iAuto.lv iepazīstas ar jauno "Ford Fiesta" (+ foto) 4

 

Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 25.jūlijs 2017 11:57

Jaunās paaudzes Ford Fiesta, kuras ražošana kompānijas rūpnīcā Vācijas pilsētā Ķelnē sākās maija vidū, tagad ieradusies arī Latvijā. Viens no populārākajiem mazās klases automobiļiem sākumā būs pieejams četrās versijās: Trend, Titanium, Vignale un ST-Line.

Automobiļa aprīkojums būs atkarīgs no izvēlētās versijas. Piemēram, Trend versija, kas komplektēta ar 70 Zs benzīna dzinēju, jau no rūpnīcas būs aprīkota ar elektriski paceļamiem stikliem priekšējām durvīm un centrālo atlēgu ar tālvadību. Šajā aprīkojuma komplektācijā būs distances bagāžas nodalījuma atslēgšana, My-Key atslēgu sistēma ar individuāli ieprogrammējamu otro atslēgu, kruīzkontrole, elektriski regulējami un apsildāmi spoguļi ar integrētiem virzienrādītājiem. Aprīkojumu papildina seši gaisa drošības spilveni, ESP stabilitātes programma ar kalnā uzbraukšanas palīgsistēmu, joslas pārkāpšanas brīdinājums.

Savukārt topversijā Titanium, ko iepriekšējā paaudzē izvēlējās gandrīz 50 procenti Fiesta pircēju, būs aprīkota ar 16 collu riteņu diskiem 10 spieķu dizainā, sporta sēdekļiem priekšā, LED dienasgaitas lukturiem un LED aizmugures lukturiem, ādas apdares sporta stūri un ātrumpārslēgu, manuālo klimata iekārtu, ar balsi vadāmu Ford Sync 3 multimediju sistēmu, miglas lukturiem ar līkumu izgaismošanas funkciju.

Titanium komplektācija pieejama ar 85 Zs jaudīgu 1,1 litru trīscilindru benzīna motoru, 125 Zs jaudīgu 1,0 litru Ecoboost turbo motoru vai 1,5 litru turbo dīzeli, kas attīsta 120 Zs.

Fiesta Vignale, ST-Line, Titanium un Trend modeļiem nākamgad pievienosies pilnīgi jaunā Fiesta Active – pirmais Fiesta krosovers, kas apvienos spēcīgu, SUV-iedvesmotu stilu, kas piedāvā lielāku braukšanas augstumu, jumta stieņus un papildu apšuvumu; hečbeka praktiskumu; un patiesu Fiesta braukšanas dinamiku, kā arī pilnīgi jaunā Fiesta ST – pats pirmais Ford Performance modelis, ko darbina trīscilindru motors, un pirmā Fiesta ST ar iespēju izvēlēties braukšanas režīmus.

Dīlera preses relīzē norādīts, ka Ford Fiesta pircējam tiks piedāvāti sekojoši motori: Ford vairākkārt godalgotais 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs tiek piedāvāts ar 100 ZS, 125 ZS un 140 ZS jaudu un jaunu sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu ar berzi samazinošu konstrukciju, kas nodrošina no 97 g CO2 izmešu uz kilometru un degvielas patēriņu 4,3 l/100 km, vai papildaprīkojumā pieejamu sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu 100 ZS versijai ar pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņām pie stūres.

Trīs cilindru 1,0 litru EcoBoost dzinējs ar turbokompresoru ir aprīkots ar dažādām progresīvām tehnoloģijām, piemēram, augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēmu, dubulto vārstu pacēluma laika regulēšanu un inovatīvu nobīdīto kloķvārpstu, kas nodrošina nepārspējamu trīs cilindru darbību.

Ford 120 ZS 1,5 litru TDCi dzinējs ir pirmais jaudīgais dīzeļmotors Fiesta sērijā, kas piedāvā daudzpusīgu jaudas, griezes momenta un degvielas ekonomijas apvienojumu, lai sniegtu izcilu braukšanas kvalitāti. Tā komplektācijā ir iekļauta sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, paredzamais CO2 izmešu daudzums ir 89 g/km, bet degvielas patēriņš - 4,3 l/100 km. 1,5 litru TDCi motors tiek piedāvāts arī 85 ZS versijā — par 10 ZS vairāk nekā visekonomiskākajam pašreizējam Fiesta modelim — ar paredzamo CO2 izmešu daudzumu 82 g/km un degvielas patēriņu 3,2 l/100 km, ko papildina Ford jaunā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba.

Noteikti jāpiemin, ka jaunā Fiesta ir kļuvusi modernāka arī tehnoloģiju jomā. Uzlabotās autovadītāja palīgsistēmas papildina divas kameras, trīs radari un 12 ultraskaņas sensori, kas kopā spēj aptvert zonu 360 grādu leņķī ap automobili un uzraudzīt priekšā esošo ceļu līdz 130 metru attālumā — tālāk par futbola laukuma garumu.
Fiesta ir pirmais Ford modelis, kurā tiek piedāvāta uzlabota pirmssadursmes palīgsistēma ar gājēju uztveršanas funkciju, kas, naktī izmantojot Fiesta priekšējo lukturu gaismu, spēj uztvert cilvēkus, kas atrodas uz ceļa vai tā tuvumā vai var šķērsot automobiļa braukšanas trajektoriju.

Šī sistēma ir izstrādāta, lai mīkstinātu tādu frontālu sadursmju sekas, kurās iesaistīti citi transportlīdzekļi vai gājēji, vai palīdzētu izvairīties no tām pavisam. Platāks kameras leņķis palīdz arī labāk noteikt gājēju kustības.
Modelī Fiesta pirmo reizi tiek piedāvāta arī Ford aktīvā parkošanās palīgsistēma ar perpendikulārās parkošanās funkciju, kas palīdz autovadītājiem atrast piemērotas stāvvietas un brīvroku sistēmā novietot automobili stāvvietās automātiski paralēli vai perpendikulāri brauktuvei.

Modelī Fiesta uzlabotā tehnoloģija pirmo reizi spēj aktivizēt bremzes, ja autovadītājs nereaģē uz sistēmas norādījumiem un pietuvošanās brīdinājumiem, veicot manevrus uz priekšu un atpakaļgaitā, un sadursme ar priekšā vai aizmugurē esošu šķērsli ir neizbēgama. Pieejama ir arī izbraukšanas palīgsistēma (Park-Out Assist), kas palīdz autovadītājiem izbraukt no paralēli brauktuvei novietotas pozīcijas, pagriežot stūri, kamēr autovadītājs darbojas ar gāzes un bremžu pedāli.

Modelī Fiesta pirmo reizi pieejamas arī šādas sistēmas ar paplašinātu funkcionalitāti:

  • Ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, kas tagad spēj uzraudzīt vairākus braukšanas ātruma ierobežojumus, kas norādīti virs viena ātrgaitas ceļa atsevišķām joslām, un atjaunināt informāciju, ja autovadītājs nomaina braukšanas joslu
  • Automātiskās tālās gaismas, kas tagad daudz efektīvāk darbojas situācijās ar sadalošo joslu, kas atdala divas pretējos virzienos ejošas brauktuves, un spēj uztvert pretim braucošus kravas automobiļus, novēršot tādu automobiļu vadītāju apžilbināšanu, kas atrodas virs centrālās sadalošās joslas. Jauna maigas pārslēgšanās funkcija palielina autovadītāju komfortu naktī, pakāpeniski pārslēdzot tālās gaismas uz tuvajām un otrādi.

Tagad Fiesta piedāvā pavisam 15 vadītāja palīgsistēmu tehnoloģijas, ieskaitot adaptīvo kruīza kontroli, regulējamo ātruma ierobežotāju, aklās zonas informācijas sistēmu, Perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēmu, distances norādi, vadītāja modrības kontroles sistēmu, joslas saglabāšanas palīgsistēmu, joslas saglabāšanas brīdinājuma sistēmu un frontālās sadursmes brīdinājuma sistēmu.

Jaunā Ford Fiesta jau ir apskatāma un pieejama Latvijā no 11 300 EUR par 3 durvju versiju un no 12 200 EUR par 5 durvju versiju.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Conqueror 25.jūlijs 2017 20:42
2 0 Atbildēt

Latvijā Fiestas ir salīdzinoši maz. Kaskaiš un Jukušie ir vairāk.

viencexperc 26.jūlijs 2017 14:27
1 0 Atbildēt

Tāpēc, ka kakašķis ir līdzīgs džipam. Uztaisīs arī fiesta nabagdžipu, un arī to kļūs vairāk.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti