Krapsis uzskata, ka satiksmes drošības stāvoklis Latvijā patlaban ir apmierinošs 9

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 27.maijs 2020 14:28

Satiksmes drošības stāvoklis Latvijā patlaban ir apmierinošs, lai gan šogad dzīvību zaudējuši 45 cilvēki, šodien žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

No šī gada sākuma līdz 24.maijam uz Latvijas autoceļiem ir notikuši 6511 satiksmes negadījumi, kuros cietušas 1274 personas, no tām smagas traumas guvuši 144 cilvēki.

Salīdzinot ar analoģisku laika periodu pērn, šogad bojāgājušo skaits gandrīz neesot mainījies. Tāpat policijas dati liecina, ka noformēto protokolu skaits nepaliek mazāks.

Krapsis gan vērsa uzmanību, ka minētais kopumā neapmierina VP un visu sabiedrību.

VP šodien atklāja jaunu satiksmes drošības kampaņu "Agresīva braukšana atstāj rētas". Kampaņas laikā vairākās vietās būs redzamas vides reklāmas, kā arī ir sagatavots video materiāls.

Krapsis skaidroja, ka kampaņa domāta gados jauniem autovadītājiem. "Agresīvai braukšanai var likt vienādības zīmi ar pārgalvību un tiesisku nihilismu, jo nevienam nav noslēpums, ka cilvēki ir steidzīgi un bieži vien rodas sajūta, ka satiksmes noteikumi rakstīti kādam citam," uzsvēra Krapsis.

Policijas pārstāvis vērsa uzmanību, ka likumsargi turpinās izmantot savu arsenālu, lai cīnītos ar rupjiem satiksmes noteikumu pārkāpējiem. Viens no efektīvākajiem veidiem esot izmantot netrafarētas policijas automašīnas.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas departamenta vadītājs Juris Teteris norādīja, ka pērn veikts pētījums apliecinājis - 92% autovadītāju agresīvu braukšanu uzskata par problēmu ceļu satiksmē, bet katram trešajam vadītājam ir kāds draugs vai paziņa, kurš cietis negadījumā, kas saistīts ar agresīvu braukšanu.

Latvijā jau vairākus gadus darbojas pārkāpumu punktu uzskaites sistēma. Ja vadītājam ir sods par agresīvu braukšanu, viņam tiek pieskaitīti seši pārkāpuma uzskaites soda punkti. Ja punktu skaits sasniedz astoņus, tad šim vadītājam jādodas uz psiholoģiskās korekcijas grupām. Pērn šādas grupas apmeklēja 250 cilvēki.

Teteris atzina, ka korekcijas grupas uz autovadītāju uzvedību iedarbojas, taču ne ilgtermiņā. Pēc grupu apmeklēšanas daļa šoferu kādu laiku ievēro satiksmes noteikumus, taču pēc tam atkal pieļauj pārkāpumus, liecina likumsargu novērojumi.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Freijers 27.maijs 2020 16:37
5 0 Atbildēt

Karantīna pamazām beidzas, uz ceļiem, sevišķie piektdienās tas ļoti labi redzams. Un kur masa, tur atgriežas ļurinātāji un līdz ar tiem arī pieminētie nihilisti, bet pabraukt baudāmi atkal nevar - kādam jālien, kāds pie zaļā mušas skaita un visi citi "labumi"

Pļurkt 27.maijs 2020 17:17
5 0 Atbildēt

Mans bijušais klases audzinātājs kādreiz teica, ka apmierinoši, jeb trīs ir kā ņe ryba, ņe mjaso, tad jau cienījamāk ir divi.... vismaz ir stimuls kaut ko darīt un kaut kur tiekties!

Vernons 27.maijs 2020 20:01
1 0 Atbildēt

Pēdējais laiks pieslēgt parametru, kuras auto skolas ir beiguši šie sadursmju izraisītāji! Jāievieš aizliegums apmācīt un pasniegt! CSDD nepilda savu funkciju! Tur kretīni manā vecumā neko nav spējīgi darīt lietas labā! Tas ir ārprāts!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti