Soda punkti par drošības jostu nelietošanu? 93

 
22.novembris 2004 10:33

Nesen jaunais Ceļu policijas šefs Edmunds Zivtiņš paziņojis, ka vēlas ieviest soda punktus arī par tādu CSN pārkāpumu, kā drošības jostu nelietošana.

Edmunds Zivtiņš vēloties, lai par drošības jostu nelietošanu tiktu piešķirti soda punkti, kā arī palielināts naudas sods. CP biroja priekšnieks uzskata, ka tādā veidā tikšot uzlabota situācija - mazāk smagi cietušo avārijās. Paskatoties statistiku, redzam, ka diemžēl drošības jostas nekādi nespētu glābt tos notriektos gājējus, kas sastāda trešdaļu no CSN bojāgājušo skaita.

Arī iAuto pilnībā atbalsta drošības jostu lietošanu un aicina arī visus lasītājus vienmēr lietot drošības jostas, tomēr, šķiet, ir cits darbs, kas būtu jāveic pirmām kārtām - jāiznīcina vadītāja nesodāmības sajūta. Jāpanāk situācija, kad vadītājs, kurš gatavojas pārkāpt vai pārkāpj Ceļu satiksmes noteikumus, skaidri apzinātos, ka no soda par to neizbēgt. Jāpanāk situācija, kad nevienam pārkāpējam pat prātā neienāktu iespēja (maigi sakot) "sarunāt par soda mīkstināšanu". Tas gan uzlabotu kopējo situāciju - pārkāpēju kļūtu mazāk.

Bet soda punkti par drošības jostu nelietošanu manuprāt gan neko neuzlabos. Nav jēgas palielināt sodu, ja tas netiek pietiekoši piemērots... Paskatieties uz ielām - vai policisti soda visus, kas brauc nepiesprādzējušies? Nē, jo tad jau sen vadītāji būtu iemācīti lietot drošības jostas. Tā ir tā pati nesodāmības sajūta...

Par statistiku lasiet šeit »»

E.Biele,
iAuto
 
Visi komentāri
 
148753. viesis 22.novembris 2004 10:36
0 0 Atbildēt

Pedējā laikā pašus poličus arvien biežāk redzu piesprādzējušos.

148754. viesis 22.novembris 2004 10:38
1 0 Atbildēt

Nevajag degradēt to punktu būtību.

Josta tomēr attiecās tikai uz paša vadītāja drošību un neietekmē pārējos satiksmes dalībniekus nekādā veidā.

148755. viesis 22.novembris 2004 10:39
1 0 Atbildēt

Ierosinu ka par drošības jostu nelietošanu CP autovadītāju drīkst nošaut uz vietas pēc fakta konstatēšanas. Domāju ka problēma atrisinātos, ne?

148758. viesis 22.novembris 2004 10:43
0 0 Atbildēt

nu es pats vienmeer sprādzejos un blakus sēdošie arī, bet ar tiem aizmugurē sēdošajiem tā ir kā ir, tie vienmēr ar tādu izbrīnu -Kāā... vaitad man arīī?!

148759. viesis 22.novembris 2004 10:45
0 0 Atbildēt

Nu josta gan ir katra pasha dariishana! Bez jostas es nevienu neapdraudu! Taa ir cilveektiesiibu ierobezhoshana! Likumu jau var pienemt, bet no taa nekas nemainiisies!

148760. viesis 22.novembris 2004 10:47
0 0 Atbildēt

pareizi nesodaamiibas sajuuta ir jaizniicina. atceramies, ka pirms ieviesa soda kviishu liimeeshanu logos, mashiinas bija piemeetaas pilna Riiga un trauceeja satiksmi nejeegaa. tagad kad visi zina, ka 95% no soda neizvairiisies, savu mashiinu pamet tikai tie, kam tas ir savariigaak par 10LVL vai arii tie, kam 10LVL ir siiknauda.

tad kad ikviens autovadiitaajs buus paarliecinaats par tiem pashiem 95%, ka paarkaapjot CSN tiks sodiits, tad arii buus kaartiiba. nevis taa kaa tagad- izbrauc pa latviju 600km pa dienu un vieniigaas CP ekipaazhas ir Riigaa izbraucot no Riigas un iebraucot Riigaa, kas kjer uz aatrumu. laukos savukaart katrs treshais brauc ar daljeeji degoshiem ugunjiem, pa celju ripinaas neredzami ritenjbrauceeji un pat eskavators pa tumsu taustaas bez ugunjiem un atstarotaajiem.

visus Riigas mentus uz laukiem, dzenaat lauciniekus, kas manaami vairaak apsitaas nekaa riidzinieki.

148762. viesis 22.novembris 2004 10:49
0 0 Atbildēt

Es gan gribeetu protesteet pret "jāiznīcina vadītāja nesodāmības sajūta." Man liekas, taada metode ir arhaiska, primitiiva, represiiva. Laikam iAuto domaa, ka ar baileem un represijaam var panaakt kaartiibu - bet taa nebuut nav. Mainiisies tikai speeles noteikumi, bet speele paliks taa pati.

Man liekas, ka daudz vairaak ir jaastraadaa ar autovadiitaaju kultuuru, nevis represijaam. Ieaudzinaat vadiitaajaa cienju pret citiem satiksmes daliibniekiem, likt apzinaaties risku, ko vinsh speej kontroleet un kuraa iesaistiiti arii citi. Respektiivi - mainiit attieksmi pret braukshanu. Veidot cilveekaa braukshanas kultuuru, nevis veidot bailes un represijas no lieliem sodiem.

148763. viesis 22.novembris 2004 10:50
0 0 Atbildēt

No tā raxta nesapratu, doma ir arī likt aizmugurē sēdošajiem apsažieriem likt uzlikt jostas?

Redaktors 22.novembris 2004 10:53
0 0 Atbildēt

Aizmugurē ir bijis jāsprādzējas vienmēr :)

148767. viesis 22.novembris 2004 10:53
0 0 Atbildēt

ja aizmuguree seedoshais nav piespraadzeejies - tas ir reaals drauds autovadiitaaja un priekshaa seedoshaa pasazhiera dziiviibai!

148768. viesis 22.novembris 2004 10:53
0 0 Atbildēt

148762. papild.

es domaaju, katrs no mums ir saskaaries ar kaadu celju policistu, kursh grib tevi sodiit par katru cenu. Kaut par nedegoshu numura ziimes lampinju, par nepiespraadzeeshanos aizmugures seedekljos, par netiiru salonu, utt. Taads tieshaam speej "izniicinaat vadiitaaja nesodaamiibas sajuutu".

148769. viesis 22.novembris 2004 10:54
0 0 Atbildēt

Principa, ja jostu nelieto arī aizmugūrē sēdošie, tad nav arī jēgas to lietot priekšā sēdošiem, jo no trieciena aizmugurē sēdošais var nosist priekšā sēdošo.

148771. viesis 22.novembris 2004 11:03
0 0 Atbildēt

visi liidzeklji labi

148772. viesis 22.novembris 2004 11:06
0 0 Atbildēt

Kanelis [?] 22.11.2004 10:45

Nu josta gan ir katra pasha dariishana!

---

Vai tad?

1) Ja Tu neesi piesprādzējies, tad pie nelielas problēmas(bedre) vari zaudēt kontroli pār mašīnu un tādējādi vistiešāk apdrudēt citus satiksmes dalībniekus.

2) ja notiek kāda divdomīga neliela avārija un tu esi piesprādzējies, tad pēc avārijas sliktākā gadījumā notiek tikai strīds par to, kurš vainīgs un kuram skādi maksās kurš apdrošinātājs. Ja neesi piesprādzējies, tad visticamāk ka tiksi pie miesas bojājumiem, avārija pāriet citā kategorijā un tiek ierosināta krimināllieta. Otrs vadītājs neatkarīgi no tā vainīgs vai nē tiek iesaistīts laikietilpīgā un dārgā tiesas procesā...

148773. viesis 22.novembris 2004 11:08
0 0 Atbildēt

Pieljauju domu...bet taa protams var arii nebuut taisniiba...

Varbuut saakshu no otra gala...Kaapeec ir veikali kuros mums ir patiikami ieet ... un ir veikali kuros mees ieejam un esam laimiigi, ka beigu beigaas tiekam laukaa...

Kaapeec vienaa veikalaa paardeveejas prot pasmaidiit...un akuraati apieties ar klienta pirkumiem...bet citaa sasviezh kaudzee...Secinu, ka sho veikalu vadiibai ir atskjiriiga attieksme pret jeedzienu "Klients" un ir prasme izveeleeties darbiniekus.

Un, kas ir celju policjaa ? Un vispaar valsts iereednieciibaa ?

Ja reiz Tu esi kljuvis par "Celju Policistu" tad jau tas ir uz visu dziivi...Protams ja kaadu nepiekjer pie rokas...Un arii tad var izkrukjiities...Un mees visi zinaam, nabadzinjiem gruuta dziive.

Vai kaads no jums ir juties aizskarts tajaa briidii kad CP palaizh valjaa un ieliek kjeshaa juusu pieciiti ? Nee...taa ir apsoluutaa laimes sajuuta...un peec 5 kilometriem mees secinam..."Redzkaa man izdevaas to kretiinu nopirkt...visi vinji vienaadi".

Vilkam taisniiba !!! Tieshi nesodaamiibas sajuuta ir taa, kas mudina veikt paarkaapumu...Apstaajoties pie sen aizmirtas stop ziimes paskatos pa malaam...ne jau taapeec vai vilciens netuvojas, bet gan taamdeelj vai tuvajos kruumos "Menti" nav nosleepushies...kas tiiko manu pieciiti.....beediigi...Bet briesmonji ir speejiigi radiit tikai briesmonjus....

148775. viesis 22.novembris 2004 11:10
0 0 Atbildēt

Sods nes reālu labumu tikai tad, ja tos piemēro personai, kura pārkāpj noteikumus. Drošība ir katra paša izvēle un nav prātīgi sodīt šoferīti, ja kāds aizmugurējā sēdeklī, piemēram, nav piesprādzējies. Viņš apdraud sevi. Līdz ar to neiebilstu, ja sods par nesprādzēšanos ir kaut vai Ls100, bet lai to uzliek personai, kura nesprādzējas, nevis man. Personīgi pazīstu cilvēkus, kas principā nesprādzējas, jo tas saburzot drēbes... Nevēlos atbildēt viņa vietā ar savu naudasmaku.

Daļēji piekrītu Rhino. Man attāli zināms cilvēks šajos Jāņos nositās ar M-class mersi. Tikai tāpēc, ka aizmugurē nebija sprādzējies un nokūleņojot tika sašķaidīts pa salonu un notraumēja priekšā sēdošos.

148779. viesis 22.novembris 2004 11:12
0 0 Atbildēt

Forši, ja katrai CP būtu portatīvai kompis ar pieslēgumu galvenajai datu bāzei, un par katru konkrētu autovadītāju varētu uzreiz manīt iepriekšējos pārkāpumu (reizi gadā tak aizmirstās gaismas ieslēgt, vai jostu uzmest), tad varētu arī attiecīgi sodīt. Nu, doma man aptuveni tāda, nezinu gan, vai realizējama, laikam atkal milzīgus līdzekļus un laiku prasītu.

148782. viesis 22.novembris 2004 11:17
0 0 Atbildēt

Vel varetu soda punktus ieviest, ja vaditajam ir niigra sejas izteiksme, neiztirits pelnutrauks, bardaks bagaznieka. Un sods ari varetu but 10 minimalo algu apmeraa. Nosausana ari labs variants, bet valstij uzreiz milzigi zaudejumi rastos, varbut - varetu tikai sasaut :)

148784. viesis 22.novembris 2004 11:18
0 0 Atbildēt

raimondo

) Ja Tu neesi piesprādzējies, tad pie nelielas problēmas (bedre) vari zaudēt kontroli pār mašīnu un tādējādi vistiešāk apdrudēt citus satiksmes dalībniekus.

Nu un ko dod parastaas jostas?

nu tad ievieshiet varbuut profesionaalaas !

Tad es saprotu jeega buus!

148786. viesis 22.novembris 2004 11:23
0 0 Atbildēt

Cerams, ka aizmugurējiem neliks piesprādzēties tomēr. Tas jau būtu par traku.

148789. viesis 22.novembris 2004 11:26
0 0 Atbildēt

ES PAR - SHI BEZATBILDIBA IR JABIZBEIDZ AR VARU. ES GAN IETEIKTU SHADU NORMU IEKLJAUT UZ LAIKU, PIEMERAM UZ 5 GADIEM, KAMER TAS KLJUST PAR NORMU VISIEM.

148790. viesis 22.novembris 2004 11:31
0 0 Atbildēt

Sūds!!!!

Siksnu lieku tāpēc, lai sevi pasargātu no kāda dauņa, kas priekšā izleks! Viss!

148791. viesis 22.novembris 2004 11:31
0 0 Atbildēt

Piekrītu CP šefam. Bet vajadzētu dubultīgi palielināt soda punktus un naudas sodu tiem autovadītājiem, kas mēdz nepiesprādzēt bērnus, bet ļauj tiem brīvā kustībā klejot pa auto salonu, kamēr pats gasē pa ielām. Tas pats attiecas uz gudriniekiem, kas piesprādzējas paši, bet zīdaini paņem klēpī, nesajēgdams, ka pat pie straujas apstāšanās no ātruma, kas nav lielāks par 10km/h zīdainis izlīmēsies pa stiklu kā gobolēns. Viennozīmīgi vajag palielināt sodus par nepiesprādzēšanos.

148792. viesis 22.novembris 2004 11:33
0 0 Atbildēt

nu umņiki likumu citētāji - vai tad kautkur nestāv ierakstīts, ka šoferītim nemaz nav brīv atlaist sajūgu kamēr visi (arī aizmugurē) nav piesprādzējušies???

punktus vajag, vajag par visssss, mums ir PLĀNVEIDA ekonomika un citādi menti nevar izpildīt "punktu piešķiršanas PLĀNU"

148796. viesis 22.novembris 2004 11:48
0 0 Atbildēt

Kanelis [?] 22.11.2004 11:18

----

Nevajag *******.

Parastās jostas pat ļoti palīdz, protams, ka līdz noteiktai robežai. Bet ar to arī iela atšķiras no sacīkšu trases - rāmi, ķiveri un sporta beņķi jau Tev neviens neprasa...

148799. viesis 22.novembris 2004 11:59
0 0 Atbildēt

Pag, aizmugurē jau gan nav obligāt jāsprādzējas - daudzās mašīnās nemaz nav jostas aizmugurē.

Redaktors 22.novembris 2004 12:01
0 0 Atbildēt

Jāpiesprādzējas ir visur, kur tas ir paredzēts (aprīkots).

148803. viesis 22.novembris 2004 12:02
0 0 Atbildēt

Sovasar biju anglija tur sods par nepiespradzesanos ir 1000 maarcinas apmeeram tik pat latu. Un tur nevins par to nepukst un visi kaa viens ir piespraadzeejusies.

Latvijaa arii vajadzeetu sodu kadi Ls 150 tad visi pdomatu vai ir verts nepiespraadzeeties.

148821. viesis 22.novembris 2004 12:15
0 0 Atbildēt

Kādreiz nesprādzējos, bet tagad tas jau ir instinkta līmenī. Vienīgais par aizmugurē sēdosajiem citreiz aizmirstu un nepakontrolēju - piesprādzējušies vai nē...

Bet sprādzēties vajag... Vēl pirms svētkiem nācās pabūt bērēs, kur glabaja cilvēciņu, kas domāja, ka sprādzēšanās nav obligāts pasākums...

148827. viesis 22.novembris 2004 12:19
0 0 Atbildēt

Kaneelis

klausi, ko tev saka

Tas tak desmitiem reižu te ir diskutēts - brīnos, ka atkal un atkal parādās sienāži, kas apgalvo, ka nepiesprādzējoties nevienu neapdraud. Tā pati vienkāršā standarta drošības josta dod ļoti daudz, ja to pareizi lieto - tā ir pareizi noregulēta un nospriegota.

Visvienkāršākais piemērs - aizmugurē nespiesprādzējies cilvēks reāli apdraud priekšā sēdošo, ko akvārijas gadījumā var nonest ar visu sēdekli.

148837. viesis 22.novembris 2004 12:24
0 0 Atbildēt

pilniiga *******nja. turklaat taga,ziemaa,braucot ziemas dreebees neerti spraadzeeties...

148841. viesis 22.novembris 2004 12:25
0 0 Atbildēt

Patiesībā mēs varētu ierosināt paredzēt soda punktus arī par to, ka auto cimdu nodalījumā ir neliels haosiņš ieviesies un bagāžniekā tas tiek palielināts n-tajā pakāpē... :-)

148844. viesis 22.novembris 2004 12:26
0 0 Atbildēt

2 Draco:

Tā jau ir - ja pa šķirbām vējš pūš un pečka nesilda, tad tiešām mašīnā jāliek pižiku galvā un biezā kažokā... :-) :-)

Izbaudi ziemu!!

148848. viesis 22.novembris 2004 12:31
0 0 Atbildēt

btw,CSN neko par suni nesaka? ja man aizmuguree seezh suns (nav no tiem mazaakajiem,kaut arii veel kuceens),ko tad dariit? kur un kaa vinju spraadzeet? vakar riigaa vienu liikumu nedaudz asi iznjeemu ( cik nu pa slapjumu ar shaurinjaam shipeneem vispaar kautko asi var iznjemt) un tas nabags ar purnu saanstiklaa iesljuuca...peec tam apvainojaas - aizgrieza galvu uz aizmuguri...:(

148850. viesis 22.novembris 2004 12:35
0 0 Atbildēt

2garuda:

runa ir par braukshanu pilseeetaa.

nu neesmu es biezs jurists,nevaru atljauties sildiit mashiinu 15-20 minuutes,lai salonaa +25 celsija graadi,un tad tikai braukt 8 km uz darbu. un tur taapat. a benziins ta jau 0.51 ls / litraa...taa jau savus 12 litrus uz 100 pa pilseetu sanaak nokurinaat....

148857. viesis 22.novembris 2004 12:41
0 0 Atbildēt

2 Draco:

Kāpēc Tev tik ilgi jāsilda??? Man kamēr nokasa ledu no stikliem, iekšā jau silts kā Kalifornijā... 5-10 min laikā motors uzsilst pietiekami lai salonu ar pečku piesildītu. Laika ekonomijas nolūkos vari ievietot kartona vai papes gabalu uz restes priekšā radiatoram. Arī siltāks būs....

Soobražai, Einštein... :-) Var redzēt, ka ar RUScars neesi braucis.. :-D :-D :-D

148860. viesis 22.novembris 2004 12:44
0 0 Atbildēt

Bet kāpēc neviens neraksta par tiem cilvēciņiem kas iet bojā jo bija piesprādzējušies un laikā nepaspēja vai arī nevarēja atsprādzēties kādu tehnisku iemeslu dēļ un izlekt no auttiņa kad tas slīkst vai aizdegas?

148865. viesis 22.novembris 2004 12:52
0 0 Atbildēt

nēesi bojevikus saskatījies:?

148866. viesis 22.novembris 2004 12:54
0 0 Atbildēt

2Garuda:

ar ruscars esmu braucis,kaa nekaa padomijaa augu.

silst - xz....ja braukt silst aatraak protams,bet arii pats salons pat ja motors norm zonaa jau iegaajis - minuutes 5 droshi,kameer kljuust silts...

turklaat,staavot kartons neko nedod - eskortam ir elektroventilators....xz,mosh termostats ne liidz galam ciet veras - vasaraa bija veerojams ass temp leeciens,kad termostats veeraas valjaa,taga - nee...xz...

148869. viesis 22.novembris 2004 12:58
0 0 Atbildēt

visi kaut kaa sastresojusies par kaut kadiem sikumiem. ja es negribu lietot drosibas jostu, es vinu nelietoshu. Iesaku obligati visiem ieviest jostu homologaciju un vel kiveres u.t.t. Un tad jau vel vairak naudas vares iekaseet. Man joprojam ir uzskats ka musu celu policija ir izvedota lai pasi sev pelnitu naudu un nevis lai reguletu satiksmi un paskaidrotu autovaditajiem ka butu labak (taa vieta ir kvits uz kuras viss ir paskaidrots).

148870. viesis 22.novembris 2004 13:00
0 0 Atbildēt

Man pazīstami cilvēciņi diemžēl tā aizgāja pie dieviem un ne pāris vien.

148876. viesis 22.novembris 2004 13:12
0 0 Atbildēt

148799. viesis 22.11.2004 11:59

---

Nevajag braukt ar 30-gadīgu žiguli. Visām normālām mašīnām ražotājs ir paredzējis siksnas arī aizmugurē. Ja kāds pašmāju meistars "uztūnējis" mašīnu un likvidējis tās siksnas, tad tā ir viņa paša problēma...

148860. viesis 22.11.2004 12:44

----

Cik mašīnas gadā sadeg vai noslīkst? Un cik cilvēki tiek traumēti, jo nepiesprādzējas?

draco [?] 22.11.2004 12:31

----

Attiecībā uz suni rietumos jau esot speciālas jostas suņiem. Starp citu viens mans paziņa gandrīz nokrašoja, jo veda kaķi salonā. Pēc kāda manevra kaķim uznāca dullums un viņš sāka skraidīt pa salonu līdz ielēca saimniekam klēpī un iekoda kājā...

:)

148879. viesis 22.novembris 2004 13:15
0 0 Atbildēt

2 Draco:

Tiesa, bet braucot gan ir atšķirība. No priekšas tomēr vēdinās uz radiatoru, relejs ventilatoru pieslēdz tikai pie noteiktas temperatūras. Tādējādi mēs brauciena laikā iegūstam par pāris grādiem augstāku darba temperatūru un šie grādi var tikt novirzīti uz pečku.

Doma par termostatu ir laba. Man līdz šim temperatūras lēcieni nav novēroti ne ziemā, ne vasarā. Tikai kad iegādājos esošo, tas strādāja tikai uz lielo loku. Līdz atkodu kas par lietu bija pavēsi.. :-)

148899. viesis 22.novembris 2004 13:38
0 0 Atbildēt

2raimondo:

kuceens patlaban sver 43 kg,un pa salonu neaardaas :D a kakjus vaig buurii vadaat. vispaar jau kakjuslabaak nomochiit,taapat no tiem paraziitiem labuma nekaada.

par sunju siksnaam - xz. gruuti iedomaaties siksnu,kurA pietiekoshii droshi vareetu fikseet suni,tai pat laikaa ljaujot vinjam nedaudz kusteeties - 3 stundas vienaa pozaa noguleet gruuti...

2Garuda: kautko tu par putniem topii...savu muuzhu pa taadu putnu dzirdeejis neesmu :)

par termoistatu - xz. vecajaa pepelacaa termo atveertaa staavoklii paarsvaraa bija,izskataas - ziemaa uz straases temp krita zem norm. shitajaa tai zinjaa pie "r" burta turaas....bet momentaa nesilst :(

148900. viesis 22.novembris 2004 13:38
0 0 Atbildēt

to draco

suņa jautājums kļūst skaidrs palasot CSN:

32. Pasažieriem, kuru sēdvietas aprīkotas ar drošības jostām, braukšanas

laikā jābūt piesprādzētiem. Motociklu, triciklu, kvadriciklu un mopēdu pasažieriem

braukšanas laikā galvā jābūt aizsprādzētai aizsargķiverei.

1.31. pasažieris − persona, kas atrodas transportlīdzeklī vai uz tā (izņemot

transportlīdzekļa vadītāju), kā arī persona, kas iekāpj transportlīdzeklī vai uzkāpj

uz tā, izkāpj no transportlīdzekļa vai nokāpj no tā.

Ja tavs suns ir persona, tad jāsprādzē, ja nav, tad ne!

148909. viesis 22.novembris 2004 13:42
0 0 Atbildēt

draco

par suņiem tiesa, īsti labi jau nav, ka šis tā brīvi pa salonu vandās... ja nu tikai dzīvniekam refleksi labāki, šis var labāk sagrupēties, ja kas :)

148912. viesis 22.novembris 2004 13:46
0 0 Atbildēt

2qued:

da nekuja vish nabags tur nevar - masa vinjam saliidzinoshi liela,seedeklis miiksts,sakjere - so - so...vot un sljuuc,kriit un gaazhas vinsh pie uzbeershanas,bremzeeshanas un pagriezieniem,nabags....a izaugs - sveers ap 60 kg...buus veel tragjiskaak,imho....kas vareetu notikties avaarijas gadiijumaa ar vinju - labaak vispaar nedomaat,imho :(

148914. viesis 22.novembris 2004 13:49
0 0 Atbildēt

draco [?] 22.11.2004 13:38

----

Nu cika es saprotu, tas ir kas līdzīgs vestītei, kas mugurpusē tiek īsā siksnā piefiksēta parastās siksnas fiksatorā. Līdz ar to suns var sēdēt vai gulēt un minimāli pārvietoties, bet avārijas gadījumā vismaz neizlidos pa priekšstiklu. Vēl jau suņus var droši (priekš pārējiem) pārvadāt universāla aizmugurē, ja uzmontē sietu kas atdala bagāžnieku no salona. Protams, ka pašam sunim tas avārijas gadījumā nepalīdzēs...

148923. viesis 22.novembris 2004 13:56
0 0 Atbildēt

2 Draco:

Kāds tur brīnums? Tādi putni kā es LR ir liels retums..:D

148929. viesis 22.novembris 2004 14:00
0 0 Atbildēt

Drosibas jostu ir jalieto un to lietoju ari aizmugure seezot.

Tik gribu sagaidit situaciju CP vadiba ar saviem CP suniem saks ieverot visus normativos aktus un beigs riet, bet normali uzturesies pret cilvekiem. Tikmer bus ta, ka ir.

148930. viesis 22.novembris 2004 14:01
0 0 Atbildēt

neko neesmu dzirdējis par tādu dzīvnieku daļēju piesprādzēšanu piesiešanu.

man pašam ir kaķi ar kuriem savulaik diezgan iznāca pa pasauli riņķī pabraukāt (man ir latvijā pirmais kaķis ar WCF titulu pasaules čempions)

piemēram vācijā var atrauties uz konkrēto sodu, ka dzīvnieks nav tam paredzētā būrī vai norobežotā aizmugurē

un ir arī normāls skaidrojums - padomā kā nobremzēsi ja taksis būs iekārtojies zem bramzes pedāļa

Latvijā visiem pie kājas - dzīvnieki var brīvi vazāties pa salonu un nekādas sankcijas nevar piemērot.

148934. viesis 22.novembris 2004 14:02
0 0 Atbildēt

Zivtiņš kopš iesēdies jaunajā krēslā nāk klajā ar visai dīvainiem priekšlikumiem. Ceru ka tas ir tikai pagaidām. Bet ja tā turpināsies tad paliek aukstas kājas. Šāds CP priekšnieks, kuram ir tik maza izpratne par saviem pienākumiem, reālo situāciju uz ceļiem un pasākumiem situācijas uzlabošanai, spēj iedvest tikai šausmas un ne tikai autovadītājiem...

148938. viesis 22.novembris 2004 14:04
0 0 Atbildēt

2raimondo:

lasiit proti? suns - ne mazs kroplja kversksjis 3 kg svaraa,bet sameeraa liels suns. kjermenis arii sameeraa garshs - minimums 2 fikseeshanas vietas vajag,ar vienu siksnu vinjam pakalja pa visu salonu lidos.

par sietu universaalii - tas suns man ap 200+ izmaksaaja. veertiigs,znachit. turklaat 60 kg un veel ar ieskreejiena vietu universaalii - pats pareekjini,kaada materiaala siets,un kaa nostiprinaats,tur vajadziigs,lai suns ar visu to sietu neaizbrauktu caur priexeejo stiklu...

2Garuda: nja,ptica tu reta esi :D

chota peec tevis nemaz iisti taa nepateiksi,ka taads megamonstrs esi...tu jau labu laiku vairs netreneeejies,cik saprotu? ;) uz izturiibu zhe audzeets speeks reali aatri zuud....:P

148948. viesis 22.novembris 2004 14:14
0 0 Atbildēt

2 Draco:

Jā, veselus 2 mēnešus... ;-) Un laikam vēl nāksies kādu brīdi atlikt - plecu vakar samežģīju. Sāp... :-(

148951. viesis 22.novembris 2004 14:17
0 0 Atbildēt

draco [?] 22.11.2004 14:04

Ko Tu man brauc virsū? Ne es to suņa siksnu esmu izgudrojis ne es tās tirgoju.

Pats pameklē i-netā. piem. ātrumā atradās:

www.handicappedpets.com/belts/champ.htm

www.andoauto.com/dog.htm

www.dogshealth.com/large_item.ph...0179&PID=42418

Ja Tev Tavs suns ir dārgs, tad nepažēlo pārdesmit dolārus un iepērc risinājumu, kas vislabākais Tavam sunim. Ja gribi tukši muldēt un pierādīt ka braukt bez siksnām ir kruti, tad meklē citu adresātu...

148952. viesis 22.novembris 2004 14:18
0 0 Atbildēt

2 Garuda: dod uzmineeshu - brauci uz jumta,a laiks ta slidens - pagriezienaa nenotureejies? :)

PS menovaziins,liekas - ir taada smeere. paliidz :D

148958. viesis 22.novembris 2004 14:24
0 0 Atbildēt

2 Draco:

Nu re, es tak teicu, ka pašsaglabāšanās instinktu šāda psihotehnika nokauj... :-)

Bet patiesībā ne gluži. Rāvu līkumā roķeni un tā stulbi sanāca.. :-( Ko lai dara, idiotiem likumi nav rakstīti...

148962. viesis 22.novembris 2004 14:31
0 0 Atbildēt

2raimondo: domuldeesies tu man vienreiz :P

es tak tev saku,man nav 10 kg kverplis,kaa uz foceneem tavos linkos....

man ir shitaads:

www.midnight-bear.narod.ru/Rus/gallery/48.jpg

148963. viesis 22.novembris 2004 14:32
0 0 Atbildēt

2Garuda: eskorts kaput? or kas?

148966. viesis 22.novembris 2004 14:35
0 0 Atbildēt

Manuprāt ir stulbi jostas neuzlikšanu paziņot kā sodāmu rīcību - te tiek aizmirsta ļoti svarīga lieta - drošibas jostas ir paredzētas, lai glābtu cilvēkam dzīvibas, nevis lai menti varētu par to iekasēt piķīti!!

Pac jostu lietoju tīri šī iemesla dēļ, jo zinu, ka cp manā vāģī neredzēs vai kāds to lieto vai nē.

Nesaprotu, kāpēc nevarētu būt reklāmas, līdzīgi kā par braukšanu dzērumā, arī par drošības jostām???

148970. viesis 22.novembris 2004 14:41
0 0 Atbildēt

Daļēji nepiekrītu autoram , jo jāpanāk tāda situācija, ka CSN ievēros savai drošībai nevis tāpēc, ka par to varētu draudēt sods!!!Tā ir Padomju laiku domāšana, kad, ja nestāv klāt ar "pātagu", tad varu darīt ko gribu un visu vainu uzvelt policistiem!Ļoti ērta pozīcija, bet nevienā valstī tā nav kā pie mums, ja pieņem likumu, tūlīt domā, kā to apiet bet neviens nedomā ievērot likuma prasības!

148973. viesis 22.novembris 2004 14:46
0 0 Atbildēt

draco [?] 22.11.2004 14:31

Vēl joprojām nesaprotu, ko Tu man brauc augumā.

Es saprastu, jaes Tev ko šādu www.petcarecentral.com/weca.html piedāvātu, bet tās siksnas taču ir dažādas. Ja Tevi interesē tad meklē pats. Spriežot pēc tā, ka Tu šeit spamo, tad internets Tev ir... :)

Piem. šis www.travelinpets.com/store-product...%3E_14298.html ir paredzēts arī suņiem līdz 200 mārciņām (90 kg). Bet īstenībā atzīsti, ka tas Tevi nemaz neinteresē, jo ne veltīgi ir izteiciens, ka daži meklē iespēju, bet daži ieganstu...

148976. viesis 22.novembris 2004 14:51
0 0 Atbildēt

2 Draco:

Nav ne vainas esītim. Ir grūti nokrašot mašīnu pie Trest tanka uz Ventspils un Liepājas ielu stūra taisot kreiso... :-) Vienkārši tā stulbi parāvu to ručku un viss - tāda sāpe, ka gluži vai jābrēc.. Bet nu savācu to mašīnu.

Vai varu drīzumā Tevi apsveikt ar jauna auto iegādi? Cik zinu jau bokseri golfā ir pagrūti pārvadāt. Ar ņufu būs pavisam ekskluzīvi. Aizmugurējo rindu varēsi ņemt ārā, ja vispār tas suns tur var pieaugušā veidā iekārtoties... Klau, ja Tev ir arī aizmugurē recaro, es varētu izskatīt iespēju to par saprātīgu cenu iegādāties... :-D

148978. viesis 22.novembris 2004 14:52
0 0 Atbildēt

148966. viesis 22.11.2004 14:35

Nesaprotu, kāpēc nevarētu būt reklāmas, līdzīgi kā par braukšanu dzērumā, arī par drošības jostām???

---

Kuras televīzijas Tu skaties, ja neesi šādas reklāmas manījis?

148981. viesis 22.novembris 2004 14:56
0 0 Atbildēt

2raimondo: dabuusi pa tauri,ja izrunaasies :P

nav man taam snjagaam ticiibas.

tas tas pats,kas noguldiit tevi skjeersaam uz seedeklja un piesiet vienaa vietaa aiz olaam - ******* tev pie sadursmes buus. bullshit,koroch. kur crash-testi?

148982. viesis 22.novembris 2004 14:59
0 0 Atbildēt

2garuda: nu,ja vish viens pats aizmuguree seezh,tad ir daudzmaz ok. kaut gan granada-class vinjam noteikti eertaak buutu :) buus jaacelj granadaators augshaa :)

btw,aizmuguree recaro naff....aizmuguree tik obshivkas kraasa ir cita tam seedeklim,tas un viss....

nu - aarsteee roku :) saaarsteesi,mosh iedoshu aiz sunja pa sniegu / ledu pasljuukt...vaidzeetu buut extreemi :))

148983. viesis 22.novembris 2004 15:00
0 0 Atbildēt

draco [?] 22.11.2004 14:56

Paldies, pilnībā apstiprināji manu tekstu...

:) :) :)

148988. viesis 22.novembris 2004 15:02
0 0 Atbildēt

Domāju, ka CP ierindas darbinieki - ne šodien, ne rīt, ne parīt par savas darbības prioritāti neizvirzīs sodīšanu par drošibas jostu nelietošanu. Arī tīri psiholoģiski tas būtu saprotams, jo šis pārkāpums VAIRĀK attiecas uz iekšēju paša autovadītāja un viņa pasažieru drošibu, un nav saistīts ar satiksmes drošibas ārēju apdraudējumu. Ikdienā šim pārkāpumam CP pievērš uzmanību tikai speciālās kampaņās un reidos. Man nesen tā gadījās Zolitūdē, kad nosalis CP darbinieks mani apturēja pie tirdziņa, un izteica "nožēlu" , ka esmu piesprādzējies - viņa brigādei ,lūk, maiņas laikā esot jāsavācot 100 kvīšu TIEŠI par drošibas jostu nelietošanu. Tā ,lūk tās lietiņas darās tajā CP kantorītī. Bet, es esmu PAR drošibas jostu lietošanu, un izmantoju tās 90% gadījumu. Nelietoju jostas tikai tikai īsos, nelielos vietējas nozīmes braucieniņos (veikals, uz jūru,tml)

148989. viesis 22.novembris 2004 15:07
0 0 Atbildēt

2 Draco:

Nezinu, nezinu. Granada viņam, protams, vairāk vietas būtu. Bet nu nerada manī drošības sajūtu slapjš purns pie pakauša. Ja viņam kādā brīdī kas neiepatīkas un nav kas suni aizmugurē savāc, man ir liela iespēja palikt bez auss vai nokrašot braucamo. Te jau viens par kaķi izteicās. Pieļauju, ka ņufa kodiens ir sāpīgāks par kaķa šķavām vai pēkšņs rējiens nesagatavotai personai varētu radīt nepatīkamas izjūtas.

Man ir bijis suns lielāko daļu apzinīgā mūža un vēl ne mazums citu dzīvnieku esmu vadājis. Lai cik kulturāls un audzināts viņš nebūtu, tomēr cilvēka klātbūtne suni nomierina mašīnā. Un tas ir galvenais. Protams, nevar salīdzināt kokeru, seteru vai bokseri ar tādu megadzīvnieku kā ņufs. Cita svara kategorija... :-)

Labprāt iepazītos ar to zvēru. Suņi man ļoti patīk.

148995. viesis 22.novembris 2004 15:15
0 0 Atbildēt

. Bet nu nerada manī drošības sajūtu slapjš purns pie pakauša. Ja viņam kādā brīdī kas neiepatīkas un nav kas suni aizmugurē savāc, man ir liela iespēja palikt bez auss vai nokrašot braucamo. Te jau viens par kaķi izteicās. Pieļauju, ka ņufa kodiens ir sāpīgāks par kaķa šķavām vai pēkšņs rējiens nesagatavotai personai varētu radīt nepatīkamas izjūtas.

*** pirmkaart- njufis ir draudziigs ( imho pat paaraak) un flegmatisks dziivnieks. un defaultaa nevienam nekozh... par slapju purnu pie pakausha - nu,pirmkaart ir podgolovniki, otrkaart - kaa jau teicu,vish nav a-la stafordshiiras terjers / buldogs / cits ciinju suns. tiem toch imho shirmis veras - pazinjam bija staffs....

taa ka te viss ir ok. vieniigais tam rupucim tur aizmuguree skumiigi,ta vish meedz izbaazt purnu pa skjirbu starp seeedekli un durviim,un nolikt purnu uz droshiibas jostas,vai starp seedekljiem....taa nu vish tur gulj :D

149043. viesis 22.novembris 2004 16:54
0 0 Atbildēt

100% jaaspraadzee jostas gan priekshaa gan aizmuguree, pats aatri pieradinaajos, kad nobliezu auto. Un ja Tu nepiespraadzeejies avaarijaa kljuusi par invaliifu, tad no nodoklju maksaataaju naudas tev maksaas pabalstus, invaliidu npensijas utt utjp.

Par beernu vadashanu bez kreslinja vajag konfisceeet visu ko var konfisceet un vadiitaaju cietumaa par slepkaviibas meegjinaajumu ar ieprieksheeju nodomu. Mati celjas staavus, kad pie beernudaarza skatos kaa tos mazos kjiparus vadaa...

149045. viesis 22.novembris 2004 16:59
0 0 Atbildēt

Braukt jaiemacas, bet ne pie joslam piesieties...

149048. viesis 22.novembris 2004 17:00
0 0 Atbildēt

draco

Tik tiešām, Tu esi gatavs sadomāt kaudzēm atmazku, lai tikai varētu ietaupīt pārdesmit latus uz sava drauga (suņa) dzīvības un veselības rēķina. Labi, ka suns nemāk lasīt.

149049. viesis 22.novembris 2004 17:01
0 0 Atbildēt

Domaaju, ka tas ir pilniigi ok palielinaat sodu par sho paarkaapumu. Protams kameer pashi CP darbinieki uz to skatiisies caur pirxtiem, tas neko nedos, bet gribeetos cereet, ka ar laiku situaacijai vajadzeetu uzlaboties...

212.93.97.131

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 95; PalmSource; Blazer 3.0) 16;160x160

149080. viesis 22.novembris 2004 18:52
0 0 Atbildēt

Un tad veel reglamenc, kaa man jaabuut sakaartotam bardachokam...

149116. viesis 22.novembris 2004 21:03
0 0 Atbildēt

2Carman:

tu esi idiots. hronisks.

149150. viesis 23.novembris 2004 7:20
0 0 Atbildēt

Tas ir pilnīgs sviests. Mēs dzīvojam demokrātiskā valstī, kur katram ir tiesības izvēlēties, ko grib. Ja gri bsaprādzēties, tad lai sprādzējas, bet ja negrib, tad lai nesprādzējas, jo ne tā ne tā rīkojoties netiek apdraudēts citu cilvēku tiesības un brīvības.

149190. viesis 23.novembris 2004 10:17
0 0 Atbildēt

149150. viesis 23.11.2004 07:20

----

Es jau vienreiz rakstīju kāpēc tas attiecas uz citiem. Ja avārijas gadījumā, kad cietušais nav bijis piesprādzējies viņu automātiski uzskatītu par vainīgu savās traumās un krimināllietu ierosinātu tikai pret pašu nepiesprādzējušos par mēģinājumu izkrāpt invaliditātes pensiju, tad Tev varētu piekrist. Tāpat vajadzētu pašam apmaksāt visus ārstēšanās izdevumus...

149257. viesis 23.novembris 2004 13:30
0 0 Atbildēt

raimondo [?] 23.11.2004 10:17

149150. viesis 23.11.2004 07:20

----

Es jau vienreiz rakstīju kāpēc tas attiecas uz citiem. Ja avārijas gadījumā, kad cietušais nav bijis piesprādzējies viņu automātiski uzskatītu par vainīgu savās traumās un krimināllietu ierosinātu tikai pret pašu nepiesprādzējušos par mēģinājumu izkrāpt invaliditātes pensiju, tad Tev varētu piekrist. Tāpat vajadzētu pašam apmaksāt visus ārstēšanās izdevumus...

****tev ar galvu viss kaartiibaa? ja tu neesi "valdoshajaa elitee" tad meegjini kraapties un dariities kaa gribi, ne to chto neizkraapsi neko,veel pats miinusos paliksi. jau atnjemt savu pasha naudu valstij ir fantastiska lieta,kur nu veel pie sveshas tikt...taa ka atspringsti,katrs aarsteejas un sanjem pabalstus par savu pasha naudu ( ljoti retos gadiijumos arii viena - divu radinieku naudu)...

149259. viesis 23.novembris 2004 13:35
0 0 Atbildēt

"Drosibas jostas glabj dzivibas..." Ja butu tas lietojis, nevaretu nevienam par to vairs pastastit. Pec avarijas ar vairakiem kuleniem auto jumts atradas 10 cm attaluma no sedekla pamatnes, uz kura es pirms tam sedeju. Pateicoties drosibas jostu nelietosanai un izlidosanai pa prieksejo stiklu man si avarija beidzas ar daziem sasitumiem.

Nu nespeju es pec tas reizes piespradzeties...

149261. viesis 23.novembris 2004 13:44
0 0 Atbildēt

draco [?] 23.11.2004 13:30

-------

Pievaldi savus pirksteljus un beidz rakstiit rupjiibas...

Noriebusues Tava *******ana un personiigie apvainojumi katra teikuma galaa...

149265. viesis 23.novembris 2004 13:53
0 0 Atbildēt

raimondo [?] 23.11.2004 13:44

---------

pa tauri gribi?

149268. viesis 23.novembris 2004 13:58
0 0 Atbildēt

Es piekrītu, ka vajag soda punktus par nesprādzēšanos. Tas būs kā ar kulaku pa purunu visiem tiem, kas vēl līdz šim brīdim taisa lielas acis, kad viņiem liek piesprādzēties, jo viņi redz nesaprot nafig vajag!!!

Ir vēl tādi kadri, manā paziņu lokā, kas jostas, kuras ir paredzētas aizmugurē sēdošajiem ir paslēpuši (iebāzuši kaut kur sēdekļos), varbūt arī viņiem beidzot pieleks...!

149294. viesis 23.novembris 2004 15:51
0 0 Atbildēt

Tie kas nelieto jostas ir vinkārši stulbi cilvēki,un būtu bargi jāsoda

149300. viesis 23.novembris 2004 16:54
0 0 Atbildēt

tieshi taa!

un tiem kas draazhas bez prezervatiiva - olas skruuvspiilees! un tiem,kas nedomaa,taa kaa es,un neuzskata mani par gjeeniju un paveelnieku - vispaar dziivus aprakt! tieshi taa,un ne savaadaak! un uz tualeti tikai ar iipashaam atljaujaam ljaut iet! un taa taalaak...

149326. viesis 23.novembris 2004 17:53
0 0 Atbildēt

Jo vairāk būs CSN punktu par kuru neievērošanu piešķirs soda punktus, jo policisti labāk dzīvos! Uzminiet nu, kas cīnās par soda puntu piemērošanu!? Tā protams ir tīrā nejaušība, ka tas ir pats GALVENAIS policists. Viņam taču jāgādā lai padotie pelnītu un tiem būtu no kā dalīteis ar bosu!

149336. viesis 23.novembris 2004 18:19
0 0 Atbildēt

Nav veerts

149376. viesis 23.novembris 2004 20:07
0 0 Atbildēt

redzeeju nesen nelielu sadurmi pie nelieliem aatrumiem. blakussedeetaajs nebija piespraadzeejies - ir piere asinjaina , ir stikls sapleests. un valsts budzetam papildus izdevumi par aatraas paliidziibas lietoshanu.

149396. viesis 23.novembris 2004 21:44
0 0 Atbildēt

man sapliisusi droshiibas jostas karabiine. kur taadu var dabuut? veikalos nav. shrotos ar nav. nekur Liepaajaa nav kadetam shii paredzeetaa h..a !!!

149447. viesis 24.novembris 2004 9:46
0 0 Atbildēt

Nemaz nevajag avāriju lai sataisītu ziepes, braucot bez jostām. Vasarā sanāca glābties no viena idiota, kas bez pagriezieniem, pēkšņi, pārkārtojās uz manu joslu. Sīkie aizmugurē vienā mirklī saprata, kāpēc, katreiz sēžoties auto, ir jāniekojas ar jostām. Mazais būtu pa priekšējo logu izlidojis kā ķirbis, jo bija pamanījies aizmigt.

Vispār jau bērniem tā nav problēma, jo vismaz manējie vairāk man atgādina, ka jāliek josta, nekā es viņiem.

149694. viesis 25.novembris 2004 8:53
0 0 Atbildēt

Nesaprotu- kādā veidā drošības jostas var uzlabot ceļus atiksmes drošību. Es jau piespādzējos, bet gadās jau visādi. un uzrauties kādreiz uz to ka aizmirstās un maksāt par to ar soda punktiem? Nu nu...

Bet jostas ir paša drošībai. Paša cilvēka brīva griba. Tāpat tak neviens neaizliedz taisīt pašnāvības vai tur smēķēt.

149760. viesis 25.novembris 2004 15:09
0 0 Atbildēt

es arī piekrītu tam, ka jostas lai lieto tas, kas grib, jo tas ir tikai priekš PAŠU drošībai , nevis citu.....un vēl pielietot sodu un soda punktus? nu nezinu vai tas ir vajadzīgs .

154726. viesis 16.janvāris 2005 2:54
0 0 Atbildēt

nu nafig tas jaunais menta šefs lien kur nevajag?????????

izdomaa koo labaaku lai vecas tantiites tevi cieniitu.

....bet ko taadu lai tevi cieniitu paareejie auto vaditāj......

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti