Aptauja: Trešdaļa pircēju jaunu auto izvēlētos cenu kategorijā līdz 30 000 eiro 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 22.novembris 2016 13:41

Trešdaļa pircēju jeb 31,8% aptaujāto respondentu jaunu automašīnu gribētu izvēlēties cenu kategorijā līdz 30 000 eiro, liecina auto tirgotājas SIA "Skandi motors" veiktā aptauja par autovadītāju paradumiem un vēlmēm, iegādājoties jaunu automobili.

Nedaudz mazāk jeb 28,4% norādījuši cenas kategoriju līdz 20 000 eiro, 17,9% - līdz 15 000 eiro, 8,7% - līdz 10 000 eiro. Savukārt jaunu auto cenu kategorijā, kas pārsniedz 30 000 eiro, izvēlētos 11,6%, kamēr 1,5% jauna auto iegādei vēlētos citu cenu.

Trīs no četriem respondentiem pilnīgi jaunu automašīnu iegādātos ar līzinga starpniecību ar ikmēneša maksājumu līdz 300 eiro.

Kā informē "Skandi motora" finansēšanas nodaļas apdrošināšanas brokeru vadītāja Maija Slaidiņa, uzņēmuma dati liecina, ka šogad 58% auto pircēju izvēlējušies savu jauno spēkratu iegādāties ar līzinga starpniecību, no kuriem 61% devuši priekšroku operatīvajam līzingam, kas klientam dod iespēju veikt mazākus ikmēneša maksājumus un neraizēties par auto realizāciju līzinga termiņa beigās. Kopumā klientu skaits, kuri auto iegādājas ar līzinga starpniecību, ar katru gadu kļūstot arvien lielāks.

Lielākais vairums jeb 83% no visiem respondentiem pirms autosalona apmeklējuma rūpīgi iepazīstas ar piedāvājuma klāstu un informāciju par vēlamo modeli.

Aptaujā noskaidrots, ka izteikta tendence pircēju iegādes kritērijos ir racionāls motīvs pretstatā emocionālam lēmumam - 23% pievērš uzmanību tādiem tehniskajiem rādītājiem kā jauda, dinamika un degvielas patēriņš, 21% novērtē automobiļa aprīkojuma līmeni, bet 18% rūpīgi izvērtē garantijas nosacījumus.

Tikmēr emocionālā piesaiste seko pēc tehniskajiem kritērijiem - 17% respondentu piešķir lielāku nozīmi automašīnas zīmolam, savukārt 11% - auto salona reputācijai un uzticamībai.

Kā norāda "Skandi motora" tirdzniecības vadītājs Mārtiņš Smiltēns, auto iegādes kritēriji ar katru gadu mainās un kļūst arvien komplicētāki - biežāk tiek pievērsta uzmanība ekoloģijas aspektam, pieredzei ar auto salonu un personāla attieksmi, tā arī automašīnas izplatību Latvijā un servisa pieejamību.

Ideāla jaunas mašīnas krāsa, pēc respondentu domām, būtu melna, tā atzīmējuši 26% respondentu, tai seko balta - 25% un sarkana - 15%. "Skandi motora" dati liecina, ka šogad pieprasītākās auto krāsas ir balta, pelēka un melna.

Dzinēju izvēlē respondentu vidū nelielu pārsvaru gūst dīzeļdegvielas automobilis, vienlaikus 70% respondentu ir pārliecināti, ka tuvākajā nākotnē uz ielām redzēsim vairāk hibrīdautomobiļu un elektroautomobiļu.

Aptauja internetā veikta šī gada augustā. Tajā piedalījās 1169 respondenti no visas Latvijas, no kuriem 89% ikdienā pārvietojas ar savu vai darba automobili.

 
Visi komentāri
 
Abavnieks 22.novembris 2016 16:03
1 3 Atbildēt

Laikam jau vajadzēja saprotamā, loģiskākā veidā uzrakstīt par to aptauju! Pašlaik pēc raksta virsraksta sanāk, ka 1/3 pircēju pirktu auto līdz 30t eiro vērtībā, tatad atlikušie 2/3 pircēju pirktu auto virs 30t eiro???

Pareizi ir ka tā trešdaļa pirktu auto vērtībā no 20t līdz 30t eiro, lielāka daļa (55%) līdz 20t, bet virs 30t tikai ap 13%!

kasinsh79 23.novembris 2016 7:22
4 0 Atbildēt

Tā tiešām varētu būt psiholoģiskā iegādes summas robeža vairumam pircēju (privāti). Kaut gan būtiskāks ir mēneša maksājums, nevis iegādes summa. Varot maksāt adekvātu summu mēnesī, pirktu kaut Tesla par 97k EUR!

imzz 26.novembris 2016 14:53
0 0 Atbildēt

Līzings - tā ir iespēja cilvēkam lietot ( bankām un aizdevējiem par prieku ) kaut ko tādu, ko viņš faktiski nevar atļauties.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti