Šūmahers atņem uzvaru McLaren 4

 
11.jūlijs 2004 22:14

Mihaels Šūmahers (Ferrari) Lielbritānijas GP izcīnīja savu 80. uzvaru F1 karjerā un desmito šajā sezonā. Lai gan visas sacīkstes garumā ļoti ātrs bija arī pirmās starta vietas īpašnieks Kimi Raikonens (McLaren), vācietim ar veiksmes palīdzību izdevās jau pēc pirmā pitstopa izvirzīties vadībā.

Pēdējo vietu uz goda pjedestāla izcīnīja Rubenss Barikello (Ferrari), kuram bija jācīnās ar vietējo varoni Džensonu Batonu (BAR). Mihaelsam Šūmaheram šī bija trešā uzvara Silverstonas trasē un tādejādi viņam kopvērtējumā tagad ir apaļi 100 punkti.

Sacīkšu startā Raikonens, izmantojot Michelin riepu īpašības, ne tikai noturēja savu pirmo starta vietu, bet jau pirmā apļa beigās iekrāja 3 sekunžu pārsvaru. Somam sekoja Barikello, Batons un Šūmahers, bet interesantāko cīņu savā starpā uzsāka Huans Pablo Montoija un Takuma Sato, kas tobrīd cīnījās par septīto pozīciju. Japānim izdevās apsteigt Montoiju, tomēr nepilnu apli vēlāk kolumbietis pēc BAR pilota kļūdas savu pozīciju atguva.

Atšķirībā no iepriekšējās sacīkstes, kad Šūmahers boksos devās četras reizes, vācietim šoreiz bija ieplānoti mazāk boksu apmeklējumi, nekā vairumam braucēju. Līderis Raikonens pitstopā devās ātrāk un trasē atgriezās ļoti neizdevīgā situācijā - aiz Sato. Pagāja vairāki apļi līdz soms tika garām stūrgalvīgajam japānim un tad uzreiz iesprūda aiz veselas gūzmas atpalicēju. Šūmahers tikmēr cēlā vienatnē veica vairākus ātrus apļus un pēc savu boksu apmeklējuma atgriezās tieši priekšā Raikonenam.

Tikmēr Barikello uz pirmā boksu apmeklējuma rēķina bija zaudējis savu pozīciju arī Batonam, taču jau nākamajā reizē pēc degvielas uzpildes atguva trešo vietu. Pēc otrās boksu apmeklējumu sērijas kļuva skaidrs, ka Raikonenam un Barikello vēl vienu reizi ir jādodas trasē, kamēr Šūmahers brauks visu sacīksti līdz beigām.

41. aplī Priory līkumā ļoti smagu avāriju piedzīvoja Jarno Trulli, kurš vispirms ietriecās riepu barjerās, bet pēc tam ar savu formulu vēl apmeta divus salto. Kā izrādījās vēlāk, avāriju izraisījusi Renault formulas aizmugurējās balstiekārtas lūzums. Par laimi ar pilotu viss bija kārtībā, bet trase tikmēr bija pilna ar atlūzām un viena no Renault mašīnas riepām stāvēja braucamās daļas vidū. Trasē tika sūtīta drošības mašīna un visi piloti, kuriem bija vēl vienu reizi jādodas boksos, izmantoja šo brīdi, lai uzpildītu degvielu.

Pēkšņi Šūmahera drošā uzvara vairs nelikās tik droša, jo 15 apļus pirms beigām sacīkstes praktiski sākās no jauna un Šūmahera iekrātais pārsvars bija izgaisis. Par laimi vācietim, starp viņu un viņa sīvāko konkurentu Silverstonā Kimi Raikonenu bija iekārtojušies divi atpalicēji par apli: Da Matta un Klīns. Lai gan somam bija nepieciešams tikai pusaplis, lai tiktu galā ar atpalicējiem, Šūmahers jau bija iekrājis nelielu pārsvaru un spēja noturēties vadībā tik ilgi, lai uzsildītu savas Bridgestone riepas līdz darba temperatūrai.

Tuvojoties sacīkšu finišam Raikonens pamazām atpalika no Šūmahera, kamēr somam lēnām tuvojās Barikello. Taču pilotu kārtība līdz finišam nemainījās un Šūmahers tika pie savas desmitās uzvaras, bet Raikonens pirmo reizi šajā sezonā kāpa uz goda pjedestāla. Ar MP4-19B McLaren noteikti ir atguvuši savu ātrumu un Raikonens pārliecību par saviem spēkiem, kas nozīmē, ka atlikušajos posmos arī sudrabotās bultas iejauksies cīņā par uzvaru un godalgotajām pozīcijām.

Aldis Putniņš (www.f1.lv)
 
Visi komentāri
 
132418. viesis 11.jūlijs 2004 23:26
0 0 Atbildēt

Kimi turaas!

Ferras uzvaras reiz beigsies...

132426. viesis 12.jūlijs 2004 8:48
0 0 Atbildēt

Kimi uzvarēs tik, ja trasē atkal noriks ārkārtējs notikums, kā Trulli avarija šoreiz, visādi citādi McLaren joprojām ir krietni lēnāks. Var palīdzēt pitstop stratēģija.

Ferrari rulz joprojām. :)

132437. viesis 12.jūlijs 2004 11:43
0 0 Atbildēt

Ja nebūtu Trulli avārijas, var gadīties, ka arī Barikello būtu ticis garām Raikonenam, izmantojot sakarīgāku pitstopu stratēģiju.

132441. viesis 12.jūlijs 2004 13:04
0 0 Atbildēt

skaidra lieta, ka Ferrari der.

Raksta autors toch ir babosso, shitik tupu vaardu izveeli un tendenciozu rakstu toch nebij gadiijies lasiit. Duraks sapriecaajies ka Kimi 2. vieta, un visi vinjam tikai trauceeja vinneet.

Manupraat normaalaas komandaas taads termins kaa "veicaas" un "neveicaas" vispaar nepastaav.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti