Japānā CSN novēršanai ieviesīs balss kontroles sistēmu 8

 
11.augusts 2003 11:02

Japānas Transporta ministrija apsver iespēju ieviest balss kontroles sistēmu, kas, analizējot vilcienu, lidmašīnu un citu satiksmes līdzekļu vadītāju balsis, dažu sekunžu laikā izvērtēs viņu noguruma pakāpi, tādējādi novēršot iespējamās avārijas, pirmdien paziņoja ministrijas amatpersona.

"Tā kā tā izmanto balss ierakstu, šo sistēmu iespējams izmantot jebkuru transporta līdzekļu vadītāju kontrolei," norādīja Zemes, infrastruktūras un transporta ministrijas Tehnikas un drošības departamenta amatpersona. "Vidēji 80 procentus no visiem satiksmes negadījumiem izraisa cilvēku kļūmes.. ja mums izdosies samazināt cilvēku pieļauto kļūmju skaitu, samazināsies arī nelaimes gadījumu skaits," teica amatpersona. Balss kontroles sistēmu izstrādājis Elektroniskās navigācijas pētījumu institūts. Balss kontroles sistēma spēj noteikt runātāja noguruma vai stresa pakāpi, reģistrējot balss modulācijas un citus faktorus. Ministrija šo sistēmu plāno ieviest četru gadu laikā, sākot no 2004. gada, informēja amatpersona. Februārī Japānu šokēja gadījums, ka pie Sinkasenas ātrvilciena stūres iemiga tā vadītājs. Ātrvilciens, kurš brauca ar ātrumu 270 kilometru stundā un kurā atradās 800 pasažieru, bez vadības nobrauca 26 kilometrus. Šajā incidentā tomēr neviens cilvēks necieta, jo autopilota sistēma apturēja vilcienu stacijā. TOKIJA, AUG 11, BNS/AFP
 
Visi komentāri
 
92106. viesis 11.augusts 2003 11:06
0 0 Atbildēt

Interesanti, vairs mašīnā nevarēs parunāt par privātām tēmām. Nabaga šķībacainie.

92108. viesis 11.augusts 2003 11:10
0 0 Atbildēt

izskataas, ka tas buus vilcienos :)))

92112. viesis 11.augusts 2003 11:13
0 0 Atbildēt

Un tagad Japānas vilcienu vadītājiem būs nepārtraukti jārunājas ar sevi, lai dators var izvērtēt situāciju? :D

92121. viesis 11.augusts 2003 11:28
0 0 Atbildēt

interesants vilciens - ar stuuri :))) mok shim sajuugs un bremzes pedaalis arii ir? :) un akselerators :)))

92127. viesis 11.augusts 2003 11:38
0 0 Atbildēt

Mjaa advanceeti vilcienini shiem ir....pashi apstajas, pashi brauc, tad lai tachu tas shoferitis paguls nedaudz!

92143. viesis 11.augusts 2003 12:45
0 0 Atbildēt

nu,mums vilcieni arii pashi apstaajas,ja mashiinists aizmieg - tur gan apstaashanaas laiks varieejas no astaakljiem - vai brauc pa "zaljajiem",ar kaadu aatrumu,vai ir pusautomaatiskaa blokeeshana,utt....un brauc arii pats - kameer kontrolieris ir kaadaa no draiva poziicijaam :))bet nu stuures muuseeji3em vilcieniem token nav :)))

92159. viesis 11.augusts 2003 14:09
0 0 Atbildēt

Kaarteeja elektronika masiinaas... Cerams, ka eiropaa lidz tam veel neaizdomaasies ilgu laiku...

92219. viesis 11.augusts 2003 17:08
0 0 Atbildēt

man taapat nesaprast - ja tu brauc viens te visu laiku kaut kas jaaburkshj, jo ja nerunaasi, tad dators domaas ka tu guli vai?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti