Par paveikto biodegvielas veicināšanas virzienā 3

 
9.maijs 2006 14:31

Ekonomikas ministrijas šodien, 9.maijā, Ministru kabinetam sniedza ziņojumu par Rīcības plāna Biodegvielas likuma īstenošanai izpildi.

Ziņojumā sniegta informācija par rīcības plānā noteikto pasākumu izpildi, atbilstoši iesaistīto ministriju kompetencēm. Visi rīcības plānā paredzētie pasākumi, kas sadalīti sešos rīcības virzienos, ir izpildīti, izņemot jautājumu, kas saistīts ar MK noteikumu projekta izstrādi par prasībām biogāzei un par standarta izstrādi dīzeļdegvielai ar biodegvielas piejaukumu 30%, kāda Latvijā pagaidām netiek izmantota. Saražotā biogāze tiek pārstrādāta elektroenerģijā un siltumenerģijā, normatīvā akta pagarinājums to neietekmēs.

Atbilstoši Rīcības plānam izstrādāti un pieņemti MK noteikumi: - "Kārtība, kādā piešķir valsts atbalstu ikgadēji minimāli nepieciešamā biodegvielas daudzuma ražošanai" (izstrādātājs - ZM);

- "Noteikumi par biodegvielas kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu, tirgus uzraudzību un patērētāju informēšanas kārtību" (izstrādātājs - EM);

- "Bioproduktus saturošas degvielas aprites un attiecīgā akcīzes nodokļa administrēšanas kārtība" (izstrādātājs - FM).

Lai informētu sabiedrību, sadarbībā ar akadēmiķi A.Kalniņu, izdota grāmata "Biodegvielas ražošanas un izmantošanas iespējas Latvijā, saimnieciski ekonomiskais vērtējums", kas bez maksas tiek izplatīta interesentiem.

Biodegvielas informācijas apmaiņas veicināšanai Zemkopības ministrija ir organizējusi biodegvielas ražotāju pieredzes apmaiņas braucienus uz Austriju un Norvēģiju.

Līdz 2007.gada martam Ekonomikas ministrija plāno izstrādāt normatīvā akta projektu par biogāzes kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu, tirgus uzraudzību un patērētāju informēšanas kārtību. Līdz 2006.gada novembrim tiek plānots pabeigt tehnisko specifikāciju standartu dīzeļdegvielai ar biodegvielas piejaukumu 30%.

Kā zināms, Ekonomikas ministrija veic 2005.gada 1.aprīlī izsludinātā Biodegvielas likuma īstenošanas pasākumu koordinēšanu.

Lai nodrošinātu sekmīgu Biodegvielas likuma īstenošanu, 2005.gada 22.jūnijā Ministru kabinets ar rīkojumu Nr.402 "Par Biodegvielas likuma īstenošanas pasākumiem" apstiprināja Rīcības plānu Biodegvielas likuma īstenošanai.

Rīcības plānā katram veicamajam pasākumam tika noteiktas atbildīgās ministrijas, kā arī uzdevumu izpildes termiņi, lai atbilstoši likuma mērķim veicinātu biodegvielas apriti, tādejādi atbalstot videi draudzīgu, piegādei drošu, atjaunojamu energoresursu izmantošanu un nodrošinātu, lai līdz 2005.gada 31.decembrim biodegviela veidotu ne mazāk kā 2 procentus no kopējā tautsaimniecībā esošā transportam paredzētas degvielas daudzuma, bet līdz 2010.gada 31.decembrim – ne mazāk kā 5,75 procentus.

Izvērtējot paveikto Biodegvielas likuma īstenošanā, Ekonomikas ministrijas speciālisti secina, ka tomēr būtu nepieciešama intensīvāka un daudzveidīgāka pašvaldību un tās iedzīvotāju informēšana, kas stimulētu pašvaldības teritorijā esošos degvielas lietotājus arvien plašāk izmantot biodegvielu kā alternatīvo degvielu transportlīdzekļos un sabiedriskajā transportā, kā arī veicināt labvēlīgākus apstākļus biodegvielas ražošanai.

Ar Informātīvā ziņojuma par Rīcības plāna Biodegvielas likuma īstenošanai izpildi tekstu pilnā apjomā var iepazīties MK mājas lapā internetā: http://www.mk.gov.lv/mk/27679/13665.doc

Informāciju sagatavoja Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa.

 
Visi komentāri
 
200739. viesis 9.maijs 2006 17:15
0 0 Atbildēt

Kārtējais bezjēdzīgais rakstu darbs (neiet runa par iAuto rakstu, iet runa par to ūbersvarīgo dokumentu) kas nepasaka neko. Tāda sajūta ka valdība grib nevis ieviest biodegvielu, bet izpildīt kārtējo ES direktīvu. 2% ir smieklīgi maz. Un labi atceros kad rudenī pacēlās dīzeļa cenas tad vienas dienas laikā visos DUS izbeidzās biodīzelis momentāli. Tātad pieprasījums ir, bet piedāvājums ir pārāk mazs - visiem nepietiek. Kā mēs varam runāt par pāriešanu uz biodegvielu ja pat nespēj garantēt to ka iegriežoties tankā šī biodegviela tur būs? Neviens nopietns autoīpašnieks netaisīs savam braucamajam kompotu - pildīt biodīzeli kad to var dabūt, a pārējā laikā braukt ar parasto dīzeli. Ja brauc ar vienu degvielu tad brauc ar to, nevis ielej un zīlē kad atkal sanāks ieliet to pašu.

Nu nenopietna kautkāda pieeja tomēr. Sajūta ir tāda ka ir interese saražot/realizēt tikai noteikto monimumu un ne piliena vairāk. Protams ka valstij tas būtu daudz izdevīgāk - dotācijās izmaksātās naudas būtu viegli kontrolējamas un ierobežotas. A ja nav dotāciju tad nav arī intereses no ražotāju puses.

Alternatīvas mūsu valstī nav, ir tikai ES direktīvas...

200805. viesis 10.maijs 2006 11:53
0 0 Atbildēt

Dikti jau gudri sarakstīts! Nez vai daudziem ar acīm pārskrienot šādam rakstam, drīz izdodas atrast atbildi uz svarīgu jautājumu: Ko maciņš ietaupīs ar šādu aktivitāšu palīdzību! Nākas vien lasīt visu garlaicību!

200806. viesis 10.maijs 2006 11:55
0 0 Atbildēt

Stormam labs kometārs!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 24

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti