Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam.
Kā uzrāda KBA apkopotā statistika, martā Vācijā pārdoti 263 844 jauni automobiļi – par 6,2 procentiem mazāk nekā 2023. gada martā. Kritumu piedzīvojuši gandrīz visi vācu ražotāji, piemēram, Audi tas bijis 37,9% apmērā un arī Mercedes (-22,8%), Mini (-34,3%) un Smart (-17,2%) nav klājies labāk. Citi zaudējuši mazāk: Ford (-7,8%), Volkswagen (-3,4%) un Opel (-2,7%), kamēr labākais uzrāviens izdevies Porsche (+14,1%).
Lielāko tirgus daļu ar 18,3 procentiem no kopējā pīrāga noturējis Volkswagen.
No importa markām labāk veicies Citroen, Volvo, Toyota un Seat, kamēr Fiat, Mazda un Hyundai vajadzēs saraut nākošmēnes. Ar 6,2% tirgus daļu lielākais spēlētājs Vācijas tirgū ir Škoda.
Pilnībā elektrisko (BEV) automašīnu reģistrācijas samazinājušās par 28,9 procentiem, to īpatsvaram jauno automobiļu reģistrāciju skaitā sarūkot līdz 11,9 procentiem. Lielākais pieprasījums bijis pēc automašīnām ar benzīna dzinējiem (37,8%/-3,4%), kam sekoja hibrīdi (31,5%/-1,2%), tajā skaitā no elektrotīkla uzlādējami hibrīdi (6,1%/-4,5%), un ar dīzeļdzinēju darbināmas automašīnas ( 18,3%/-0,5%).
Ar sašķidrinātu naftas gāzi un dabasgāzi darbināmi automobiļi Vācijas tirgū nav sevišķi iecienīti, kopā par abiem sasniedzot vien 0,5 procentu no tirgus daļas.
Individuālā vērtējumā dominē Volkswagen, ieņemot pirmās četras vietas: Golf (11 621 reģistrācijas), T-Roc (6606), Tiguan (5083) un Passat (4677), bet piekto – vēl vienam VW grupas modelim – Škoda Octavia (4517). Seko Opel Astra (3939) un Corsa (3882), astoto, devīto un desmito pozīciju atstājot Citroen C3 (3756), BMW 3.sērijai (3664) un Seat/Cupra Leon (3625).
Ja kāds interesējas par to, kur palikuši BEV automobiļi un Tesla, tad labākais ir Tesla Model Y ar 3244 pārdotiem eksemplāriem.
Lasi arī: Ķīnas autotirgus – 2024. gada marta rezultāti un ražīgāko zīmolu TOP-10
Volkswagen vajadzēja būt pagalam un dominēt elektriskajiem - kas par lietu?
Vācijā beidzās EV subsīdijas.