Harley-Davidson® LiveWire™ - pirmais divratu elektromotocikls Harley-Davidson® saimē (+ FOTO) 10

 

Foto: Publicitātes attēls

Harley-Davidson | 9.novembris 2018 8:49

EICMA izstādē Milānā Eiropas pirmizrādi piedzīvo elektropiedziņas Harley-Davidson® LiveWire™ - pilnīgi jauns elektro piedziņas motocikls.

Šis ir pirmais divratu elektromotocikls Harley-Davidson® saimē.

Pirmoreiz elektromotociklu ražošanas plāni tika prezentēti pasākumā “More Roads to Harley-Davidson” 30.06.2018, kad Harley-Davidson atklāj plānus par jauniem ieguldījumiem elektromotociklu ražošanā un vēlmi paātrināt šo procesu, līdz 2022. gadam ieviešot ražošanā pilnu elektromotociklu gammu. Šobrīd LiveWire ir ražošanai gatavs motocikls. Harley-Davidson saredz perspektīvas elektromotociklu ražotnē un ir nolēmis kļūt par globālo līderi šajā jomā.

LiveWire pirmsākumi radās vīzijā par elektromotociklu 2014. gadā projekta LiveWire ietvaros, kura mērķis bija izpētīt elektromotociklu potenciālu. Projekts rezultējās elektromotociklā ar ļoti augstu veiktspēju – lielisku momentānu paātrinājumu, ko nodrošina elektromotors ar augstu griezes momentu, tiklīdz pieskarieties akseleratora svirai, nav nepieciešams sajūgs, ne pārnesumkārba, zems masas centrs, alumīnija rāmis un perfekta balstiekārta, kas nodrošina dinamisku manevrētspēju. Viss ir optimizēts priekš pilsētas ielas motocikla.

Dzinējs

Elektromotors ar konstantu griezes momentu visā darbības diapazonā – maksimālais griezes moments jau pie minimāliem apgriezieniem, kas nodrošina neticamu paātrinājumu. Motors ir novietots zemu, tādējādi panākot zemu masas centru, kas savukārt nodrošina labu un stabilu motocikla vadāmību, kā arī stabilitāti apturētam motociklam. Jaunajam motoram ir arī jauna skaņa, kas kļūst skaļāka līdz ar ātruma pieaugumu – jaunā skaņa reprezentē LiveWire elektromotora jaudu.

Šasija

Transmisija un balstiekārta jaunajam elektromotociklam ir veidota īpaši pilsētas apstākļiem – straujai manevrētspējai. To palīdz nodrošināt  pastiprināts alumīnija rāmis. LiveWire ir aprīkots ar Showa® balstiekārtu. Aizmugurējā viena amortizatora balstiekārta  Showa® BFRC-lite® (Balanced Free Rear Cushion-lite) kombinācijā ar priekšējo balstiekārtu Showa SFF-BP® (Separate Function Fork-Big Piston®), ir ideāla tipiskiem braukšanas apstākļiem pilsētā.

Labākas veiktspējas un vadības nodrošināšanai, elektromotocikls ir aprīkots ar Brembo monobloka bremzēm – 300mm dubultiem bremžu diskiem priekšā, kas nodrošina teicamas bremzēšanas īpašības. Motocikls LiveWire standartaprīkojumā ir aprīkots ar ABS un pretbuksēšanas (TSC) sistēmu. Harley-Davidson® sadarbībā ar Michelin ir izstrādājuši šim modelim speciāli paredzētas riepas (180mm aizmugurē/120mm priekšā). Braucējs var arī pielāgot LiveWire veiktspēju ar septiņiem izvēles braukšanas režīmiem - no kuriem četri ir rūpnīcas uzstādījumi un vēl trīs režīmi, kurus lietotājs var individuāli pielāgot.

Tehnoloģijas

Instrumentu panelis, kas izvietots pie stūres, ir aprīkots ar skārienjūtīgu augstas izšķirtspējas spilgtu TFT ekrānu, kas nodrošina plašu, viegli nolasāmu informācijas klāstu. Displeja novietojums ir maināms, pielāgojot to individuāli katram motocikla vadītājam. Displejs ir savietojams ar Bluetooth tehnoloģijām nodrošinot savietojamību ar navigācijas iekārtām un audio atskaņošanas sistēmām utt.

Elektromotocikla LiveWire pamata enerģijas avots ir RESS (Rechargeable Energy Storage System) litija jonu akumulators alumīnija sakausējuma korpusā. Papildus LiveWire motocikls ir aprīkots ar mazāku 12 voltu litija jonu bateriju, kura nodrošina barošanu apgaismojumam, instrumenta panelim, vadības ierīcēm un taurei.

Motocikla uzlādei ir iespējams izmantot iebūvētu lādierīci, kura ar elektrotīklu savienojama ar vadu, kas atrodas zem motocikla sēdekļa, kā arī uzlādes sistēma ir savietojama ar ātrās uzlādes (DCFC) iekārtām (SAE J1772 savienojums ASV, vai CCS2 – IEC citur pasaulē). Visiem Harley-Davidson dīleriem, kas tirgos LiveWire motociklus, piedāvājumā būs arī attiecīgās uzlādes stacijas.

Stils

LiveWire stils ir tikpat satriecošs kā izpildījums - Harley-Davidson stila doktrīna ir : visa uzmanība dzinējam. Tāpat kā V-tvin gadījumā pirmais, kas metās acīs ir dzinējs – dārgakmens kronī – katrā Harley-Davidson motociklā, ari elektromotors tiek īpaši izcelts. Tas ir spožā korpusā ar izceltiem mehānismiem, visiem jau pirmajā skatiena uzmetienā ir jāsaprot, cik tas ir spēcīgs. Papildus arī īpaša dizaina akumulatoru alumīnija sakausējuma korpuss ar dzesēšanas sistēmu iekļaujas šajā dizaina konceptā. Kā nobeigums visam ir izceļams motocikla īpašais krāsojums, kas virsmai liek izskatīties pēc anodizēta metāla.

Jaunais Harley-Davidson LiveWire būs nopērkams nākamajā gadā. Detalizētāka informācija par rezervācijas iespējām un cenām būs pieejama 2019. gada janvārī. Visa informācija pieejama h-d.com, ka arī pie Harley-Davidson Riga, Latvija moto salonā K. Ulmaņa Gatvē 21 vai pa tālruni +371 676 06 062.

 
Visi komentāri
 
Conqueror 8.novembris 2018 20:07
0 0 Atbildēt

Viss, cauri, man tādu vajag

as 9.novembris 2018 10:32
0 0 Atbildēt

Man arī vajag! Intersanti, ko hārļa iepriekšējie lietotāji par šo saka? Ka hārlis vairs nekratās starp kājām, rokas nevibrē, nesmird...

Cena interesē, vismaz aptuvena!

darklight 9.novembris 2018 11:19
0 0 Atbildēt

Cmuks pēc traka! Un gan jau iet arī ne*ūdīgi. Jā, interesē cena.

anonimikis 9.novembris 2018 11:19
3 4 Atbildēt

Tas nav motocikls, jo motora tur nav.

viencexperc 9.novembris 2018 18:20
2 3 Atbildēt

Kā tad nav? Kā tad viņš brauc bez motora? Pat fēnā ir motors.

Laaciz 9.novembris 2018 12:01
3 3 Atbildēt

Tā ir ņirgāšanās par motociklu. Kas nākamais? Sāks pats braukt?

viencexperc 9.novembris 2018 18:19
1 3 Atbildēt

Vajag izdomāt jaunu nosaukumu - elektrocikls.

Autobraucējs 10.novembris 2018 10:07
2 3 Atbildēt

Savulaik, ņirgāšanās bija tvaika lokomotīves aizstāt ar dīzeļa, zirgu pajūgus ar motorizētajām karietēm, ievieš te visādas jaunmodīgas lietas! Mūsu laikā tā nebija! Smieklīgie cilvēki.

Motocikls izskatās perspektīvs. Komfortablāka un dinamiskāka braukšana, ērtāka ekspluatācija, kaut kas nedaudz eko, viss ir forši!

msh 10.novembris 2018 21:53
1 1 Atbildēt

Vispār jau tā visa elektrobūšana ir iešana atpakaļvirzienā, nevis progress. Elektromobīļi jau reiz bija nopietni spēlētāji, kopā ar tvaika automašīnām un iekšdedzes dzinēju automašīnām - ap deviņpadsmitā un divdesmitā gadsimta miju - viņus vienkārši izkonkurēja daudz ērtākie iekšdedzes dzinēji, un tagad tie atgriežas tikai pseidoekoloģijas normu dēļ, un nevis tāpēc ka elektromobīlis ziemas salā pēc 10 min uzlādes spētu nobrakt 2x vairāk kā dīzelis ar pilnu bāku...

msh 10.novembris 2018 22:19
2 0 Atbildēt

Šitas mocis pēc savas būtības ir kaut kas līdzīgs tesla model s - modelis ar kuru taisīt publicitāti, īsās distancēs puļķējot ārā nopietnus aparātus, un ar to piepublicējot pilnas avīzes un internetu, tas nekas ka garākās distancēs padirstu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti