Ceļu satiksmē apdrošināti 97% no transportlīdzekļiem 10

 
14.februāris 2006 11:59

Pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotajiem datiem, pērn neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars, no kopējā negadījumu skaita - t.i no negadījumu skaita, ko izraisījuši visi transportlīdzekļi, kas piedalījušies ceļu satiksmē - sasniedzis zemākos rādītājus – 3%, kopš transportlīdzekļu obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas ieviešanas Latvijā.

Salīdzinot ar 1998.gadu, tas ir samazinājies pat vairāk nekā trīs reizes!

„Pēdējo gadu statistika ļauj secināt, ka neapdrošināto transportlīdzekļu īpatsvars ceļu satiksmē kļūst no gada uz gadu aizvien mazāks. Piemēram, pirms diviem gadiem ceļu satiksmē piedalījās aptuveni 5% transportlīdzekļu, kas nebija apdrošināti. Tad pērn to bija vairāk nekā pusotras reizes mazāk”, komentē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

LTAB statistika liecina, ka ceļu satiksmē praktiski piedalās tie transportlīdzekļi, kuri ir apdrošināti un kuriem ir veikta tehniskā apskate. Tomēr ir arī transportlīdzekļu īpašnieki, kas savas vieglprātīgās attieksmes dēļ neapdrošinās un piedalās ceļu satiksmē. LTAB vēlas brīdināt, ka šādiem īpašniekiem tiks piemērots administratīvais sods. Saskaņā ar OCTA Likumu, šajos gadījumos LTAB ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja tas nav apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju

Veicot analīzi, var secināt, ka vismazāk tiek apdrošināti motocikli, traktori un to piekabes. Šiem transportlīdzekļiem OCTA apdrošināšanas trūkumu var skaidrot ar to, ka tiem ir sezonālas lietošanas raksturs. Līdz ar to tie tiek apdrošināti uz sezonu.

Izskanējušo informāciju par to, ka tikai nedaudz vairāk kā puse Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu ir apdrošināti, LTAB vērtē kā nepamatotu: „Fakts, ka transportlīdzeklis ir reģistrēts, vēl nenozīmē, ka tas piedalās ceļu satiksmē. Vairumā gadījumu šie transportlīdzekļi, kas nav apdrošināti un kuriem nav veikta tehniskā apskate, jau sen atrodas šrotā un tos vairs tīri teorētiski nav iespējams apdrošināt. Visticamāk tie nav noņemti no uzskaites CSDD vai VTUA”, atzīst J.Stengrevics.

 
Visi komentāri
 
192784. viesis 14.februāris 2006 12:38
0 0 Atbildēt

Mans ziksis ar nav apdrosinats ne apskate,tas ir domats laukiem.... safari izbraucieniem,nu riktigi labs aparats,ceru ka paziemu nekas nebus noticies sim:)

192793. viesis 14.februāris 2006 13:15
0 0 Atbildēt

bus

192799. viesis 14.februāris 2006 13:57
0 0 Atbildēt

mans vecais Vaz,s arī bez oktas, jo domāts priekš safari bracieniem laukos, asfaltu tas nav izjutis gadus 3 jau .... bet turaas godam arii pie -30 pieleca bez problēmām , bet savu Reņa dīzelīti nācās pamocīties, lai gan tam tik gads....

192811. viesis 14.februāris 2006 15:27
0 0 Atbildēt

Domāju, ka šodien jau daudzām ģimenēm ir divas un pat vairāk automašinas. Un ne visas diendienā tiek izmantotas satiksmē. Īpaši jau ziemas sezonā daudzi savus auto uzliek "uz bukiem" un gaida vasaru. Es arīziemas sezonā apdrošinu tikai savu mondeo - bembis no novembra līdz aprīlim stāv garažā. Logiski, ka reti kurš apdrošinās auto, ja to neizmanto satiksmē. Ja nu kāds glabā savu auto uz ielas, tad jau nu drošības pēc vismaz KASKO droši vien ir jāpērk. Stāvošie auto droši vien šobrīd arī veido tos trīs procentus, lai gan šķietami vajadzētu būt tam skaitlim lielākam. Nedomāju, ka laucinieki ir pārāk centīgi OCTA polišu iegādē, jo lauku iecirkņu policijas inspektori parasti un nekad par tādiem "bumagiem" interesi neizrāda.

Protams, ka alkatīgie apdrošinātāji būtu ieinteresēti, ka OCTA būtu jāpērk katram auto uz visu gadu - iekasētais piķis būtu lielāks. Likumprojektos savulaik tml. vēlmes jau bija iestrādātas, labi, ka deputāti nepieļāva to "ideju" realizaciju.

192818. viesis 14.februāris 2006 16:21
0 0 Atbildēt

Nee, braukt kaut vai bez OCTAs ir diezgan stulbi.

192821. viesis 14.februāris 2006 16:32
0 0 Atbildēt

to ikdienas viesis... Gluži manas domas,arī man viens autiņš ziemā stāv garāžā,ar apskati,bet bez OCTAs.

192824. viesis 14.februāris 2006 16:58
0 0 Atbildēt

Btw, arii ielas malaa staavosham vaagjim jaabuut OCTA. Garaazhaa vai privaataa pagalmaa - tur driikst arii bez:)

192826. viesis 14.februāris 2006 17:25
0 0 Atbildēt

Nesens stāsts...

Viena sieva ar darba auto (apdrošināts gan CASKO gan OCTA),tā pamatīgi samīcīja citu autiņu.Vainīga protams bija šī dāma.Kad atbrauca CP izrādījās ka tam otram-nu jau šrotam,bija kādu nedēļu beigusies OCTA...Skarbi bija nolūkoties kā cilvēkam neparko vēl tagad būs jāmaksā sods par piedalīšanos ceļu satiksmē bez OCTAs,un protams viņa auto remonta izmaksas (diez vai) nāksies segt pašam.Tā kā dzīve rāda ka kādreiz tas zaļais papīrs lieti noder.

192838. viesis 14.februāris 2006 21:09
0 0 Atbildēt

kapec iestajoties ES mes nevaretu pievienoties ari 5zvaigznu eiropai (UK), kur uzskata, ka piekabe bez transporta lidzekla, kas to velk nevar izdarit zaudejumus? Lidz ar to piekabes neviens nedrosina un ari nav iespejams apdrosinat?! 3% peksni butu 1.5

192839. viesis 14.februāris 2006 21:28
0 0 Atbildēt

NU palasie rakstu! 3% no negadījuma skaita! Laukos CSN negadījumi praktiski nenotiek, respektīvi 3%----> 10%

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti