Degvielas tirgotāji atgādina par ziemai piemērotu degvielu 11

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Circle K | 7.decembris 2017 13:19

Pietiekamas aukstumizturības degviela nodrošina motora darbību arī zemā gaisa temperatūrā un izslēdz dzinēja apstāšanās risku.

„Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, ziemas dīzeļdegvielu ieteicams uzpildīt savlaicīgi – ne tikai brīdī, kad gaisa temperatūra strauji pazeminājusies. -10°C ir kontroltemperatūra, kad degvielas tvertnē vajadzētu būtu tikai arktiskajai dīzeļdegvielai, nevis dažādu degvielu sajaukumam. Savlaicīga pāreja uz to ir būtiska, jo tikai ziemas degviela ļauj izvairīties no parafīna kristāliem, kuru ietekmē lielā salā automašīnas dzinējs mēdz apstāties,” stāsta Circle K Latvia degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs.

Ziemā ieteicams sekot līdzi dīzeļdegvielas marķējumam
Ziemas sezonā autovadītājiem jāseko līdzi dīzeļdegvielas sūkņu marķējumam un degvielas piemērotībai attiecīgajiem laikapstākļiem. A2 klases degvielas aukstumizturība ir vismaz -32°C un tās saduļķošanās temperatūra -22°C. Zemākas klases degviela, piemēram, A0 klases, saduļķojas jau pie -10°C.
Ziemā svarīga arī filtru tīrība, pilna bāka un efektīvas degvielas piedevas
Lai auto ziemā darbotos tāpat kā vasarā, jāievēro daži pamatprincipi:

• Pirms gada aukstākās sezonas iestāšanās, jāpārliecinās ne tikai par piemērotas aukstumizturības klases degvielas izvēli, bet arī par savlaicīgas degvielas padeves sistēmas, it īpaši degvielas filtru nomaiņu un tīrību.

• Zemā temperatūrā bākā jābūt tikai arktiskajai degvielai. Ja bākā būs palikusi vasaras degviela, pazeminoties gaisa temperatūrai, tā var sabiezēt un aizsprostot degvielas filtru un auto nebūs iesējams iedarbināt.

• Pilna bāka pasargās no kondensāta veidošanās. Ja auto bāka būs tukša un krasi mainīsies gaisa temperatūra, bākā var rasties kondensāts, kas vēlāk pārvērtīsies ūdenī un nokļūs degvielā. Nokļūstot degvielas filtrā, degviela var sasalt un apturēt dzinēja darbību. Ja degvielas sistēma aizsalst un nosprosto degvielas filtru, tādā situācijā vairs nevar palīdzēt pat augstākās aukstumizturības dīzeļdegviela vai pilna bāka degvielas. Savukārt jau sākumā uzpildīta pilna bāka degvielas nodrošinās to, ka nebūs brīvas vietas, kur kondensātam veidoties. Lai izslēgtu riskus, ziemas sezonas laikā vienmēr ieteicams nepārtraukti turēt vismaz līdz pusei pilnu degvielas bāku.

• Tāpat ieteicams izvēlēties degvielu ar kvalitāti uzlabojošām piedevām – tās ļaus ne tikai samazināt degvielas patēriņu un ilgtermiņā ieekonomēs līdzekļus par auto tehniskā stāvokļa uzturēšanu, bet arī atvieglos dzinēja iedarbināšanu aukstā laikā, ko nodrošina degvielai pievienotie cetāna uzlabotāji. Degvielas piedevas novērš nosēdumu veidošanos degvielas sistēmā un arī attīra to. Tā rezultātā tiek novērsti iespējamie traucējumi dzinēja vadības sistēmai un izveidota pareiza gaisa un degvielas maisījuma attiecība.

*Tradicionāli dīzeļdegvielas ražošanas procesā filtrēšanas temperatūra tiek nodrošināta par vairākiem grādiem zemāk nekā noteiktajās valsts prasībās, ko apliecina testēšanas pārskati. Šobrīd SIA Circle K Latvia 2. klases arktiskajai degvielai tie ir pat - 39°C.

Šobrīd visās Circle K stacijās Latvijā jau pieejama A2 klases dīzeļdegviela, kuras sasalšanas temperatūra ir vismaz -32°C*.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 7.decembris 2017 14:42
10 0 Atbildēt

Bet ko tas Cirkulis piedāvās ziemas virtuvei? Uzradīsies jaunas, arktiskās maizītes?

dsa 7.decembris 2017 15:30
8 1 Atbildēt

Vajag braukt ar normāliem auto, tie neapstājās. Be kur nu tev būrī līdz tādiem...

p.s. veciem dīzeļiem vajag pieliet 10% benzīnu, tad neapstāsies.

dsa 8.decembris 2017 13:15
5 0 Atbildēt

Tikai nezin kāpēc komunālo dienestu darbinieku privātās mašīnas ar šo pašu dīzeli nestājās nekādā aukstumā. Interesanti, ne? Un par tie 10% pamēģini, dīzelim tas ir veselīgi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti