Pēdējos gados audzis OCTA negadījumu skaits, kuros iesaistīti motobraucēji 35

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 30.marts 2024 11:07

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika liecina, ka pagājušajā gadā OCTA apdrošinātājiem pieteikti 687 ceļu satiksmes negadījumi (turpmāk – CSNg), kuros bijis iesaistīts mototransporta līdzeklis.

Salīdzinājumam 2022.gadā apdrošinātājiem tika pieteikti 537 CSNg, bet vēl gadu iepriekš – 518 negadījumi ar mototransporta līdzekļa iesaisti. Pēdējos desmit gados CSNg skaits, kuros iesaistīti motobraucēji, pieaudzis par 37%.

Pēdējo gadu laikā, īpaši pēcpandēmijas periodā, ļoti strauji audzis reģistrēto mototransporta līdzekļu skaits. Uz 2023.gada  31.decembri Latvijā bija reģistrēti 79743 motocikli, gadu iepriekš – 75363, bet 2021.gadā - 70877. “Tāpat CSNg skaits, kuros iesaistīti mototransporta līdzekļi, vistiešākajā mērā korelē arī ar laikapstākļiem – jo garāks ir gada siltais periods, jo lielāks ir negadījumu skaits. Visā valstī 2023. gads bija saulaināks nekā vidēji klimatiskās standarta normas periodā. Latvijas austrumos vietām saule spīdēja pat 10% virs ierastā. Jau marta sākumā uz ielām bija novērojami pirmie nepacietīgie motobraucēji, savukārt motobraucējiem nelabvēlīgi laikapstākļi rudenī iestājās vien novembra sākumā,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Statistika liecina, ka pērn mototransporta līdzekļi bijuši iesaistīti 687 CSNg, kas ir lielākais negadījumu skaits pēdējo desmit gadu laikā. “Motobraucēji biežāk ir CSNg cietušie, nevis izraisītāji. No pērn apdrošinātājiem pieteiktajiem negadījumiem, kuros bijis iesaistīts motorizēts divriteņu spēkrats, 325 gadījumos mototransportlīdzekļa vadītājs bijis CSNg izraisītājs, bet 362 gadījumos – cietušais,” skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka pēdējos 10 gados motobraucēji 2509 gadījumos atzīti kā CSNg izraisītāji, savukārt  2695 gadījumos – kā cietušie.

Vidējā atlīdzība par motobraucēju nodarītajiem zaudējumiem CSNg rezultātā pērn bija 1234 EUR, bet par negadījumiem, kuros motobraucēji bija kā cietušie – 1823 EUR. Desmit gadu laikā vidējā atlīdzība par motobraucēju izraisītiem CSNg augusi par 12%, bet gadījumos, kad mototransporta līdzeklis bijis cietušais – pat par 26%. “Jāatzīmē, ka maldīgs ir priekšstats, ka CSNg, kuros iesaistīti motobraucēji ir raksturīgi ar salīdzinoši mazākiem nodarītajiem zaudējumiem. Tā, piemēram, lielākā atlīdzība, kas izmaksāta par negadījumu, kurā bijis iesaistīts motobraucējs, ir 163 tūkstoši eiro par CSNg, kas noticis 2018.gadā,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs,

Lai arī oficiālā motosezonas atklāšana šogad ieplānota vien 27.aprīlī, salīdzinoši siltie laikapstākļi sekmējuši to, ka jau marta beigās uz Latvijas ceļiem parādījušies pirmie motobraucēji. LTAB aicina motobraucējus savlaicīgi iegādāties OCTA, lai pasargātu sevi un citus satiksmes dalībniekus no nevajadzīgām likstām un tēriņiem, kas var rasties CSNg rezultātā.

 

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vernons 30.marts 2024 11:23
20 0 Atbildēt

LTAB un CSDD ir viena banda ar līdzīgu domāšanu!

Atbalstot CSDD nespēju izveidot loģiskus CSN un nenorādot uz viņu kļūdām paši cieš zaudējumus!

Virzienrādītāju vispirms iemācāmies lietot, tad palūkoties spogulī, vai stāvoklis joslā atbilst manevram un delikāti bremzējam! 

CSN 57., 70., 64. un 104.4. punkti! Vienā nokļūdīsies un CSL 51. pants garantēts, 280 Eiro sods un 6 soda punkti, varbūt arī kriminālatbildība!

RīgasSatiksme 31.marts 2024 12:53
19 1 Atbildēt

Oi, oi kāds žultinieks.

Autobraucējiem viss nav pie dirsas? Arī citi autobraucēji?

Tev kāds bietē nopietni iedeva, ka tāds nicinājums pie katra moto raksta? Skaidrs, ka starp moto braucējiem ir daudz dalbajobu, bet jebkuram loģiski domājošam cilvēkam skaidri saprotams, ka tieši tā pat ir ar autovadītājiem un šis skaitlis ir vel lielāks un ne tikai tādēļ, ka autobraucēju ir vairāk.

Es saprotu, ka esi vecs krabis, bet tu arī viennozīmīgi esi sūdu taisītājs uz ielām, kad ir saskarsme ar motocikliem- tas ir 100%.

Starpcitu ne jau velti CP netur motociklis par ātruma pārkāpšanu līdz 20-30km/h. Tas ir tieši attiecināms uz ta tava komentāra pēdējo teikumu.

P.s

Starpcitu ļoti precīzi aprakstiji savas auto vadīšanas spējas - “viss pie dirsas” jā, jā tā arī vajag visiem visam jābūt pie dirsas, malacis opap.

Pļurkt 31.marts 2024 18:14
16 1 Atbildēt

NU vot konkrēts piemērs šodien!!

Braucu mājās uz Latgali no metas apciemojuma Rīgā.

Uz ceļa pa pilnam motociklistu, BET es laikam biju vienīgais kas bija spējīgs pabīdīties uz labo pusi SAVĀ josla. lai moči varētu mani apsteigt, NEVIS APDZĪT!!

GRŪTI VAI KĀ??????????????????????????????????? Jeb "man pajāt jo ES braucu"!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā apdzīt, ja nevar apdzīt? (+ VIDEO) 4

Viens no kravas auto vadītājiem vairāku kilometru garumā cenšas apdzīt priekšā braucošo kravinieku, taču tas izdodas vien pēdējā epizodē gandrīz izraisot sadursmi ar vieglo automobili. Lasīt vairāk

 

Motoreļļas izvēle vecākiem dzinējiem: vai biezāka būs labāka? 3

Vai esi dzirdējis gadījumus, kad autovadītāji paši vai mehāniķi pēc saviem ieskatiem nolemj nomainīt ierasto motoreļļu uz “biezāku”? Saskaņā ar senām teorijām un dažu mehāniķu nelokāmo pārliecību šāds solis paildzina dzinēja kalpošanas laiku, turklāt mazina motoreļļas patēriņu automašīnām, kuru nobraukums pārsniedz 100 000 km. Lasīt vairāk

 

Volvo lielākais un mazākais krosovers tiekas triecientestos (+ VIDEO) 2

Volvo sarīkojis drošības testus, savas krosoveru līnijas lielākajam un mazākajam modelim liekot triekties vienam pret otru. Lasīt vairāk

 

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO) 2

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti