Eiropas Komisijai nepatīk «degvielas tūrisms» 4

 
15.marts 2007 10:32

Eiropas Komisija ierosinājusi sākt cīnīties ar degvielas tūrismu, priekšlikuma pamatā ir fakts, ka pašreizējās nodokļu atšķirības par dīzeļdegvielu , ko izmanto kravas automobiļos, rada konkurences traucējumus liberalizētā iekšējā tirgus kravu pārvadājumu pakalpojumu sektorā.

Turklāt tas ir cēlonis degvielas tūrismam, kad kravas automobiļu šoferi maina maršrutu, lai izmantotu nodokļa likmju atšķirības dažās dalībvalstīs, bet vienlaikus arī radot nevēlamu ietekmi uz vidi. Tāpēc Komisijas priekšlikums ir vērsts uz šo nodokļa likmju atšķirību samazināšanu, mazinot arī negatīvo ietekmi uz vidi.

"Esmu pilnīgi pārliecināts, ka Eiropas kravu pārvadājumu pakalpojumu tirgi, kas tagad ir pilnībā atvērti brīvai konkurencei, vairs nepieļauj pārāk lielas akcīzes nodokļu likmju atšķirības, ko dalībvalstis noteikušas par autotransportā izmantojamo dīzeļdegvielu. Tās ir cēlonis nopietniem konkurences traucējumiem tiem uzņēmumiem, kas savstarpēji konkurē vienos un tajos pašos tirgos, kā arī apdraud nodarbinātību," teica Lāslo Kovāčs, ES komisārs nodokļu politikas un muitas savienības jautājumos. "Tajā pašā laikā ir būtiski, lai priekšlikumi pasākumiem, kas attiecas uz autotransportu, veicinātu tā radīto siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanos, jo šis sektors vien ES-25 valstīs kopumā rada 19,3% no CO2 emisiju kopējā apjoma. Tāpēc esmu ļoti apmierināts, ka šis priekšlikums dotu zināmu artavu vides stāvokļa uzlabošanai, jo ievērojami tiek samazināts nevajadzīgs nobraukums, ko šoferi veic tikai tāpēc, lai no zemāka nodokļa par dīzeļdegvielu gūtu materiālu labumu."

Priekšlikums Padomes Direktīvai vērsts uz tādu konkurences traucējumu samazināšanu kravu pārvadājumu pakalpojumu tirgū, ko izraisa akcīzes nodokļa likmju atšķirības dīzeļdegvielai, kuru izmanto kravu pārvadātāji. Tas uzlabos arī vides aizsardzību, kravu pārvadājumu sektorā samazinot tādu parādību kā degvielas tūrisms, un veicinot motoru degvielas patēriņa samazināšanos Eiropā.

Akcīzes nodoklis par degvielu veido līdz par 18% no kravu autotransporta uzņēmumu ekspluatācijas izdevumiem. Patlaban liberalizētajā tirgū, kurā notiek sīva konkurence, ekspluatācijas izmaksu atšķirībām, ko izraisa valstu nodokļi, ir liela ietekme. Tas tāpēc, ka lielie kravas automobiļi ar piepildītu degvielas tvertni var nobraukt 1500 līdz 3000 km. Tāpēc autotransporta uzņēmumi, kas veic kravu starptautiskus pārvadājumus vai atrodas tuvu robežai ar valsti, kurā akcīzes nodokļa likme ir zemāka, var izmantot valstu par dīzeļdegvielu noteikto nodokļa likmju būtiskas atšķirības, uzpildoties dalībvalstīs, kurās noteikti zemāki nodokļi. Tas ir radījis būtiskus konkurences traucējumus kravu autotransporta pārvadājumu pakalpojumu sektorā.

Šim fiskālajam plānam ir arī labvēlīga ietekme uz vidi, jo pētījumi liecina, ka dzenoties pakaļ labumiem, ko dod zemāki nodokļi, autopārvadātāji lieki nobrauc miljoniem kilometru. Turklāt tas negatīvi ietekmē arī to valstu budžeta ieņēmumus, kuras par dīzeļdegvielu noteikušas augstākus nodokļus.

Šādu iemeslu dēļ Komisija ierosina samazināt šobrīd dalībvalstu noteiktās atšķirības starp nodokļu likmēm dīzeļdegvielai, ko kravas autotransporta nozarē izmanto pārvadājumu pakalpojumu sniegšanai. Tādējādi dalībvalstīm būs lielākas iespējas diferencēt komercdarbībai un nekomerciālam patēriņam paredzētajai dīzeļdegvielai noteiktās nodokļu likmes. Visām dalībvalstīm būs iespējams samazināt nodokļus par dīzeļdegvielu, kas paredzēta izmantošanai, veicot komercdarbību. Tā rezultātā panāktais likmes līmenis būs zemāks nekā tas bija 2003. gada 1. janvārī, vien ar nosacījumu, ka tiek ievērota minimālā likme, un, ieviešot ceļu lietošanas maksu, nodokļu slogs paliek bez izmaiņām.

Turklāt, priekšlikumā paredzēts divos posmos līdz 2014. gadam palielināt akcīzes nodokļa minimālo likmi no 302 līdz 380 eiro par 1000 l degvielas (ar starpposmu likmi 359 eiro), kas samazinās konkurences traucējumus un videi nodarīto kaitējumu.

Visbeidzot, ir paredzēts, ka dalībvalstīs nodokļu likmes par dīzeļdegvielu nekomerciālam patēriņam un par bezsvina benzīnu nedrīkst būt zemākas par tām likmēm, kas paredzētas dīzeļdegvielai, kuru izmanto komercdarbībai. Ja nodokļi šīm citām degvielām tiktu saglabāti zemākā līmenī nekā noteikts dīzeļdegvielai, kas paredzēta komercdarbībai, tām būtu labvēlīgāks nodokļu režīms. Nav pamatota iemesla (ar vidi saistīta vai vadoties no ekonomiskiem apsvērumiem), lai attaisnotu šādu labvēlīgu režīmu.
 
Visi komentāri
 
229105. viesis 15.marts 2007 11:59
0 0 Atbildēt

Un tādejādi tiks nodrošināts kas - augstas pārvadājumu cenas.

Ja pašlaik konkurences spiesti pārvadātāji par katru cenu cenšās samazināt izmaksas, tad - arī šis konkurences instruments tiks likvidēts. Kas maksās radušos papildus izdevumus - ES pilsoņi! Un nākamais klucītis inflācijas lavīnai pievienosies...

229109. viesis 15.marts 2007 12:34
0 0 Atbildēt

Varbūt vajag visur likmes pazemināt.........

229275. viesis 18.marts 2007 10:19
0 0 Atbildēt

EU kolhozs vēl nejūk laukā ? Tāds ir impēriju liktenis.

229287. viesis 19.marts 2007 3:14
0 0 Atbildēt

Pilnīgs sviests un margarīns... Tik pat debīla kā CCCP ir tā EU. Drīz sāks Eiropa diktēt arī preču cenas, to, cik katrs pilsonis drīkstēs iegādāties tā un tā produkta u.t.t. Padomija atgriežas :) Ražošanas u.c. kvotas jau ir noteiktas. Visvisādas muļķīgas un nekam nevajadzīgasdirektīvas izdotas. Kas tālāk?... VĀKS. :(

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti