Apdrošinātājs: pieaug autoceļu seguma dēļ izraisīto auto bojājumu skaits 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige Latvija | 15.maijs 2018 11:12

2018. gada martā un aprīlī pieaudzis to apdrošināšanas gadījumu skaits, kas saistīts ar bojājumiem slikta autoceļu seguma dēļ, liecina Gjensidige Latvija pieejamie dati. Visbiežāk automašīnu bojājumi ceļa seguma dēļ radušies ārpus Rīgas, taču arī galvaspilsētas teritorijā šo gadījumu skaits ir audzis.

Salīdzinot ar vasaras un rudens mēnešiem, ziemā un pavasarī novērojams līdz pat 20% pieaugums tiem apdrošināšanas gadījumiem, kas radušies slikta autoceļa dēļ. Aukstākajos ziemas mēnešos – janvārī un februārī, savukārt, palielinājās negadījumu skaits, kas radušies, izvēloties laika apstākļiem un ceļa segumam neatbilstošu braukšanas ātrumu.

“Pavasarī, kad kopā ar sniegu, šķietami izkūst arī asfalts – pieaug to negadījumu skaits, kas saistīti ar autoceļa segumu. Autohelp24 (Gjensidige Latvija diennakts palīdzība uz ceļa) dati liecina, ka biežāk nekā parasti tiek sabojātas automašīnu riepas, kas liedz turpināt ceļu. Šī gada pirmajos četros mēnešos palīdzība tika sniegta vairāk nekā 600 gadījumos visā Latvijā un arī aiz valsts robežām,” informē Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Nemainīgi, negadījumu topa augšdaļā ir transportlīdzekļa bojājumi, kas ir konstatēti pie mājas, veikala vai kur citur, un radušies nezināmos apstākļos. Tāpat aktuāli ir ceļu satiksmes negadījumi ar transportlīdzekli vai citu satiksmes dalībnieku un sadursmes ar kādu šķērsli (tajā skaitā iebraukšana bedrē).

“Šogad, biežāk nekā pagājušogad, klientu auto ir bojāti lielveikalu stāvvietās, turklāt vairumā gadījumu vainīgā persona ir atstājusi negadījuma vietu,” atzīst D. Lēvalds, “Tas, diemžēl, rada nelabvēlīgu iespaidu par autovadītāju kultūru Latvijā. Vēlos atgādināt, ka, atstājot negadījuma vietu, autovadītājs var saņemt ne tikai soda kvīti, bet tam var nākties pašam, regresa kārtībā, atmaksāt otrai automašīnai nodarītos bojājumus.”

2018. gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar pagājušo gadu, par aptuveni 20% ir pieaudzis pieteikto atlīdzību skaits OCTA apdrošināšanā. Sākot no marta, ievērojami palielinājusies vidējā atlīdzības summa šajā apdrošināšanas veidā. Atlīdzībās pirmajā ceturksnī izmaksāti 1,9 milj. eiro, kas ir par 370 000 eiro vairāk nekā šajā laika periodā pērn.

 
Visi komentāri
 
Edijs 15.maijs 2018 22:23
0 0 Atbildēt

Tas nozīmē,ka octa cenas atkal varēs pacelt par tiem pašiem 20%.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti