Nākamnedēļ OCTA konsultatīvā padome spriedīs par pretrunīgi vērtētajiem grozījumiem OCTA likumā 21

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.oktobris 2017 10:19

Nākamnedēļ Finanšu ministrijā (FM) notiks Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) konsultatīvās padomes sēde, kurā spriedīs par pretrunīgi vērtētajiem grozījumiem OCTA likumā, aģentūru LETA informēja FM.

Ministru kabinetā atbalstītajos grozījumos OCTA likumā paredzēts, ka turpmāk OCTA būs jāiegādājas transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti, piemēram, lauksaimniecības darbos, bet netiek izmantoti ceļu satiksmē. Pret piedāvātajiem likuma grozījumiem iestājās lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome.

Tiesa, Saeima šonedēļ noraidīja valdībā atbalstītos likuma grozījumus un tie tiks nodoti atkārtotai izskatīšanai Ministru kabinetā.

Finanšu ministre Dana Rzieniece-Ozola (ZZS) šonedēļ aģentūrai LETA norādīja, ka oktobrī tiks sasaukta konsultatīvā padome, kas pārrunās likuma grozījumos ietvertās normas. "Konsultatīvajā padomē mēģināsim saprast, vai likuma grozījumos ietvertās normas ir skaidras un samērīgās," atzina ministre.

Reizniece-Ozola pieļāva, ka OCTA regulējumā varētu veikt izmaiņas, piemēram, mainīt prasības, kas attiecas uz apdrošināšanas termiņu u.c. iespējas.

OCTA konsultatīvā padome nākam ceturtdien, 19.oktobrī, pārrunās FM virzītā OCTA likumprojekta risinājumu OCTA piemērošanai transportlīdzekļiem ārpus ceļiem. Uz sēdi arī tiek aicināta Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins iepriekš aģentūrai LETA pauda nožēlu par attiecīgo koalīcijas lēmumu. "Mums žēl, ka emocionāli, neiedziļinoties un sasteigti politiskā līmenī ir pieņemts šāds lēmums. Ne jau velti Finanšu ministrija izstrādāja un citas ministrijas, tajā skaitā Zemkopības ministrija, Tieslietu ministrija, Labklājības ministrija utt. vairākkārtēji saskaņoja šīs izmaiņas. Cietušie un vainīgie nebūs aizsargāti un Latvija var uzrauties uz pārkāpuma procedūras. Tas nav to dažu desmitu eiro vērts, jo saprātīgākie zemnieki un mežinieki jau tagad OCTA savai tehnikai pērk," viņš sacīja.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka attiecīgo grozījumu mērķis ir nodrošināt satiksmes negadījumos cietušo personu aizsardzību arī tādos gadījumos, kad negadījums ir noticis ārpus publiskiem ceļiem.

Pēc LTAB iepriekš skaidrotā, grozījumi likumā attiektos uz tehniku, kas tiek izmantota darbam slēgtās teritorijās, pagalmos, pļavās, tīrumos, mežos, piemēram, lauksaimniecības tehnika, piekabes un citi transportlīdzekļi. Taču arī turpmāk OCTA apdrošināšana Latvijā nebūs jāiegādājas gadījumos, ja automašīna netiek izmantota.

Finanšu ministrijā aģentūrai LETA skaidroja, ka atbilstoši 2014.gada 4.septembra Eiropas Savienības (ES) Tiesa spriedumam direktīvā minētais jēdziens "transportlīdzekļu lietošana" aptver jebkādu transportlīdzekļa izmantošanu, kas atbilst šī transportlīdzekļa parastajai funkcijai, tādējādi šis jēdziens var attiekties arī uz traktora manevru saimniecības pagalmā, lai šķūnī novietotu piekabi, ar kuru šis traktors ir aprīkots.

ES Tiesa secināja, ka OCTA apdrošināšanai ir jāsedz zaudējumi, kurus ir izraisījis transportlīdzeklis, to lietojot, ciktāl tā lietošana atbilst transportlīdzekļa dabiskajai funkcijai. Ņemot vērā ES spriedumu, Finanšu ministrija izstrādāja atbilstošus grozījumus likumā.

 
Visi komentāri
 
klm 14.oktobris 2017 18:30
5 0 Atbildēt

Vajag to to OCTU, noteikti vajag arī "tikai pa lauku braucošajiem". Tāpat OCTU vajadzētu arī zāli pļaujošajiem minitraktoriem. Da pat ar mazdārziņa kultivatoru šmigā strādājot var izbraukt uz koplietošanas ceļa.

jānis 14.oktobris 2017 21:49
5 0 Atbildēt

un kurvēl visi riteņbraucēji ,ieskaitot bērnu trīsriteņi.....tie arī deldē ceļus...

xdx 14.oktobris 2017 23:33
0 0 Atbildēt

Nepērk tie lauksaimnieki to sūdu tāpēc, ka būtu saprātīgāki, kā citi. Esmu pārliecināts, ka 99.9% octu pērk tāpēc, ka ir spiesti pārvietot tehniku pa koplietošanas ceļiem no lauka uz lauku. Visur treileri nevajag- sanāks dārgāk, kā aizbraukt... Sen nav vairs tie laiki, kad traktors strādāja tikai tajos dažos hektāros turpat pie mājas... Nereti arī meža tehnika šādi tiek pārdzīta uz nākamo cirsmu...

Oskars 15.oktobris 2017 0:40
5 0 Atbildēt

Nu tik sanāks ! Nu tik spriedīs ! Tāpat nekas nemainīsies- apdrošinātāju apetīte ir bezdibenīga.

ezis71 15.oktobris 2017 8:35
0 0 Atbildēt

Es par OCTA tehnikai slēgtā teritorijā bet ar vienu nosacījumu,lai minimālā mēnešalga ir tāda pati kā Vācijā.

klm 15.oktobris 2017 8:39
2 1 Atbildēt

Un OCTA prēmija arī tāda pati kā Vācijā?

Pļurkt 15.oktobris 2017 8:41
1 0 Atbildēt

... un zemniekiem dotācijas ar tik pat lielas kā Vācijā, nevis vairākas REIZES mazākas!

GB12 15.oktobris 2017 18:17
1 1 Atbildēt

Tad sāciet ar sevi... dibiniet uzņēmumus un maksājiet tās Vācijas algas.

ezis71 15.oktobris 2017 18:45
0 2 Atbildēt

Ko tu tur dirs par vācijas algām,ej izguli dzērumu ja nesaproti par ko iet runa.

GB12 15.oktobris 2017 20:38
1 0 Atbildēt

Pirmkārt, runa neiet - iemācīties rakstīt. Otrkārt, lai nu kurš runātu par dzērumu

s 15.oktobris 2017 23:56
0 2 Atbildēt

Vārdkopa "runa iet" ir pilnībā pareiza latviešu valodai. Pat tautas dziesmās ir vārdkopas "teci mana valodiņa". Var teikt gan "runa ir", gan "runa iet". Ar savu nezināšanu nevajag plātīties, liekulīgais apdrošinātāj!

GB12 16.oktobris 2017 8:17
0 0 Atbildēt

Salikums "runa iet" nav nācis no dainām, bet no krievu "речь идёт". Laikam jau patiesība iekoda acīs, ka pārgāji uz anonīmo komentēšanu un personīgiem apvainojumiem.

s 15.oktobris 2017 23:58
0 1 Atbildēt

Kā cilvēkam, kurš citiem pamāca valodas lietošanu, vēlos pajautāt - ko, ellē ratā, nozīmē vārds 'iemācīties' teikumā "Pirmkārt, runa neiet - iemācīties rakstīt"?

Un kāpēc otrais teikums ir bez interpuncijas zīmes beigās?

Jūties pārāks par citiem? Dzīve agrāk vai vēlāk visus noliek vietās...

s 15.oktobris 2017 23:59
0 0 Atbildēt

interpunkcijas

GB12 16.oktobris 2017 8:09
0 1 Atbildēt

iemācies

s 16.oktobris 2017 12:35
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāj, pirms atsaucies uz krievu valodu, palasi, kā Rainis 1905.gadā rakstīja par naudu!

www.satori.lv/article/dzeja-27

Un padomā, kāpēc latviešu stāstnieku konkursu sauc 'Teci, teci valodiņa'. Tajā arī krievi vainīgi?

anonimikis 16.oktobris 2017 9:24
1 0 Atbildēt

Neviens necērt zivi par problēmas cēloni. Tas nav apdrošināšanas kompāniju lobijs. Bija ES tiesas lēmums par vienu gadījumu Slovēnijā. Pameklējiet Vnuk case.

Traktors fermas pagalmā aizķēra strādnieku, kurš nesaņēma apdrošināšanu. Tad nu viņš aiztiesājās līdz galam.

Ja Latvija šo neievieš, tad nodokļu maksātāji par to visu samaksās sodos.

Pļurkt 16.oktobris 2017 9:51
0 0 Atbildēt

UK atteicās maksāt sodus par bomžu neielaišanu valstī un vēl šo to.

klm 16.oktobris 2017 11:41
0 0 Atbildēt

Lauķiem taču gadiem ilgi ir pieejama kompleksā apdrošināšana. Kur problēma? Viena polise uz visu tehniku. Un daudz lētāk kā katram traķim sava.

H 17.oktobris 2017 7:14
0 0 Atbildēt

Pie reizes vareeja paarspriest un saprast, kaa gadiijaas, ka visi apdrosinaataaji reizee paceela octa cenas...

Pļurkt 17.oktobris 2017 7:58
0 0 Atbildēt

... visi mobiļņiku operatori ar reizē pacēla cenas.

... visi piena pārstrādātāji ar reizē pacēla sviesta cenas.

Sarakstu var turpināt gari un plaši. Kontrolējošo kantoru ka biezs, bet redz tikai ja kāds penzis nepaguva tramvaja biļeti kompostrēt vai par dienu vēlāk komunālos nomaksāja!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 24

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti