Līdz 25% autovadītāju izvēlas neieteicamo metodi - braukt ar ziemas riepām arī vasaras laikā 24

 
Goodyear Dunlop Tires Baltic | 19.aprīlis 2015 12:07

Kad pavasarī vidējā gaisa temperatūra sasniedz +7 grādus pēc Celsija skalas, atbildīgi autovadītāji sāk gatavot savus automobiļus gaidāmajai vasaras sezonai.

Šīs sagatavošanās laikā viena no automobiļa vissvarīgākajām drošības un uzticamības aprīkojuma komponentēm – riepas – būtu jānomaina pret braukšanai vasarā paredzētām riepām. Neskatoties uz to, ka gan autovadītāju, gan pasažieru drošība ir visaugstākā prioritāte, tomēr Latvijas autovadītāji vēl aizvien izvēlas taupīt uz riepu rēķina.

Riepu ražotāji novērojuši, ka Latvijā izplatītas četras riepu izmantošanas pieejas. Pirmā pieeja – riepas tiek mainītas reizi pusgadā, ik pēc 3 – 5 gadiem iegādājoties jaunus vasaras un ziemas riepu komplektus. Otrā pieeja – tiek izvēlētas lietotas vai atjaunotas riepas. Trešā – braukšana ar vissezonas riepām, aprīkojot automobili ar tām pašām riepām visu gadu. Ceturtā pieeja, kas nepavisam nav ieteicama un ir nepareiza – braukšana vasaras sezonā ar ziemas riepām

Foto: Publicitātes attēls

„Latvijas tirgū izplatītākā riepu izmantošanas pieeja, ko izvēlējusies lielākā daļa autovadītāju, ir vasaras riepu izmantošana vasarā un ziemas riepu izmantošana ziemā. No otras puses, liela daļa - līdz pat 25% autovadītāju - vēl aizvien izvēlas neuzticamāko un pilnībā neieteicamo metodi - braukt ar ziemas riepām arī vasaras laikā,” stāsta „Goodyear Dunlop” pārdošanas vadītājs Latvijā Mārtiņš Grīnbergs.

Profesionāļi vērš uzmanību, ka vērojamas arī pozitīvas autobraucēju rīcības tendences. Latvijā palielinās autovadītāju skaits, kuri izvēlas jaunas, sezonai atbilstošas riepas. Samazinās tādu autobraucēju skaits, kuri visu gadu brauc, savu auto aprīkojuši ar vissezonas riepu komplektu, kā arī to skaits, kuri saviem automobiļiem izvēlas atjaunotas vai lietotas riepas. M.Grīnbergs atzīst, ka taupība ir laba īpašība, ja lietām pieiet pārdomāti un atbildīgi.

Satiksmes negadījumu izmaksas pārsniedz izdevumus par riepām

Kā norāda „BALTA” Atlīdzību direktors Ingus Savickis, šobrīd, pārejot uz vasaras riepām, ir derīgi atcerēties par  protektora dziļumu, kas vasaras riepām nedrīkstētu būt mazāks par 1,6 mm. Nodilušu protektoru riepu izmantošana satiksmē pašam automobiļa vadītājam, tā pasažieriem, apkārtējiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir ļoti bīstama un var novest pie materiāliem zaudējumiem un emocionāliem pārdzīvojumiem. Ne mazāk svarīgs drošas braukšanas faktors ir riepas ekspluatācijas laiks – gumija laika gaitā sacietē, tāpēc vecas riepas vairs nenodrošina pienācīgu saķeri ar braukšanas virsmu.

„Nolietotas riepas raksturo ne tikai nepietiekams protektora dziļums. Ne mazākus draudus rada riepas ar pieļaujamu protektora dziļumu, taču neadekvātu ekspluatācijas laiku vai neatbilstoši uzglabātas riepas. Riepas no iegādes brīža būtu vēlams ekspluatēt ne ilgāk kā 4-5 gadus, pat tad ja tās ir maz izmantotas.  To izgatavošanas materiāls ar laiku zaudē elastību, kļūst cietāks un tādēļ vairs nenodrošina pienācīgu saķeri ar ceļa virsmu. Braukšanas drošība, izmantojot riepas ar neatbilstošu elastību, ir gandrīz identiska kā braucot ar nodilušām. „Tas rada ļoti lielu risku, jo ievērojami palielinās bremzēšanas ceļa garums un ārkārtas bremzēšanā katrs centimetrs ir no svara,” skaidro I.Savickis.

Apdrošinātāji arvien aktīvāk aicina klientus mainīt uzvedību tā, lai negadījums nenotiktu. ”Tāpat kā atstarotāju lietošanai nav sezonas, tie ir jālieto visu cauru gadu, tāpat ir ar uzmanību pret sava automobiļa riepām - tas ir ikdienas ieradums, nevis problēma, kas jāatrisina divas reizes gadā,” uzsver I.Savickis.

Tajā pašā laikā riepu ražotāji aplēsuši, ka populārāko izmēru labas kvalitātes premium klases riepu komplekta izmaksas svārstās ap €250-350. „Atkarībā no braukšanas stila, ceļiem  un ekspluatācijas šāds riepu komplekts būs izmantojams 3–4 gadus pēc iegādes. Sliktas kvalitātes riepu dēļ izraisītā negadījumā nodarītie zaudējumi vienmēr būs lielāki nekā jaunu augstas kvalitātes riepu komplekta izmaksas. Vēl vairāk, ja autovadītājam ir ģimene, ja līdzi brauc viņa tuvākie, morālie zaudējumi var būt nenovērtējami," uzsver M.Grīnbergs.

“Izvēloties automobiļa riepas, svarīga ir arī pārdevēja uzticamība. Ja pārdevējs gadu vai ilgāk nepiemērotos apstākļos glabā jaunas riepas, tās var zaudēt visas īpašības, kas nepieciešamas drošai braukšanai,” saka M.Grīnbergs, papildinot, ka „situācija kļūst vēl sarežģītāka, ja autobraucējs meklē lietotas vai atjaunotas riepas. Iegādājoties lietotas riepas, ļoti grūti atrast labas, jo autobraucējs nekad nezinās visu informāciju par riepas agrāko izmantošanu, tās bojājumiem un negadījumiem, kādos tā bijusi iesaistīta.”

„Riepas iekšējie slāņi var saplaisāt, tiem var rasties dažādas deformācijas, kas nav ārēji redzamas, bet pēc sadursmes ar šķērsli vai iebraukšanas bedrē riepām var rasties “pumpa”. Braucot ar lielāku ātrumu pa lauku ceļu, riepa bojātajā vietā var burtiski eksplodēt, jo būs mainījušās tās iekšējo slāņu īpašības. Manuprāt, ģimenes un autovadītāja drošību nedrīkst pielīdzināt pāris simtiem ietaupītu eiro," uzskata „Goodyear Dunlop” pārstāvis.

Universālu kurpju nav

“Ieradumu pirkt preci „divi vienā”, kas cilvēciski saprotama, nevajadzētu veicināt, ja runa ir par transporta līdzekļa drošību. Izvēloties vissezonas riepas, autovadītāji mēģina ar vienu šāvienu nošaut divus zaķus, taču universālu kurpju nav! Lielākie vissezonas riepu izaicinājumi sastopami ziemā: vadāmība, bremzēšanas ceļš un citi parametri, kas salīdzinājumā ar ziemas riepām, neapšaubāmi, būs zemāki. Arī vasarā vissezonas riepu veiktspēja būs zemāka nekā vasaras riepām. Vēl sliktāk ir vasaras laikā redzēt automobili, kas aprīkots ar ziemas riepām. Šāds autovadītājs nedz ietaupa līdzekļus, nedz rūpējas par savu drošību,” saka Grīnbergs.

Ziemas riepām gumija ir daudz mīkstāka nekā vasaras apstākļos vajadzīgs. Ar ziemas riepām aprīkota automobiļa vadāmība vasarā ir sliktāka, un sevišķi jūtama ir bremzēšanas ceļa garuma atšķirība. Nepareizas izmantošanas dēļ riepas arī ātrāk nodilst.

Vasaras riepas ieteicams sākt izmantot, kad vidējā gaisa temperatūra sasniedz +7 grādus pēc Celsija skalas. Savukārt ziemas riepas būtu jāuzliek, kad rudenī ikdienas vidējā gaisa temperatūra nokrītas zem +7 grādiem pēc Celsija skalas. M.Grīnbergs atzīmē, ka sezonai atbilstošās riepas ir paredzētas braukšanai konkrētā temperatūru diapazonā, tādēļ tās vislabākās ekspluatācijas īpašības parādīs tieši šajos apstākļos.

Marķējums palīdzēs novērtēt kvalitāti

Jau vairākus gadus visas riepas tiek apzīmētas ar trim galvenajiem raksturlielumiem, tādējādi palīdzot autovadītājam pieņemt lēmumu.„Pirmais raksturlielums atbilst riepas bremzēšanas īpašībām uz slapjas ceļa virsmas. Tas ir lielākais riska faktors vasarā. Riepu īpašības vislabāk novērtējamas uz slapjas ceļa virsmas. Bremzēšanas ceļa garums atkarībā no tā, vai automobilis aprīkots ar augstas kvalitātes vai zemas kvalitātes riepām, braucot pa lauku ceļiem, var atšķirties pat divas reizes. Vasaras sezonā šis raksturlielums ir viens no vissvarīgākajiem drošības nosacījumiem,” skaidro M.Grīnbergs.

Otrs raksturlielums ir rites pretestība jeb degvielas patēriņa efektivitāte, kas apzīmēta ar burtiem A, B, C, D, E un F. Tas ir ļoti svarīgi taupītājiem. „A” klases līmeņa riepa salīdzinājumā ar „F” klases riepu degvielas izmaksās gadā var nodrošināt pat €200-300 ekonomiju. Trešais raksturlielums ir trokšņa līmenis, kas zināms arī kā komforta parametrs un tiek apzīmēts ar skaņas vilnīšiem (no 1 līdz 3). Visi trīs minētie raksturlielumi palīdzēs autovadītājam izvēlēties savam auto vislabākos „apavus”. 

 
Visi komentāri
 
JautāJUMS 19.aprīlis 2015 20:04
6 2 Atbildēt

Tāpat kā nav universālu ,,kurpju'' nav arī vienota viedokļa.

sviesc 19.aprīlis 2015 20:11
4 2 Atbildēt

premimum klases riepu komplekts saakas no 350eur nevis beidzas. un arii tikai vieglajiem, kuriem pietiek ar slodzi 91.

man sharaanam premium zem 400eur nu nekaadi. budzheta jaa sanaak ap 200-250eur.

jebkuraa gadijumaa riepas jaaperk jaunas un katrai sezonai savas.

iAuto 19.aprīlis 2015 20:13
0 0 Atbildēt

katrai sezonai savas jaunas?

sviesc 19.aprīlis 2015 21:20
0 0 Atbildēt

es domaaju ziemas un vasaras. braucu videeji 4ziemas un 4tras vasaras ar sezonai atbilstoshu riepu komplektu.

ar jaunaam domaaju nepirkt lietotas.

PV 19.aprīlis 2015 20:32
2 0 Atbildēt

Es arī braucu, tajā sezonā, kad ziemas riepas uz vēl vienu sezonu nederēs, bet protektors pietiekams, lai vēl brauktu.

kaspis 19.aprīlis 2015 20:48
20 4 Atbildēt

lūk šo smadzeņu skalošanu es nesaprotu! kas vainas ziemas riepai, ar kuru brauktas 3-4 ziemas, protektors sadilis līdz ziemai kriminālajiem 3mm, gumija gadu gaitā kļuvusi cietāka, tātad piemērota ne tikai mīnusiem, bet arī vasaras temperatūrām? Turklāt arī jauna riepa, protektora iekšienē, ir cietāka nekā pašas lameles, savādāk jau tas centimetrīgais protektora kubiks ļodzītos visos vējos... Nu ne velna nav šādas riepas sliktas saķerē, bremzēšanā vai vadāmībā! Nu nav sliktas un man neviens neieskaidros pretējo!

KmS 19.aprīlis 2015 21:18
1 0 Atbildēt

Ja ka bija raidījums, kurš parādīja, ka slapjā laikā ziemas riepas ir labāks nekā eko vasaras riepas...

+ 60% no LV izmanto nevis ZIEMAS frikcijas riepas, bet gan eiropas tipa riepas līdz ar to tā super druper atšķirība bremzēšanā nav...

VWfans 19.aprīlis 2015 21:45
12 2 Atbildēt

Es arī mēdzu vasaras laikā dabeigt tās ziemas riepas, kas nākamziem vairs nederēs.

:D 19.aprīlis 2015 21:57
2 1 Atbildēt

Ka riepu tirgotaji reklamejas...

ziemas ziemenes, vislabakas kas atbilst somijas ziemai

vel kads notirgo radzenes

vasara nu nekadigi nekas cits ka tikai vasaras tipeas...

visezonenes nekam neder, katrai sezonai tikai savas...

Bet pastastiet cik sogad bija ziema, cik bija sniegaina ziema un cik dienas vajadzeja radzes...

un cik bija siltas ziemas dienas kad riepas dilla uz uzrra, nemaz nerunajot par radzem...

Pļurkt 19.aprīlis 2015 22:09
1 0 Atbildēt

Mans kaimiņš pa šito VIENU ziemu pilnīgi jaunas radzenes nobrauca lupatās pa nepilni 10 t km!!

p.s. saulītes netaisīja un driftos nepiedalās!

kaspis 19.aprīlis 2015 23:26
4 0 Atbildēt

es ar vienā mīkstajā ziemā pilnīgi noplēsu mišelīna x aisus - vienā ziemā, bļ@! Labi, bija arī kilometri, bet nu vienā ziemā nobraucu tā ka nākamajai neder un līdz rudenim noplēsu līdz 1mm - tā ka pat mīksta ziemas riepa, arvien vairāk dilstot un atklājot zemākos gumijas slāņus paliek cietāka un savās īpašībās kļūst līdzīgāka vissezonas vai vasaras riepai.

sviesc 20.aprīlis 2015 13:34
3 4 Atbildēt

un cik liikju un cietusho bij shajaa iisajaa ziemaa? iisa atminja?

Pļurkt 19.aprīlis 2015 22:06
1 0 Atbildēt

Lai cik labas būtu ziemas riepas, kaut ultrapremium klases, bet pēc 3 gadiem kopš RAŽOŠANAS datuma gumija sāk zietēt un tā pārvēršas dikti atbilstošāk vasaras satāvam.

Tā ka ja riepas ir nogulējušas gadu pa visādām noliktavām, tad jau 3. sezonā no ziemas tur nav ne smakas, tik vien kā uzraksts ziemas ir palicis.

Ar tādām ziemā braukt ir bīstami, bet vasarā tās nodeldēt var mierīgi.

Jonis 19.aprīlis 2015 23:32
2 0 Atbildēt

riepu ražotāji grib pelnīt. un tāpēc izdomā daudz tuftu.

Es pats 20.aprīlis 2015 1:15
2 0 Atbildēt

šo ziemu braucu ar jaunām ziemenēm, uz vasaru uzlikšu vecās ziemes un iespējams pabeigšu iepriekšējā vasarā iesākto, piebeigt vecās ziemenes, bet runājot par +, pa slapju ceļu uz kura krājas ūdens, ziemenes kaut arī nobrauktas, nemaz nav slikts variants, ar visu nodilušo protektoru (līdz 4mm) turās labi, planēšana uz samērīgām bet tajā pašā laikā gana plašām peļķēm netika novērota arī pie ātruma 100km/h

JanisGrinhofs 20.aprīlis 2015 10:33
0 0 Atbildēt

Viennozīmīgi, ka pareizāk ir vasarā braukt ar vasaras riepām ziemā ar ziemas, bet praktisku apsvērumu dēļ reizēm mazliet sanāk ka VWfanam.

JanisGrinhofs 20.aprīlis 2015 10:37
0 1 Atbildēt

Gribēju piebilst, ka M+S gan vajadzētu izņemt no apskatāmo variantu saraksta. Tās riepas ne īsti vasarai ne ziemai. Tas, ka pēc likuma der bīstamā siruācijā nenostrādās.

kaspis 20.aprīlis 2015 10:43
1 0 Atbildēt

nu bet tad vajag arī šoferim apjēgt kā viņš auto ir apāvis un nebraukt pāri savām dzelžu spējām. tieši tik vienkārši. Savādāk tirgotāji kultivē un liela daļa šoferu pavairo viedokli ka jaunas riepas - tas nu ir ūber alles - panaceja visām dzīves situācijām...

M+S nav ne vainas, vajag tikai piedomāt kā brauc, lai gan tas attiecas uz jebkurām riepām.

:D 20.aprīlis 2015 13:32
1 0 Atbildēt

un kad bija īstā , pēdējā ziema?

rudens68 20.aprīlis 2015 20:07
0 0 Atbildēt

kaspis

nu bet tad vajag arī šoferim apjēgt kā viņš auto ir apāvis un nebraukt pāri savām dzelžu spējām. tieši tik vienkārši. Savādāk tirgotāji kultivē un liela daļa šoferu pavairo viedokli ka jaunas riepas - tas nu ir ūber alles - panaceja visām dzīves situācijām...

.............

+

rudens68 20.aprīlis 2015 20:09
0 0 Atbildēt

sviesc

Man gan vasaranes divriez ātrāk nodilst .

sviesc 20.aprīlis 2015 23:56
2 0 Atbildēt

neziimee sauliites uz asfalta, neej liikumaa saansliidee, neizspolee uzsaakot, noregulee savirzi sagaazi un buus labi. :D

vova 21.aprīlis 2015 22:12
0 0 Atbildēt

Vienīgais ziemas riepu trūkums vasarā ir pārāk ātra nodilšana, tādēļ pieeja, kas kaitē "Goodyear Dunlop Tires Baltic" pārdošanas rādītājiem, ir normāla naudas taupīšana latviešu ģimenēs. Arī no vides saudzēšanas un satiksmes drošības viedokļiem labāk riepu nobraukt vasarā, nevis izmest puslietotu vai ziemā lietot uz izsīkšanas robežas.

laucinieks 22.aprīlis 2015 0:24
0 0 Atbildēt

muusu Latvijaa ir ne tikai asfaltbetona celu segumi , gribeetos izlasiit kaadu komentaaru no ekspertiem kaadas riepas labaak tur sakkeri uz sausiem un pielijushiem, kaa arii liikumotajiem grants celliem, it kaa atllautais braukshanas aatrums ir taads pats kaa uz taisnajaam asfalta shosejaam ???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā baltkrievu tālbraucējs Polijā 350 eiro sodu nopelnīja (+ VIDEO) 1

Baltkrievu "fūres" vadītājs, kurš krustojumā un uz gājēju pārejas apsteidz netrafarētu policijas automašīnu, tiek apturēts un saņem sodu PLN 1500 (350 EUR) apmērā. Lasīt vairāk

 

Biedrība: Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām 6

Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām, lēš biedrība "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija", kas īsteno kampaņu "Cieni sabiedrisko!". Lasīt vairāk

 

Vai CSN 113. punkts ļauj turpināt kustību pa labo joslu ārpus apdzīvotām vietām? Jā vs Nē 2.DAĻA (+ VIDEO) 47

iAutolv skaidro noteikumus, kas attiecas uz braukšanas kārtību joslās un apsteigšanu apdzīvotās vietās un ārpus tām. Ir arī jautājumi, tādēļ skatāmies video un rakstām savus komentārus. Lasīt vairāk

 

40 gadi bez kārtīga remonta: “Kur paliek mūsu ceļa nodoklis, ko maksājam?” Protests Rojā (+ VIDEO) 15

Pēdējā administratīvi teritoriālā reforma Roju pievienoja Talsiem, rojniekiem solīja, ka uz novada centru tie varēs aizbraukt pa sakārtotu ceļu. Taču realitātē viņiem regulāri salauztas automašīnas, dārgi remonti. Viņuprāt, arī atpūtnieki izvēlas piejūras ciemam mest līkumu. Lai beidzot skaļāk pievērstu uzmanību nesakārtotajam ceļam, ap 250 automašīnu devās protesta braucienā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti