40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

 

Foto: Publicitātes attēls

DBS | 18.oktobris 2017 12:45

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma.

Tas secināts Drošas braukšanas skolas (DBS), Circle K Latvia, Bosch Car Service un CSDD pārbaudēs, kas jau ceturto gadu oktobrī norisinājās Rīgā un lielākajās Latvijas pilsētās. Kopumā ikgadējās bezmaksas servisa dienās tika pārbaudīti vairāk nekā 800 spēkratu.

Pārbaudēs arī atklājās, ka vairākums autobraucēju – 53% izmanto vissezonas riepas. 21% auto riepu protektora dziļums ir mazāks par 4mm, kas nozīmē, ka pie rudenīgiem laika apstākļiem riepas var nepildīt savas funkcijas un tās, iestājoties ziemas apstākļiem, būtu obligāti jāmaina.

“Joprojām daudzi autovadītāji nenovērtē, cik svarīga ir riepu izvēle viņu un tuvinieku drošībai. Jāpiebilst, ka noteikumiem atbilstošais minimālais riepas protektora dziļums ir tikai pārbaudes atskaites punkts. Latvijas mainīgajā klimatā, kad rudens – ziemas sezonā bieži ir nokrišņi un gaisa temperatūra ir tuvu 0 grādiem, riepām ir īpaša nozīme,” skaidro DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks.

Pasākumos, kuri norisinājās Circle K degvielas uzpildes stacijās un pie CSDD nodaļām, bija iespēja uzdot jautājumus kvalificētiem auto aprūpes speciālistiem un saņemt informāciju par mūsdienīgu auto diagnostiku, apkopi un uzturēšanu. Vidējais Latvijas autoparka vecums joprojām ir 13 gadu. Vecākais šajās servisa dienās pārbaudītais auto ražots 1987. gadā, savukārt vecākās riepas, kas uzstādītas vienam no auto, ražotas 2002. gadā, turklāt ar 1mm protektora dziļumu.

Servisa dienās DBS ar partneriem pirms tumšā un aukstā laika iestāšanās rosina autovadītājus aizdomāties, cik kvalitatīvu un atbilstošu aprūpi viņu auto saņem ikdienā, un ko tas nozīmē viņu drošībai.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 18.oktobris 2017 15:37
6 0 Atbildēt

Kad TA sāks pievērst uzmanību lampiņām bez CE sertifikāta, ko daudzi pērk pie Ķīniešiem un bāž uz saviem lūžņiem? Vai kaut kādiem ne rūpnīcas uzstādītiem elektro agregātiem. Es te domāju ne tikai LED, Xenon, bet visas pārējās "tūningotās" lampiņas arī.

Tā jau nekas nav slikts, ka nodeg kāds lūznis, bet nereti tiem blakus stāv arī citi auto, mājas.

Neoficialā statistika liecina, ka 95 procenti auto pašaizdegšanās vainojama ne rūpnieciskie elektro pieslēgumi.

www.iauto.lv/pie-stures/av...s-centra-video

gunbox 18.oktobris 2017 17:49
1 1 Atbildēt

Autiņiem ir viena liela problēma ar tuvo gaismu nolietošanos. It sevišķi xenoniem ar reflektora izdegšanu karstā laikā. Neviens īpaši tam nepievērš uzmanību un iemauc klāt miglas, lai vismaz kaut ko var saskatīt tumsā. Ja ir iedots sertificētam elektriķim, uztaisīts, lai nodziest, kad tumsā ieslēdzas tuvie un izvēlēta pareiza spožuma un kvalitatīvā gala ķīnieši, tad nav nekādu problēmu ar ne CE. Galu galā visas tās CE arī ir ražotas tur pat Ķīnā un viena otra ir par blāvu izmantošanai kā dienas gaitas gaisma.

wons 18.oktobris 2017 16:38
1 1 Atbildēt

ja CSDD veiktu šādas pārbaudes Vācijā rezultāti būtu šokējoši.

Tur tā nevienu nečakarē, ka pie mums TA.

hm 18.oktobris 2017 17:08
0 0 Atbildēt

Kas notiek? vai man vienīgajam liekās, ka pēdējā laikā jaunajām mašīnām aizvien biežāk aizmugurē ne kādu gaismu !? izņemot ,,stop,,, priekšā ir normāli tuvās gaismas.

klm 18.oktobris 2017 17:16
4 1 Atbildēt

Tās ir dienas gaitas lampas. Deg tikai priekšā. Nemīz, arī cotiem liekās. Brauc, pīpina un māj ar rokām, ka man aizmugurē nekas nedeg.

klm 18.oktobris 2017 17:17
0 0 Atbildēt

citiem, ble

viencexperc 19.oktobris 2017 11:14
1 0 Atbildēt

viņi ekonomē lampiņas.

anonimikis 18.oktobris 2017 17:47
1 0 Atbildēt

4mm protektora biezums ir labs atskaites punkts, bet nevajag tāpēc biedēt cilvēkus. Kamēr nav sniega, arī 3mm nav nekas briesmīgs. Pie tam Igaunijā 3mm ir atļautais minimums.

Kas ir tas ir 18.oktobris 2017 22:48
1 0 Atbildēt

Nu par AIRBAG un ABS nebrīnos, jo remontējot auto elektroniku, bieži dzirdu tekstus "ai tas jau po..." un "braukt jau netraucē", kā arī "es jau uzmanīgi braucu"! Nu principā jau braukt var tikai, kad "zvaigznes sakrīt" un nepaveicās tad droši vien atsist galvu pret stūri ir sāpīgāk kā pret drošības spilvenu! Bieži defekti ir lēti novēršami, kaut vai apsulbē štekeri zem benķiem sānu spilveniem un tik vien vajag kā 5reiz atvienot/saspraust štekeri, arī lenta spilvenam šrotā vai ķīniešu nemaksā kosmosu! 4turtajam Golfam ABS devējs maksā 5e jauns, tas noteikti ir lētāk kā ar nobloķētiem ratiem iebraukt stabā! Un nevajag liet čugunu, ka māk braukt pumpējot bremzes utt. kad izskries briedis vai mašīna no pretējās joslas tad 99% būs pedālis grīdā un neko ne pumpēs ne kā! Ekstrēma bremzēšana nav tas pats, kas pieripināt pie krustojuma nenobloķējot riteņus!

ezis71 19.oktobris 2017 6:06
0 0 Atbildēt

"39% nekvalitatīvi darbojas akumulators" kas tas par brīnumu?

ezim 19.oktobris 2017 8:45
3 0 Atbildēt

Taa ir kreisaa straava, bez OIK, kas nebaro biezaa gala darbonjus!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti