BTA pirmajā pusgadā nopelnījis 4,073 miljonus, bet Balta - 1,99 miljonus eiro 7

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 1.septembris 2017 6:32

Risku apdrošinātāja "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) peļņa šogad pirmajā pusgadā bija 4,073 miljoni eiro, kas ir par 53,9% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, liecina kompānijas publiskotais finanšu pārskats.

Bruto apdrošināšanas prēmijās BTA šogad pirmajos sešos mēnešos parakstījusi 82,215 miljonus eiro, kas ir par 26,3% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, bet bruto atlīdzībās kompānija izmaksājusi 39,58 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 3,6%.

Tostarp Latvijā BTA bruto apdrošināšanas prēmijās šogad pirmajos sešos mēnešos parakstījusi 28,513 miljonus eiro, bet atlīdzībās izmaksājusi 15,118 miljonus eiro, savukārt Lietuvā un Igaunijā BTA bruto apdrošināšanas prēmijās parakstījusi kopumā 53,702 miljonus eiro, bet atlīdzībās Lietuvā un Igaunijā kompānija izmaksājusi kopumā 24,462 miljonus eiro.

Lielāko prēmiju pieaugumu Latvijā šā gada pirmajā pusgadā veido KASKO un veselības apdrošināšanas parakstītās prēmijas, attiecīgi par 0,7 miljoniem eiro un 2,8 miljoniem eiro. Straujākais prēmiju apmēra pieaugums novērojams veselības apdrošināšanā - par 45%, izmaiņas skaidrojamas ar klientu skaita pieaugumu.

Baltijā straujākais pieaugums bijis auto apdrošināšanas segmentā un veselības apdrošināšanā. Auto apdrošināšanas segmentā īpaša izaugsme sasniegta kravas auto apdrošināšanā. KASKO apdrošināšanas prēmiju pieaugums galvenokārt balstās uz Lietuvas tirgus izaugsmi, kur attīstās tranzīts, līdz ar to pieaug klientu portfelis un parakstīto prēmiju apmērs, kas sešos mēnešos sasniedzis 8,9 miljonus eiro.

2017.gada pirmajā pusgadā BTA būtiski uzlabojis klientu apkalpošanas kvalitāti, īpašu nozīmi piešķirot apdrošināšanas atlīdzību lietu izskatīšanas ātrumam. Salīdzinot ar 2016.gada pirmo pusgadu, vidējais atlīdzību lietu izskatīšanas ātrums ir palielinājies par 50%. Veselības apdrošināšanā vienas-trīs dienu laikā izmaksāto atlīdzību skaits vairākkāršojies teju trīs reizes, 2017.gada pirmajos sešos mēnešos sastādot 52% lietu, savukārt 2016.gadā tie bija tikai 22%. Pārējos apdrošināšanas veidos vienas-trīs dienu laikā izmaksātās atlīdzības sastāda 38%, savukārt četru līdz septiņu dienu laikā izmaksāto atlīdzību skaits sastāda 20%.

Kopējais piekritušo atlīdzību apjoms šī gada pirmajos sešos mēnešos Baltijā ir palielinājies par vairāk nekā 6,8 miljoniem eiro jeb 18%. Straujākais atlīdzību pieaugums vērojams ceļojumu apdrošināšanā (114%), kas saistīts ar vairākiem smagiem ceļu satiksmes negadījumiem un OCTA apdrošināšanā sasniedzot pieaugumu 4,5 miljonu apmērā jeb 28%. OCTA un KASKO apdrošināšanā vidējā izmaksātā atlīdzība ir pieaugusi par 17%, kas skaidrojams ar servisu cenu kāpumu, automašīnu tehniskās sarežģītības palielināšanos un nemateriālo izmaksu jeb cilvēkam nodarīto kaitējumu atlīdzību izmaksu pieaugumu.

"Sešu mēnešu laikā esam sasnieguši 28% pieaugumu bruto parakstītās apdrošināšanas prēmijās, kas, salīdzinot pret kopējo Baltijas apdrošināšanas tirgus pieaugumu, 14% apmērā ir divreiz lielāks. Katrā no Baltijas valstīm esam uzrādījuši apdrošināšanas prēmijas pieaugumu virs kopējā tirgus pieauguma tempa," skaidro BTA valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

BTA lielākais akcionārs ir "Vienna Insurance Group AG" (90%).

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Amitis 1.septembris 2017 10:44
15 2 Atbildēt

Kur tad paliek tie lielie zaudējumi,par kuriem tā ķērkā visi apdrošinātāji??visapkār vieni meļi un zagļi...ķa tik vairāk apkrāpt to muļķa Latviešu Tautu...Kā tik augstāk pacelt polišu cenas...un pelnīt...pelnīt....pelnīt...

OCTA 1.septembris 2017 22:55
7 0 Atbildēt

Parēķiniet paši tos "zaudējumus"!

Pēc esošiem aktuāliem datiem no scb.lv Latvijā 2016. gadāir reģistrēti 84067 kravas auto, 4696 autobusi, 664177 vieglie auto! Kopā 752940 auto! Pieņemot, ka ne visi ir aktīvā lietošanā tai pat laikā OCTA apdrošināšanas prēmija dažiem ir 40EUR un citam 200EUR tad pieņemam vidējo 100EUR katram auto - sanāk 75294000 jeb 75,3 miljoni EUR gadā!

Atveram arhīvu: financenet.tvnet.lv/nozares/67118...miljonu_apmera

Tika izmaksāti 20.51 miljons EUR pirmajā pusgadā tātad ~42milj. EUR gadā!

Sadalot uz 10 OCTA piedāvātājiem atlikumu tieši no OCTA sanāk vidēji katram 33.3/10=3.33 milj EUR

~270000 EUR mēnesī algām, telpām u.t.t.

Znot, ka apdrošinātājs nenodarbojas tikai ar OCTA, bet arī ar, piemēram, nekustamo īpašumu apdrošināšanu, tad peļņa ir 100% garantēta. Ja ir šausmīgi izdevumi tad neviens ar varu tak nespiež nodarboties ar OCTA...

i 1.septembris 2017 15:58
4 1 Atbildēt

bet baltai 4milj, un bta tikai 2milj. peļņa tie taču ir zaudējumi, ja piemēram cerēta 10milj. peļņa

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti