''Audi'' ražošanas procesā ieviesta jauna cilvēku un robotu sadarbības sistēma

 

Foto: Publicitātes foto

Moller Baltic | 13.februāris 2015 8:36

Tieša sadarbība starp cilvēkiem un iekārtām — Audi galvenajā rūpnīcā Ingolštatē darbu uzsācis vēl neredzēts robots, kas strādā „roku rokā” ar cilvēkiem. Tas ir ideāli pielāgots darbinieku ražošanas cikliem un nav norobežots ar drošības barjeru. Tā ir pirmā robotu un cilvēku sadarbības sistēma, kas ieviesta Volkswagen Group gala montāžas līnijā. Šī inovatīvā tehnoloģija atvieglo montāžas līnijas darbu un piedāvā ergonomiskus uzlabojumus.

AUDI AG Ražošanas nodaļas valdes loceklim Dr. Hūbertam Valtlam cilvēku un robotu sadarbība paver pavisam jaunas iespējas: „Nākotnē rūpnīcās arvien vairāk ieviesīs sadarbību starp cilvēkiem un iekārtām. Tas ļauj mums automatizēt regulārās ražošanas darbības un optimizēt ergonomiski nevēlamas darba vietas.” Tomēr nākotnes rūpnīca nav iedomājama bez cilvēkiem: „Cilvēki turpinās pieņemt lēmumus ražošanas procesā. Mūsu darbinieki būs neatsverama vērtība, lai spētu veikt uz nākotni orientētu, veiksmīgu ražošanu.”

AUDI AG centrālās padomes priekšsēdētājs Pīters Mošs komentēja: „Mēs redzam iespējas, ko piedāvā cilvēku un iekārtu sadarbības sistēmas pilnveidošana. Vissvarīgāk mums ir tas, kā šī attīstība tiks virzīta. Mēs to atbalstām, ja tas neapdraud darba vietas vai nenoved pie situācijas, kad cilvēki ir pārlieku atkarīgi no iekārtām.”

Foto: Publicitātes foto

Audi Ingolštates rūpnīcas A4/A5/Q6 modeļu montāžas līniju darbiniekiem jaunā cilvēku un iekārtu tiešās sadarbības sistēma ir neatsverams palīgs — līdz šim viņiem vajadzēja liekties pāri ražošanas materiālu kastēm, lai izņemtu dzesēšanas šķidruma tvertnes. Pirmajā acumirklī tas šķiet ļoti vienkāršs uzdevums, tomēr atkārtota šīs darbības veikšana var izraisīt mugurkaula veselības problēmas. Turpmāk to darīs robots, kurš darbinieku vidū zināms kā „PART4you”.

Tas strādā roku rokā ar Audi darbiniekiem un ir aprīkots ar kameru un piesūcekni, tādēļ ar drošības barjeru neatdalītais robots spēj izcelt detaļas no ražošanas materiālu kastēm un padot tās montāžas darbiniekiem īstajā laikā un ergonomiski visoptimālākajā pozīcijā. „Ražošanas procesā, kurā arvien pieaug dažādo modeļu skaits, PART4you ir īstais palīgs darbiniekiem.

Tas atlasa pareizo detaļu un pasniedz to. Tas nozīmē, ka darbiniekiem vairs nav tālu jāstiepjas vai atkārtoti jānoliecas. Robots kļūst par montāžas asistentu, kurš pielāgojas montāžas darbinieka ātrumam, nevis otrādi,” uzsvēra Montāžas tehnoloģiju izstrādes nodaļas vadītājs Johans Hēgels.

Foto: Publicitātes foto

“Tā kā robots ir aprīkots ar mīkstu aizsargapvalku un integrētiem drošības sensoriem, tas neapdraud darbiniekus,” Hēgels paskaidroja. Pateicoties tam, ka PART4you atbilst īpašajām sadarbības robotu drošības prasībām, viedā sistēma saņēmusi nepieciešamo sertifikātu no darba devēju atbildības apdrošināšanas apvienības.

Audi A4 virsbūvju ražošanas kompleksa darbinieki Ingolštatē strādā ar tāda paša tipa robotiem kopš 2013. gada. Tie aprīkoti ar līmes uzgali, nevis piesūcekni, darbojas ar iepriekš iestatītu ātrumu un nepadod detaļas. Šie roboti palīdz virsbūvju ražošanas kompleksa darbiniekiem uzklāt līmi uz salaiduma vietām. Tā vietā, lai manuāli veiktu līmes uzklāšanu, darbiniekiem vien jānovieto detaļas pie robota, lai robots to paveiktu automātiski.

Audi plāno palielināt cilvēku un robotu sadarbības sistēmu pielietojumu, ieviešot tās arī uzņēmuma ārzemju rūpnīcās.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti