Džeriņš: Patiesība par elektromobiļiem - paša pieredze un pētījumi 10 gadu garumā 97

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Edgars Džeriņš | 19.februāris 2024 15:16

Sakarā ar šo pētījumu, ka EV ar savu milzīgo lieko svaru nodara divas reizes lielākus bojājumus ceļiem, metodiskāk apkopoju savus novērojumus par EV pēdējā desmitgadē (īpaši priekš EV aizstāvjiem, kuri līdzīgi kā smēķētāji prasa pierādīt, ka smēķēšana ir kaitīga veselībai).

Kad es iegādājos EV pirms 10 gadiem (VW eUp), tad no 26 000 pirkuma cenas tika atmaksāti 10 500 EUR, tātad toreiz pirms 10 gadiem bija cita matemātika. Turklāt es uzreiz pateicu acīmredzamo, ka piesārņojums tiek pārnests no izpūtēja uz raktuvēm, elektroenerģijas ražošanu un toksisko baču pārstrādi ārpus pilsētām (kopējo globālo piesārņojumu acīmredzami paaugstinot). Tātad mani argumenti pret EV salīdzinājumā ar ICE auto:

1. EV ražošana rada par 70% lielāku piesārņojumu (saskaņā ar Volvo pētījumu. Starp citu Volvo tikko aizvēra savu EV brendu Polestar). EV aizstāvji izliekas akli, ka tonnām zemes pārrakšana, izrakt nepieciešamos derīgos izrakteņus priekš EV. tiek veikta ar buldozeriem, ekskavatoriem, kravas automašīnām, kuras visas darbina ar dīzeļdegvielu. Un rakšanas darbi ir daudz lielāki kā ICE automašīnām.

Sīkāk par “zaļo” enerģiju šeit:

https://manhattan.institute/.../mines-minerals-and-green...

2. Meli par nulle emisiju – otra lieta, kuras sakarā EV aizstāvji tēlo neredzīgos un nedzirdīgos. Apvienotās karaliste reklāmas uzraudzības iestāde aizliedza reklamēt EV kā nulles emisijas auto, jo tie tiešām braukšanas laikā nerada izmešus kā ICE auto, taču tie rada izmešus uzlādes laikā, kurā ICE auto nerada izmešus. Turklāt EV patērē daudz elektroenerģijas, kuru ražo ar oglēm, gāzi, kodolenerģiju u.c.

https://www.thisismoney.co.uk/.../

Advertising-watchdog...
3. Nolietoto akumulatoru toksiskums.
To, ka baterijas ir toksiska ķīmija, to gan EV aizstāvjus neesmu pieķēris noliedzam. Šobrīd bateriju pārstrāde ir dārgāka kā izrakteņu iegūšana, tāpēc šie toksiskie atkritumi mētājas šrotos un ir tikai laika jautājums,kad šo toksisko atkritumu tonnas sāks piesārņot vidi, jo vairums no pēdējos 10 gados saražotajiem EV vēl kustas.

https://www.youtube.com/watch?v=kCM2yFTZi6w

4. Bateriju degradācija. Baterijas ir ļoti cimperlīgas, tās nedrīkst pilnībā iztērēt un tās nav labi pilnībā uzlādēt:) Ja šo neievēro, tad esmu dzirdējis pat par 54% baterijas degradāciju 8 gados (Nissan Leaf Eiropas dienvidos). Tas apmēram kā nopērc moci ar 10 l bāku, bet pēc 8 gadiem bāka ir palikusi tikai 4.6 l, bet pēc 15 gadiem tā izzudusi:)

5. EV nepiemērotība ziemai. Šī ziema parādīja, ka EV vadītājiem jāizmanto evakuātori, lai tiktu uz uzlādes stacijām, kuras aukstuma dēļ nestrādā. Daudzi satinas segās, jo apkure samazina potenciālo nobraukumu ... ASV Čikāgā ziema ir 6 mēnešus gadā:

6. Elektroenerģijas piegādes infrastruktūra nav gatava pat esošajam EV daudzumam. Saražotais elektroenerģijas daudzums arī nav pietiekošs, tāpēc dažviet pietrūkst elektroenerģijas, tāpēc pašvaldības lūdz nelādēt EV pīķa stundās:

7. Uzlāde notiek lēni un uzlādes tīkls nav pietiekoši blīvs. Šis ir galvenais iemesls, kāpēc es atteicos no EV. Kad braucu vēl ar EV, tad “ātrākie” lādētāji bija 100 kW. Tagad Ionity ir uzstādījusi 350 kW Ādažos (lai gan tas nedarbojās, bija apvilkts ar sarkanu lentu kad man pēdējo reizi vajadzēja lādēties), bet tīkls nav pietiekoši blīvs. Pat tad, ja lādētājs strādāja un pie lādētāja nebija rinda, ziemā ar bateriju sildīšanu vairāk kā stundu jānīkst pie lādētāja. Šī čakara dēļ pat birojā visi darbinieki atteicās braukt ar EV.

8. Lādētāji bieži nedarbojas. DUS parasti ir 8 pumpji, nekad nav bijis tā, ka nevar ieliet degvielu. EV lādētāji parasti ir 2 kabeļi 2 lādēšanas sistēmām. Pārāk bieži tas nedarbojās, tāpēc nekad nebraucu tālāk kā varu tikt samainīt pret ICE auto.

9. EV dēļ baterijām ir daudz smagāki. Tāpēc tie ne tikai rada vairāk bojājumus ceļa segumam, bet arī ātrāk nodeldē riepas. Riepu ražošana ir atkal palielināti CO2 izmeši un iztērēta dīzeļdegviela to piegādēm.

10. EV cenas. Nu te nav pat ko runāt, cenas ir absurdas pat pēc nodokļu maksātāju piešprices.

11. EV cenas otrreizējā tirgū un bateriju nomaiņas cena. EV cenas otrreizējā tirgū ļoti strauji krīt, jo bateriju nomaiņa maksā dārgāk kā jauns auto. Lūk cilvēks, kuram dīleris prasīja par EV bateriju nomaiņu $ 50 000 (piecdesmit tūkstošus):

12. Apdrošināšana un remonti dārgāki kā ICE auto. Šī u.c. (klientu neapmierinātība dēļ problēmām ar lādēšanu) iemeslu dēļ globālā autonoma Hertz nolēma tirgot 20 000 no savas EV flotes.
https://www.businessinsider.com/ev-maintenance-repair...

13. Ugunsnedrošība. Ja aizdegas EV (un tie bieži aizdegas), tad to nevar nodzēst vai dzēšana ir komplicēta:

14. EV uzlādes laikā zaudē ap 10% enerģijas, jo nepieciešama bateriju sildīšana ziemā un dzesēšana vasarā. Šī iemesla dēļ arī elektroenerģijas patēriņš EV pieaug ziemā papildus salona sildīšanai. Tas ir kā DUS uzpildīt 50 litrus degvielu, bet no tiem katru reizi izlaistīt 5 l pa zemi ...

15. Vēl tāda sentimentāla lieta: Ja atrod 50 gadu vecu ICE auto, tad nopērk aķi par EUR 100 un to var iedarbināt. Nelietotu EV pēc gada nevarēs iedarbināt. Tagad nevaru atrast, bet bija raidījums, ka Ferrari hibrīdiem aķi salonā jau no stāvēšanas bija nobeigušies. Mani mīļākie auto ir retro un jangtaimeri! Acīmredzami nekad nebūs retro EV un jangtaimeri ar esošo bateriju tehnoloģiju:)

16. EV kā pikaps nav izmantojami tā mērķim. Man visu gadu regulāri ir jāvelk piekabes pa sniegainām un dubļainām vietām, tāpēc der tikai pilnpiedziņas pikaps ar piekabes āķi. YT ir pilns ar video no EV pikapu īpašniekiem, kuri iesaka EV pikapus neizmantot piekabju vai kravas transportēšanai:) Nemaz nerunāšu par to, ka ar pikapu un piekabi nevar piebraukt pie lādētājiem.

Šī video autora ieteikumi:

  1. don't use public charges because you don't fit.
  2. don't use it to do truck stuff.
  3. don't drive too far
  4. don't use the app.
  5. don't ever attempt to resell it because you'll lose your ass in depreciation.

Nobeigumā, visi šie “zaļie” meli turās tikai uz nodokļu maksātāju subsīdijām, valdības piešķirtajiem labumiem un uzspiešanu. Es neredzu nevienu priekšrocību EV attiecībā pret ICE auto (bezmaksas stāvvietas un sabiedriskā transporta josla ir mākslīga priekšrocība, kura izbeigsies agri vai vēlu), bet tiem ir neskaitāmi tūkumi, kuri to lietošanu padara par mazohismu pat tiem, kuriem neinteresē planētas saglabāšana. Turklāt no planētas piesārņošanas un iznīcināšanas viedokļa EV ir acīmredzami ļoti netīrs risinājums. Toyota tādā ziņā šobrīd izskatās uzvarētājs ar savu likmi uz hibrīdiem, kamēr daudzi EV ražotāji kā Fords, GM u.c. cieš miljardiem zaudējumus. Par EV noieta mazināšanos pat tiek vainots komiķis R.Atkinsons:) Kam patīk EV, dieva dēļ pērk un brauc!:)

 

Lasi vēl iAuto par šo tēmu:

 
Visi komentāri
 
0pis 19.februāris 2024 15:41
5 11 Atbildēt

Daudzi satinas segās, bet to ražošanai izmanto daudz resursu un vergu darba. Un segas ierobežo vadītāja kustīgumu un potenciāli provocē avārijas situāciju rašanos. Krustojumā piebrauc blakus EV kur vadītājs ar blakussēdētāju satinušies segā, kas ritmiski cilājas - un nemanot iebrauc priekšējā auto.

650 19.februāris 2024 15:58
5 5 Atbildēt

Ja Atkinsons būtu krievs, viņš sen jau būtu ielikts Kārcerī.Visur un visos laikos cieņā ir tā dēvētie "noderīgie idioti".

0pis 19.februāris 2024 16:42
1 5 Atbildēt

Tu domā, ka Kaerherī jamais izdomātu Atkinsona cikla dzinēju?

650 19.februāris 2024 16:47
10 2 Atbildēt

Nē, es domāju vienkārši to Atkinsonu, kurš ir minēts šī raksta beidzamās rindkopas priekšpēdējajā teikumā.Viņš pateica tā dēvēto Taisnību, tāpēc tagad tiek aktīvi ķengāts.Es viņa vietā izgudrotu kādu jaunu sižetu par elektriskajiem lohiem.

WALA 19.februāris 2024 17:09
15 0 Atbildēt

BTW Rovans Atkinons (Mr.Been atveidotājs) ir inženieris pēc izglītības:

After receiving top grades in science A levels,he secured a place at Newcastle University, where he received a BSc degree in Electrical and Electronic Engineering in 1975.He subsequently obtained an MSc degree in Electrical Engineering at The Queen's College, Oxford in 1975,which made Atkinson an Honorary Fellow in 2006. His master's thesis, published in 1978, considered the application of self-tuning control.

650 19.februāris 2024 18:06
11 1 Atbildēt

Kādā diez statusā viņam ir lielākas izredzes tapt "sadzirdētam", aktiera vai inženiera? Vai vispār šādas izredzes kādam vēl teorētiski "ir"?

Cilvēki iedalās arvien vairākās grupās un apakš pozīcijās.Bet visām ir viena kopēja iezīme- "es" un tie tur "lohi".Man ir saules panelis, tev tāda nav (vai otrādi)- tātad "tu" esi lohs.

Ja es gribētu ar savu mašīnu pa europopu braukt, nevis pa ceļam pāris stundas dirnēt pie katra otrā apmiisztā poļu staba,es esmu lohs.Man ir obligāti jājūtas apdalītam, ka man nav paneļa.Atlikušas pa lielam vairs tikai 2 iespējas- vai būt par noderīgo idiotu,vai nu par regulāro lohu.

Onsis 19.februāris 2024 16:32
35 31 Atbildēt

nopircis VW UP, tālāk vispār nav vērts lasīt!

Vilnis 22.februāris 2024 20:46
2 0 Atbildēt

Cik tad EV modeļu bij pieejami 2014.gadā?

hue 19.februāris 2024 16:35
5 15 Atbildēt

Tad kad vajadzēs 2035.g. pirkt jaunu EV, tad jau būs atrisinātas lielākā daļa problēmu.

WALA 19.februāris 2024 17:11
26 4 Atbildēt

Nebūs ātrisināta pat 1/4 no problēmām. Sapņot nav kaitīgi, bet lai tādu mēŗki sasniegtu ir jādara 4 vairāk kā šobrīd tiek plānots, un realitāte izdarīts tiek labi ja 50% no šobrīd plānotā !

hue 20.februāris 2024 8:53
5 10 Atbildēt

Jau tagad ir atrisinātas >50% no šī raksta problēmām.

Raksts ir novecojis, aktuāls tad kad bija 1. paaudzes LEAF.

1. problēma ar volvo pētījumu, ja lasa vairāk par virsrakstu, ir labvēlīgi tieši EV.

WALA 20.februāris 2024 9:36
12 1 Atbildēt

Atrisinātas iespējams ir tās problēmas kas ir tiešā viedā saistītas ar fizsku auto "tā robežās" bez nav atsrisināta pat ceturtdaļa kas saistīta ar BEV nepieciešamo infrastruktūru. Redzēs kā ies ar Eiropas TEN-T plāniem ...

Ja arī tie "neies", tad "sapnis" par BEV principā ir jāaizmirst, un problēmas jārisina citādi ...

:-) 20.februāris 2024 16:58
1 0 Atbildēt

Ja nu tomēr nenāks pie prāta un šo prasību neatcels, vai neatliks, tad variantu ir daudz, ICE ražošana neapstāsies, varēs pirkt caur Turciju, Šveici, Norvēģiju, Balkānu valstīm.

Lietotājs 19.februāris 2024 16:50
8 10 Atbildēt

Šī anonīmā propoganda atgādina vienu franču filmiņu: ekonomiskās spuldzītes esot ļoti kaitīgas (tajās ir ap 4mg dzīvsudraba). Vesela ģimene esot saslimusi tūlīt pēc tam, kad tāda mājā saplīsa...tam gan noticēju, atceroties kā bērnībā stumdīju pa grīdu saplēstā termometra dzīvsudraba bumbiņas.

Rikikī 19.februāris 2024 17:07
8 22 Atbildēt

Mans verdikts: rakstelis ir virspusēji sagatavots manipulatīvs viedoklis, lai turpinātu radīt šķērsļus elektroauto popularitatātes arvien pieaugošajam vilnim.

1. links: nestrādā

2. links: nestrādā

3. links: video rezumējums drīzāk ir PAR elektroauto

4. links: nepatiesa informācija, nevienā brīdī nav teikts, ka "elektroenerģijas pilsētai trūkst", drīzāk "esošā infrastruktūra ir par mazu, tāpēc jāturpina darbs pie uzlādes staciju izbūves"

5. links: pat ar visām problēmām ziemā, īpašnieks mīl Teslu un turpinās ar to braukt

6. links: tehnoloģijas vislaik uzlabojas, nav nepieciešamības zīmēt apokaliptisku skatu ar korķiem 2 dienu garumā

un pārējie linki...

WALA 19.februāris 2024 17:12
20 9 Atbildēt

Raksts var būt da jebkāds, kaut pasūtījuma, taču problēmas ir un būs reālas, un 2035. gadu ļoti iespējams ka BEV nemaz nesagaidīs ...

topinamburs 19.februāris 2024 17:37
19 35 Atbildēt

desmit gadus domāju par EV, kamēr sagaidīju sev piemērotu, tagad divus mēnešus un 4000 km jau esmu nobraucis ar elektrību. 

Mani secinājumi - nezinu, kas notiks pēc x gadiem, bet man ir garantija gan mašīnai, gan baterijai, mašīna un baterija man ir tāda, ka man nav nepieciešams izspiest no tās maksimumu, 

Elektrība ir lēta, it īpaši tā daļa, ko man saražo paša saules paneļi, pārējo varu izvēlēties kad un kur lādēt, retajās pāris reizēs kad vajdazēja publisko lādētāju - izmaksas kā būtu braucis ar elektroauto

Raksts ir nesakarīgs melu un puspatiesību savārstījums.

Kartupelis 20.februāris 2024 3:46
14 7 Atbildēt

Baigais gudrītis, 4000 km......  varbūt nokārsim ar saules paneļiem un kabeļiem visus guļamrajonus? Un pie viena stāvvietas visiem auto?

topinamburs 20.februāris 2024 17:33
0 9 Atbildēt

kar, kur gribi. Pilna Pierīga un gandīz visas mazpilsētas ar ģimeņu mājām, katrā vismaz viens auto. Tie visi ir potenciālie elektroauto klienti. Grūtgalvji, kas dzīvo panelenēs, lai pagaida, vai lai domā paši. Rekur kursors.lv kadrs ievilka savu lādētāju mājas autostāvvietā - var, ja grib!

WALA 20.februāris 2024 9:39
14 2 Atbildēt

Es neapgalvoju, ka BEV nestrādā vispār, tā strādā un arī labam čomam (ģimenes un deju draugiem) kas tepata arī "apgrozas"  BEV ļoti labi der un strādā. Man teorētiski ar derētu BEV tīri lai uz Rīgu vīlētu, bet tad atkal tam man der un pietiek arī velo ...

Ou 20.februāris 2024 11:39
4 1 Atbildēt

Cik liela daļa auto īpašnieku dzīvo privātmājās ar saules baterijām uz jumta un cik daudzīvokļu mājās kas būvētas padomju laikos, kad lielākais elektropatērētājs bija gludeklis?

Ja Latvijā visi auto būtu elektroauto Latvijas elektrības patēriņš būs par 1/3 lielāks. Kur Latvijā to elektrību raus? Saules paneļi dod dažus procentus un ražo tika kad saule spīd. Ziemā nesaulainā dienā tavi saules paneļi saražo tik elektrības lai aķi autiņam likai uzsildītu

Sergejs 20.februāris 2024 13:37
1 0 Atbildēt

6kW uzstādītas jaudas okt/nov/dec/janv/feb saražoja ap 600kWh kopā, cik tālu varētu ar šo aizbraukt es nezinu 😁

Gada griezumā 2022g 1 okt-2023g 30 sept ap 6000kWh

topinamburs 20.februāris 2024 17:24
0 2 Atbildēt

x  = (6000 / 20)*100

Sergejs 21.februāris 2024 9:50
1 0 Atbildēt

Nē, 600/20*100 un tas ir limits 5-6 mēnešiem no oktobra līdz martam, ar to ir jārēķinās kad netto sistēma beigsies.

 Palielinot līdz max 11kw nekas nemainās šajā aprēķinā, jo māja (bez siltumsūkņa) apēd ap 5-6k kWh gadā.

raimondsm 22.februāris 2024 12:33
1 0 Atbildēt

Nu, ja paskatās sludinājumus, tad tagad Saules bateriju cena ir  jūtami zemāka.

Vajadzīgs tehnisks risinājums, lai var uzstādit daudz lielākas jaudas, kas spēj vairāk saražot tieši tad, kad Saule dod mazāk enerģijas.

Sergejs 22.februāris 2024 14:37
1 0 Atbildēt

Nu tad ir vajadzīgi mēness paneļi nevis saules😉

Bet pa lielam jācer ka šis evolucionēs līdz lētam, 99.9999% drošam un ļoti ilgmūžīgam uzkrājošam akumulātoram:

graphenemg.com/gmgs-graphene...ercialisation/

Rikikī 20.februāris 2024 10:47
0 8 Atbildēt

www.youtube.com/watch?v=R5DbRyeZNRk

Šeit ir patiesa realitāte un piemērs. Jeņķiem no laukiem progress vienmēr ir kaut kas biedējošs, taču pienāk laiks un zirgu nomaina tramvajs.

WALA 20.februāris 2024 12:06
16 1 Atbildēt

Tu vispār saproti, ka Norvēģi no naftas sponsorē mega daudz ... un kamēr vien spēs tirgot savu naftu pasaulē, norvēģiem viss būs ideāli .... 

Atklāti sakot tu, kopā ar šo video, prasti ņirgājies par 90% visas pārējās pasaules un tās realitātes ...

Sergejs 20.februāris 2024 13:40
4 2 Atbildēt

Redz kas ir,katram ir sava realitāte un ir cilvēki kuri izvēlās sev tādu realitāti kur rozā poniji ēd varavīksni un kakā arā taurentiņus.

 Mēs ar tevi, acīmredzot, dzīvojam tur kur to poniju nav😁

ICE Experts 19.februāris 2024 18:18
12 4 Atbildēt

Nopirku ICE un varu teikt ka tas ir nekam nederīgs, viesiem planētas cilvēkiem iesaku nepirkt ICE, ziemā, var nosalt, var iedarbināt tikai ievelkot ar traktoru....un tad vēl kādu stundu jāvelkā lai dzinējs no vilkšanas uzsiltu, vasarā var pārkarst jo logus atvērt nevar, uzrāviena nekāda, uz šusejas apdzīt nav iespējams, ICE ir pilnīgs süds. Nopirku Opel

 Kadet 1986 gada 1,6D.🤦🤦🤦 VW UP tas jau nemaz nav EV, bet autobūves parodija. Raksta autors ir lietpratējs EV jomā, kura viedoklis ir balstīts pabraukājot ar elektroskūteri (VW UP)🤣🤣🤣

Jānis 19.februāris 2024 19:56
7 16 Atbildēt

Arī uzskatu, ka raksts tendēts uz eV noliegumu kā tādu. Es jau 5 mēnešus braucu ar Dacia Spring. Man pietiek ar 2h bezmaksas uzladem darbā. Tur atpakaļ man sanāk dienā nobraukt 50km. Mēnesī 1000km. Ar dīzeli kurš ēd 6l uz 100km būtu jau sapiķojis 450eur. Esmu dažas reizes ladejis panmaksu kad braucu tālākā distance vai biežāk, kas man izmaksāja 50 EUR. Esmu ietaupījis jau 400 EUR. Gadā ap 1000 sanāks. Un man nekas traģisks nenotika pie -27 grādiem. Mierīgi braucu. Jā patēriņš pieauga bet neticu ka arī dīzeļis ēd tos pašus 6 pie tādas temp. Es attālināti palaizu prieksapasildi un pēc 10 min chunchinu uz darbu. Pagaidām redzu tikai ieguvumus. Kas mani visvairāk satrauc ir uzlādes punktu neuzticamība. Tā tiešām liek plānot vairāk. Jo ja kaut kur brauc tad nevar uz vienu uzlādes vietu paļauties. Jābūt tuvumā back up vieta. Un ja brauc ciemos pie kāda vienmēr var paladet. Degvielu diez vai ciemos kāds tev ielies no savas bakas.

darklight 19.februāris 2024 20:27
48 4 Atbildēt

Ja liekas, ka ir normāli ciemos prasīt palādēt auto, tad tikpat normāli ir arī prasīt, lai benzīnu ielej. Un brokastis nākamajai dienai iedod līdzi.

Un lādēšana darbā... Būtu reāli prikolīgi, ja es aizbrauktu pie klienta un prasītu, lai izmet pagarinātāju pa logu.

Sergejs 20.februāris 2024 15:52
7 2 Atbildēt

Pie reizes var arī uzprasīt sievu palietot, pie reizes, kamēr auto lādējās.

Tas pats stāsts kā: "iedotiet, lūdzu, ūdeni padzerties jo tā ēst gribās ka pat pārnakšņot nav kur"😁😁😁

650 19.februāris 2024 20:34
23 4 Atbildēt

Bezmaksas uzlādēm darbā? Tavs pr-nieks ir oligarhs un samaksā par Tavu uzlādi? Jeb viņš ir kāds tirāns, ka liek tev pie -27 braukt? Jeb (vai) tu brauc ciemos tikai pie Oligarhiem un (kā jau Nabagam pieklājas) viņiem katrreiz lūdz uzlādēties? 

Jeb tu pelni 3k uz rokas, ka tev vajadzīgs jauns (par savu Darba algu pirkts..) Dacija Spring, lai ar to brauktu 50km dienā uz/no šo brīnumaino DARBU un vēl prasītu bezmaksas uzlādi? Cik diez (kopā ar savu Pr-nieku) Tu būtu ietaupījis, braucot šos 50km ar sabiedrisko trambvaju?  ?

Jānis 19.februāris 2024 21:09
6 12 Atbildēt

Kas tās par muļķībam. Strādāju lielā uzņēmumā. Un jebkurš darbinieks var lādēt dienā 2h. Kādi 20 kolēģi to aktīvi izmanto. Tas saucas bonuss darbiniekiem. Un darba devējam ir vienalga ar kādu eV es braucu. Un ja aizbraucot ciemos pie brāļa vai cita rada neviens neatsaka un naudu neņem pat ja došu. Man lai tiktu uz darbu jāmaina 3 sabiedriskie. Kas aizņem 1h30m ceļa. Absurdu rakstat. Oligarhs

spainis 19.februāris 2024 21:17
11 0 Atbildēt

Incanti. Tiem, kas uz darbu brauc ar parastajiem auto, arī katru dienu ielej 10l dīzeļa?

Jānis 19.februāris 2024 21:20
1 10 Atbildēt

Protams ka nē. Tas neveicinās eV pirkšanu. Par benzinkem un dīzeļiem valsts tak arī atbalstu nedod.

Sergejs 20.februāris 2024 13:49
10 2 Atbildēt

Nu kā rādija prakse mūsu valstī cilvēki dēļ picas gabala par brīvu ir gatavi stāvēt rindā pāris stundas. 

 Biju pie Akropoles piektdien ap 13-00, paņirdzu: stāv 4 Tesla, lādējās par brīvu un vēl pārīts apkārt ganās. Tā pati bomža psiholoģija, iztērēšu dažas stundas laika braucot uz bezmaksas lādētāju lai ietaupītu 10-15eur ko mājās lādējot iztērētu.

 Nenoliedzu ka tas Dacija ķeblis spēj aizgādāt no A līdz B nelielā attālumā, bet ja ir prasības pret komfortu un drošību vai vajag tālāk pabraukt tad tam neder.

 Un draugi drīz pēkšņi kļus ļoti aizņemti kad gribēsi pie šiem aizbraukt na šaru palādēt...

650 19.februāris 2024 23:39
22 1 Atbildēt

Gan jau ka "absurdu" (vismaz daļēju) raksti personīgi Tu pats.Ne tu 1mais, ne beidzamais, kurš te attiecīgās tēmās pekšņi uzrodas kā "viesis" un kuram izrādās tikdaudz sensacionālas informācijas sakrājies.Paskat ko, nepatīk viņam 1:30h sabtransa- tas ir ok,un tas taču ir nākotnes transports, visi korī tieši par TO te ikdienā cīnamies.Tam tā būs būt!  

Es kad braucu "ciemos", parasti vedu kādu tā dēvēto (ciema) kukuli, nevis diedelēju tur lietotu h4 lampiņu vai puslitru soļarkass.

Lielā uzņēmumā- nu ok, tātad Liels uzņēmums priekš eV izredzētajiem un/vai nodokļu optimizētājiem, attiecīgi mazs uzņēmumiņš priekš dD Lohiem.Kuri uzskaita katru iztērēto kilowatt pusstundu un ekonomoananē uz katru lieku santīmu.Plus vēl ir tādi, kuri nepakam nevēlas saviem "darbiniekiem" vispār normālu algu samaksāt.Tāda savā vairumā ir "elektromobibīļu Lielvalsts" tā dēvētā "skarbā ikdiena".

Ja uz tevi tas neattiecas,nu tad tā ir tava personīgā Veiksme un tai nav īsti sakara ar šo te skaļi izbazūnēto elektrisko varoņsāgu visas Passaules mērogā.Kurai šodien daudzi ir piezīdušies katrs pēc savām spējām un cer no tās kko nokāst attiecīgi pēc saviem nopelniem.Uzstājīgi un uzpūtīgi "nedzirdot" tā dēvētās "pārējās" autoīpašnieku daļas viedokli. No kuriem krietna daļa tos elektro mierīgi varētu nopirkt, taču katram ir kāda sava personīgā nianse.Par ko viņiem īstenībā nebūtu katra loha priekšā jātaisnojas.  

Piereģistrējies varbūt forumā un pamēģini izteikties konkrētākās tēmās un sadaļās, paskatīsimies cik ilgam laikam tevis te "pietiks" ;p

0pis 20.februāris 2024 9:08
7 0 Atbildēt

Un tas lielais uzņēmums saucas Latven...nu, Erektum taču. Ja neskaita kwh un dāļā darbiniekiem, tātad, tās mantas netrūkst.

vērojumi 19.februāris 2024 20:31
18 12 Atbildēt

Cilvēki ir pieraduši pie esošā un grūti pieņem jauno.

Jaunās lietas to attīstības sākuma posmā nereti nav pārliecinoši labākas par esošajām, tām ir nepieciešams zināms laiks attīstībai. 

Lietas auto nozarē kuras bija grūti pieņemt kad tās parādījās, tagad tās ir standarta lietas par kurām vispār neaizdomājas. 

Aptuvenā hronoloģiskā secībā. 

Priekšpiedziņa (vaz 2108) kurš trakais brauks ar priekšpiedziņu ...

Bezkameras riepa (tika uzskatīts par nedrošu risinājumu)

Inžektori (tikai trakais tādu izvēlas) ir taču karburators 

ABS katrs sevi cienošs šoferis bremzē labāk par ABS, tas vispār nekam neder

Dīzelis kurš gan gribēs braukt ar traktoru, audi tdi pierādīja ka puse eiropa grib

Automātiskā kārba, nedrošs, dārgs, slikts risinājums kuru īsts vecis nelieto, īsts vecis brauc ar manuālo kārbu 

Turbīna tikai saīsina motora resursu. 

Īsts vecis ar elekto auto nebrauc jo.....iemesli uzskaitīti rakstā 

Pēc 10 gadiem uz šo visu varēs skatīties kā uz uzskaitīto par ABS, turbīnu, inžektoru, dīzeli....

650 19.februāris 2024 23:49
11 1 Atbildēt

Cik tad kkm esi nobraucis ar to Vaz2108 vai ar Benzīna turbo,kura tiplums bijis lielāks/par šņabapudeli?

Audi Tdi- to taču šeit rīgā atveda šarlatāni tipa autorīga.Un veselu gadusimteņa ceturksni Lohiem bīdīja kā pasaulē zaļāko un draudzīgāko.Tāpēc viņiem tagad ir māja par 15ļim, bet tev grūti elpot un žogmalē daži nokaltuši koki ;p

AS 19.februāris 2024 21:58
7 10 Atbildēt

Autor, ko Tu pīpē? Izskatās ka manta ir laba

anonimikis 19.februāris 2024 22:16
7 12 Atbildēt

Raksts ir loha kvintesence.

1. Nopērk auto, kādu tikai lohs var nopirkt.

2. Kad saprot, ka iegrābies, meklē problēmas visur, tikai ne spogulī.

3. Tērē laiku bezjēdzīgu argumentu saraksta apkopošanai, no kura lielākā daļa ir pilnīgs sūds (par tēmu var atrast arī tiešām kvalitatīvākus avotus).

4. Izliek to visu publiski, lai parādītu kāds viņš ir lohs.

5. Iedomājās, ka ar šo visu darbu ir izdarījis civilizācijai milzu pakalpojumu.

Andris Kulbergs 19.februāris 2024 22:32
7 14 Atbildēt

Domāju, ka Džeriņš ir izglītots un saprātīgs, bet lasot šo globāli preperētu argumenth, katru no savas pasaules malas, lai apkopotu vienā anti EV rakstā ir ne tikai diletantiskj un neprofesionāli, bet pat kaitniecisiki. Kāpēc nevarēja apkopot un pasbiegt informāciju tieši Latvijas tirgus apstākļiem? Daži no punktiem ir gandrīz pareizi un atbilstoši. Arī es braucu ar EV un zinu industriju un varu objektīvi izklāstīt, bet vairums apgalvojumu galīgi neatbilst patiesībai

Sergejs 20.februāris 2024 15:57
3 2 Atbildēt

"Latvijas tirgus apstākļiem"...

Nu te var uzreiz aizsūtīt līzinga pieteikumu Golf/Octavia izmēra/iespēju klases automobīlim norādot kā ienākumu vidējo LV algu +200eur. Un lūgums nopublicēt atbildi.

Gunča 19.februāris 2024 23:00
4 1 Atbildēt

Šie sū.. vienalga  neaizies

Jānis 20.februāris 2024 6:15
4 8 Atbildēt

Benzīngalvas paliks benzīngalvas, zirgi jau arī nav izmiruši. Naftinieki un akciju “short-seller”i laiku la laikam publicē blēņas, te nu tās ir apkopotas :-).

Jā, ar elektrodinozauriem nebija ērti braukt brīžiem, bet tas joprojām bija labāk kā ar benzīnniekiem vai dīzeļiem. Jebkurā gadījumā, rakstā apkopota nu jau tāla pagātne, ja šāda realitāte vispār bijusi

Sergejs 20.februāris 2024 14:02
5 1 Atbildēt

Ok, ikdienas braucies Baldone-Bauska-Rīga (3 veikali kur pāris kastes ap 70x60x50 nopirktas)-Bauska-Baldone ar Dacia Spring kā izskatīsies?

 Un ir aktuāls piedāvājums sestdien līdz Ventspilim aizšaut gaisu paelpot, es ar savu ICE tu ar Spring.

Janciss 20.februāris 2024 6:26
23 1 Atbildēt

Šobrīd Elekro auto redzu kā "otro" auto ģimenē ar kuru veikt nelielas distances- piepilsētrežīmā  darbs-mājas-veikals...

darklight 20.februāris 2024 7:32
18 0 Atbildēt

Jā, man zināmajiem EV īpašniekiem tieši tā arī ir. Un lādē pārsvarā mājās, kur ir uzstādīti saules paneļi.

topinamburs 20.februāris 2024 13:15
2 1 Atbildēt

Arī tā domāju. Bet kilometrāža EV salasās 10 x lielāka kā ģimenes "pirmajam" auto

darklight 20.februāris 2024 17:22
1 1 Atbildēt

Nu jā, par šo nestrīdēšos. Varbūt ne vairs kā otrais, bet kā pirmais auto. Bet šā vai tā ik pa laikam tas dīzelis jākurbulē, pats galvenais - no tā dīzeļa nekādi nevar atbrīvoties, jo vismaz reizi nedēļā viņš tomēr ir absolūti nepieciešams.

topinamburs 20.februāris 2024 17:30
0 2 Atbildēt

bet, kā jau teicu, vismaz manā gadījumā, mēneša laikā, 2000 km ar EV, 500 km ar dīzeli. Iepriekš + ap 1500 ar vienu, 1000 ar otru dīzeli bija

mnde 21.februāris 2024 7:54
1 0 Atbildēt

secinājums - esi sācis mazāk braukt, dzīvo mazāk aktīvu dzīvi...

Teslists 20.februāris 2024 10:28
7 12 Atbildēt

Peoblema ie tajā, ka Džeriņš nav braucis ar normalu EV. Wv up un hujdai salidzinot ir tehniski ka moskābelis. Tad nu cilvēka ir amagi vīlies, jo nobraukums ar 2 uzlādi ir 100km, nevis 400.

Es publiskās uzlādes stacijas nelietoju. Neredzu jēgu, jo Latvija ir pārāk maza valsts.

Cilveks runā globāli. 

Diemžēl āfrikā atkritumus ir pieņemts ietumt upē. Nubtas tā zināšanai. Man baigi nepiš, ka tur āfrika bērniem nav ūdens ko dzert, toties man ļoti piš, ka mani bērni dzīvojot centrā neelpo čipota dīzeļa atgāzes.

Dārgi. Tas ir relativs jēdziens. Kapeiku pisējam viss ir dārgi.

No pieredzes. Tesla man ir bijis lidz šim visuzticamākais auto. 5 gadu laikā pie nobraukuma 100k 1x esmu bijis servisā. Neticams rezultāts. Noteikti nakamo pirkšu arī Teslu.

Sergejs 20.februāris 2024 14:06
4 1 Atbildēt

Nep..š viņu, arī labs uzskats, tieši tāpat domā arī tie kas savas kastes uz riteņiem tieši pie kāpņutelpas durvīm atstāj. 

 Un tad vēl pasaki no kurienes tad pāris gadus atpakaļ mums vējš bija smilšu putekļus atnesis, kuri kopā ar lietu gāja lejā? Kā tik tas nebija kāds tuksnesis Āfrikā

Sergejs 20.februāris 2024 14:10
11 2 Atbildēt

Lielākie kapeikpisēji ir tieši Teslu īpašnieki, būdams darba dienas vidū pie Akropoles redzēju to bomžu bariņu (vismaz 6, 4 sēdējā lādēja, 2 riņķi klīda rindu gaidot) pie bezmaksas lādētāja, taupija 10-15eur kas viņiem ir vērtīgāki par 2-3 stundām laika.

Granulu mīlis 20.februāris 2024 16:36
4 1 Atbildēt

Sergej, ja tev ir aktuāls parkings pie "trepenes", tad tesla točna nebūs prieks tevis.

Tev atuala būtu kada kaļina.

Sergejs 20.februāris 2024 17:02
6 3 Atbildēt

Ar saviem pieņēmumie par mani un to kas man būtu aktuāli var droši doties kādā skaistā erotiskā ceļojumā.

 Tādus tipiņus (pie kuriem, izskatās arī esi pieskaitams), kas ir visspicākie un kuri savā arogancē uzskata citus par plebejiem un līdz ar to var spļaut tiem virsū, neieredzu, bet diemžēl viņu miskastes bieži redzu noparkotus aprakstītā veidā kad aizpraucu ciemos pie kāda kas dzīvo daudzstāvenē.

 Kamēr šadu tipiņu pie mums valstī būs gana tikmēr nekas te uz labo pusi nemainīsies.

 P.S. 400 Tesla akcijas man bija kontā jau 2011g, kad par šo kompāniju Latvijā labi ja 5 cilvēki bija dzirdējuši

Granulu mīlis 21.februāris 2024 9:43
0 2 Atbildēt

Wooow apsveicu.

Faņķiju magnāts. Tesla akcijas viņam labdaris

Te viss ir skaidrs bomār, vari neko vairs nerakstīt.

Sergejs 21.februāris 2024 10:02
1 2 Atbildēt

Ja pierādīšu ar bankas izdruku ka kontā bija tās 400 Tesla akcijas 2011-2013g no tevis 10k eur, ok? Neesi tak bomārs, brauc ar Teslu, lādējies "na šaru", tev tie 10k dzeramnauda vien būtu. 

 Vai nu paraksties uz šo vai atzīsti ka esi tukšpļutis.

Teslists 21.februāris 2024 13:37
1 1 Atbildēt

Jā droši. Liec iekšā.

Sergejs 21.februāris 2024 14:59
1 0 Atbildēt

Nav lielu problēmu to izdarīt, tik lieta tāda ka 10k tev vai nu nav vai dikti žēl būs šķirties.

 Kā mēs nodrošināsim šo lietu, varbūt caur i-auto redakciju daram, pusi viņiem atstātu kā ziedojumu portāla uzturēšanai?

Teslists 21.februāris 2024 15:40
2 0 Atbildēt

Jā droši. Jeb tomer atzīsi ka dzīvo paneļu bomžatņikā?

Sergejs 22.februāris 2024 9:09
0 1 Atbildēt

Nu katrs par citiem spriež pārsvarā pēc sevis. Pagaidām redzu tikai tukšpļūtīšanu, laikam arī esi no tiem kas uzskata sevi par pasaules nabu un pārējos par lohiem. Gaidu priekšlikumus kā savu vārdu turēsi.

 

Teslists 22.februāris 2024 10:19
1 0 Atbildēt

Lohs. Investēja Maska faņķikos. Bet ko gan tādam bomzim darīt. Ja dzivo paneļmāja pie šosejas uz krieviju, tad neko citu nevar sagaidīt. 

Ja tu taja 2012. gadā būtu nopircis teslu, tad es noceltu cepuri l, a tā. Tu esi muļķis kurš pavilkās uz ponzi shēmu. Cerams gana daudz papisi. Naudai mudaki nepatīk.

Sergejs 22.februāris 2024 10:53
1 0 Atbildēt

Paldies par apliecinājumu ka esi tukšpļūtis, turklāt glups tukšpļūtis, to apliecina šis grafiks (nesaku ka noturēju akcijas līdz topam):

finance.yahoo.com/quote/TSLA?.tsrc=fin-srch

 Un neredzu priekšlikumu kā tu, bomžara, taisies savu solijumu noturēt, es ko soliju to izdariju.

Granulu mīlis 22.februāris 2024 14:48
0 1 Atbildēt

Tu jau apliecinaji, ka esi naivs tupenis 

Investēt Maska faņķikos ir viens. Kaut gan pakdies par to, dēļ tādiem lohiem kā tu es tagad varu lietot vienu sakarīgu produktu.

Bet otrs ir cerēt, ka kāds tāpat vien iedos 10k. Ta ir augstākā stulbuma pazīme, autist

Sergejs 22.februāris 2024 16:21
0 0 Atbildēt

Cik tups tu tomēr esi. Viss ko man vajadzēja tas parādīt ka esi arogants tukšpļūtis, tas arī viss. Mission complete. 

Bomzis tas ir savā ziņā dvēseles stāvoklis, tik vieni pa miskastēm rokās, otri pa bezmaksas rozetēm, konkrēti tu abas lietas apvieno, iespējams👍

Patiesība 23.februāris 2024 9:38
0 0 Atbildēt

Labāk būt bagātam tukšpļūtim, nekā taisnības cīnītājam ubagam.

msh 20.februāris 2024 17:27
18 5 Atbildēt

Vienīgais kas Teslā  ir normāls, ir aķa lielums, un tas arī ir tas tehniski "attīstītais" Teslās - iestūķēts liels aķis. Ļoti uzkrītoši arī redzams no elektrisko mašīnīšu ražoājiem šis "attīstības" veids; uzskatāms piemērs ir minis - iepriekšējais elektrominis bija ar 32 kWh aķi un svēra 1,3 tonnas, jaunajam elektrominim ir 50 kWh aķis un 1,6 tonnu svars - "progress"...

Jauki ka tevi satrauc tieši čipota dīzeļa atgāzes - kamēr par riepu gumijas daļiņām, putekļiem utt dziļi pajāt. Kā dzirdeju ķīniešiem elektromobilizācija tīru gaisu pilsētās nav atnesusi - nu jā, ko tas dod ka mašīnas elektriskas, ka fabrīķu skursteņi kā kūpēja, tā kūp...

Dārgi ir relatīvs jēdziens? Nē, tas ir absolūts. Kapeikpisēji ir elektromobīlisti - nopirkuši dārgu rotaļļietu, lielās par to kā uz nabagu rēķina ietaupa sīceni.

ZZZZ 20.februāris 2024 11:35
2 0 Atbildēt

Nu nekam nederīgs tas eļektrička, pilnīgi piekrītu. Sarūsē bremžu diski, kluči nedilst. Evakuātors kā aptieciņa + Piesārņo dabu un Āfrikā bērniņi neiet uz skolu. Nepērkat tādus. Boikotējat.

Janka 20.februāris 2024 12:30
5 4 Atbildēt

Raksts tikpat spēcīgs kā autors jurists Iauto degradējas

Viencexpercs 20.februāris 2024 14:58
5 6 Atbildēt

VW UP.   Viss skaidrs.

1. Vairāk par ko? 

Bet lai saražotu benzīnu un to ielietu DUS -os, netērējas ne enerģija, neradās piesārņojums?

Poliesters aizvērās, jo tādus sūdus neviens nepirka.

2) nu jā. 0 nevar būt. Nu un? 

3) telefonu baterijas arī nepārstrādā. Aizliedzam telefonus.

4) ar kaut kādu vācu mēslu arī nenobrauksi ilgāk par 3 gadiem. Tālāk remonti un piššanās 

Kurš lūzeris lieto telefonu 10 gadus ( tur arī baterija nolietojas)

Vai ar mašīnu brauc 8 gadus?

5) tad nepērc. Brauc ziemā ar savu dīzeli. Kad - 30 ļoti daudz dīzeļu braukā. Pilnas ielas.

6) varbūt tāpēc, ka lielākā daļa elektrības aiziet naftas karsēšanai, lai iegūtu benzīnu?

Utt.

WALA 20.februāris 2024 15:12
6 4 Atbildēt

Klau no paņem LV ar apskati esošo transporta līdzekļu daudzumu un paņem kait kādu vidēju norbaukumu gadā un parēķini kādas būse taš enerģijas prasības aptuveni  ... un pat neņemot vērā teiksim to ka ziemā saules būs maz un ka BEV rīs kā negudri ... pie kam arvien populārāk ir auto atstāt tiešo nojumēs vai vienkāŗsi pie mājas, kas BEV ir visnepatīkamākie apstākļi ziemā ...

Viencexpercs 20.februāris 2024 20:35
3 2 Atbildēt

Nekorekti salīdzināt gala rezultātu ar visu ražošanas  ciklu.

Piemin bateriju razošanu, pārstrādi, uzlādi, bet otrajā pusē liek tikai auto pie braukšanu pie dus.

Lielākie elektroenerģijas patērētāji pasaulē ir NAFTAS PĀRSTRĀDES UZŅĒMUMI. Tas ir fakts.

Ja grib faktus, tad lūdzu, dodiet faktus. Objektīvus, ciparus, skaitļus. Citādi sanāk - viena tante teica

WALA 21.februāris 2024 13:03
10 1 Atbildēt

tas tāpat ir "viena tante teica", jo par naftas pārstrādi ir piejama praktiski visa npeieciešamā informācija, pat tapr to cik daudz naftas gāzes tiek nosvilināts "pa tukšo" jau ieguves torņos. Par BEV svarīgākās komponentes ražošanu  es neesmu atradis nevienu jaunu pētījumu kurš nebalstītos ļoti vecā vienas skandināvu universitātes( kaut kur tepat iAuto par to spriedelējot biju arī atsauci iemetis) pētījumā, kurā aprēķinos bija lietoti nozares ekspertu "educated guess" tipa dati. Joprojām neesmu redzējis neko precīzāku, ja nu tev gadijumā ir tādi dati (ar atsaucēm) - lūdzu padalies - es labprāt atjauninātu savas zināšanas ...

WALA 20.februāris 2024 15:46
16 0 Atbildēt

P.S. Man sanāk ka tāds aptvens "vidējais minimums' ( ņemot 16kWh/100 km un 14000 km gadā vidējo LV nobraukumu)  ko LV vajadzēs "pieaudzēt klāt" pie enerģijas ražošnas būs aptuveni 1.6 TWh gadā.

Uz šo brīdi no AST preses relīzes :

2023. gadā Latvijā saražotas 6 083 gigavatstundas (GWh) elektroenerģijas, kas ir par 26,2% vairāk nekā pirms gada, savukārt patēriņš samazinājās par 3,4%, sasniedzot 6 887 GWh. Tādējādi Latvijas patēriņš ar vietējo ģenerāciju tika nosegts 88,3% apmērā (palielinājums par 21 procentpunktu). Iztrūkstošais elektroenerģijas apjoms – 804 GWh – tika importēts no kaimiņvalstīm.

WALA 20.februāris 2024 15:48
8 0 Atbildēt

P.S. augstāk rakstītais attiecināms uz vieglo auto segmentu !!!

Sergejs 20.februāris 2024 16:04
2 0 Atbildēt

Nu trūkstošo 1 TWh droši vien būs rozā ponijiem jāsaražo, jo kodolstacijas ap 2035g ja arī sāks būvēt tad tas būs Igaunijā (kur tas projekt virzās pamazām ar šo termiņu), pie mums vienīgi ja no mēnessgaismas decembra naktīs varēs saģenerēt...

topinamburs 20.februāris 2024 17:26
1 4 Atbildēt

un? kādu 30 gadu laikā - kamēr benzīnmašīnas dabīgi izmirs - nereāli palielināt ražošanu? 

Pie kam, parēķini , cik naftas produktu NEVAJADZĒS importēt!

WALA 20.februāris 2024 17:36
6 1 Atbildēt

Nu ja un infrastruktūru var ar bruvju nūjiņu uzburt gada laikā ... 

Paskaties uz Eiropas TEN-T BEV plāniem, un pameklē un palasi kapēc tādi plāni ir sazīmēti ... un varbūt ja nav slinkums vari papētīt kā LV veicas ar to TEN-T darbu plānošanas iesākšanu ... 

P.S. Es tik tā te iemetu tādu prastā gala matemātik drusk ... jo zinu ka LNB "Saules kalnam" bija jāprojektē jauna apakšstacija, Mārupei bija problēmas ar jaudām utt. utjpr. un protams tas viss ir uzlabojies, tik pēc fakta nereti tāpēc ka ražošana aizgājusi "podā" ...

topinamburs 20.februāris 2024 18:05
0 1 Atbildēt

kāpēc gada laikā?

WALA 21.februāris 2024 12:55
5 0 Atbildēt

Vai tiešām tev nav trāpījies "rokās" neviens raksts par to kā Eiropā visai slikti sokas ar uzlādes tīklu attīstību ... un to ka Eiropas TEN-T tagad tādēļ savos plānos arī to jau ir iekļāvis ...

rudens68 20.februāris 2024 16:11
2 0 Atbildēt

Raksta autors salīdzinoši nesen aktīvi ,  ar argumentiem slavēja el. auto .

Sergejs 20.februāris 2024 16:50
2 2 Atbildēt

Tādā gadijumā ir ļoti labs, objektīvs žurnālists, izgaismo lietas no visām pusēm.

Clickbait 20.februāris 2024 18:54
7 0 Atbildēt

Man ļoti patīk lasīt “pareizo viedokli” 😂 prieks, ka neesmu pseidožurnālists, kurš grib ažiotāžu savai pusmirušai redakcijai, pretējā gadījumā es būtu pavadījis laiku, tāpat publicējot videoklipus un saites, kurās teikts pilnīgi pretējs. Šo rakstu var salīdzināt ar Putina interviju, tur arī “pareizs viedoklis” 😂😂😂

ro 20.februāris 2024 21:20
2 1 Atbildēt

Nekas nav pret elektroauto,bet pelnījuši kautkādas episkas slavas dziesmas toč nav.. nu nejau pie mums banānu republikā😁.. visi plači kā traki tak joprojām ved iekšā dīzeļus😁..man kā benzīngalvai neiespējami cerēt tirdziņā kādu tīkamu aparātu ieraudzīt..nu un tad kādi vēl elektroauto LV..nereāli..ne mēs tam ekonomiski ne loģistiski esam gatavi...varbūt pēc gadiem 15it...jo patreiz e-auto tik tiešām mīnusi ir vairāk kā plusi

Nebomārs 21.februāris 2024 9:50
3 0 Atbildēt

Es reāli rēcu. Diviem bomāriem no dziļiem pāķiem te ir visspēcīgākais viedoklis. Lauki degradējās, tas ir pareizais teiciens šaja gadījumā.l7vk

ElektroRULES 21.februāris 2024 17:49
1 0 Atbildēt

BYD Qin Plus Honor Edition ar trim būtiskiem atsvaidzinājumiem. DM-i (PHEV) versija sākas no 11 000 USD ar līdz pat 120 km NEDC pilnībā elektrisko diapazonu.

 BYD Qin Plus EV versijai ir pieci modeļi, kuru cena ir starp

 15 200 līdz 19 400 USD.

 Pilnībā elektriskajā versijā ir iekļauts elektromotors ar līdz 134 ZS (100 kW) un 132 lb-ft (180 Nm) maksimālo griezes momentu. Tas tiks piedāvāts vai nu ar 48 kWh vai 57,6 kWh akumulatoru, kas paredzēts attiecīgi līdz 420 km un 510 km CLTC diapazonam.

 CIK DAUDZ VĒK LĒTĀKĀK JUMS, CILVĒKIEM, VAJAG, LAI BEIDZOT NORĀPTIES NO FOSILO DEGVIELU ADATAS?!

darklight 21.februāris 2024 21:37
9 0 Atbildēt

Un kurā Latvijas Narvesenā viņus par šādiem cipariem var nopirkt?

Sergejs 22.februāris 2024 9:16
1 1 Atbildēt

Jā, arī gribētu apskatīt tuvplānā, pēc gabarītiem un no ārpuses izskatās ok un par 19k$ varētu pat mēģināt ar to 100% televizorvadību sadzīvot. Vienīgi vēl būtu labi EURO NCAP rezultātus redzēt.

Jānis 25.februāris 2024 6:35
1 0 Atbildēt

Raksts ir kārtējais sūds par šo tēmu. Pētīt nevajag pēc pricipa "viena tante teica", jo tad no pļūtina metodēm neatšķirsimies.

Vilorijs 25.februāris 2024 6:35
0 0 Atbildēt

Ārprāc, tik jau nu draudmīgas gaudas, ka nevar nepiekrist...

Nevajzg nevienam EV, nepērciet...kas brauc, tie lai jau brauc, bet jaunus nevajag

YW 25.februāris 2024 10:58
0 0 Atbildēt

😄Nu ja ir tikai pieredze ar e-up, tad varētu būt tāds viedoklis, bet kopumā pilnīgas muļķības sarakstītas

NE ES 25.februāris 2024 20:00
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka raksta autors ir vakar izlasījis drīzāk par EV. Šinī rakstā puse uzskaitītās lietas ir aplamas. Viens no visiem EV pasaulē ir zaudējis 54% no baterijas tilpuma 8 gados, tas nenozīmē ka visi tagad tādi. Ir auto kas var tikai 3% no baterijas tilpuma 10 gados. Volvo nav slēdzis Polestar, bet gan atdalījās jo pats Volvo būvē sev elektro auto bateriju ražotni. Šim raksta autoram nevajadzētu strādāt šajā amatā, kurā klaji stāsta melus raksta lasītājiem - tas tā, tik ieteikums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo lielākais un mazākais krosovers tiekas triecientestos (+ VIDEO) 1

Volvo sarīkojis drošības testus, savas krosoveru līnijas lielākajam un mazākajam modelim liekot triekties vienam pret otru. Lasīt vairāk

 

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Liepājā ražos lidmašīnas ar ūdeņraža dzinēju (+ VIDEO) 2

Liepājā pēc dažiem gadiem tiks ražotas lidmašīnas. Uzņēmums “Fokker Next Gen” Liepājas Speciālajā ekonomiskajā zonā veidos ūdeņraža lidmašīnu ražošanas un testēšanas rūpnīcu, kā arī plāno inženierzinātņu centra izveidi. Lasīt vairāk

 

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO) 3

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti