Stāvvietās automobiļus izvietos vienu virs otra 22

 
1.septembris 2008 10:38

Daudzstāvu vai pazemes autostāvvietas ir tikai viens no risinājumiem, kā palielināt stāvvietu skaitu. Tas ir dārgs un laikietilpīgs ilgtermiņa ieguldījums, bet vai tas ir vienīgais veids, kā nodrošināt nepieciešamās stāvvietas klientiem, darbiniekiem un pilsētas iedzīvotājiem kopumā?

Korejiešu kompānija DYSMART jau vairākus gadus ražo vertikālas rotējošas autostāvvietu sistēmas- SmartParking. Ražotāja oficiālais pārstāvis Latvijā SIA „C5-Projekts” skaidro, ka stāvvietu sistēmas ļauj 2 automašīnu vietā vertikāli novietot līdz pat 14 automašīnām. Ar SmartParking var racionāli izmantot mazus zemes gabalus un paplašināt esošas autostāvvietas.

Kam izdevīgi?

Konstrukcijas galvenā prioritāte ir neliels izmērs un ātra uzstādīšana. SIA „C5-projekts” direktors Artūrs Freimanis uzskata, ka šis ir efektīvs veids, kā risināt autostāvvietu nepietiekamību pilsētā.  Šaurie namu pagalmi un nelieli zemes gabali pilsētas centrā, kur var novietot 4-5 automašīnas, var būt izmantoti daudz lietderīgāk, palielinot autostāvvietu skaitu pat 7 reizes.

Tāpat arī jaunos projektos- dzīvojamajās mājās, tirdzniecības un biroju centros būtu jāizvērtē, cik izdevīga ir apakšzemes vai daudzstāvu autostāvvietas būvniecība, salīdzinot ar vertikāli rotējošo autostāvvietu sistēmu.
 
Visi komentāri
 
261187. viesis 1.septembris 2008 10:45
0 0 Atbildēt

Jā Latvijā patiešām zemes trūkst :)

261188. viesis 1.septembris 2008 11:04
0 0 Atbildēt

futūršovs, kas Rīgas centrā pie brandmūriem varētu strādāt

261191. viesis 1.septembris 2008 12:36
0 0 Atbildēt

fermeriem no blokmāju guļamrajoniem šitas nederēs, tur var iebraukt tikai ar vieglo.

261195. viesis 1.septembris 2008 15:36
0 0 Atbildēt

Tie nav fermeri :D

261196. viesis 1.septembris 2008 15:39
0 0 Atbildēt

Bet nu, Rīgas centrā, arī pie lielajiem veikaliem, valsts administratīvajām iestādēm, tiesu iestādēm - neslikts risinājums. Ietilpīgi, kompakti, izskatās, ka konstruktīvi iekārta nav arī pārāk dārga.

261197. viesis 1.septembris 2008 15:40
0 0 Atbildēt

smuki izskatās; iedomājos tādu skatu Rīgas centrā uz ielām... Raiņa bulvāra, piemēram :D

Vienīgais, kas man nepatiktu, - ja virs mana autosa novietotajam šrotam eļļa pilētu no motora, vai bremžeļļa.

-----

sekendlī: no raksta nesapratu - šitais būs, vai arī tikai kāds par to izteicies, ka ir iespējams.

261198. viesis 1.septembris 2008 15:46
0 0 Atbildēt

Ar ļoti lielām grūtībām ierdomājos šitādu mēslu kaut kur Rīgas centrā, mož krastmalu ar šādiem lūžniem vēl kāds grib apbūvēt? :D

261199. viesis 1.septembris 2008 15:47
0 0 Atbildēt
261200. viesis 1.septembris 2008 15:54
0 0 Atbildēt

liekas normāla alternatīva pazemes stāvvietām, vismaz nepludos, kā dažas labas pavasaros :)

Apskatījos ražotāja mājas lapu, tad ir arī SUV varianti, tā kā fermeri no blokmājas arī var tikt apkalpoti.

PS pie manas fermeru blokmājas ir apkārt stāvvietas, bet jau 3 mēnešus rindā jāstāv, b... varēja sen jau šitādus salikt un visiem vietas būtu...

261203. viesis 1.septembris 2008 17:12
0 0 Atbildēt

"Tokio drift" shitaada stajanka bija.

261205. viesis 1.septembris 2008 18:26
0 0 Atbildēt

Ideja ļoti apsveicama.

Derētu kaut vienu piemēru, iekārtas izmaksa ar uzstādīšanu LV vai vismaz projekta līmenī iespējamāš izmaksas. Un nevajag teikt ka jāskatāš kāds grunsts stāvoklis un kādi pamati vai tmldz.

Un kādas izmaksas konkrētam auto daudzumam, pieņemot ka katrs tiek novietots un paņemts vienreiz diennaktī veicot visgarāko posmu pa stāviem, apkope un elektroenerģijas patēriņš.

P.S. Lūdzu neiesakiet griezties birojā vai tmldz., tautai interesē uzināt tepat un tulīt ;)

261212. viesis 2.septembris 2008 0:25
0 0 Atbildēt

Kaareiz no Tokyo Drifta dzheks noteikti arii noskatiijies un tagad domaa lielo biznesu izveerst. :) Par laimi pie mums veel nav tik piebaazts kaa Japaanaa.

261218. viesis 2.septembris 2008 9:26
0 0 Atbildēt

da nu nafig šitādus pasākumus.

būs mans auto pakārts kautkur gaisā, blondīne nemācēs iebraukt, nomauks visu konstrukciju lejā.

neko pozitīvu neredzu.

Labāk lai taisa pazemes stāvvietas vairākos stāvos.

261219. viesis 2.septembris 2008 9:43
0 0 Atbildēt

Pirms iebraukšanas izziņu no CSDD par to, ka eļļa nepil :)

Ziemā jau arī būtu jauki, visu laiku dubļi pak, pak

261222. viesis 2.septembris 2008 11:28
0 0 Atbildēt

A Jums no daudzstāvu autostāvietas augstākā stāva ar visu laiku eļļa dubļi un kas tik ne viss pil virsū, jeb tomēr ne? Te taču skaidri redzams- monolītā grīda, kas tur var pilēt? Vienīgi par lietderību māc šaubas...

...ja nu vienīgi arhitektam glābšanas riņkis- aizmirsās ieprojektēt stāvvietas, un nu vairs nav kur, bet nekas, paredzēs šitādu un miers, ģenplāns nebūs jalabo! :)

261223. viesis 2.septembris 2008 12:12
0 0 Atbildēt

Interesē jautājums, vai lai dabūtu augšējo autiņu ārā, ir no sākuma jāizbrauc arī visi zemāk esošie?

261224. viesis 2.septembris 2008 12:14
0 0 Atbildēt

Ieprieksējais komentārs mans - nolohojos... Iemetot aci mājas lapā, viss tapa skaidrs.

261225. viesis 2.septembris 2008 12:17
0 0 Atbildēt

Drīzāk interesē, ja iebrauc un pačammājies kādu brīdi ilgāk un tevi kāds ideots paceļ augšā, vai ir iespēja leja tikt

261231. viesis 2.septembris 2008 13:05
0 0 Atbildēt

->261225. viesis - jāvadā līdz virvju kāpnes bagāžniekā

:D

261233. viesis 2.septembris 2008 13:18
0 0 Atbildēt

Atbildot uz jautajumiem:

-Platformam ir grida ar caurumiem sturos, pa tiešo nekas uz leju nekrit.

- Sistema pasaule parsvara izmantota, paplašinot stāvvietas esošos projektos. Iespiež māju pagalmos un starp mājām,kur var tikai dažas mašīnas novietot. Jaunos projektos jaizverte, vai tas ir izdevigi, jo tiek zaudets apbuves blivums.

- Uz katras platformas ir durvju atvershanas sensors.

261323. viesis 5.septembris 2008 8:24
0 0 Atbildēt

Latvijā laikam vēl nav atradies neviens muļķis, kurš būtu šādu sistēmu uzstādijis, jo bildēs nekur neredz nevienu .lv, tikai kaut kādi korejas piemēri :D

261325. viesis 5.septembris 2008 9:06
0 0 Atbildēt

Katrs domā un runā savas inteliģences līmenī...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti