Trešdaļai kravas auto ir bremžu sistēmas bojājumi 8

 
21.septembris 2006 0:02

Kopš 2004.gada Latvijā tiek veiktas transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles uz ceļiem. Pagājušajā nedēļā pārbaude tika veikta, izmantojot Somijas uzņēmuma „A-Katsastus Oy” pārvietojamo diagnostiko iekārtu, ar kuru iespējams pārbaudīt bremžu sistēmas darbību un atgāzu sastāvu.

Trīs dienās Rīgas, Daugavpils un Rēzeknes rajonos pārbaudīja 93 transportlīdzekļus no kuriem turpat katram trešajam jeb 27 auto tika konstatēti būtiski trūkumi bremžu sistēmas darbībā kā arī citi defekti un noņemtas tehniskās apskates uzlīmes. Reidos piedalījās Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Valsts policijas pārstāvji.

Līdzšinējās pārbaudēs vidēji katram desmitajam transportlīdzeklim tika konstatēti būtiski trūkumi un bojājumi. Bet šajās pārbaudēs netika izmantota tik profesionāla iekārta kāda ir Somijas kolēģiem.

Tādēļ CSDD speciālistiem nākas secināt, pirmkārt, ka diemžēl daudzi transportlīdzekļi pēc tehniskās apskates veikšanas tiek remontēti tikai tad, ja ar to nav iespējams pabraukt.

Otrkārt, ar diagnostiskas iekārtu palīdzību var noteikti būtiskus bremžu sistēmas bojājumus, kas vizuāli nav pamanāmi, bet ir bīstami satiksmes drošībai un citiem satiksmes dalībniekiem. Arī autovadītāji auto pārbaudes ar stendu palīdzību uztver daudz nopietnāk, nekā tikai vizuālās pārbaudes. Savukārt, izmantojot bremžu stendu tiek objektīvi pierādīti bojājumi bremžu sistēmas darbībā, līdz ar to arī pārējo defektu konstatācija neizraisa vadītājos negatīvas emocijas.

Treškārt, kravas automobiļu tehniskais stāvoklis ir gana bēdīgs un tieši atkarīgs no autovadītāja spējām matemātiski izskaitļot, kas konkrētajā brīdī ir izdevīgāk – samaksāt transporta nodevas, tehniskās apskates un remontu izmaksas vai risks saņemt administratīvo sodu par braukšanu bez tehniskās apskates. Diemžēl šis apstāklis rada reālus draudus citiem satiksmes dalībniekiem.

Kopumā pēc pārbaudes tiek secināts, ka šādas kontroles būtu efektīvas un pat nepieciešamas.

CSDD
Sabiedrisko attiecību daļa
 
Visi komentāri
 
211952. viesis 21.septembris 2006 8:51
0 0 Atbildēt

Pozitiivi ka par to tiek domaats pirms saak notikt nopietnas shaizes.

211963. viesis 21.septembris 2006 9:53
0 0 Atbildēt

Nja, šādu lietu prasītos turpināt un ne tikai ar smagajiem, bet arī ar tiem, kas sapirkuši tehniskās apskates uzlīmes..

211975. viesis 21.septembris 2006 10:50
0 0 Atbildēt

Vai pēdējā rindkopa neliek aizdomāties par šo nodevu nesamērīgo apmēru?

212029. viesis 21.septembris 2006 21:47
0 0 Atbildēt

ja mašīna ir priekš tā "lai būtu" - tad nodeva iespējams ir liela...

kravas transports, manuprāt, tomēr irR KOMERCTRANSPORTS!

AR TO PELNA NAUDU! Ja nevar sapelnīt pietiekami naudas - tad biznesa plāns ir izgāzies, tiek strādāts nesaimnieciski vai mašīna ir tik veca, ka remontos ieguldāmie līdzekļi noēd visu peļņu...

212047. viesis 22.septembris 2006 9:45
0 0 Atbildēt

Es vispaar brinos k ts ripojoshs chupas braucamkastes iziet apskati, it iipashi kamazi, kuriem atgaazes uz 1km tik cik man uz 100000...

127.0.0.1 212.93.97.206

SonyEricssonK700i/R2AY SEMC-Browser/4.0.3 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

212121. viesis 22.septembris 2006 15:55
0 0 Atbildēt

Tas jau sen bija skaidrs ka lielākā daļa smago, kas ripo pa Latvijas autoceļiem, nav pilnīgā tehniskā kārtībā. Kamēr varēs nopirkt TA un sableķot policistiem nekas nemainīsies.

212164. viesis 23.septembris 2006 22:37
0 0 Atbildēt

Ko jūs te cepatis stulbeņiņi, jūs kaut reizi esat gājuši smagajiem apskati? Nekad nav izieta ar pirmo reizi. Vienmer izdrāž par bremzēm un atgāzēm, bremzes var un vajag saregulēt, atgāzēm var ieliet biodizeli vai spec.mix , bet tā ir normāla parādība ka Kamaziem bremzes pazūd pēc pus gada dēļ nekvalitatīvām uzlikām!

214146. viesis 14.oktobris 2006 22:54
0 0 Atbildēt

Sliktas kvalitātes rez. daļas,mūsu sliktie ceļi,smagie darba apstākļi(kokvedēji,samosvāli,u.c.) sabeidz tehniku vienā setā.Var taču atšķirt tos,kas cenšas uzturētautiņu kārtībā,no tiem,kam pofig viss.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti