Konceptuāli atbalsta SM un CSDD piedāvātās izmaiņas tehniskās apskates periodiskumā 18

 

Foto: iAuto.lv

CSDD | 8.marts 2017 15:45

Satiksmes ministrija (SM) un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar ekspertiem izvērtēja iespējamās izmaiņas tehnisko apskašu periodiskumā, lai tās minimāli ietekmētu satiksmes drošību, kas Latvijā katru gadu uzlabojas, bet salīdzinoši ar ES, tā joprojām nav pietiekoša.

Rūpīgi izanalizējot Latvijas autoparka stāvokli, tehnisko apskašu rezultātus un vidējo auto vecumu gan SM un CSDD, gan satiksmes drošības eksperti piekrita, ka vismazākā ietekme uz satiksmes drošību būtu, ja periodiskums tiktu palielināts vieglajiem auto, kad pirmā tehniskā apskate būtu jāveic pēc 2 gadiem, otrā atkal pēc 2 gadiem, bet turpmākās tehniskās apskates būtu jāveic katru gadu.

Vēl vairāk – papildus tika nonākts pie secinājuma, ka varētu izmainīt periodiskumu arī piekabēm ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām, tām nosakot tādu pašu periodiskumu kā vieglajiem auto. Jaunā kārtība vienkāršos vieglo auto un piekabju izmantošanu.

Minētais priekšlikums tika iesniegts Saeimas Tautsaimniecības komisijai, kuras deputāti to izvērtēja un konceptuāli atbalstīja.

Ņemot vērā, ka tehniskās apskates periodiskuma maiņa varētu ietekmēt nodokļu nomaksas atlikšanu, kuri tiek iekasēti pie tehniskās apskates veikšanas, Finanšu ministrija nedēļas laikā sniegs savu atzinumu.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 8.marts 2017 20:21
19 13 Atbildēt

Es uzstāju uz to, ka jāvērtē katrs auto individuāli.

Ja apskatē saņem 0, tad uz diviem gadiem, ja 1,, tad uz vienu gadu. Bet ja 2 vai trīs, tad apskate tikai uz pusgadu. Tobiš - saņem 2 un saņem uzlīmi, ka vajag iziet apskati atkārtoti un dodas laiks mēnesis ( kā tagad), bet atkārtoti izejot - dodas tikai uz pusgadu.

Ja esi auto nolaidis līdz kliņķim un gribi ieekonomēt uz servisu - ej apskati vismaz 3 reizes gadā.

divi eksperti 8.marts 2017 20:37
14 14 Atbildēt

Kaut tevi tā izdrāztu apskatē!

viencexperc 8.marts 2017 21:35
11 7 Atbildēt

Ja viss kārtībā, tad nevar izdrāzt.

ezis71 8.marts 2017 21:19
16 6 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu tavam domu graudam un uz ceļa ir jāanulē tehnisko apskati par plikām riepām un kreisajiem ksenoniem.

visu ekspetu eksperts(galvenais fīrers,duče) 8.marts 2017 21:23
4 1 Atbildēt

Nost ar noteikumiem!!!Anarhija-kārtības māte!!!

Līnis 8.marts 2017 23:14
3 0 Atbildēt

Ne visiem ir lieks simts mēnesī lai izietu pārbaudi/diagnostiku.

Instruktors 10.marts 2017 10:07
0 0 Atbildēt

Vienīgi tādā gadījumā diezin vai kādam izdotos iziet pa 0

Jo pa tiem ražošanas gadiem gan muļķīgi, piemēram man bija jauns Peugeot, nu pēc 2 gadiem jau tur 0 dabūt bija bezcerīgi, ritošā pilnīgi čupā!

Neverons prastais 8.marts 2017 21:36
6 2 Atbildēt
650 8.marts 2017 22:19
2 1 Atbildēt
Es 8.marts 2017 22:27
2 2 Atbildēt

Tas atkal kārtējais fufelis.Tie,kas regulāri pieskata savu auto,pieskatīs arī turpnāk,bet kas brauc ar defektiem,tiem auto būs vēl sliktākā tehn.kārtībā.

Zēnons no Kitijas 8.marts 2017 22:27
0 0 Atbildēt
viencexperc 8.marts 2017 23:47
2 0 Atbildēt
torkjis 9.marts 2017 7:44
2 0 Atbildēt

Atkal kārtējais un pie tam atkārtots mnevrs.

Tiek mākslīgi uzturēta diskusija par tehniskās apskates periodiskumu.

Vai nu diskusijas autori nav aizdomājušies vai arī turpinātaji ļoti labi apzinās - lielākā "šūme" jau ir par izmaksām, kur lielākā daļa sastāda nodokļi, kuri jāmakasā neatkarīgi no nobrukto km skaita.

Tehnisko apskati var atcelt vispār - nodokļu apjoms no tā nemainīsies.

Bet reizēm izskatās, ka skate1x 2 gados nozīmētu arī nodokļu summu sadalītu uz 2. Nu nē tak. Tikai dubultototos CSDD atstājamā summa.

Bet interesanti - kā uzduļķojas sarunas par Igaunijas piemēra izmantošanu, ta nez kapēc priekšplānā izvirzās periodiskums nevis izmaksas...

Stjuarts 9.marts 2017 9:36
0 0 Atbildēt

Par cik taisos pirkt jaunu mašīnu, tad jā, man tas būtu izdevīgi. Jautājums, vai transporta nodeva būs jāmaksā par diviem gadiem, vai tomēr viņa tiks samazināta?

rt 9.marts 2017 11:36
0 0 Atbildēt

Neko nesamazinās, palielinās vēl maksājumu par TA.

rt 9.marts 2017 12:23
0 0 Atbildēt

Mans ieteikums, visā šajā bardakā nodalīt divas lietas - juridisko personu un privātpersonu auto TA statistiku. Tad tā bilde būs daudz skaidrāka, kam, ko un uz cik gadiem dot.

niknais_kaamis 9.marts 2017 14:35
1 0 Atbildēt

Ja lielākā daļa uz tehnisko nebrauktu kā uz diagnostiku, tad statistika būtu cita un pieļauju, ka būtu jau sen tehniskā apskate ik pa diviem gadiem. Bet kamēr cilvēki brauks uz tehnisko lai iegūtu labojamo lietu sarakstu, tikmēr nekas nemainīsies.

Kāmju dresētājs 9.marts 2017 17:01
0 0 Atbildēt

Un ko kurienes rodas tie visi "pareizie"?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi džigiti ar ZILiem nesadala ceļu; liktenis žēlo (+ VIDEO) 1

Divi kirgīzu džigiti ar padomjlaiku ZIL kraviniekiem nesadala ceļu un viens no kraviniekiem ietriecas brauktuves atdalošajās barjerās. No šī ZIL priekšpuses maz kas paliek pāri, taču trieciens šoferi izmet uz ielas un viņš paliek šķietami neskarts. Lasīt vairāk

 

80 500 eiro - elektriskais Cadillac jau Eiropā (+ FOTO) 7

Pilnībā elektriskais Cadillac Lyriq sper pirmos soļus Eiropā. Automašīna jau pieejama dažos tirgos, tostarp Vācijā, kur tās cena būs vismaz 80 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilots, kurš uz Tallinas šosejas veica avārijas nosēšanos, ir pieredzējis instruktors (+ VIDEO) 12

Sestdien uz Tallinas šosejas avārijas nosēšanos veica privātā lidmašīna. Tās pilots ārkārtas situācijā rīkojies pareizi. Lasīt vairāk

 

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 7

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti