Mainoties laika apstākļiem OCTA gadījumu skaits varētu pieaugt 4

 
29.decembris 2011 11:44

Šī gada novembra mēnesī kopsummā reģistrēti 2370 Ceļu satiksmes negadījumi (CSNg), no kuriem 1192 reģistrēti ar Ceļu policijas starpniecību*, bet 1178 ar Saskaņoto paziņojumu.

Tomēr, kā norāda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, CSNg skaits pieaugs līdz ar aukstāka laika iestāšanos un pastiprinātu nokrišņu daudzumu.

Kā liecina LTAB statistika par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, 2010. gada novembra – decembra mēnešos kopā reģistrēti 6068 apdrošināšanas gadījumi, no kuriem liela daļa radušies tieši laika apstākļu dēļ - apledojušu un sniegainu ceļu seguma rezultātā. Lai gan 2011.g. novembrī un decembrī reģistrēto CSNg skaits ir salīdzinoši neliels, LTAB norāda, ka lielais negadījumu skaits vēl tikai priekšā. OCTA gadījumu skaits stipri palielināsies tiklīdz kā būs nopietnāki nokrišņi un parādīsies sniega sega.

„Atšķirībā no šī gada nogales, 2010.gada izskaņā jau bija bieza sniega sega, vietām sasniedzot pat pusmetru. Tas ir arī galvenais iemesls, kāpēc šī brīža CSNg statistika ir pozitīvāka kā pērn. Tomēr arī tagad auto vadītājiem jābūt uzmanīgiem, jo šī brīža laika apstākļi ir ļoti mānīgi. Temperatūrai noslīdot zem nulles vietām jūtams tā saucamais kailledus, kas ir ļoti bīstams. Īpaši piesardzīgiem vajadzētu būt auto vadītājiem ar nelielu transportlīdzekļa vadīšanas pieredzi, jo pastāv lielāks risks, ka viņi, pieredzes trūkuma dēļ, var iekļūt avārijā – ieslīdēt pretējā braukšanas joslā vai nobraukt no ceļa vispār”, situāciju skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Kā norāda LTAB, lai gan Latvijā ar 1.decembri transportlīdzekļiem ir jābūt aprīkotiem ar ziemas sezonai atbilstošām riepām, vēl joprojām ir tādi autoīpašnieki, kuri turpina piedalīties ceļu satiksmē ar vasaras riepām, maldīgi uzskatot, ka šobrīd valdošais, ziemai neraksturīgais siltums pasargās auto īpašniekus no avārijām.

„Pats bīstamākais, kas var būt ir pārvietoties ar vasaras riepām, uzskatot, ka ziemas riepas ir uzmontējamas tikai pie liela sniega daudzuma. Tieši pārvietošanās ar sezonai neatbilstošām riepām ir viens no galvenajiem iemesliem CSNg, kā arī tas ir ļoti nopietns apdraudējums savai un citu mantai, veselībai un pat dažreiz dzīvībai. Turklāt nevajag aizmirst arī par faktu, ka apdrošināšanas sabiedrības var vērsties ar regresa prasību gadījumā, ja tiks konstatēts, ka par avārijas iemeslu kalpo sezonai neatbilstošas riepas. Iespējams, ka ne visi autovadītāji atceras autoskolās mācīto, ka vasaras riepām uz slidena ceļa ir mazāka saķere, līdz ar to ir nepieciešams garāks bremzēšanas ceļš, kā arī ir iespējama liela sānslīde, citiem vārdiem – drošs garants avārijai”, komentē Juris Stengrevics.

* Izmantoti CSDD dati
 

 
Visi komentāri
 
284742. viesis 29.decembris 2011 13:45
0 0 Atbildēt

Kāda jēga publicēt normālam cilvēkam saprotamas, loģiskas lietas?

284743. viesis 29.decembris 2011 13:53
0 0 Atbildēt

kas tas par OCTA gadījumu skaitu???

sāks apdrošināt aktīvāk???

284744. viesis 29.decembris 2011 13:59
0 0 Atbildēt

Bet kā ir ar KASKO gadījumiem? To skaits samazināsies? Un kā ir ar TO? Vai paliekot aukstākam, mašīnās ar TO nodarbojās mazāk vai vairāk?

284754. viesis 31.decembris 2011 9:35
0 0 Atbildēt

a kur tad regulārais ieņaudējiens atklātā tekstā par octistu mīnusiem?

vai lasītājam pašam jānojauš, ka šis ir cūka un nesīs octistiem tikai zaudējumus

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti