Nosaka paaugstinātas drošības prasības gājējiem, elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem 14

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.janvāris 2024 16:21

Valdība otrdien atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotos grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos, kuros noteiktas stingrākas drošības prasības gājējiem, elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem, kā arī precizēta kārtība autopārvadājumiem, invalīdu stāvvietu lietošanas kartei, sabiedriskā transporta joslas izmantošanai, kā arī veikti vairāki tehniski precizējumi ceļu satiksmes drošības uzlabošanai.

SM norāda, ka no šā gada 1.janvāra noteikts, ka elektroskrejriteņa vadītājiem vecumā līdz 17 gadiem, braucot ar šo mikromobilitātes rīku, ir jālieto aizsargķivere un sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos vēlams apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem, piemēram, atstarojoša veste.

Vienlaikus, lai mazinātu iespējamos riskus, elektroskrejriteņu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību un nepārsniedz maksimālo atļauto ātrumu - 25 kilometrus stundā (km/h).

Tāpat SM norāda, ka pieņemtajos noteikumos iekļautas stingrākas prasības arī velosipēdu vadītājiem un gājējiem, papildinot, ka noteikumos paredzētas papildu drošības prasības bērniem, kas jaunāki par 16 gadiem, braucot ar velosipēdu, obligāti jālieto aizsargķivere.

Vienlaikus precizētas un salāgotas atsevišķas normas, kas attiecas uz velosipēdu vadītājiem - par priekšrocībām attiecībā pret pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem, par kustību pa ietvēm, kā arī ceļu satiksmes organizēšanu ar konkrētām ceļa zīmēm un ceļa apzīmējumiem. Noteikumi arī papildināti ar tiesību normām, kas aizliedz elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem braukt pa pretējā virziena brauktuvi, atzīmē SM.

SM arī norāda, ka noteikumos paredzētas vairākas izmaiņas attiecībā uz gājējiem - gan par to, kā jāpārvietojas ārpus apdzīvotām vietām, gan par atstarojošu elementu obligātu lietošanu diennakts tumšajā laikā un sliktas redzamības apstākļos.

Vienlaikus precizēta kārtība, kurās vietās drīkst izmantot skrituļslidas, skrituļdēļus vai citu sporta un aktīvās atpūtas inventāru dzīvojamajās zonās un netraucējot gājējus. Precizēta arī brauktuves šķērsošanas kārtība kā gājējiem, tā iedzīvotājiem, kas izmanto mikromobilitātes rīkus, tostarp noteikti vairāki aizliegumi, norāda SM.

 
Visi komentāri
 
0pis 16.janvāris 2024 16:26
0 1 Atbildēt

Labas gan izmaiņas! Kad sasniedz reproduktīvo vecumu, tā nodara to lietu un tad jau drīkst braukt bez ķiveres un būt neredzamiem uz velo/stāvdrāža!

uupis 16.janvāris 2024 16:37
0 3 Atbildēt

Kur var aplūkot šo dokumentu?

0pis 16.janvāris 2024 16:45
0 0 Atbildēt

Kas vispār ir velosipēda vadītājs? Velosipēdista radinieka paziņa?

uupis 16.janvāris 2024 17:23
0 1 Atbildēt

Zini kāds izskatās Rīgas satiksmes vadītājs?

uupis 16.janvāris 2024 17:30
0 1 Atbildēt

Nu tad velosipēda vadītājs nemaz nav līdzīgs Rīgas satiksmes vadītjam!

650 16.janvāris 2024 18:18
2 1 Atbildēt

Kas tas ir. No š.g. 1 janvāra ir noteikts, bet 16.janvārī ir apsstiprināts?

Kurš (mums, mikromobibilitātes apsēstajiem makro Lohiem) mērīs to elektroskrej riteņu ātrumu.Un ar/ko mērīs.Un kā (to) mērīs.Un/vai kad mērīs.Jā.

anonimikis 16.janvāris 2024 20:19
2 4 Atbildēt

Kaut kā negodīgi sanāk. Nobrauc parasti šos nabagus visādi kretīni ar auto, bet prasības stingrākas nobrauktajiem.

Jobo 16.janvāris 2024 23:40
2 1 Atbildēt

Elektroskrejriteņu vadītāji brauc kā lohi, tapēc labi, ka ierobežo. Pat briesmīgāk nekā velosipēdisti.

Bet interesanti, kas viņus uzraudzīs vai viņi ievēro ātrumu, vai ķiveri velk, vai ievēro noteikumus? Jo pat autovadītaju uzraudzībai resursu nepietiek. Un vai vispār kādu sodīs vai apturēs? No viņiem jau nekādus dižos sodus iekasēt nesanāks.  Pliku pakaļu. Tāpēc skrien kā traki, lai pēdējās kapeikas neiztērētu.

0pis 17.janvāris 2024 9:45
1 0 Atbildēt

Labāk iekļautu stāvdrāžu apdrošināšanu (veselības + octa) nomas cenā, tas gan mazinātu valsts izdevumus gan samazinātu braucēju skaitu.

Vernons 17.janvāris 2024 11:30
1 0 Atbildēt

CSN 100. punkts šķērslis, kuru spēja pamanīt! Kad atsitās, tad ieraudzīja! Reāli dzīvē...

uupis 18.janvāris 2024 9:22
0 0 Atbildēt

Tu jauc divus dažādus terminus!

Šķērslis NAV satiksmes dalībnieks! Šķērslis ir statisks objekts!

Savukārt satiksmes dalībnieks NAV ŠĶĒRSLIS!!!

Sētas vīna konvencija rullē!

Vernons 18.janvāris 2024 11:58
0 0 Atbildēt

Nē, nē, nav! Tikai Tavā izpratnē!

BMW 16.janvāris 2024 20:58
0 0 Atbildēt

Galvenais, ka kraviniekiem būs 90km/h

Vernons 16.janvāris 2024 22:05
1 0 Atbildēt

"Ceļu satiksmes Likuma" 19. pants "Pienākumi un tiesības"! Kārtību un secību noteic šis pants.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV plosās tornado; "vētru mednieki" tiem seko (+ VIDEO) 3

Neraugoties uz policijas brīdinājumiem, cilvēki, kas sevi dēvē par Storm Chaser (vētru mednieki) izmanto automašīnas, lai postošajai dabas stihijai nonāktu pēc iespējas tuvāk. Lasīt vairāk

 

Degvielas cenas: Dīzelis 1.647 un 95 benzīns 1.697 EUR - 26.04.2024 (+ VIDEO) 7

Latvija apsteidz Spāniju... ar degvielas cenām. Būtu jauki, ja tas notiktu arī ekonomikā, taču atliek tikai paskatīties, kaut vai uz mūsu ceļiem, lai saprastu, kur esam. Lasīt vairāk

 

Nepilni 60 000 eiro - sākta pasūtījumu pieņemšana jaunās paaudzes Toyota Land Cruiser, izziņotas cenas Latvijā (+ FOTO) 4

Toyota leģendārais Land Cruiser ir piedzīvojis plašas pārmaiņas un ieguvis būtiski labākas spējas braukšanai gan pa bezceļu, gan pa cietu segumu, vienlaikus paliekot uzticīgs savām saknēm un kompānijas DNS. Ražotāja pārstāvji izziņojuši arī leģendārā SUV jaunās paaudzes cenu, un pirmie auto pie īpašniekiem nonāks šajā rudenī. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 6

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti