Gaisa kondicionieris – jā vai nē? 12

 
2.augusts 2010 0:00

Karstā laikā ceļojums automobiļos, kuri aprīkoti ar gaisa kondicionieri, vienmēr ir daudz patīkamāks.

Lai gan daži autovadītāji norāda, ka braukšana ar ieslēgtu gaisa kondicionieri palielina vidējo degvielas patēriņu, tomēr dažos gadījumos tieši gaisa kondicioniera izmantošana var izrādīties ekonomiskāka kā braukšana ar atvērtiem logiem.

<250> Viss ir atkarīgs no braukšanas ātruma. Braucot pilsētā, kur braukšanas ātrums ir ierobežots, bieži nākas apstāties pie luksoforiem vai atrasties satiksmes sastrēgumos, ekonomiskāk ir braukt ar atvērtiem logiem, taču, ja braukšanas ātrums pārsniedz 70 km/h, tad daudz ekonomiskāk ir braukt ar ieslēgtu gaisa kondicionieri. Braucot ar ātrumu 90 km/h ar atvērtiem logiem, vidējais degvielas patēriņš pieaug par aptuveni 20%! „Pie lielākiem braukšanas ātrumiem atvērti logi traucē gaisa plūsmai. Jo ātrāk jūs braucat, jo lielāka gaisa pretestība rodas, un līdz ar to, lai pārvarētu pretestību, palielinās degvielas patēriņš,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors.

Īpaši karstā laikā autovadītājiem tiek rekomendēts izmantot gaisa kondicionieri arī pie maziem ātrumiem komforta un drošības apsvērumu dēļ. „Augsta temperatūra automašīnas salonā var negatīvi ietekmēt autovadītāja pašsajūtu un radīt nogurumu. Tas, savukārt, var negatīvi ietekmēt koncentrēšanās spējas un reakcijas ātrumu,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori. 
 
Vidējai temperatūrai automašīnas salonā vajadzētu būt 20 – 22°C robežā. Tomēr īpaši karstā laikā tiek rekomendēts pielāgot automašīnas salona temperatūru āra temperatūrai tā, lai tā neatšķirtos par vairāk kā dažiem grādiem. Lielāka temperatūras atšķirība var izraisīt drebuļus un negatīvi ietekmēt imunitāti.

Tiem autovadītājiem, kuru automašīnas nav aprīkotas ar gaisa kondicionieri, papildu uzmanību vajadzētu pievērt tam, kur automašīna tiek novietota stāvēšanai. Atstājot to tiešos saules staros, tā pārkarsīs. Tāpēc svarīgi to būtu novietot kaut kur ēnā, it sevišķi, ja plānots auto atstāt uz ilgāku laiku. Atgriežoties pie automašīnas ieteicams atvērt visus logus un pat durvis, lai sakarsušais gaiss pēc iespējas ātrāk izplūstu no salona. Stingri aizliegts automašīnā atstāt bērnus vai dzīvniekus pat uz īsu brīdi.

 
Visi komentāri
 
278100. viesis 30.jūlijs 2010 6:36
0 0 Atbildēt

par tiem dažiem grādiem.... ārā +42C - ko tad man salonā jāsēž ar +40C?????

varētu vel raksta pievienot - kā ja jums nav kondicioniera, bet pie +32C brauksiet ar aizvērtiem logiem - visi domās kā jums ir kondicionieris....

278102. viesis 30.jūlijs 2010 10:24
0 0 Atbildēt

Ja kāds pie +42 āra temperatūras uzturēs salonā temperatūru uz 32 vai mazāk grādiem - tad pie "lēkāšanas" iekšā/ārā no auto ātri vien būs ne tikai imunitātes problēmas bet arī veselības problēmas !!! Tikai retais cilvēks spēs izturēt šādu "klimata" maiņu bez veselības problēmām !!! Es zinu ka es varu bez kaitijuma veselībai likt izmaiņas par kādi -4 līdz -6 grādi zem āra temperatūras, ja būs lielāka starpība būs iesnas klāt.

278103. viesis 30.jūlijs 2010 10:26
0 0 Atbildēt

Protams garākus ceļus braucot mierīgi to temperatūru var arī uzlikt zemāku - paspēsi aklimatizēties, bet "pilsētas" režijumā - es nevarētu tika lielu starpību ilgi izturēt nenoraujot iesnas.

278105. viesis 30.jūlijs 2010 11:29
0 0 Atbildēt

katrs pierregulē pēc saviem ieskatiem, kā komfortablāk...

278108. viesis 30.jūlijs 2010 13:18
0 0 Atbildēt

>Es zinu ka es varu bez kaitijuma veselībai likt izmaiņas par kādi -4 līdz -6 grādi zem āra temperatūras, ja būs lielāka starpība būs iesnas klāt.

Iesnām nav nekāda sakara ar "saaukstēšanos" tāpat kā aukstumpumpām. Viss ir atkarīgs no imunitātes. Problēma jau nav lēkāšanā iekšā/ārā, bet gan kondicioniera labvēlīgais mitrais klimats pelējumam, kā rezultātā saelpojas to sporas un iesnas klāt. Vai nu kondišku lieto vai nelieto nemaz. Ieslēdzot tikai pāris dienas gadā diez kas nav.

278112. viesis 30.jūlijs 2010 16:58
0 0 Atbildēt

Man pie +33 ārā salonā ir +18. Nekādu problēmu.

278115. viesis 30.jūlijs 2010 17:19
0 0 Atbildēt

Nu kautkā ZR.ru sanācis pavisam cits rezultāts: www.zr.ru/a/42591/ Tikai pie ātruma 130kmh atvērti logi patērē tikpat degvielas kā kondiška, viss kas zem tā- kondiška ir rijīgāka.

278116. viesis 30.jūlijs 2010 20:29
0 0 Atbildēt

Atvērti logi(caurvējš) vai kondiška(klimata kontrole) nav nemaz salīdzināmas lietas. Karstā laikā ar atvērtiem logiem diezko neatveldzēsies.

278127. viesis 1.augusts 2010 11:21
0 0 Atbildēt

Ne jau uzreiz iesnas , bet biežas un straujas maiņas diskomfortu rada , Un citiem ir aukstuma alerģija , piemēram tēvam reizēm vējainā, vēsā laikā pēc peldēšanās uz ķermeņa bij nātrene. Pats parasti pirmos desmitus, simtus metrus ar atvērtiem logiem braucu izvēdinu hiperkarstumu un tad kondicioniri , bet pakāpeniski uz leju

278128. viesis 1.augusts 2010 11:24
0 0 Atbildēt

Par ekonomiju ..

Vienā no neskaitāmajiem discoveri vai līdzīem raidījumiem bij tests . Vienādi autiņi ar vienādu masu ,ātrumu,, riņķoja pa stadionu ,protams autiņš ar kondicionieri stipri ātrāk apstājās . Bet kā jau viens minēja tad pie zināma ātruma kondicionieris kļust salidzinoši mazāk ēdeligs . Un vēl jau tas troksnis pie atvērta loga

278129. viesis 1.augusts 2010 16:59
0 0 Atbildēt

ja jaaraa virs +20, salonaa klimats uzlikts uz +14 vai MIN. un vairaak kaa 10 gadu laikaa nekaadu probleemu :D aciimredzot, kondeja ietekme ispauzhas ljoti individuaali... kur kadam temp. svaarstiibas vairaak par paaris graadiem ir " naaveejosha" vai kaadam vienkaarshi veesa gaisa pluusma no vent.atvereem ir iesnu un bronhiitu iemesls, citam 10-15 graadu starpiiba un ledains gaiss sejaa nerada ne mazaakaas probleemas ;)

jaavadaas peec sajuutaam, aciimredzot.

278191. viesis 4.augusts 2010 22:33
0 0 Atbildēt

droši vien par 20% palielinās tikai Renault degvielas patēriņš :)

Man personīgi nepatīk izmantot kondicionieri. Daru to tikai neciešamā karstumā. Citādi braukāju ar atvērtiem logiem.

Regulāri sekoju līdzi degvielas patēriņam un jāsaka godīgi, ka īpašas starpības starp atvērtiem logiem, kondicionieri vai ne vienu ne otru nav. Daudz lielāka ietekme uz degvielas patēriņu ir jūsu braukšanas stilam. Un nemaz nav jākļūst par bremzi, lai spētu ieekonomēt ap 20% un ievērot CSN, jeb iekļaujoties satiksmē.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti