Eksperti norāda: autovadītāji riskē, liekot priekšējos lukturos nepiemērotas spuldzes 2

 
Philips | 15.decembris 2015 6:35

Eksperti brīdina, ka šāda prakse var būt ļoti bīstama, jo tādējādi ir iespējams ne vien pasliktināt ceļa apgaismojumu, bet arī apžilbināt citus autobraucējus. Eksperti norāda, ka nav jāmaina priekšējo lukturu sistēma, lai uzlabotu priekšējo lukturu sniegumu. Ir dažas vienkāršas lietas, kas var palīdzēt rast risinājumu.

Efektīvu apgaismes risinājumu piegādātāja Philips pārstāvis Tareks Hameds paskaidro, ka pašlaik tirgū ir trīs pamatveidu priekšējo lukturu spuldzes: halogēna, ksenona (pazīstamas arī kā HID) un gaismas diodes (LED). Lielākajā daļā automašīnu tiek izmantotas halogēnspuldzes, jo tas ir visekonomiskākais risinājums. Ksenona spuldzes izstaro daudz spilgtāku gaismu, bet var būt līdz pat desmit reižu dārgākas par halogēnspuldzēm, turklāt ir vajadzīgs īpašs aprīkojums, lai tās uzstādītu. No otras puses, halogēnspuldžu ražošana mūsdienās ir diezgan attīstījusies, tāpēc ir iespējams atrast spuldzes, kuru spilgtums līdzinās ksenona spuldzēm. Savukārt LED gaismas avoti to lielo izmaksu un sarežģītās konstrukcijas dēļ parasti tiek uzstādīti tikai jaunās automašīnās.

Foto: iAuto.lv

Autovadītāji, kuri grib spilgtāku apgaismojumu, halogēnspuldžu vietā izvēlas HID. Ir jāņem vērā, ka ksenona spuldzēm ir nepieciešama īpaša priekšējo lukturu sistēma. Ir vajadzīgi īpaši gaismas atstarotāji, kas staru kūlim piešķir pareizo virzienu. Ir vajadzīgi arī lukturu mazgāšanas smidzinātāji un automātiskās regulēšanas sistēmas. Lai ietaupītu, dažkārt autovadītāji mēdz uzstādīt HID pārbūves komplektus, kas ir paredzēti ar standarta halogēnapgaismojumu aprīkotām automašīnām, bet tas neietver atbilstošus automašīnas pārveidojumus. Tas ir gan nelikumīgi, gan tādējādi autovadītāji ne tikai nevar izmantot savu spuldžu patieso apgaismes potenciālu, bet arī žilbina citus autobraucējus, kas ir visai bīstami.

Philips pārstāvis pastāstīja, ka nav nepieciešams ieguldīt līdzekļus jaunā priekšējo lukturu sistēmā, lai uzlabotu braukšanas drošību, jo īpaši diennakts tumšajā laikā. Bieži vien pilnīgi pietiek ar spuldzīšu nomaiņu. “Kad halogēnspuldzes ir lietotas ilgāku laiku, to gaismas atdeve mēdz samazināties un tās zaudē sākotnējo spožumu. Tāpat ir jāpatur prātā, ka sākotnēji uzstādītās spuldzes ir domātas ilgāka darbmūža, nevis paplašinātu apgaismes funkciju nodrošināšanai, tāpēc to aizstāšana ar paaugstināta spilgtuma spuldzēm no rezerves daļu tirgus var ievērojami uzlabot priekšējo lukturu nodrošināto redzamību,” paskaidroja T. Hameds.

Izvēloties spuldzes, ir svarīgi ņemt vērā ne vien to spilgtumu, bet arī vidējo darbmūžu. Turklāt ir ieteicams skaidri novērtēt savas vajadzības. Halogēnspuldzes vidējais darbmūžs ir līdz 500 stundām, lai gan rezerves daļu tirgū ir spuldzes, kas darbojas līdz 1000 stundām. Autovadītājiem vajadzētu to paturēt prātā, jo īpaši tad, ja galvenokārt tiek braukts pa pilsētu, kur ielas jau ir apgaismotas. Šajā gadījumā labākā izvēle ir mazāk spilgtu spuldžu iegāde, jo tā var ietaupīt gan enerģiju, gan naudu. Turklāt, braucot pa labi apgaismotām vietām ar ļoti spilgtām spuldzēm, var nepamanīt, ka viena spuldze ir izdegusi, tāpēc var būt bīstami iebraukt tumšākās vietās. Lai no tā izvairītos, visiem autovadītājiem ir regulāri jāpārbauda automašīnas priekšējie lukturi.

Visbeidzot, priekšējo lukturu gaismas atdevi ietekmē ne vien spuldzes jauda, bet arī ietvars. Laika gaitā priekšējo lukturu plastmasas virsma kļūst blāva, tāpēc spuldžu nomaiņa nepalīdzēs. Ja priekšējo lukturu ietvara virsma ir saskrāpēta, kļuvusi blāva vai dzeltenīga, ir ieteicams to nopulēt. To var vienkārši izdarīt automašīnu remontdarbnīcās vai izmantojot dažādus atjaunošanas komplektus.

 
Visi komentāri
 
Ervīns 15.decembris 2015 11:49
3 2 Atbildēt

Daudzi liek ksenonu parastajos reflektoros un gaismas stars plust galigi aplami

ak 17.decembris 2015 14:44
0 1 Atbildēt

Kad man pretī brauc kāds ar ksenonu parastajos lukturos, es ielēdzu savus tālos pretī. Ne jau lai ieriebtu, bet savādāk pats ceļu neredzu, jo tie spīd uz visām pusēm un augstumiem. Kas ir dīvainakais, ne jau kaut kādi nabagu vāģi šādi brauc, bet, piemēram, Volvo S80. Uz Ventspils šosejas kādi 2 gab katru rītu pretī nāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 2

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 26

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti