Opel e-Mokka, iegādāta jauna 2022.gada augustā. Nobraukums šobrīd ap 26.5 tūkst.km. "Degvielā" iztērēts ap 630 EUR jeb apmēram 2,40 EUR/100 km. Veikta viena apkope 90 EUR vērtībā. Un viss.
Tā viņam ir jābūt cenai! Tur tak nava PET materiāls, bet gan dārgais metāls. Kad nodosi vēlāk toļimetjĀ varēsi saņemt kompensāciju. Nu un tas lielais svars, zin kā hadeni čakarē. Pa servisiem vien dzīvosi šārenes mainot!
Kā ir jārēķina, lai otra auto uzturēšana "Atslogo amortizācijas, remonta izdevumus"?!
Kā ir jādomā, lai neredzētu problēmu (nu jā, ir jau sen zināms, ka to neredzi) tajā īsajā ikdienas maršrutā, kas reāli ir sakarīgām lietām (produktīvām, ģimenei vai atpūtai) veltāmā laika nodedzināšana sēžot sastrēgumos.
Privātmāja... Saules paneļi... Tos jau pie izmaksām klāt nerēķināsi, vai ne.
Joprojām sapņo par maināmo akumulatoru ieviešanu, ignorējot elemetāro faktu, ka bez būtiskiem tehnoloģiskiem izgudrojumiem nav cerību uz normālas kapacitātes mazu un vieglu bateriju, kas padarītu šo sapni iespējamu. Bet ja būs jauna revolucionāra tehnoloģija... Varbūt problēma ar ilgo uzlādi nemaz vairs nebūs aktuāla... Tavs domāšanas veids ved strupceļā.
aigi izmet šitās muļķīgās idejas no galvas ārā. Ja brukšana pilsētā liels mīnuss, ka nav skaņa. Visi bojāgajēji metās pāri ceļam, tieši zem riteņiem! Neaizmirsti arī par bateriju, utilizēsi par jauna auto cenu!
Tēmas virsraksts ir par plusiem. Attiecīgi arī komentārā ierakstīju to, kas atbilst tēmai.
Par mīnusiem īsumā varu teikt, ka pusotra gada laikā ar tādiem neesmu saskāries. Mīnusi arī atkarīgi no katra auto. Tas, kas man pietrūkst e-Mokkai, ir jēdzīga aplikācija viedtālrunī. Šobrīd tā ir tikai daļēji funkcionāla. Cits nekas nenāk prātā
Man arī patīk elektro auto un noteikti nākošais tāds būs, bet dotajā momentā to vērtības kritums ir kārtu lielāks par jebkuru ICE auto un neskatoties uz saules paneļu esamību, vēl nav īstais laiks. Kā arī man nav aktuāli uzskaititie plusi: joslas, stāvvietas. Interesants piemērs e-mīļu lapā, kur sieviete nopirkusi jaunu e mustangu un devusies Polja, Vācija bez iepriekšējas (obligātās)sagatavošanās un lējusi elektrību pēc vajadzības, ielikusi arī visas uzlādes punktu izdrukas un viņai sanāca patēriņš 20Eur uz 100km, jeb dotajā momentā tas esot bijis 12litri uz 100km, rēķinot benzīnā. Tagad sanāk tā, ja nav nekādu vaļasprieku un grib dzīvi padarīt piepildītāku, interesantāku, tad e-auto ir way to go.
Ar to piezīmi, ka Mustang Mach-e nekāds īsts mustangs vis nav, bet ir parasts "ģimenes krosovers. Cena: Mustang Mach-E Ikmēneša maksājums: no 790 €/mēn.* Standarta cena: 51828 €
nordic rakstīja: Man arī patīk elektro auto un noteikti nākošais tāds būs, bet dotajā momentā to vērtības kritums ir kārtu lielāks par jebkuru ICE auto un neskatoties uz saules paneļu esamību, vēl nav īstais laiks. Kā arī man nav aktuāli uzskaititie plusi: joslas, stāvvietas. Interesants piemērs e-mīļu lapā, kur sieviete nopirkusi jaunu e mustangu un devusies Polja, Vācija bez iepriekšējas (obligātās)sagatavošanās un lējusi elektrību pēc vajadzības, ielikusi arī visas uzlādes punktu izdrukas un viņai sanāca patēriņš 20Eur uz 100km, jeb dotajā momentā tas esot bijis 12litri uz 100km, rēķinot benzīnā. Tagad sanāk tā, ja nav nekādu vaļasprieku un grib dzīvi padarīt piepildītāku, interesantāku, tad e-auto ir way to go.
Tu paklausies, paklausies tādas sievietes. Un ja kaut ko viņai pareizāku pateiksi, tā viņa? vai fake profils, izdzisīs ar visu tur to saturu 🙈 Dzīvē tā iekārtots, ka vienmēr ko gaidi, bet tad atopies un viss, jau pagājis. Un inflācija tāda ka fords, kas maksāja 6K tagad maksā 60K.
nordic rakstīja: Man arī patīk elektro auto un noteikti nākošais tāds būs, bet dotajā momentā to vērtības kritums ir kārtu lielāks par jebkuru ICE auto un neskatoties uz saules paneļu esamību, vēl nav īstais laiks. Kā arī man nav aktuāli uzskaititie plusi: joslas, stāvvietas. Interesants piemērs e-mīļu lapā, kur sieviete nopirkusi jaunu e mustangu un devusies Polja, Vācija bez iepriekšējas (obligātās)sagatavošanās un lējusi elektrību pēc vajadzības, ielikusi arī visas uzlādes punktu izdrukas un viņai sanāca patēriņš 20Eur uz 100km, jeb dotajā momentā tas esot bijis 12litri uz 100km, rēķinot benzīnā. Tagad sanāk tā, ja nav nekādu vaļasprieku un grib dzīvi padarīt piepildītāku, interesantāku, tad e-auto ir way to go.
Tu paklausies, paklausies tādas sievietes. Un ja kaut ko viņai pareizāku pateiksi, tā viņa? vai fake profils, izdzisīs ar visu tur to saturu 🙈 Dzīvē tā iekārtots, ka vienmēr ko gaidi, bet tad atopies un viss, jau pagājis. Un inflācija tāda ka fords, kas maksāja 6K tagad maksā 60K.
Man sanāca pabraukāt ar Tesla Y ārzemēs (NO). Izmaksas par elektrību sanāca 1:1 pret degvielu @ICE. Jo jālādē bija 1. Publiski; 2. Ātri. Kur viss bija slikti, jo: 1. Tos publiskos nemaz tik vienkārši nevar atrast; 2. Jāsameklē kkas baudāms, jo tas "Ātri" tomēr ir diezgan lēni. 200km sanāca ap 1h, vienā bija 1/2 h.
Secināju, ka EV ir tāds piemājas auto. Nu gluži kā mans velosipēds. Tikai cena dramatiski atšķiras
Nu tak rekur pirmajā atbildē: "+ vienmēr "benzīntanks" pa rokai jeb wallbox garāžā pie sienas;"
Rodas tikai viens jautājums, ja vienmēr tas auto ir mājās, pie "wallbox", varbūt tā vietā var uztaisīt smuku puķu dobi, uz ko skatīties, sēžot mājās? Būs ekoloģiskāk.
Bārdains smerdīgs Bezpajumtombzis reku rakājas pa miskasti? Tak iesakiet viņam ieiet dušā, nodzīt bārdu un/vai aiziet uz tuvējo restorānu kārtīgi paēst! Tālu jāiet? Tak lai Boltu paņem!
Viņdien laipnais Dīleris man iedeva uz pāris testa dienām vienu elektrisko mašīnu ar ne pārāk lielu sniedzamību. Dzīvoju es Vidzemes mazpilsēta, nepilnas stundas braucienā no Rīgas centra, daudzstāvenē ar veseliem četriem stāviem. Saņemot to vāģīti baterija pilna nebija. Pa Rīgu šur līkumiņš, tur līkumiņš un brauciens uz māju. Nonāku savā mazpilsētā - jālādejas. Tuvākais kauna stabs man 2km no mājām. Jākūko akurāt 45min, jo līdz mājai aiziet paspēt nevaru (nē nu varu, bet tad uzreiz jānāk atpakaļ), pārtikas sagādes iespējas atvēlētajā laikā un vietā var notikt tikai tuvākajā minimaksumā, kurā īsti kāju nekad neesmu spēris. Nu neko, pakūko, pastaigā pa parciņu, paelpo mazpilsētas gaisu, stunda pagājusi, var braukt uz māju.
Nākamajā dienā man ceļš veda vēl tālāk Vidzemē, bet ne pārāk tālu. Nonākot galamērķi secināju, ka atpakaļ ar atlikušo elektrības daudzumu netikšu. Jālādējas. Bet es, atšķirībā no viena cita personāža šeit forumā, biju namatēvam aizvedis ciemakukuli un elektrību no rozetes pretī neprasīju. Plāns bija nākamajā rītā agri braukt uz māju, jo visādas šeptes paredzētas. Lai no rīta nebūtu jābrauc vēl agrāk un pa ceļam jālādējas, iegūglēju, ka kādu 20km attālumā ir lādīzeris. Nu dava, kamēr sīkie dauzās, aizbrauks ātri uzlādēs lai no rīta nav čakars. Nu labi, ka tā! Piebraucu pie tā staba, tur jau viens priekšā. Stabs praktiski lauka vidū, darīt nav ko. Pakūkos, paelpos lauku gaisu. Stabs atbrīvoja un tad sākās čakars ar aplikāciju, konta izveidošanu, kartes piesaistīšanu utt. Nu jebatorijs, bet kaut kā galā tiku, salādējos un pēc divi stundām biju atpakaļ ballītē!
No rīta devos uz māju pusi un savā mazpilsētā atkal varēju stundu pastaigāt pa parku, lai no rīta tiktu līdz Rīgai un atgriezt Dīlerim to brīnumauto.
ZZZZ rakstīja: aigi izmet šitās muļķīgās idejas no galvas ārā. Ja brukšana pilsētā liels mīnuss, ka nav skaņa. Visi bojāgajēji metās pāri ceļam, tieši zem riteņiem! Neaizmirsti arī par bateriju, utilizēsi par jauna auto cenu!
ZZZZ rakstīja: aigi izmet šitās muļķīgās idejas no galvas ārā. Ja brukšana pilsētā liels mīnuss, ka nav skaņa. Visi bojāgajēji metās pāri ceļam, tieši zem riteņiem! Neaizmirsti arī par bateriju, utilizēsi par jauna auto cenu!
utilizēt var par velti, mežā.
Tādi likumi. Šīferi, riepas - mežā.
Kādā mežā, tie jau pilni ar podiem uc sadzīves ūdiem. Labāk baržā un jūras dzelmē uz utainās trūbas, lai viņa ātrāk sarūsē un pāri sprāgst.
Bradypus rakstīja: Nu tak rekur pirmajā atbildē: "+ vienmēr "benzīntanks" pa rokai jeb wallbox garāžā pie sienas;"
Rodas tikai viens jautājums, ja vienmēr tas auto ir mājās, pie "wallbox", varbūt tā vietā var uztaisīt smuku puķu dobi, uz ko skatīties, sēžot mājās? Būs ekoloģiskāk.
Nepārproti. "Vienmēr" nozīmē to, ka varu lādēt tad, kad nepieciešams. Ziemas sezonā parasti naktī. Uzlieku taimeri un no rīta ir uzlādēts un ar uzsildītu bateriju. Vasarā vislabāk lādēt, kad spīd saule (piem., brīvdienā), jo tad uzreiz no paneļiem var paņemt bez sadales tīkla intereses.
Taisnība. Bet arī skumja. Jo abos gadījumos tiek pieņemta norma, ka dzīvei ir jābūt vāveres ritenim starp dzīvesvietu un darbu un auto primārā funkcija ir sēdēšana sastrēgumos šī vāveres riteņa ietvaros.
Kad braukāju ar gāzi (kam bija EV cienīgs nobraukums ar vienu uzpildi), pat Latvijas robežās nereti sanāca braukt ar benzīnu, par Baltijas mērogu nemaz nerunājot. Arī ar gāzi sanāca izbaudīt "bonusu" ar bieži nepieciešamām un reti pieejamām uzpildēm un attapšanos ar tukšu balonu pie sūkņa, kur nevaru uzpildīties, jo cita standarta konektors. Ši "laime" bija tikai kaitinoša jo vienmēr bija līdzi bāka ar benzīnu. EV tāda alternatīva nav un katrs gadījums, kas man bija tikai kaitinošs būtu bijusi nopietna problēma.
Un jā, vairumam cilvēku ir jāpiemērojas tavam priekšstatam, ka atvaļinājums ir aviočārters uz all-inclusive dzertuvi, kamēr sieva sauļojas. Acīmredzot tev nav ne mazākā nojausma par "alternatīvo" realitāti un cilvēkiem, kam patīk apmeklēt reālas zemes, nevis kūrotus un iespējas nokļūt vietās, ko dod tikai savs auto.
Tev patīk piefantazēt klāt kaut kādus murgus. Nekādi all inclusive man neinteresē. Mani ceļojumi ir pārsvarā uz kalniem, haikings un gājējiem draudzīgas pilsētas. Braukšana tālāk par 1000 km ar auto ir murgs un nevajadzīgi riski. Tādēļ ir domātas lidmašīnas un citi sabiedriskā transporta veidi.
Man arī bija auto ar gāzi un nekādu problēmu ar range pa Baltiju nebija. Pat Sāremā bija kur uzpildīt gāzi un par konektoru problēmām arī dzirdu pirmoreiz.
2017. gadā ar gāzētu SAABu apbraukāju Eiropu Lietuva-Polija-Čehija-Austrija-Slovēnija-Horvātija-Melnkalne-Bosnija-Ungārija-Rīga... kopā laikam 5500 km bija. Vienīgā vieta, kur bija problēma uzpildīties un nācās kādu brīdi padzīvot ar benzīnu, bija Austrija. Un neba dēļ tā, ka standarti nesakristu. Vnk., nebija gāzes uzpildes staciju... Kaut kādu čuhņu gan atradām, kad bijām jau prom no Vīnes.
Tepat Latvijā, un pat ne dziļā pakaļā, bet pavisam populārajā Pāvilostā uzzināju, ka nav gāzes - jābrauc uz Liepāju vai Ventspili. Saderības problēmas LT, PL tuvējās pierobežas laukos - uz tranzītceļiem dārgi bet bez problēmām. EE un piesauktajà Sāremā problēmas nav gadījušās. Ar gāzi tālāk nav braukts un ir pārgājusi jebkāda vēlme to darīt pat Baltijā. Vai gribētos šādu cīņu ar elektroauto, kur risks ir evakuators un pat veiksmīga uzlāde ir nīkšana kaut kur, kur nav vēlme būt? Noteikti nē.
nomiks rakstīja: Ceļošanai man ir cits auto. Ar e-Mokku ārpus LV braukt nav pat bijusi doma.
Nu redz! Te mēs atgriežamies pie tās pašas patiesības, ko es visu laiku saku. Ja saimniecībā ir vairākas mašīnas, tad viena no tām mierīgi var būt elektriska, un tas var būt pat ļoti ērti un izdevīgi. Bet kā vienīgais auto - pārsvarā garām!
P.S. Ir taču arī cilvēki, kam patīk un kas var uzturēt vairākus benzīna auto - pilsētai, laukiem, trasei utt.
Precīzi. Tikai tad nevajag tukši muldēt par ekoloģiju. NEVIENS un NEKAD nerēķina EV ekoloģiskumu tā, ka tam jāatsver vairāku auto uzturēšana.
"kam patīk un kas var" jau ir pavisam cita tēma, nevis ekoloģija. Un mans arguments pret EV visu laiku ir tieši šāds - tās vajadzības, kam EV ir piemērots, ir sliktas citu iemeslu dēļ, tādēļ esmu tās izravējis no sava dzīvesveida cik vien iespējams un ļoti priecātos, ja arī citi tā darītu - veltītu vairāk laika produktīvām lietām, sev un ģimenei, nevis sēdēšanai sastrēgumos.
Diviauto/ģimenē ir krietni par maz.Lai nodrošinātu piln vērtīgu dzīvi Bagātajiem, jābūt būtu pa atsevišķam auto katram Bagātās ģimenes loceklim.Plus vēl pilsētu ielās ir jātur gatavībā pa atsevišķam Boltam uz katru bagāto galviņu.Ekakakoloģijai ir jābūt loģiskai! Kam nav saules baterija, tas ir Lohs!
Loham ir jāmaksā nodoklis/Par! to, lai ē-Ģimene varētu lepni braukt pa sabtransa joslu un "eksplohtācijas" nodokli nemaksāt vispār. Jo viņi taču nebrauc pa koplietošanas brauktuvēm.Tāpat Lohiem ir jāpiemaksā/Par! to, lai tā dēvētā Valsts varētu ē-ģimenei izmaksāt kompensosasāciju/Par! un ievilkt pēc iesp resnāku ē-vadu katrā iespējamajā ē-maršrutā.
Tas, ka fonā te "52%" autolietotāju lieto 16g/vid vecus tiešām izrūnīti smirdīgus hlamus 1-2k eur vērtībā, ņevienu neinteresē princepā.Jo ko gan tu no Loha paņemsi.
ICE "trasei" vispār sen bija jāaizliedz eksistēt kā tādai.Pārejas periodā ja kāds vēlas paskrieties- lūdzu, tikai ar EV.
Bradypus rakstīja: Kad braukāju ar gāzi (kam bija EV cienīgs nobraukums ar vienu uzpildi), pat Latvijas robežās nereti sanāca braukt ar benzīnu, par Baltijas mērogu nemaz nerunājot. Arī ar gāzi sanāca izbaudīt "bonusu" ar bieži nepieciešamām un reti pieejamām uzpildēm un attapšanos ar tukšu balonu pie sūkņa, kur nevaru uzpildīties, jo cita standarta konektors. Ši "laime" bija tikai kaitinoša jo vienmēr bija līdzi bāka ar benzīnu. EV tāda alternatīva nav un katrs gadījums, kas man bija tikai kaitinošs būtu bijusi nopietna problēma.
Un jā, vairumam cilvēku ir jāpiemērojas tavam priekšstatam, ka atvaļinājums ir aviočārters uz all-inclusive dzertuvi, kamēr sieva sauļojas. Acīmredzot tev nav ne mazākā nojausma par "alternatīvo" realitāti un cilvēkiem, kam patīk apmeklēt reālas zemes, nevis kūrotus un iespējas nokļūt vietās, ko dod tikai savs auto.
Ar LPG ar vienu uzpildi nobraucu 630 km ar smagu kāju un 700, ja ievēroju ātruma ierobežojumus. Tas laikam ir EV cienīgi...
p.s. Auto - Subaru Outback ar balonu rezerves riteņa vietā.
Labi tev, man bija max 350, ja vienkārši pa šosejām ar smagu kāju. Praktiskais, atkarībā no apmeklējamo objektu izaicinājuma pakāpes 200-250. To arī salīdzinu ar EV.
Bradypus kā vienmēr visu citu pieredzi mēģina reducēt uz savējo, it kā kādam citam nevarētu būt citi braukšanas, dzīvošanas, dzeršanas, un sievas mīlēšanas paradumi.
Nē, ne visi dzīvo Rīgas centrā, ne visi brauc atvaļinājumā 2000+ km ar auto, un ne visi strīdas par pēdējiem niekiem ar policiju.
Nu tu tak esi kretīnisks pamuļķis - es diezgan skaidri atkārtoju, ka atzīstu EV derīgumu citiem, tikai saku, lai man to neuzspiež. Bet vajag jau apgriezt otrādi, jo kaitina, ka negrib dzīvot pēc tava standarta un pakļauties?
No plusiem tur tikai viens-uzrāviens/paātrinājums un tas būtiski viss.Nē,tu dzīvo privātmājā tad tev ir kur lādēt un tas vel viens plus.Bet ja Tu dzīvo daudzstāvenē un tev ir tikai iespēja lādēt publiski vai Tu vari ziemā,mīnusos nomest savu auto pie sētas kaut uz nedēļu?
To viņš nevar bet es varu kaut visu ziemu nebraukt un pavasarī pagriezt aizdedzes atslēgu un pazust tālēs zilās.Ko Tu darīsi,es jau zinu,maksāsi piķi lai atdzīvinātu līķi.
Kas jums ar to uzrāvienu? Man paliek pāri parasta dīzeļa uzrāviena rezerve neizmantota pat braucot pilsētā tā, ka daudzi saka, ka braucu agresīvi un ne viens vien līdzbraucējs ir sūdzējies, ka paliek slikta dūša un lūdz braukt mierīgāk. Lielākoties EV redzu no pakaļas, velkoties astē un gaidot iespēju to elektrības taupitāju apdzīt. Kur ir tie uzrāvēji?!
Vienkārši braucot plūsmā un samierinoties ar vietējo braukšanas stilu vispār reti kad sanāk automātam apgriezienus virs 2K pacelt. Uz dienvidiem jā - tur ir zemes, kur ir pieņemts gāzes pedāli spiest, nevis glaudīt. Bet tāpat - ne jau EV ir tie, kas "aiziet garām kā stāvošam", bet gan tādi ICE, kam vismaz AMG vai M burtiņš pakaļā vai pat smukais zirdziņš un tamlīdzīgi ķeburi.
Pilsētā varbūt, bet ārpus pilsētas 99% elektromobiļu, kā novērots, brauc nu ļoti vienmērīgi un mierīgi, ne dzenot, ne ko. Pa šiem pēdējiem gadiem esmu apdzinis diezgan tādu, bet mani reti kurš. Pie tam nez vai esmu niknākais braucējs.
Ja kāds elektriķis plosās, visdrīzāk tas būs nomas variants. Iznomā, atlaid un atstāj, lai tad īpašnieks lādē. Kad vajag pašam, tad vajag taupīt.
Tiem, kas mājās lādē, neko baigi taupīt nevajag. Man zināmais i3 īpašnieks brauc ļoooti dinamiski, regulāri ielīmē sēdeklī 😎 Bet viņš ar visām mašīnām diezgan nikni un ātri brauc.
Tu piemirsi vienu sīkumiņu - pie dirsas kur lādē - no svara ir tas, cik tālu jāaizbrauc - un brīdī kad tev ir jāaizbrauc vismaz no Rīgas līdz Daugavpilij vai Liepājai, spēlēšanās ar gāzes pedāli jau ir pavisam cita lieta. Es Liepājā šad un tad redzu vienu i3 - zīmīgi ka tam ir parastie numuri, liecinot ka tam ir ģenerators - acīmredzot īpašnieks augstāk vērtēja mašīnas spēju nobraukt tos 200 km bez lādēšanas kā braukāšanu pa autobusu joslām vai bezmaksas stāvvietas.
Atkarīgs no elektroauto. Kaut kad rudenī es ar Ioniq6 izbraukāju Talsus, turklāt, maigi izsakoties, baterijas reindžam ienaidnieciskākajos režīmos. Aizbraucu, pavazājos pa turieni, atbraucu atpakaļ, kopā kādi 370 km - man vēl palika kādi 20% bačas...
Ir neviltots prieks, ka Audi var parādīt kā jābūvē kārtīgs braucamais. Piedodiet Tesla fani, šis manā izpratnē ir pārāks. Nu labi šis Audi ir tāds neparastāks Rs SQ 8 Sportback ar 3 dzinējiem un papildus boost tinumu kas dod 370 kW jaudu.
Neesmu Tesla fans, bet rautājums tomēr rodas, kādēļ tieši ekskluzīvs muskuļauto ir jātzīmē kā "pārāks" par "širpotrebu"? Tie ir dažādi tirgus segmenti un nekādi nav salīdzināmi. Mazliet pārspīlējot tavu salīdzinājumu ar tādu pat jēgpilnu domu var pateikt, ka Ferrari ir pārāks par Dacia.
Ne jau par to jautājums. Mani interesē, kur dzīvē ir visi tie, kas forumos slavē lielisko uzrāvienu, ka EV plusu - satiksmē redzamie EV lielākoties velkas un kavē satiksmi.
msh rakstīja: Tu piemirsi vienu sīkumiņu - pie dirsas kur lādē - no svara ir tas, cik tālu jāaizbrauc - un brīdī kad tev ir jāaizbrauc vismaz no Rīgas līdz Daugavpilij vai Liepājai, spēlēšanās ar gāzes pedāli jau ir pavisam cita lieta. Es Liepājā šad un tad redzu vienu i3 - zīmīgi ka tam ir parastie numuri, liecinot ka tam ir ģenerators - acīmredzot īpašnieks augstāk vērtēja mašīnas spēju nobraukt tos 200 km bez lādēšanas kā braukāšanu pa autobusu joslām vai bezmaksas stāvvietas.
Un vispār - i3 ķeblī līmēt nevar, tikai purināt
Esi braucis ar to i3, ka zini kā viņš līmē vai nelīmē? 😎
Īpašnieks to auto lieto PAREIZI - lādē mājās, maļās pa Rīgu, parkojas Vecrīgā, tālāk par Siguldu nebrauc. Visām pārējām lietām ir cits auto. Arī pirms elektriskā viņam bija divas mašīnas, vienkārši nomainīja benzīnu pret elektrisko. Lielais dīzelis bija agrāk un ir joprojām.
Jāsalīdzina līdzvērtīgi auto (funkcijas un cena). Piemēram: pilnpiedziņas universālis ar paaugstinātu klīrencu (Der arī krosoveri) cenā, teiksim, līdz 40 000 EUR. ICE pret EV. Ja no ICE es liktu Subaru Outback, tad nezinu ko variet ieteikt no EV?
spainis rakstīja: Es jums pastāstīšu, kā man bija.
Viņdien laipnais Dīleris man iedeva uz pāris testa dienām vienu elektrisko mašīnu ar ne pārāk lielu sniedzamību. Dzīvoju es Vidzemes mazpilsēta, nepilnas stundas braucienā no Rīgas centra, daudzstāvenē ar veseliem četriem stāviem. Saņemot to vāģīti baterija pilna nebija. Pa Rīgu šur līkumiņš, tur līkumiņš un brauciens uz māju. Nonāku savā mazpilsētā - jālādejas. Tuvākais kauna stabs man 2km no mājām. Jākūko akurāt 45min, jo līdz mājai aiziet paspēt nevaru (nē nu varu, bet tad uzreiz jānāk atpakaļ), pārtikas sagādes iespējas atvēlētajā laikā un vietā var notikt tikai tuvākajā minimaksumā, kurā īsti kāju nekad neesmu spēris. Nu neko, pakūko, pastaigā pa parciņu, paelpo mazpilsētas gaisu, stunda pagājusi, var braukt uz māju.
Nākamajā dienā man ceļš veda vēl tālāk Vidzemē, bet ne pārāk tālu. Nonākot galamērķi secināju, ka atpakaļ ar atlikušo elektrības daudzumu netikšu. Jālādējas. Bet es, atšķirībā no viena cita personāža šeit forumā, biju namatēvam aizvedis ciemakukuli un elektrību no rozetes pretī neprasīju. Plāns bija nākamajā rītā agri braukt uz māju, jo visādas šeptes paredzētas. Lai no rīta nebūtu jābrauc vēl agrāk un pa ceļam jālādējas, iegūglēju, ka kādu 20km attālumā ir lādīzeris. Nu dava, kamēr sīkie dauzās, aizbrauks ātri uzlādēs lai no rīta nav čakars. Nu labi, ka tā! Piebraucu pie tā staba, tur jau viens priekšā. Stabs praktiski lauka vidū, darīt nav ko. Pakūkos, paelpos lauku gaisu. Stabs atbrīvoja un tad sākās čakars ar aplikāciju, konta izveidošanu, kartes piesaistīšanu utt. Nu jebatorijs, bet kaut kā galā tiku, salādējos un pēc divi stundām biju atpakaļ ballītē!
No rīta devos uz māju pusi un savā mazpilsētā atkal varēju stundu pastaigāt pa parku, lai no rīta tiktu līdz Rīgai un atgriezt Dīlerim to brīnumauto.
Nē nu iet jau viņš forši, bet...
Nu re - nevis sēdēji telpās, bet izstaigājies pa svaigu gaisu. Tavs ģimenes dakteris teiktu ka dikti labs blakusefekts! Ar laiku var nevis riņķot ap auto, bet aktīvi pavingrot un tad jau riktīgi laba lieta tas elektroauto 😊
Man pašam patīk elektroauto un iesaku to pirkt citiem, jo..?
Kādi ir elektroauto plusi, kāpēc to pirkt?