Novēro un reaģē! 6

 
1.marts 2012 9:32

Pētījumu rezultāti liecina, ka tie autovadītāji, kas nekad nav iekļuvuši satiksmes negadījumā, uz bīstamām situācijām uz ceļa reaģē daudz ātrāk kā tie, kuriem jau ir pieredze ar satiksmes negadījumiem.

Savukārt gados jauni autovadītāji daudz sliktāk spēj novērtēt situāciju uz ceļa un identificēt potenciālos draudus kā pieredzējušākie. Viņiem nepieciešams arī vairāk laika atbilstošai reakcijai, un tam, saskaņā ar pētījumiem, ir ietekme uz aptuveni 44% satiksmes negadījumu, kuros iesaistīti gados jaunāki vadītāji*.

“Pieredze ar satiksmes negadījumiem var rezultēties kā papildus uzmanība bīstamās situācijās, kas atsevišķos gadījumos var izraisīt novēlotu autovadītāja reakciju,” skaidro Renault Braukšanas Skolas direktors. Lai laikus pamanītu potenciālās briesmas uz ceļa, nepieciešams rūpīgi vērot apkārtni, spēju atpazīt draudus un zināt, kā no tiem izvairīties. “Ātra, bet, galvenais, atbilstoša reakcija uz briesmām ir ļoti būtisks faktors,” skaidro Renault Braukšanas Skolas direktors. “Tieši tāpēc ir vērts imitēt šādas situācijas drošā vidē, piemēram, īpašos treniņlaukumos un apmācībās.”

Pētījumi pierāda, ka spēja identificēt potenciālos draudus ir cieši saistīta ar autovadītāja braukšanas pieredzi. Gados jauni un nepieredzējuši autovadītāji daudz neuzmanīgāk novērtē situāciju uz ceļa un apkārt, salīdzinot ar tiem autovadītājiem, kas guvuši lielāku pieredzi. Gados jaunāki autovadītāji sliktāk spēj novērtēt situāciju uz ceļa plašākā perspektīvā, tālāk no viņiem*. “Jo vairāk kilometrus jūs nobraucat, jo vairāk bīstamas situācijas iespējamas uz ceļa. Papildus tam jauna pieredze iemāca mums uzmanīties no riskantām vietām un situācijām,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Autovadītājiem vajadzētu iemācīties atpazīt ne tikai pēkšņas briesmas, bet arī slēptas, par kurām neliecina nekas. “Pirmās situācijas piemērs ir grupa ar bērniem, kas skrien tuvu ceļam. Un ir ļoti vienkārši paredzēt, ka tie varētu uzskriet uz ceļa virsmas,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori. “Tomēr otrās situācijas piemērs ir motociklists, kas brauc aiz muguras smagajai automašīnai.”

Avots: SWOV Ceļu satiksmes drošības pētījumu institūts
 

 
Visi komentāri
 
285569. viesis 1.marts 2012 9:42
0 0 Atbildēt

pirmajos 2 teikumos kaut kas nav labi.

285571. viesis 1.marts 2012 11:11
0 0 Atbildēt

Tehniskais nosaukums ir "iepriekšējā bīstamības identificēšana". Nevajadzēja klusēt, bet nosaukt pazīmes! Maniem audzēkņiem kursa darbos katram ir jānofotogrāfē un jāpaskaidro, kā pamanīt desmit bīstamās situācijas un piecām jānosaka to iepriekšējā identifikācija.

285572. viesis 1.marts 2012 11:15
0 0 Atbildēt

Pirmā bīstamība nesaņemt atlīdzību no apdrošinātāja ir iebraukšana grāvī vai kokā bezkontakta avārijas gadījumā :D

285575. viesis 1.marts 2012 14:14
0 0 Atbildēt

Tāpēc ka tie, kuri jau ir iekļuvuši negadījumā vienkārši necenšās reaģēt, lai tikai nopelnītu kādu latu.

Ja paskatās to pašus videoreģistratoru ierakstus netā, tad 50 avāriju un varbūt pat vairāk varēja arī nenotikt, ja vien reģistratora īpašnieks (ķipa cietušais) mēģinātu izvairīties no avārijas, nevis kā auns brauktu tikai taisni. Jā, formāli viņš ir cietušais, bet ja tā pati CP sāktu pa nopietnam analizēt šos "neapgāžamos" pierādījumus, tad vajadzētu sodīt arī par nemēģināšanu izvairīties no avārijas.

Ir negadījumi un ir apzināti izraisītas avārijas.

285578. viesis 1.marts 2012 17:34
0 0 Atbildēt

Nu nez pieredzei ir arī ēnas puses, jo pieredzējis vadītājs sāk no citiem braucējiem gaidīt noteiktu rīcību, bet ja tas sāk veidot pigorus tad sanāk avārija. Nu piemēram, ja kāds nogriežas uz blakus ceļa, tad nepieredzējis aiz viņa piebremzē bez maz līdz apstājas, bet pieredzējis pat nepiebremzē, jo rēķinās, ka tas pagūs nogriezties, kā tas parasti ir, bet ja ne tad ir tūdi.

285605. viesis 2.marts 2012 13:14
0 0 Atbildēt

Kaut kas tur neiet kopā tajā rakstā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti