc sieva)
3) ādas salons(jos bērni un suns mēdz taisīt sūdus.
4) vajag varēt ielikt slēpes, riteni, boileri un pus kubu aeroc blokus. Vēlams vienlaicīgi ????
P.S. uzturu tikai vienu transportlīdzekli, ar ko var ērti aizbraukt aŗī piem. līdz Vācijai.
Tātad piedāvājums nopirkt busu + vieglo netiek izskatīts!!!
Auto, kurus iepirks Vācijā, visdrīzāk eksportēs. Pie kam nach Russland. Kurā, vāciešuprāt, ietilpstam arī mēs. Tālāk tiks izņemti DPF un nobloķēta atgāzu recirkulācija. Un tādi "lieliski" dīzeļi, kuriem nekas netraucē elpot, ar saviem 110 gramiem ogļskābās gāzes uz kilometru piedi(r)sīs Latviju.
Kurš ir konkrēti ir "atbildīgs" par LV piediršanu? Kurš izstrādāja TA normatīvu un kurš pieņēma šo te kretīn-idiota cienīgo tehnoloģisko shēmu,ka LV TA var netraucēti iziet ar izrūnītu izpūtēju, un atslēgtiem atgāzu recirkulācijas komponentiem? Kuri ir tie "mēs",kuri izņems un nobloķēs visu to tur augstākminēto? Kāpēc šāda iespēja pastāv, kāpēc tā (joprojām) tiek reklamēta un kultivēta un tās veicēji apkarošanas un sodīšanas vietā gluži otrādi tiek godā celti?
Jautājums bija par to, KAD tukšas diršanas un darbības imitācijas vietā LV tiks pieņemti vācijai līdzīgi mehānismi- kad cilvēks varēs nodot lūžņos savu esošo hlamu un saņemt reāli krietnu atlaidi jaunā hlama iegādei.Reālu atlaidi, nevis kārtējo apslēpto dīlera mahināciju (piem, JaunsAuto par sākot no 96eur mēnesī- ar minisuper/maziem burtiņiem apakštextā, ka tas ir Pirmo Gadu un ka pēc tam tie lohi par visu to jauno un skaisto samaksās trīs- un piec-kāršā apmērā...)
msh rakstīja: Pirmkārt, cik internetā var sagūglēt bildes kā izskatās tie CNG baloni, lai to vietā ieliktu normālu LPG balonu, nāksies kaut kur rietumos pasūtīt plakano balonu kurš arī diezgan maksā; pie mums tādi noteikti piedāvāti netiek.
Otrkārt, ar ko, tavuprāt, "motors kas domāts gāzei" atšķiras no parasta motora?
Šite jau bija specializējušies pārveidot CNG uz LPG
Ieguvums - vairāk vietas balonam un motors labāk piemērots gāzei.
"LPG balons ar 70l tilpumu lieliski ieguļas vecā balona vietā, un to pārklāj oriģinālais Volvo pārsegs, kurš pasargās viņu no netīrumiem un akmeņiem. Reduktors un degvielas maģistrāļu caurules arī neder. Pozitīvais ir tas, ka dabasgāzes automobiļi ir izgatavoti rūpnīcā un viņu dzinēji ( virzuļu grupa, dzinēja galva) ir piemēroti autogāzei. Noslēgumā pārbūvi jāreģistrē CSDD un jābrauc. Mums pārbūvē ir bijuši VW, Volvo, Fiat, Opel un Mercedes automobiļi."
Nūūū... Varbūt tam V70. Gūglī pirmās bildes lec laukā - lolvo sedans, kam zem grabažnieka grīdas ir vairāki maza diametra baloni...
Bet par to motoru - būs kaut kad jāpapēta, cik liels ieguvums ir no kompresijas pakāpes celšanas - jebkurā gadījumā lielāks ieguvums ir no vadības kam ir divi atsevišķi regulējumi.
Virzuļi un galva dabas gāzes motoram neatšķiras pēc detaļu numura no benzīnnieka vismaz Fiat. Un nevajag atšķirties arī. Gāzes uzstādītājmonstri lej kārtējos ūdeņus. Tā arī, piemēram, neviens līdz šim nav reāli paskaidrojis vārstu eļļotāja nepieciešamību. Ja kas, Virši atvēršot CNG uzpildi Jēkabpilī. Varbūt nonāks arī kaut kur citur.
Mazais Peugeot 308 ar 1.2L benzīnu un 96 kW nebija nemaz tik slikts pilsētai. Kopējā tendence Eiropā: mazāki motora tilpumi un vairāk turbo ir nonākuši tagad līdz manuprāt absurdai elektrifikācijai izmešu normu un nodokļu, ieskaitot CO2 dēļ. Kopējā ideja finasiāli piespiest cilvēkus braukt ar taupīgākiem auto nav slikta. Latvijā tomēr pirktspēja būtiski atpaliek no Rietumeiropas un ASV, tāpēc likumdošana ir tāds kompromiss pa vidu starp kasēšanu, zaļo interesēm un EU. Atsevišķiem retiem auto tas būtiski palielina likmi, bet tirgus drīz visu sakārtos. Mani darba kolēģi USA vispār nesaprot, ko mēs te visi ar mazlitrāžas, jo "Bigger is better", un MPG nav būtisks jo galons maksā 2$. Tāpat ar "stick" brauc tikai sportisti. Dīzelis ir domāts fūrēm un traktoriem.
1,2l 96 kW (!) no 3 cilindriem ( tie 96 kW ir pie 5500 apgr.min ) un vēl start stop sistēma. Neizskatās sevišķi ilgmūžīgs.
Interesanti, cik "zaļa" ir ideja, ka auto jāmaina bieži pret jaunu. Jauna auto izgatavošana un veca utilizēšana arī taču "bojā dabu" iespaidīgā apjomā.
Tak visa šī eko šmeko nodokāl būtība ir izspiest naudu - pirmāmkārtām no nepaklausīgajiem nodokļu veidā, bet no tiem, kas pērk un lieto putekļu sūcējus, ik pa 10 gadiem (vairāk šie max izspiestie motori točna neies bez problēmām) jaunu auto iegādes PVN veidā...Jo ilgmūžīgas mantas nav izdevīgas ne nodokļu kasieriem (ja vien neizdomās, ka ik pa n gadi būs savs īpašums jāizpērk atkal), ne arī ražotājiem, jo nevar ražot un pārdot. Ne LV klimatam, ne īpaši pirktspējai nekādi elektro auto pagaidām piemēroti nav, 1.0, 1.2 putekļu sūcēji arī nē, jo ir tikai viena liela pilsēta Rīga un attālumi relatīvi lieli - uz šosejām paaugstinātos rpm šo maz(ne)motoru ekonomija izkūp kā dūmi. Nu ko bet vismaz pagaidām likmes ir tādas, ka vēl varēs pirkt pieklājīga izmēra dīzeļus, vai benzīnmotorus līdz 2009jam, tātad vēl kādus vairākus gadus.
USA izmēram un viņu pārvietošanas paradumiem, 1.0 un 1.2 veidīgie garantijas izstrādājumi nav īsti pielietojami, arī nodokļu sistēma tur tāda, ka no patēriņa neslauc pēdējo centu...LV terminoloģijā "subsidē" (lasi, neapkrauj ar lielu akcīzi) degvielu.
S&S ir parasti atslēdzama funkcija. Praktiski pats nekad nelietoju. Max jauda teju vienmēr ir pieejama augstos RPM nejaukt ar Nm, kas ir ir pieejama mazos RPM.
Neredzu problēmu 1.0 motoram. Pirms 20-30 gadiem arī tādi bija, kas bija nejēgā jāzāģē, lai ietu. Moderns Turbo motors ļoti labi ceļās arī bez zāģēšanas Red Line. Šosejas ātrumā ap 100km/h sēž ap 2k RPM. Dīzeļiem mazāk, jo tā tie ir būvēti. Ja lidosiet ap 200km/h konstanti, tad neviens motors baigi ilgi nedzīvos.
Nesaki vis. Arī esmu visai skeptisks bijis, taču, piemēram, gan Audi A2, gan Seat, gan Mazda 2 jaunie mazie benzīna dzinēji nelika vilties nepavisam Pie kam, tie ir visai sprigani. Un ekonomiski arī, vismaz konkrētie mani izmēģinātie 3 modeļi - noteikti.
Jā jā, sprigani... Ļauj es minēšu, kopā ar DSG, un nevis ar "arhaisko" mešalku, kura ir pēkšņi palikusi "arhaiska" dēļ tā, ka tie mazie nemotoriņi ir jāzāģē, un līdz ar to nāktos daudz čikāties.
Nē nu stiks drīz būs extra un automātu paveidi ir pilnīga norma nu . Runa ir par jaunu auto - visi viņi feini no salona ir, interesanti kas ar šiem līdz kaulam izspiestajiem motoriem būs pēc 100, 200 K nobraukumiem.
Maziem motoriem nebūtu ne vaina, ja bundžas nepaliktu smagākas ar viskautko apkarinātas.
Paskatoties uz fofāgena grupas mašīnām - nepieejama ekstra. Audī - kvatra ir tikai ar tomātu, VW - mešalku vēl pieklājīgākos modeļos dabūt var, bet mašīna ir jūtami gurdenāka nekā ar tomātu...
Protams, ka būs, ja turpināsies Junkereiropas attīstība. Principā jau šobrīd ir "luksusauto" definīcija, kas ierobežo ar nodokļiem neapliekamo summas limitu uzņēmuma auto. Nākamais loģiskais solis - ar papildus nodokļiem aplikt jebkuru luksuspreci. Paralēli audzējot obligāto auto aprīkojumu, iespējams panākt situāciju, ka ierobežotā summa atļaus tev iegādāties bez papildus nodokļiem tikai visplikāko komplektāciju - jo summa būs LIELA (dēļ visām nevajadzīgajām figņām) un proletariāts nešaubīsies, ka auto ir luksusa prece - tieši tā, kā tas bija iepriekšējā savienībā.
Tak sen jau bija Amservam interesants piedāvājums, kuru mūsu VID nevīžāja pārbaudīt... Vai likumīgi nespēja/negribēja...
TO reāli fiziski darīja Dāņi. Kā tas notika? Dāņi fiziski pasūtīja plikus vai pat baumo - ne gluži saliktus Lexus un atsevišķā kastē papildaprīkojumu. Kad viņu VID lūdza uzrādīt pliko auto - to varēja uzrādīt, par ko bija viena pavadzīme, bet otra pavadzīme bija par papildaprīkojumu, ko fiziski uzstādija uz plikā auto.
To pašu, tikai bez reālas pārskrūvēšanas darīja Amserv. Atveda aprīkotu auto (ādas salonus visās krāsas gan fiziski šuva te - LV, jo japāņiem ar to bija bēdīgi), un pārdeva ar divām pavadzīmēm - auto, kurš ierakstījās savulaik noteiktā 25 kLs limitā un uz atsevišķas pavadzīmes aprīkojumu.
Un viss mēģinājums auto iegādē ierobežot aprīkojumu izčib kā pērnie salmi...
Vēl no citu teiktā, gan tas bija pasen . Piemēram firma pieļauj bāzes , vai tuvu bāzes aprīkojumu bez ādas , xenona un vēl tur kā . Bet Lietuvā dīlers to xenonu u t ieliek jau bāzē .
kasinsh79 rakstīja: Par papildaprīkojumu nemūžam neticēt, bullshit
kapēc bullshit ???
Ja darbiniekam ir budžets 40 k un prasība co2 ne vairāk kā 130 vai cik tur .
Pirms gadiem 15 kritēriji kuri jāievēro pērkot "sev" jaunu firmas darba auto bija summa 40 k , benzīna motors ne lielāks par 2,5 un bez ādas . Te varēja sakomplektēt stipri dažādus auto .
Un kādi tad Tev bija tie darba devēja nosacījumi ,ierobežojumi ?
Redzi, mana situācija citādāka, jo auto taču iegādāts Polijā, bet Latvijā reģistrēts tikai "uz laiku - 3 gadiem". Ar iespēju pagarināt. Tur neks tāds neeksistē. Arī degvielas atskaites vai pirkumi uz firmu brīvdienās vai svētku dienās - easy Man ļāva sakomplektēt pilnīgi visu vēlamo Tagad baudu.
Bet vispār visvienkāršāk, lai cīnītos par ekoloģiju - visām degvielām ekonodevā jāieskaita daļa no jau eksistējošās akcīzes. Viss! Tas kuram neekonomiskāks un/vai vairāk braucošs auto nokurina vairāk, tam kurš brauc pa retam un/vai brauc ar 0,2 ekuturbo šmeko - nokurina mazāk - tik arī ieripo nodoklis. Un tas attiecas uz visu - reāli saražoto CO2, nevis tik, cik nereālos testos noteicis ražotājs. Lambda zonde beigta, brauc kā dakteris ar aukstu motoru - maksāsi vairāk, jo pieaugs patēriņš. Brauksi maz, ekonomiski - maksāsi mazāk. Un arī attiecīgi mazāk "lauzīsi" (lasi nolietosi) ceļu un ceļu infrastruktūru.
Maksāt vidējo no visiem? Tas ir kā biezie ēd gaļu, nabagie kāpostus, summā visi itkā ēd kāpostu tīteņus, bet biezajiem tie sanāk lētāki, jo ēdot kāpostus nabagie subsidē starpību līdz summai par kuru sanāk gaļa...
Laikam nekādi nespēj saprast, ka ekoloģija ir tikai aizsegs citu mērķu sasniegšanai, jo to nozombētajam pūlim var "pārdot" tā, ka vēl vēl priecāsies par to, kā ir apčakarēti.
Diemžēl te Tev pilnīga taisnība. Ar saukli "Būsim zaļi" var iesmērēt dajebko un iestāties pret to arī ne kurš katrs uzdrošināsies. Un, kā teici, vēl paldies pateiks.
Ieiesi lielveikala atejā, redzēsi no krāna vāji tekošu ūdens strūklu un švaku apgaismojumu. Klāt būs plāksnīte, kas norādīs, ka šādi gadā ietaupa tik un tik tonnas ūdens, un tik un tik kWh elektrības. Āfrikā bērni būs laimīgi.
Nu un Tu tagad mainīsi auto tikai tāpēc, ka esošajam nodoklis par lielu? Ja vien tas nav kaut kāds 6 litru zvēris, diezin vai. Kad pienāks maiņas kārta, tad droši vien secināsi, ka Tavuprāt tāds nodokļu ziņā lētais auto nav vis pārāk baudāms.
Nopirksi kaut ko, bet tikpat labi pēc n gadiem var būt jauna nodokļu sistēma. Gluži kā Norvēģijā ar elektromobiļiem. Sākumā atļāva braukt pa sabtrana joslām - lūk, jums bonuss. Kad šo saradās tik daudz, ka sāka traucēt, šo bonusu piegrieza. Sēdiet pie ratiem.
Ja nācija sajutīs, ka bik nepietiek braukāšanai, sāks apzāģēt. Ne daudz, bet teiksim -10% visiem. Tas nozīmē - 10%, akcīze -10% degvielas PVN, -10% tas ceļa nodoklis. Principā VID uz katastrofas sliekšņa.
Nabadzība ir ļoti nelāga sērga ar daudzām blaknēm.
Tur visa vadība ir liels šarlatānu kantoris. To tikai māk, kā izšķērdēt naudu, organizēt noziedzības grupējumus un kontrabandu. Tāpēc vēl tagad nav ģenerāldirektora.
Jo normālam cilvēkam tur neļaus strādāt, vajag atrast tādu, kurš būs ar vienu roku uz tur strādājošjiem bandītiem. Bet paši bandīti neies tādā amatā, jo tad zaudēs savu sili, pie kuras baroties.
Tādu ļoti grūti atrast.
...
Ja aiztriekt visu VID vadību, tad uzreiz pieaugs naudiņas valsts budžetā. Un nevajadzēs ne akcīzi palielināt, ne ko citu.
Nevis SUV, bet kravas mašīnas. Bet kravas mašīnas definīcijas tur ir pietiekoši plūdenas lai pikapus un tamlīdzīgus brīnumus ražotāji varētu tirgot kā kravas mašīnas. Ja tā būtu pie mums - tu maksātu vinjeti un liktu C kategoriju...
Nu un Tu tagad mainīsi auto tikai tāpēc, ka esošajam nodoklis par lielu? Ja vien tas nav kaut kāds 6 litru zvēris, diezin vai. Kad pienāks maiņas kārta, tad droši vien secināsi, ka Tavuprāt tāds nodokļu ziņā lētais auto nav vis pārāk baudāms.
.
Redzēs kā būs . Ja uz balsošanu tad domāju auto izmērus nemainīs , drusku vairāk pārsēdīsies uz dīzeli it sevišķi lietoto segmentā virs kompaktklases . Piemēram manam ex auto , šobrīd jau 11 gadu vecam , jaunais īpašnieks brauc ar 12 gadīgām riepām .Šī kategorija varētu iespringt uz mazām naudas summām .
Redzēs ko darīs CV,RAM u īašnieki . Rads pārsēdīsies no CV(2012gada ) uz krietni vecāku unversiāli dīzeli
"pārsēdīsies no CV(2012gada ) uz krietni vecāku unversiāli dīzeli"
es arī diemžēl sāku domāt tādā virzienā
pirmā doma, kas ienāca prātā- pa lēto atdot savu sarūsējušo(iespējams atstāt rez.daļām) un nopirkt tieši tādu pašu. Tjipa tikko no eiropas, t.i. nesarūsējušu.
Sieva gandrīz noģība, kad ieminējos, ka būs jābrauc vēl 5 gadi ar šitādu pašu auto
Viss pofig, bet varbūtība atrast auto, kas kaut tuvu būtu tādam stāvoklim kādu pirku es pirms 7 gadiem... laikam nav variantu. Tad jau labāk metināt un krāsot.
Manā gadījumā, kā jau tēmas iesākumā runāju, laikam riktīgi noveicās, un ļoti ilgi dabuju braukt neremontējot. Tagad, kad jāsāk braukāt uz servisiem un atstāt uz pāris dienām, kamēr cīnās ar rūsu... sāk besīt. Paliec bez auto un domā, kā tikt uz darbu/bērnudārzu- kam lūgties, lai aizved vai aizdod savu auto.
domāju, skatos sludinājumus- vecs dīzelis, universālis- ārprāc! es nezinu vai es to spēšu
tātad nākošais racionālais solis- nopirkt otru auto. tjipa kaut kādu ~2010g. mazauto sievai. Varbūtība, ka saplīsīs abi un netiks uz darbu ir tuvu 0.
Urā, Valsts panākusi savu un iegūs papildus ceļa nodokli par vēl vienu auto, bet diemžēl ar zaļo domāšanu un co2- būs panākts pretējs efekts, jo liela varbūtība, kad abi auto smirdēs vienlaicīgi
murx rakstīja: Auto, kurus iepirks Vācijā, visdrīzāk eksportēs. Pie kam nach Russland. Kurā, vāciešuprāt, ietilpstam arī mēs. Tālāk tiks izņemti DPF un nobloķēta atgāzu recirkulācija. Un tādi "lieliski" dīzeļi, kuriem nekas netraucē elpot, ar saviem 110 gramiem ogļskābās gāzes uz kilometru piedi(r)sīs Latviju.
Kāda tev Latvijas piediršana?
Mums dzīvo tikai 1.9 miljoni. Valstīs kurās uztraucas par ekoloģiju, vienā pilsētā dzīvo vairāk cilvēku.
Ko tu te kviec pēc pārējiem?
50 gadus visi brauca un nekas. Tagad, kā sveši, tev nepazīstami cilvēki, svešās valstīs, nolēma nopelnīt, tu sāki kaukt.
Pašam galvas uz pleciem nav?
Kāpēc tu nekauc, ka RIO izplatās ielu zādzības? Arī daudzi par to pārdzīvo.
Dīzeļi smirdēja un smird joprojām. Agrāk arī smēķēja iekštelpās un it kā neviens nepārdzīvoja. Atlika tikai aizvākt smēķētājus un tikai tad varēja saprast cik piedirsts viss bija.
Tu vienkārši nesaproti par ko runā. Tas nav kkāds abstrakts globālais sasilšanas piesārņojums, bet lielajās pilsētās palielinās sirds-asinsvadu slimnieki, bērniem piedzimstot jau ir astma utml. Nopērkot dīzeli un sava pagalma viņu sildot tu radi sev un saviem radiniekiem nenovēršamas slimības.
Ja jau tik nekaitīgs, tad paņem kādu grāmatu un iekārtojies blakus trubai, paelpo. Diez vai visu grāmatu izlasīsi
Tie ir dati kas izvilkti no statistikas un piedevām noveļ visu vainu uz mašīnām, neatkarīgi no visiem pārējajiem cēloņiem. Saki, bērniem piedzimstot jau ir astma? Kā tad mašīnas to izraisīja - mātei visu grūtniecības laiku dīzeļa izpūtējs bija vēderā iebāzts?
Kāpēc uzreiz tik dramatiski reaģējam? Es te izteicos par CO2 un ja tas izraisa kādu vēzi - nu piedod, draugs, man.
Un par tām jebkāda veida saslimšanām vēl nopietni jāpadomā. Dzīvesveids mums nav mainījies pēdējo dažu desmitu gadu laikā? Cilvēks nestaigā, visur brauc, vakarā veģetē pie TV/kompja, rij visu, kas pagadās un cik vien iekšā lien. Viens otrs droši vien ir gana slinks, lai istabu izvēdinātu un putekļus savāktu. Ir tak irobots, kas grīdu kaut cik papulē. 90ajos noteikti salika brīnišķīgus piekaramos griestus no hujzin kāda un cik laba materiāla u.t.t.
CO nav absurds. neizmantotās CO kvotas, mēs, Latvija, šobrīd tirgojam citām valstīm. jo vairāk ierobežos iekšējos izmešus, jo vairāk varēs pārdot tās kvotas un iekasēt naudiņas
Vēl viens, kas nesaprot par ko runā. CO kvotas ir svarīgas ražojošām valstīm, to rūpnieciskie uzņēmumi ir lielākie piesārņotāji. Tas ka tu dīzelim ieliksi kkādu papildus filtru nekādu CO kvotu neietekmēs. Izplūdes gāzes ietekmē tieši šobrīd un tagad pa ielām staigājošus un braukājošus iedzīvotājus. Viņiem neinteresē tirgot kvotas, bet nesaslimt ar vēzi, viņu bērni lai naktīs nesmok dēļ astmas.
Audzēji no benzīna izmešiem?! Kas tas vēl tāds? Ja degviela ir tīra, tad principā ir 5 iespējamie izmeši - H20 un CO2 kā normālas sadegšanas produkti (abi ir t.s. "siltumnīcas gāzes" un abi nekaitīgi cilvēkam saprātīgās devās - t.i. noslīkt var abos, ja koncentrācija par lielu). Tad vēl ir 3 lietas, kas ir kaitīgie izmeši - CO, NOx un C. CO jeb tvana gāze neatgriezeniski sasitās ar sarkanajiem asinsķermenīšiem un saindēšanās gadījumā ir nepieciešama asins atjaunošanās - bīstama, bet efekts nav kumulatīvs un nerada paliekošas sekas, ja vien nav nogalinājusi uzreiz. C jeb kvēpi - sīki melnie oglekļa putekļi, kas uzkrājas eplceļos un var izraisīt astmu, ja uzkrājas ilgāk un intensīvāk, nekā plaušas spēj dabiski attīrīties. NOx - neapšaubāmi kaitīgs un kancerogēns savienojums ar kumulatīvu un ilgstošas sekas izraisošu efektu. Atgriežoties - nodoklis ir uz CO2 - normālas sadegšanas produktu, kas ir padarīts par bubuli, izmantotjot to, ka mīusdienu cilvēki nesaprot elementārus fizikas, ķīmijas un bioloģijas pamatus. Lai samazinātu CO2, ir nepieciešams celt motoru efektivitāti - tik vienkārši. Efektīvākie iekšdedzes dzinēji ir tie, kas spēj sadedzināt visu degvielu, pēc iespējas mazāku daļu pārvēršot siltumā. CO un C ir nepilnīgas sadegšanas produkti (pamatā CO benzīnam un C dīzelim) - tātad idejiski dzīšanās pēc efektivitātes liek meklēt veidus, kā sadedzināt visu degvielu un attiecīgi nepieļaut šo blakusproduktu rašanos. Kas paliek? NOx - nedabisks slāpekļa savienojums (dabiskos apstākļos slāpeklis tiek uzskatīts par inertu gāzi, kas savienojumus neveido), kas rodas augstas temperatūras un spiediena apstākļos. Tātad kur? Tieši visefektīvākajos motoros - augstas kompresijas un veiktspējas turbodzinējos. 1.2 šujmašīnās, nevis 5.0 atmosfēriskajās degvielas kapsētās. NOx nav nekādas smakas un atšķirībā no dīzeļa kvēpiem, kas cērtas kaklā un rada dabisku vēlmi tos neieelpot, cilvēks var elpot NOx, nezinot par tā klātbūtni - šāds savienojums nav bijis pazīstams evolūcijas gaitā un attiecīgi cilvēkam nav nekādas dabiskas aizsargreakcijas! Turpiniet vien domāt "zaļi", akli ticot propagandai, jo dabas zinības mācīties negribējās.
Ļoti nedaudz vieglāka, tādēļ tiek uzskatīts, ka sajaucas, nevis ceļas augšā. Arī pēc normatīviem CO sensorus var uzstādīt jebkurā augstumā, nevis pie griestiem. Un apgalvojums par slēgtām telpām nebūs gluži patiess - arī tad, ja elposi tieši no izpūtēja mežā vidū, vari saelpoties pietiekami. Vēl viens (parastus cilvēkus gan neskarošs) saindēšanās veids - ja akvalanga balonus uzpilda ar portatīvo iekšdedzes kompresoru, nevis mājās ar elektrisko, ir ļoti jāpieskata vēja virzienu, lai nesanāktu balonā iepildīt izplūdes gāzes.
Nodoklis beigu beigās sanāk lētāk, nekā maksāt par katra s*da piegādi, nepieciešamā ekipējuma nomu, jo līdzi paņemt nevar u.t.t. Auto NAV tikai savas personas nogādāšanai no punkta A uz B. Protams, ir cilvēki, kuru dzīvē nekā cita, izņemot darbu, lielveikalu un TV, nav - tie, kurus jau Ļeņins nosauca par noderīgajiem idiotiem - cītīgi dara savu ikdienas darbu, maksā nodokļus, pilda piecgades plānu un neapgrūtina varnešus ar savu vēlmi dzīvot, nevis eksistēt.
Kaut vai elementārs piemērs - ar mazlitrāžas auto nevaru komfortabli ar visu ģimeni aizbraukt paslēpot - ģimene ar visu ekipējumu salonā neietilptu. Nomāt ekipējumu Latvijā ir absurds (dārgi un nekvalitatīvi), vadāt uz jumta neērti (gan nosmērēties sanāk kaut ko kraujot uz netīras mašīnas, gan pašu mašīnu normāli nomazgāt nevar, ja kaste uz jumta).
Kopš kura laika motora litrāža izsaka mašīnas ietilpību? 2.0 vai 2.5 ķīselis iekš transportera vai LT/kraftera nav īsti nosaucams par liellitrāžas degvielas kapsētu - ja nu vienīgi likumdevēju prātos... Vojāžeris, vismaz otrā paaudze, arī bija nopērkams ar kaut kādu 2.4 benzīnnieku, un pirmās trīs paaudzes ar VM šrotori 2.5 traktordzinēju... Un otrādi - vai tava ģimene var ērti salīst iekš B7 S4? 4.2 V8 nav īsti par mazlitrāžu uzskatāms, bet tu saki ka vajag liellitrāžu...
Bradypus rakstīja: Nodoklis beigu beigās sanāk lētāk, nekā maksāt par katra s*da piegādi, nepieciešamā ekipējuma nomu, jo līdzi paņemt nevar u.t.t. Auto NAV tikai savas personas nogādāšanai no punkta A uz B. Protams, ir cilvēki, kuru dzīvē nekā cita, izņemot darbu, lielveikalu un TV, nav - tie, kurus jau Ļeņins nosauca par noderīgajiem idiotiem - cītīgi dara savu ikdienas darbu, maksā nodokļus, pilda piecgades plānu un neapgrūtina varnešus ar savu vēlmi dzīvot, nevis eksistēt.
Jūs atvērāt man trešo aci pierē. No jūsu teksta par noderīgajiem idiotiem saprotu, ka gudri un tālredzīgi cilvēki ikdienas darbu dara pavirši (toties iekasē algu vai atlīdzību par to), nemaksā nodokļus (tātad nedod savai valstij, bet tikai pieprasa un sagaida no valsts), nepilda "piecgades plānu" (tātad nepilda to, ko uzņemas kā darba ņēmējs vai uzņēmējs, toties iekasē algu vai atlīdzību par to) un bļauj uz kaut kādu svešinieku ieceltiem "varnešiem" (Atlajst Sajmu, b£e, valdība vainīga).
Viss, vadzis ir lūzis, vairs nebūšu idiots. Jūsu iedvesmots, tagad strādāšu un dzīvošu gudri. Tā kā esam sabiedrības locekļi, mēs neizbēgami satiksimies. Anonīmi. Tad, kad remontēšu jūsu auto, labošu jūsu podu, remontēšu jūsu dzīvokli, vilkšu jums gāzi, būvēšu jums māju, remontēšu jūsu zobus, izrakstīšu jums ripas, griezīšu un šūšu jūsu gaļu, kā arī diagnosticēšu visas sarežģītās kaites, kas jums radušās gadu gaitā, raizējoties par visa iepriekš minētā apmaksu un sekām. Ja tik tālu sanāks, tad arī stūķēšu katetru un turēšu roku. To visu darīšu gudri - tātad pavirši, bez nodokļiem, bez atbildības, jo valdība vainīga. Jūs tikai drīkstēsiet samaksāt par to visu.
Tagad bez sarkasma. Jums kļūmējās par "noderīgo idiotu" autoru un jēgu. Tas nav Ļeņina jēdziens. "Noderīgie idioti" - pārsvarā augstskolu mācībspēki - ticēja ekonomiski un citādi kroplajai Padomju "idillei" un slavēja to, paši dzīvodami "sapuvušo" Rietumu sabiedrībā un patērēdami tās labumus. Patērēdami gan brīvību izteikties, gan materiālos labumus, ko viņiem tieši (atlīdzībā) vai netieši (nodokļos, valsts pakalpojumos) nodrošināja citi "sapuvušo" Rietumu sabiedrības locekļi ar savu darbu, nodokļiem un uzņemto saistību pildīšanu.
P.S. Braucu ar relatīvi lielu auto, kurā pārmaiņus krāmēju cementu, līgavu, trepes un brusas, sievasmāti ar visu frizūru un kostīmu, brangus gumijkokus un bambusus, teltis un ekipējumu tāliem ceļojumiem, utt.
Vispār par tiem noderīgajiem idiotiem, cik manāms, nevar runāt pagātnes formā, ir jārunā tagadnes formā. Man nesen beidzot atvērās acis, kāpēc tieši jaunie un izglītotie sastāda lielāko liberastu procentu - man gadījās lasīt viena PARista ziņojumu par vēlmi kandidēt EP vēlēšanās - teksts bija ļoti kreiss lai arī, protams, priekš latviešu vēlētājiem tur bija iesprausti kaut kādi vārdi par nepieciešamību kopt savu valodu un kultūru - teksta autors un pats subjekts - kaut kādas augstskolas politikas profesors... Ja tāds profesors pats ir tik kreisi noskaņots ka viņa uzskati sakrīt ar to šķībo realitāti, ko pie mums ataino radio un televīzija, tad kā lai tāda mācītu studentu lielākā daļa neiegūst tādus pašus uzskatus...
NOx nav nekādas smakas un atšķirībā no dīzeļa kvēpiem, kas cērtas kaklā un rada dabisku vēlmi tos neieelpot, cilvēks var elpot NOx, nezinot par tā klātbūtni - šāds savienojums nav bijis pazīstams evolūcijas gaitā un attiecīgi cilvēkam nav nekādas dabiskas aizsargreakcijas! Turpiniet vien domāt "zaļi", akli ticot propagandai, jo dabas zinības mācīties negribējās.
.
Tā ir . Bija man strīds ar vienu ,kurš...re kā jauniem dīzeļiem nāk ārā dzidrs .... tātad labi . Tipiski kā teicienā ....no acīm nost no sirds ārā .
Izskatās, ka vajadzīga ķīmijas lekcija ;) Ar NOX apzīmē visus slāpekļa oksīdus, pamatā to ir trīs : 1. N2O. Bezkrāsaina gāze. Atšķiras no pārējiem slāpekļa oksīdiem ar stabilitāti un nekaitīgumu. ( t.s. smieklu gāze ) 2. NO Bezkrāsas gāze, kas gaisā ātri oksidējas līdz NO2, 3. NO2. Brūna, ļoti indīga gāze. Savienojoties ar ūdeni, veido slāpekļskābi un slāpekļpaskābi 2NO2 + H2O → HNO3 + HNO2.
Tātad, NO2 gan "cirtīs kaklā", jo izveidos slāpekļskābi jūsu elpošanas ceļos. Protams, auto nav slāpekļa mēslu fabrika, tajās koncentrācijās, kādās NOX nāk no izpūtēja, tie nav "uzreiz" pamanāmi. Pie kam kārtībā esošas dīzeļu izplūdes sistēmas, katalizators un adblue NOX reducē līdz ūdenim un slāpeklim.
CO ir parastā tvana gāze, bez smakas , indīga, bezkrāsaina tiek "rūpīgi" pārbaudīta TA
CO2 izelpojam paši, atrodas gāzētajos dzērienos, attiecībā uz Latvijas nodokļu maksātāju tā ir 100% "politiska gāze". Latvijas dēļ jau Zemes klimats nemainās, pat ja ņemtu par pilnu visu polisko ažiotāžu ap klimatu un CO2.
Kā reiz šito NO2 mēsla smaku jūt (kādreiz ir slāpekļskābē iemestes monētas, tāpēc zinu par ko runāju) no jaunākiem dīzeļiem, ar visādiem adblue u.c. fīčām, veci dranduļeti svukārt smird pēc svecēm (parafīna), sevišķi iedarbinot, ja protams nesvilina eļļu.
NO2 jūt pie lielas koncentrācijas. Auto dzinēji, savukārt, ražo maz, bet pastāvīgi - tādejādi radot nemanāmu, bet nepārtrauktu kairinājumu. AdBlue, savukārt, pēc būtības ir čuras (karbamīds + ūdens), tadēļ nav brīnums, ka tie auto smird pēc atejas - tikai tā nav NOx smaka ;)
Neticu. "Grjobanij perekup" vai tirgonis visticamāk, ka meklē durikus, kuri tic, ka tikai tagad būs lētāk, auto gan ar katru dienu kļūst vecāks, bet pārdevējs mēģina iestāstīt, ka paliks dārgāks. Stulbenis m3
Bradypus rakstīja: Pirmkārt - CO vispār nav nekādas kvotas. Tas vien demonstrē pilnīgu nezināšanu, ja nespēj atšķirt CO un CO2.
bet CO2 tā ir ogļskābā gāze, kuru tu izelpo.
Tas NAV nekas kaitīgs. No CO2 augi fotosintezē skābekli. Tu pats viņu elpo katru dienu. Un bez CO2 visi augi nomirtu.
Ja raksta par "indēsanu", tad min Co un NO. Bet ja min, ka visvarenais cilvēks maina pasauli, tad piemin CO2.
Tikai nez kādēļ propagandas mašīnā neizskan otra mainīšanas puse. CO2 līmenis faktiski no seniem laikiem, kad auga kokveida papardes un dzīvība attīstījas visos veidos, bija nokrities līdz katastrofāli zemam - tuvu robežai, lai augi iznīktu planētas mērogā. Fosilo kurināmo izmantošana faktiski ir tikai apturējusi šo kritumu un pavisam nedaudz sākusi atjaunot augiem nepieciešamos krājumus.
Tāpēc, ka augi, vulkāni un viss pārējais necilvēcikais, kas saistās ar CO2 apriti dabā, tieši tāpat kā vēsturiskās CO2 līknes nav atbrīvojami no (ne)liekās naudas...atbrīvošana jau uz pasaules ir dažāda pēc nekaunības pakāpes zaļu(dollār zaļums) ideju vārdā. Vietējā basņa par CO2 nodevām un tam pretīm esošā noteikti nodevas ikgadēji pieaugošā līkne...nekaunības un pufaikas bāšanas skalā ir diezgan augstu.
Visa tā "ekoloģija" ir otra lielākā "najebalovka" pēc reliģijas.
Es to nosauktu par 21 gadsimta reliģiju.
Laikā, kad aizvien vairāk cilvēku iet prom no reliģiskā marasma, pasaules valdnieki izdomāja jaunu veidu, kā noplēst naudiņu no stulbajiem, pelēkajiem vientiešiem.
Jo re kā sanāk. Senos laikos cilvēkam patika domāt, ka viņš ir vergs. Ka viņa vietā visu izlēmis dievs. Viņam ir jāvergo, jamaksā naudiņa un jalūdz piedosana-atļauja.
Mūsdienās situācija ir mainījusies. Tagad cilvēkam patīk domāt, ka viņš ir nevis vergs, bet tāds, kurš ir tik kruts, ka var izmainīt visu pasauli.
Es domāju, ka nevajag apstāties. Vajadzētu ieviest Ziemeļu puslodes nodokli. Jo cilvēki ir koncentrējušies Zemeslodes Ziemeļu puslodē, tāpēc mūsu Zeme, vienas puses spiediena dēļ maina savu kustību ap Sauli. Tadas kustības dēļ, arī mūsu Galaktika maina pozīciju, un tas var izsaukt visas pasaules bojāeju.
co2 nodokļa likmes
ureiz jāsāk ar offtopic- kādu lietotu auto izvēlēties?
Nobraucu ar savu 2003g. voyageri gandrīz 7 gadus. Pa šo laiku uztinu ~130K km. Super auto, brauc bez eļļas un tosola... lej tik degvielu. Laikam noveicās un remontos nebija prasīgs. Man pat liekas ka vispār nebija jāremontē. Amortizators un radiators jau tādas ejošas detaļas ????
Droši vien jāpasaka- tika remontēts izmantojot normālas rezerves daļas, nevis lētākās iespējamās.
Bet nu lv ceļi ir darījuši savu, un sāk besīt rūsa.
Skatījos uz jaunāku.. ~2010 gada vojageri, zināju par likuma izmaiņām un gaidīju šo gadu, ar cerību, ka kāds apdomāsies un ko mainīs. Bet kārtējo reizi pārliecinos, ka valdībā sēž pamuļļki. Šī gada co2 nodokļu sistēma visu Sapi$a. Nodoklis vēlamajam auto ir 700eur gadā ????
Maksā tāds auto ~10K.
un tagad par tēmu... nu b&ad, kā var iedomāties pie co2 ierubīt vēl papildus 300eur tikai par motora tilpumu? Kā? Pipe(es tādi. Esmu tik ļoti pieradis pie auto/izmēra- iespējams, sakostiem zobiem, būtu gatavs samaksāt tos 400eur par co2, bet nu 700!!! wtf?! es tak netaisos dzelzceļa lokomatīvi pirkt! nav arī nekāda lux classe!
Karoče- ko lai pērk? Budžets <10K. Prasības minimālas- uz rokas pirkstiem saskaitāmas- nepieciešams
1) benzīns/gāze(varat mest ar akmeni, bet vēl neviens no maniem 7? auto nav bijis dīzelis)
2) automāts(jo bieži brauc sieva)
3) ādas salons(jos bērni un suns mēdz taisīt sūdus.
4) vajag varēt ielikt slēpes, riteni, boileri un pus kubu aeroc blokus. Vēlams vienlaicīgi ????
P.S. uzturu tikai vienu transportlīdzekli, ar ko var ērti aizbraukt aŗī piem. līdz Vācijai.
Tātad piedāvājums nopirkt busu + vieglo netiek izskatīts!!!