50BY50 – Latvijas iespēja samazināt izdevumus degvielai! 7

 
11.maijs 2010 10:21

Laikā, kad degvielas cena Latvijā jau pārsniegusi 80 santīmu robežu, īpaši nozīmīga mūsu valstij ir aktīva iesaiste Globālās degvielas ekonomijas iniciatīvā.

Tās mērķis ir līdz 2050. gadam par 50% samazināt degvielas patēriņa un par 50% CO2 izmešu apjomu. Tādēļ arī iniciatīvai dots precīzs apzīmējums „50BY50” . Nav pazīmes, kas liecinātu, par kaut cik nozīmīgu degvielas cenu samazinājumu tuvākā vai tālākā nākotnē nedz Latvijā, nedz citās ES dalībvalstīs. Degvielas tirgotāji vienmēr atradīs pamatojumu augstajām cenām, tādēļ ir svarīgi jau savlaicīgi izmaintot alternatīvas iespējas, lai samazinātu degvielas patēriņu, tātad arī izdevumus.

Starptautiskās automobīļu federācija (FIA), Starptautiskais transporta forums, Starptautiskā enerģijas aģentūra un ANO Vides programma aicina valstis, to valdības un sabiedriskās organizācijas īstenot pasākumus, kas veicinātu nozīmīgu degvielas un CO2 izmešu samazinājumu (http://www.50by50campaign.org). Iniciatīvas mēķis ir līdz 2020. gadam par 30%, bet līdz 2030. par 50% palielināt jauno automašīnu modeļu degvielas ekonomiju.

Viens no priekšlikumiem ir būtiski samazināt nodokļus tiem autovadītājiem, kas izmantos spēkratus ar hibrīd un elektriskajiem dzinējiem. Jau valsts līmenī būtu jāatbalsta modernā tehonoģija, padarot tās izmantošanu ekonomiski izdevīgu autovadītājiem. Iniciatīvas autori uzsver, ka jaunu automašīnu sadārdzinājums, kuru var noteikt modernās tehnoloģijas, autovadītājam atmaksāsies pāris gadu laikā, un autovadītājs būs pasargāts no ievērojamiem izdevumiem, nekonrtolēta naftas cenu kāpuma dēļ. Būsim jau ievērojuši, ka degvielas cenu Latvijā ietekmē naftas cenu kāpums, tomēr nez kādēļ neietekmē naftas cenu kritums.

Latvijas automoto biedrība (LAMB) kā FIA dalīborganizācija atbalsta iniciatīvu Latvijā un aicina aktivizēt diskusiju par iespējām samazināt ne tikai degvielas cenas, bet arī degvielas patēriņu, ekonomikas stimulēšanai meklējot arī alternatīvas iespējas. Ja pašlaik automašīnas ar hibrīddzinējiem Latvijā ir retums, un tās ir dārgas, tad tuvākajā nākotnē to skaits ne tikai Latvijā, bet arī pārējās jaunajās ES dalībvalstīs (EU-12), ievērojami palielināsies, samazinoties to cenai. Gan valsts pārvaldes institūcijām, gan ekspertiem un sabiedriskām organizācijām, būtu kopīgi jāstrādā, lai moderno tehnoloģiju izmantošana būtu ekonomiski izdevīga.

Latvijā jau ilgāku laiku turpinās aktīva diskusija par degvielas cenu pieaugumu. Neskatoties uz to, ka augstās degvielas cenas nav tikai Latvijas fenomens, un autoklubi visā ES aktīvi seko cenu dinamikai, degvielas mazumtirgotājiem ir jābūt gataviem regulāri pamatot degvielas cenu objektivitāti un ekonomisko loģiku. Sešu miljardu barelu naftas ekonomija, kuru paredz Globālās degvielas ekonomijas iniciatīva dotu nozīmīgu ieguldījumu degvielas patēriņa un tātad arī izdevumu samazinājumā, vienlaicīgi sargājot trauslo planētas ekosistēmu.

Juris Zvirbilis,
LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
276723. viesis 11.maijs 2010 13:26
0 0 Atbildēt

Samazinoties degvielas patēriņam cenas loģiski augs, monopols. Izeja ir tikai pāriet uz alternatīvu/lētāku degvielu.

276724. viesis 11.maijs 2010 14:03
0 0 Atbildēt

Aha noteikti.

šajā ekonomiskajā situācijā visi LV iedzīvotāji tūlīt pat notirgos savus 15-gadīgos autiņus un sapirksies jaunus bezmotora mēslus, kas jāmaina ik pa 3 gadiem...

276725. viesis 11.maijs 2010 15:30
0 0 Atbildēt

Šķiet, ka no degvielas būtiska sadārdzinājuma nekur neaizbēgsim. Tā ir tuva realitāte, kad litrs 95.benzīna maksās jau latu. Vienīgais pozitīvais ieguvums no tā visa - vēl samazināsies satiksmes intensitāte . Negatīvais ieguvums - CP nespēs izpildīt plānu un kļūs vēl niknāki. Jau tagad CP policijas vadības aprindās klīst runas, ka pašreizējais + 10km/h šobrīd pieļaujamais ātruma pārkāpums tikšot samazināts uz +5km/h.

276726. viesis 11.maijs 2010 16:00
0 0 Atbildēt

Un kā tad ar mērinstrumentu kalibrāciju? Pieļaujamo kļūdu?

276734. viesis 11.maijs 2010 19:08
0 0 Atbildēt

liela daļa jau pārgājusi uz K2, zaļie var gavilēt.

276782. viesis 14.maijs 2010 21:59
0 0 Atbildēt

a kā ar gazificētiem spēkratiem?! ja nemaldos, tad tur CO ir stipri mazāks, kā no benzīna..

276824. viesis 17.maijs 2010 17:24
0 0 Atbildēt

mnde - un kāda jēga no četrarpus vai sešlitrīga hibrīda????

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti