Šonedēļ - aizraujošais LMT Latvijas rallija čempionāta fināls 1

 
26.septembris 2008 11:58

4. un 5. oktobrī Jūrmalas apkārtnē un Cēsu un Madonas rajonu ceļos notiks „LMT” Latvijas autorallija čempionāta pēdējais posms rallijs „Parex Rallijs Latvija”. Sacīkstei būs vairāki sportiskie uzdevumi, bet svarīgākais – noskaidrot šā gada Latvijas čempionus un kausa ieguvējus!

Lielākā „LMT” Latvijas rallija čempionāta intriga valda N4 klasē, kurā divu punktu robežās ir trīs ekipāžas. Vadībā atrodas „RAMI R-evolution Racing” ekipāža Aivis Egle/Mārtiņš Jerums. Bijušā vairākkārtējā Latvijas čempiona Egles uzdevums būs sarežģīts – noturēt aiz sevis citas vadošās Latvijas ekipāžas Andi Neikšānu/Pēteri Dzirkalu („LMT Rallija komanda”) un Jāni Vorobjovu, kura stūrmanis „Parex Rallijā Latvija” būs Reinis Pozņaks („SEB Līzings Rallija komanda”). Prognozes, kura ekipāža būs labākā, ir dažādas, taču uzvarētāju noteiks tikai ātrumposmu kilometri, sportistu veiksme un tehnikas izturība.


N4 klases līderi Aivis Egle/Mārtiņš Jerums („RAMI R-evolution Racing”).
Foto: Zigismunds Zālmanis, „Skandi Auto”


N4 vadošo trijnieku kopvērtējumā vairs nevar izjaukt neviena cita ekipāža, taču pozīciju sadale aiz medaļnieku muguras būs tikpat intriģējoša.

„LMT” Latvijas rallija čempionāta N3 klasē situācija apgāzusi daudzas pirmssezonas prognozes. Vadībā, turklāt visai pārliecinoši, atrodas Ulda Brieža/Monvīda Austruma ekipāža, kas šogad aizvada debijas sezonu lielajā rallijā, iepriekš veiksmīgi startējot minirallija sacīkstēs. Viņi galveno favorītu Dana Lešča/Jāņa Vīksnas („Bensons Honda Racing”) ekipāžu apsteidz par pieciem punktiem, kas nozīmē, ka Briedim/Austrumam pietiek ar ceturto vietu, lai kļūtu par N3 klases čempioniem! Leščs/Vīksna gan saglabā vismaz „Parex Rallija Latvija” galveno favorītu statusu.
Taču ne Briedim, ne Leščam vadošās pozīcijas vēl nav garantētas: teorētiski trešajā vietā esošā Zigurda Kalniņa/Ģirta Dombrovska („AutoStils Rally Team”) vienība var kļūt pat par čempioni. Tiesa, šādā gadījumā Kalniņam/Dombrovskim jāsaņem krietna veiksmes deva. Taču cīņa par „LMT” Latvijas rallija čempionāta sudraba un bronzas medaļām būs ļoti spraiga.

„LMT” Latvijas rallija čempionāta Latvijas kausa izcīņas klasē 2WD+ galvenie kopvērtējuma uzvaras favorīti ir Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs („Bensons Honda Racing”) un Viesturs Tilgass/Modris Žeimuts. Starp ekipāžām ir tikai trīs kopvērtējuma punkti. Lai arī Štrauss/Tihonovs uzvarējuši trijos no četriem „LMT” Latvijas čempionāta posmiem savā klasē, viņiem būs jādara viss, lai sasniegtu finišu „Parex Rallijā Latvija”, turklāt pietiekami augstā pozīcijā. Tilgasa/Žeimuta pluss ir lieliskā stabilitāte – visos iepriekšējos posmos ekipāža finišējusi otrajā vietā!
Teorētiski izcīnīt otro vietu vēl var arī Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš, kuriem gan pēc veiksmīgā sezonas sākuma pēdējie posmi bijuši sarežģīti. Lai arī cerības uz Latvijas kausu ekipāžai ir zudušas, ir skaidrs, ka Ķilpis/Ceriņš Latvijas kausā nevar būt zemāk par trešo vietu.

Vienīgā „LMT” Latvijas rallija čempionāta klase, kurā uzvarētāji jau zināmi, ir Latvijas kausa A+ kategorija. Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis („Skandi Auto Rallija komanda”) pēc uzvarām visos apmeklētajos rallijos kļuvuši sekotājiem neaizsniedzami. Taču būs interesanti vērot, kā tiks sadalītas pārējās Latvijas kausa izcīņas pjedestāla pozīcijas – uz vietu trijniekā pretendē vairākas ekipāžas ar Kasparu un Armandu Šimkus („Subaru Rally Team Latvia”) un Aleksandru Gorelovu/Igoru Skuridinu („Vega Sports”) priekšgalā.

Visai drošā situācijā komandu ieskaitē atrodas „Bensons Honda Racing” vienība un iespējams, ka vairākus gadus čempionātā startējošā komanda šogad piepildīs mērķi sasniegt Latvijas čempiones titulu. Bīstamākie sāncenši būs „Skandi Auto Rallija komanda” un „LMT Rallija komanda”. Šīs vienības, savukārt, pat, ja neapsteigs čempionāta līdervienību, ir galvenās atlikušo medaļu pretendentes.

Taču visam iepriekš minētajam ir intriģējoša piebilde. „Parex Rallijs Latvija” sacīkstē startēs vairāki līdz šim „LMT” Latvijas rallija čempionātā nestartējuši dalībnieki, to skaitā spēcīgi ārvalstu sportisti. Ja šie dalībnieki sakārtos pieteikšanās dokumentāciju tā, lai saņemtu čempionāta ieskaites punktus, praktiski visās klasēs iespējami neierasti rezultāti, kas var ietekmēt cīņu par Latvijas čempiontituliem un Latvijas kausa izcīņas uzvarām! Nav šaubu – šis apstāklis sacīksti padara īpaši intriģējošu!

Viesturs Saukāns
LAF Preses dienesta vadītājs
 
Visi komentāri
 
262149. viesis 29.septembris 2008 16:40
0 0 Atbildēt

3 WRC un kaudze ar veciem Volvo jau vien rada intresi :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti