Kopš 2004.gada Latvijā tiek veiktas transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles uz ceļiem. Pagājušajā nedēļā pārbaude tika veikta, izmantojot Somijas uzņēmuma „A-Katsastus Oy” pārvietojamo diagnostiko iekārtu, ar kuru iespējams pārbaudīt bremžu sistēmas darbību un atgāzu sastāvu.
Trīs dienās Rīgas, Daugavpils un Rēzeknes rajonos pārbaudīja 93 transportlīdzekļus no kuriem turpat katram trešajam jeb 27 auto tika konstatēti būtiski trūkumi bremžu sistēmas darbībā kā arī citi defekti un noņemtas tehniskās apskates uzlīmes. Reidos piedalījās Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Valsts policijas pārstāvji.Līdzšinējās pārbaudēs vidēji katram desmitajam transportlīdzeklim tika konstatēti būtiski trūkumi un bojājumi. Bet šajās pārbaudēs netika izmantota tik profesionāla iekārta kāda ir Somijas kolēģiem.
Tādēļ CSDD speciālistiem nākas secināt, pirmkārt, ka diemžēl daudzi transportlīdzekļi pēc tehniskās apskates veikšanas tiek remontēti tikai tad, ja ar to nav iespējams pabraukt.
Otrkārt, ar diagnostiskas iekārtu palīdzību var noteikti būtiskus bremžu sistēmas bojājumus, kas vizuāli nav pamanāmi, bet ir bīstami satiksmes drošībai un citiem satiksmes dalībniekiem. Arī autovadītāji auto pārbaudes ar stendu palīdzību uztver daudz nopietnāk, nekā tikai vizuālās pārbaudes. Savukārt, izmantojot bremžu stendu tiek objektīvi pierādīti bojājumi bremžu sistēmas darbībā, līdz ar to arī pārējo defektu konstatācija neizraisa vadītājos negatīvas emocijas.
Treškārt, kravas automobiļu tehniskais stāvoklis ir gana bēdīgs un tieši atkarīgs no autovadītāja spējām matemātiski izskaitļot, kas konkrētajā brīdī ir izdevīgāk – samaksāt transporta nodevas, tehniskās apskates un remontu izmaksas vai risks saņemt administratīvo sodu par braukšanu bez tehniskās apskates. Diemžēl šis apstāklis rada reālus draudus citiem satiksmes dalībniekiem.
Kopumā pēc pārbaudes tiek secināts, ka šādas kontroles būtu efektīvas un pat nepieciešamas.
CSDD
Sabiedrisko attiecību daļa
Pozitiivi ka par to tiek domaats pirms saak notikt nopietnas shaizes.